Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 time siden, lenebu skrev:

Hvordan kan 3-4 søknader til Omvendt Julenisse resultere i 40-60 gaver, ref. kommentarfeltet under vegisterkake-oppskriften? Jeg lurer oppriktig.

3-4 søknader × antall barn × antall gaver (Tror de gir flere pr barn). F.eks. 4 søknader × 2,5 barn x 4 gaver = 40 gaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Sånn ang. dette med at hun/de aldri tar feil. Flere lesere kommenterer dette, og joda, hun mangler en dessertskje - svarer hun. Den største tallerken hevder hun er en dekketallerken.

Det finnes ikke dekketallerken i den serien, det er nok bare en vanlig middagstallerken. Correct me if I am wrong - dog med dokumentasjon!

Slik kan det også gå når man konsekvent bruker feil størrelse. Her frokosttallerkner som middagstallerkener..

#wrongsize

Er det på annonsen for bestikket med ustrøken duk og umerket granbarpynt fra Kremmerhuset? Hele annonsen fremstår jo merkelig der det vises frem litt av en kniv og en gaffel på bildene av et bordsett med flate og dype tallerkner og flere sett glass. Det ser da ut som oppdekning til en tre-retters middag. Cbe.no mangler mer bestikk enn dessertskje, foråsidetsånn.

En gang var hun ganske god på pynting av bord, nå ser det oftest slurvete utført ut.

Endret av Revenge o'Cavatina
Skrivefeil
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Klink skrev:

Ser virkelig ikke problemet. 

Det tyder på at du mangler dannelse og folkeskikk selv.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Til info så finnes det en ignoreringsknapp på dette forumet 😊

Ja, heldigvis. Dessverre kan man fortsatt se ignorert bruker sine innlegg når de siteres.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Er det på annonsen for bestikket med ustrøken duk og umerket granbarpynt fra Kremmerhuset? Hele annonsen fremstår jo merkelig der det vises frem litt av en kniv og en gaffel på bildene av et bordsett med flate og dype tallerkner og flere sett glass. Det ser da ut som oppdekning til en tre-retters middag. Cbe.no mangler mer bestikk enn dessertskje, foråsidetsånn.

En gang var hun ganske god på pynting av bord, nå ser det oftest slurvete utført ut.

Hun har helt feil ang dekketallerker. Jeg har store, flotte dekketallerker fra Kosta Boda, og de er så store som kakefat. En skal tross alt ha store middagstallerker oppå. Hvorfor kan hun aldri innrømme at hun tar feil, eller at hun måtte gjøre en annen vri ?! Irriterende menneske! 

Endret av Viking-girl
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Viking-girl skrev:

Hun har helt feil ang dekketallerker. Jeg har store, flotte dekketallerker fra Kosta Boda, og de er så store som kakefat. En skal tross alt ha store middagstallerker oppå. Hvorfor kan hun aldri innrømme at hun tar feil, eller at hun måtte gjøre en annen vri ?! Irriterende menneske! 

Artig for oppdragsgiver, da.

Vi er nok ganske mange her som vet hvordan man dekker et bord. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Artig for oppdragsgiver, da.

Vi er nok ganske mange her som vet hvordan man dekker et bord. 

