Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Du ser ikke ironien i at RB sponser CBE til å fortsette og bryte barnas rett til privatliv, som de selv prøver å bekjempe på andre fronter? 

Det er jo som om NOAH skulle bruke en pelsdyrfarm som reklameaktør 

Joda. Bryter hun egentlig noen lov? Vet det er mye etikk og så videre her. Likevel.. Tror det som betyr noe er å nå fram til flest mulig mennesker? 

Er det ikke bra at det reklameres for noe bra istedet for alt mulig annet ræl. Endelig tjener hun penger på noe som betyr noe. Om hun selv egentlig ikke har helt bakkekontakt så kan hun vel heller lage innlegg om dette istedet for alt mulig annet tull. Om hun i det hele tatt når fram til noen, så er det bra at det er Redd Barna hun skal overbevise folk om å hjelpe. Og ikke masseprodusert  ræl. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Klink skrev:

Joda. Bryter hun egentlig noen lov? Vet det er mye etikk og så videre her. Likevel.. Tror det som betyr noe er å nå fram til flest mulig mennesker? 

Er det ikke bra at det reklameres for noe bra istedet for alt mulig annet ræl. Endelig tjener hun penger på noe som betyr noe. Om hun selv egentlig ikke har helt bakkekontakt så kan hun vel heller lage innlegg om dette istedet for alt mulig annet tull. Om hun i det hele tatt når fram til noen, så er det bra at det er Redd Barna hun skal overbevise folk om å hjelpe. Og ikke masseprodusert  ræl. 

Synes det hadde vært et flott tiltak om frua gjorde dette uten å få betalt. Men det er vel for mye å be om. Hva lovverk gjelder, så er vel dette irrelevant all den tid RB jobber for bla barns rett til privatliv, lovverk eller ei. 

Alle kjenner til redd barna og hvilket arbeid de gjør. Det er ikke som om det er et helt nytt konsept som må ut til folket. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@KlinkDet kan du mene, ingen vil motsi deg i det, men nå er det RB sin vurderingsevne og troverdighet de fleste setter spørsmålstegn ved. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Barnekonvensjonen er ikke bare norsk lov, men den går foran andre lover; https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/fns-barnekonvensjon/fns-konvensjon-om-barnets-rettigheter/id2511390/

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Du tror at det er alt folk gjør i løpet av en dag? Ok, det tar 3 min, jeg gjorde det i lunsjpausen og jeg kan forsikre deg om at jeg gjør mer frivillig arbeid i løpet av en ukes tid enn CBE har gjort hittil i sitt bloggerliv. Har du hørt om noe så enestående som ytringsfrihet? Vi skal fankern meg være glad for at vi kan si fra om urett og dumskap, det er ikke alle forunt. 

Du tok det personlig? Jeg bryr meg ikke så hardt om hva cbe gjør av frivillig arbeid. Hun tjener penger på å reklamere for en organisasjon. Og det syns jeg er mer fornuftig enn mye annet hun blogger om. 

Ikke bryr jeg meg hvor lang tid det tok heller. Litt voldsomt er det å ta seg bryet med å se de en mail. Spesielt når det endelig var reklame for Redd barna, mye annet å bruke de sekundene til. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Synes det hadde vært et flott tiltak om frua gjorde dette uten å få betalt. Men det er vel for mye å be om. Hva lovverk gjelder, så er vel dette irrelevant all den tid RB jobber for bla barns rett til privatliv, lovverk eller ei. 

Alle kjenner til redd barna og hvilket arbeid de gjør. Det er ikke som om det er et helt nytt konsept som må ut til folket. 

Nei, men om folk leser bloggen hennes, så får hun organisasjonen fram i lyset da. Hvor godt innlegget var det vet ikke jeg, men hun nevner vel hvertfall redd barna i det innlegget. Og finnes det noen som har henne som forbilde så kan de vel bli inspirert til å donere penger eller noe da. Og det er vel bra? 

Bruker heller pengene mine på det enn hårspenner. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Klink skrev:

Du tok det personlig? Jeg bryr meg ikke så hardt om hva cbe gjør av frivillig arbeid. Hun tjener penger på å reklamere for en organisasjon. Og det syns jeg er mer fornuftig enn mye annet hun blogger om. 