Spørsmålet er jo om oppdragsgiveren er fornøyd med resultatet av annonsebudsjettet brukt hos carolinebergeriksen.no. Hadde jeg ikke lest at det var reklame for bestikk, ville jeg ikke skjønt det ut fra bildene, som også inneholdt umerket reklame for Kremmerhuset.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Så på TV shop på jobben idag, fikk en erkjennelse av at Bloggere inkludert CBE er  nåtidens TV-shop. Det er da fryktelig merkelig at man lager kvalm og krangler på at noen opplever nåtidens TV-shop som dårlige og reklamene som idiotiske. Husker godt når man kjøpte treningsapparater og sminke via TV-shop fordi de var rå i reklamene sine. Nå så ser jeg at det er søppel  mye av det som selges der, og at han som skal selge inn en madrass til 1499-kr som har kvalitet som en 40.000 kr madrass er glattpolert og at han lyver så han tror det selv. Men det er da ingen som mener at jeg er en sjalu feit dame av den grunn? Og det er det som gjør blogging som markedsføring så j..shady og de som forsvarer det i tillegg. Altså, hvor dum går det virkelig Ann å bli? At folk «kjøper» TV-shop (Blogging) trening, og annet ræl fordi man «kjenner» og sympatiserer med den som selger varene er jo helt på trynet. Hvis folk faktisk kan forstå hva blogging er så ville blogging som markedsførings kanal dø ut, og spart uskyldige tredjepart å være en del av dette fesjået for å selge varer på foreldrenes TV-shop. I tillegg er blogging også shady fordi du blir utsatt for snikreklame uten at du selv vet det, fordi disse #harikkeyrkesstolthet og «jeg tusker til meg der jeg kan» ikke merker reklame riktig. At noen vil dra barna sine inn i denne «plastikk fantastisk», fake og lav moral bransjen er for meg uforståelig. Og da særlig med tanke på at det er penger som er drivkraften bak dette. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau

Jeg er med på et lokalt prosjekt med omvendt julenisse. Her får vi tildelt en familie og må gi alt, dvs mat, dessert og gaver til familien (hjelper jo på den praktiske organiseringen for de som er ansvarlige, siden de ikke må sette sammen kassene). Vi får vite alder, kjønn og hva de ønsker seg. Vi gav beskjed om at vi ikke hadde de beste midler for å gi veldig dyre gaver så vi fikk en liten familie med et lite barn. Planen vår er å gi to gaver til barnet og to til forelderen siden de er en så liten familie. At man skal gi 3-4 gaver til alle todde jeg over hodet ikke var forventet. 

Her samarbeider de forresten med NAV og barnevernet og får anonymiserte lister fra dem slik at kassene går til de som virkelig trenger det, og på den måten må de som organiserer heller ikke styre med den delen. Det er et ganske profft opplegg syntes jeg. Kassene leveres selvsagt helt anonymt, ikke via en reklame bil. 

Jeg tror CBE har masse å lære, og at noe av problemet i år handler om lite erfaring MEN også at det handler om at de tenker penger, spons og reklame og stort rundt antall gaver etc og St dette gir et helt urealistisk prosjekt. Lignende prosjekter jeg kjenner til har en kjapp takk til givere på fb, har rekalemert i lokalaviser for å få donasjoner og det har vært lite fokus på at de som gir skal få noe reklame igjen, de gir jo fordi de selv ønsker å gi. Jeg syntes det er vanskelig å si at jeg får bismak av noe så fint som å ville gi omvennt jul, men når det ender opp med å handle om tigging av spons, reklamerte biler som skal poleres og gavepress så blir det noe som ikke helt gir en god smak i munnen likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Så på TV shop på jobben idag, fikk en erkjennelse av at Bloggere inkludert CBE er  nåtidens TV-shop. Det er da fryktelig merkelig at man lager kvalm og krangler på at noen opplever nåtidens TV-shop som dårlige og reklamene som idiotiske. Husker godt når man kjøpte treningsapparater og sminke via TV-shop fordi de var rå i reklamene sine. Nå så ser jeg at det er søppel  mye av det som selges der, og at han som skal selge inn en madrass til 1499-kr som har kvalitet som en 40.000 kr madrass er glattpolert og at han lyver så han tror det selv. Men det er da ingen som mener at jeg er en sjalu feit dame av den grunn? Og det er det som gjør blogging som markedsføring så j..shady og de som forvarer det i tillegg. Altså, hvor dum går det virkelig Ann å bli? At folk «kjøper» TV-shop (Blogging) trening, og annet ræl fordi man «kjenner» og sympatiserer med den som selger varene er jo helt på trynet. Hvis folk faktisk kan forstå hva blogging er så ville blogging som markedsførings kanal dø ut, og spart uskyldige tredjepart å være en del av dette fesjået for å selge varer på foreldrenes TV-shop. I tillegg er blogging også shady fordi du blir utsatt for snikreklame uten at du selv vet det, fordi disse #harikkeyrkesstolthet og «jeg tusker til meg der jeg kan» ikke merker reklame riktig. At noen vil dra barna sine inn i denne «plastikk fantastisk», fake og lav moral bransjen er for meg uforståelig. Og da særlig med tanke på at det er penger som er drivkraften bak dette. 