Ikke bryr jeg meg hvor lang tid det tok heller. Litt voldsomt er det å ta seg bryet med å se de en mail. Spesielt når det endelig var reklame for Redd barna, mye annet å bruke de sekundene til. 

Å, henvendte du deg ikke til de her inne som skrev mail? 

Det er da ikke noe bry å skrive en mail, jeg skrev tre stk mellom de to siste svarene mine her. 😏

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Å, henvendte du deg ikke til de her inne som skrev mail? 

Det er da ikke noe bry å skrive en mail, jeg skrev tre stk mellom de to siste svarene mine her. 😏

Javel. Og jeg klødde meg i håret, spiste en sjokolade og koset med katten mellom mine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart å kritisere og styre når det endelig er reklame for organisasjoner det gjelder. 

Og flott med du eller dere som skrev at dere jobber i frivillige organisasjoner. Tommel opp! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Og jeg klødde meg i håret, spiste en sjokolade og koset med katten mellom mine. 

Hva er det egentlig du vil frem til? Hvilket bidrag har du til diskusjonen? Bortsett fra å fortelle andre at de bruker tiden sin feil?

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Hva er det egentlig du vil frem til? Hvilket bidrag har du til diskusjonen? Bortsett fra å fortelle andre at de bruker tiden sin feil?

Synes faktisk at klink har spurt noen relevante kritiske spørsmål uten å være ufin. 

H*n er ikke den som bør arresteres, akkurat 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Hmm jeg har nå skrevet flere innlegg om meningene mine her. Og så drar brukeren fram hvor lang tid vedkommende bruker på å skrive mail. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis å være gæren er bevisstgjøring rundt mer etisk tankegang i SoMe, å stå opp for barns rettigheter og privatliv, å kritisere forbruksbonanza og miljøfiendtlig forretningsdrift, ja, så mer av den galskapen, takk! 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klink skrev:

Hmm jeg har nå skrevet flere innlegg om meningene mine her. Og så drar brukeren fram hvor lang tid vedkommende bruker på å skrive mail. 

For du skrev ikke at folk er gærne fordi de skriver mail? Ok, det var slemt av meg å påstå det. 🙃

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, Klink skrev:

Nei, men om folk leser bloggen hennes, så får hun organisasjonen fram i lyset da. Hvor godt innlegget var det vet ikke jeg, men hun nevner vel hvertfall redd barna i det innlegget. Og finnes det noen som har henne som forbilde så kan de vel bli inspirert til å donere penger eller noe da. Og det er vel bra? 

For å være helt ærlig: 

Med all den negative omtalen som har vært de siste årene, er jeg veldig usikker på hvor mye annonsørene får igjen for å betale for reklameplass hos frua. 

Dette blir jo bare spekulasjoner siden vi ikke har tilgang på korrespondanse mellom annonsører og frua, avtaler om lønn og engasjementsrate, men jeg tenker mitt siden hun ikke har hatt faste reklameavtaler de siste årene. 

Nå er det jo også kommet frem at RB har betalt UI for reklamepakke, og det er slett ikke sikkert at RB hadde valgt CBE som reklamør dersom de fikk velge. Men dette er jo umulig for oss å vite, gjør meg bare noen tanker ut fra den informasjonen vi blir presentert :)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man står ikke opp for barns rettigheter og privatliv ved å nekte noen og reklamere for redd barna? 

Det handler vel i liten grad om å nekte frua å reklamere for RB. 

Men det blir jo litt ris på egen bak å BETALE frua for dette. Som allerede nevnt, hadde frua gjort dette gratis hadde jeg applaudert både RB og CBE. Synes at en så viktig sak er det litt flaut å få betalt for å reklamere for 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Klink skrev:

Det er vel helst måten det blir gjort på, for selv om RB ble nevnt så var det ikke det folk la merke til, og det som ble kommentert i kommentarfeltet hadde lite med RB å gjøre.....og de som har CBE som forbilde, i den grad noen virkelig kan ha det, de må i så fall ha verden største skylapper, var nok mest opptatt av hvor koselig det så ut med ovn, varme, hund som koste seg og bla bla bla, ikke noe som fremhevet selve reklame-budskapet som visstnok skulle være temaet.....så joda, RB var i fokus/lyset ja.....not.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...