De som følger, gir klikk og inntekter, og ikke minst, forsvarer bloggere/influencere med nebb og klør, er intet annet enn nyttige idioter. Det tragiske er at de overhodet ikke forstår det selv. Verden vil bedras.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig bra og proft ut @Hoppetau🙌 Jeg som jobber med familier og har taushetsplikt synes det er så rart at veldedige organisasjoner kan forvalte slike private opplysninger! Det er veldig strenge regler ifht hva jeg får vite om de familiene jeg jobber med fra andre instanser! Og vi er kompetente utdannede fagfolk! 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Den dagen CBE kan kjøre et helt Omvendt Julenisse-prosjekt fra bunnen av, og gjennomføre det med stil UTEN å poste noe om det i sosiale medier, den dagen får hun applaus fra meg. (Les: den dagen er det nok at griser kommer til å fly.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

Den dagen CBE kan kjøre et helt Omvendt Julenisse-prosjekt fra bunnen av, og gjennomføre det med stil UTEN å poste noe om det i sosiale medier, den dagen får hun applaus fra meg. (Les: den dagen er det nok at griser kommer til å fly.)

Er  ikke selve poenget og poste slik at man når ut til flest mulig. Er jo den fordelen hun har. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Glemtbrukernavnet said:

3-4 søknader × antall barn × antall gaver (Tror de gir flere pr barn). F.eks. 4 søknader × 2,5 barn x 4 gaver = 40 gaver

Hvis man legger den utreginingen til grunn, så ja. Men må hvert barn få fire gaver? Nei. Ikke med mindre man lever i juleland der alle barn får tolv gaver minst. Og hvis julefeiringen skal ha noe å si utover gavene burde de ikke fokusere på antall gaver per barn, men heller antall familier de hjelper. Det er jo bedre for et barn å få en gave, i stedet for at ett barn skal få fire gaver og tre andre skal sitte med ingenting.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
46 minutter siden, Klink skrev:

Er  ikke selve poenget og poste slik at man når ut til flest mulig. Er jo den fordelen hun har. 

Synes du? Tydeligvis ikke nok lesere på bloggen til å nå ut til folk, for de tigger jo hele tiden om mer mer mer. 
Poenget til CBE virker til å være å høste cred og goodwill for «det gode arbeidet hun gjør». Dessverre. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lenebu skrev:

Hvis man legger den utreginingen til grunn, så ja. Men må hvert barn få fire gaver? Nei. Ikke med mindre man lever i juleland der alle barn får tolv gaver minst. Og hvis julefeiringen skal ha noe å si utover gavene burde de ikke fokusere på antall gaver per barn, men heller antall familier de hjelper. Det er jo bedre for et barn å få en gave, i stedet for at ett barn skal få fire gaver og tre andre skal sitte med ingenting.

Enig.

Skulle ikke Caroline Berg Eriksen lage et blogginnlegg der hun skulle skrive mer utfyllende om "Omvendt Julenisse"?

Kanskje hun da kan skrive noe om tankegangen bak "- Hvert barn får 3-5 ordentlige gaver... " https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/11/vegisterkaker-veganske-medisterkaker/#comment-971645,  samtidig som de måtte avslå søknaden til en familie - https://m.facebook.com/carolinebergeriksen.no/posts/3040285199333186?__tn__=-R.....

Endret av LeiaO
Endret på teksten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...