Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Liver skrev:

En ting jeg stusser på er måten de skal velge de som skal få hjelp. De skal lese masse brev, for å så sjekke alle SOME kanaler og skattelister. Blir dette informert om når man søker?

Her syns jeg at man kunne ha samarbeidet med de i kommunen som allerede har kontakt med de som trenger hjelpen. Anonymt, selvfølgelig.

hvordan vet du at de sjekker skattelister og SoMe?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Monimoni skrev:

Det er litt rart at CBE bruker bikkja i nyeste innlegget sitt om Redd barna. Mens hun ellers er så villig til å bruke dem som utstillingsdokker på SOME. 

De er brukt i teksten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Liver skrev:

Det ble nevnt i kommentarfeltet.

Det MÅ jeg se link til før jeg tror på. 
Erre mulig?!?

Edit: Sier igjen: Erre mulig?!?

Endret av LilleSnupp
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Liver skrev:

Det ble nevnt i kommentarfeltet.

Takk. Uff, hvilken kompetanse har de til å vurdere informasjonen? tror de at folk som er skikkelig fattige blogger om det? det vanlige er at folk forskjønner situasjonen sin i SoMe. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Superparet har vel sosionomkompetanse også de, i tillegg til alt annet. Fy så nedrig- de forventer at folk skal stå med lua i hånda... sjekker some og Google. Profesjonelt må jeg si... 🤦🏼‍♀️

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, nå har de svart på hvorfor de ikke kan bruke egen bil - de kan ikke donere verdiforringelsen eller øke forsikringen på egen bil, og det fremgår og at de betaler bensin til nissebilen av innsamlede midler. Hun innleder med at hun regner med at alle forstår at det må være slik, men da tror jeg hun må justere virkelighetsoppfatningen sin en smule: 

Jeg regner med at alle forstår at vi ikke kan bruke vår private bil til dette, spesielt ikke når vi har bilforhandlere som ønsker å være med for å hjelpe oss 🙂 For det første så er bilen vår for liten, for det andre så blir det kjørt såpass mye at det ville gått ut over forsikringen på bilen, for det tredje så forringer belastningen det medfører verdien på bilen, og for det fjerde så bruker vi bilen som en reklameplakat for prosjektet. 

(...)

Pengene som samles inn skal utelukkende gå til gaver og mat, med unntak av ting som bensin og andre praktiske ting som vi trenger, f.eks innpakningspapir om vi ikke får dette donert.

kilde https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/30/forsmak-pa-arets-juleverksted/#comments

Endret av MissLucy
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Redd barna i et samarbeid med CBE. Det viser hvilken posisjon hun har og hvem hun når frem til. Nå  har CBE hjulpet omvendt julenisse i Skien i flere år og nå starter opp i Sarpsborg. Viktig med engasjerte og empatiske folk som bidrar på en positivt måte til samfunnet. Er nok av folk som ikke gjør det, men klage og kritisere er de gode på, uten å gjøre noe selv. Nå har jo CBE ressursterke lesere så Redd Barna når nok frem til mange med sitt budskap. 

Endret av Lin10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Da er Redd barna i et samarbeid med CBE. Det viser hvilken posisjon hun har og hvem hun når frem til. Nå  har CBE hjulpet omvendt julenisse i Skien i flere år og nå starter opp i Sarpsborg. Viktig med engasjerte og empatiske folk som bidrar på en positivt måte til samfunnet. Er nok av folk som ikke gjør det, men klage og kritisere er de gode på, uten å gjøre noe selv. Nå har jo CBE ressursterke lesere så Redd Barna når nok frem til mange med sitt budskap. 

🤮

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Aquarius04 skrev:

Ja, her er det mye som skurrer. Og det at bloggerparet også tigger om enkle og ofte svært rimelige ting som innpakningspapir og bånd tyder på at de ikke er villige til å legge penger i noe som har med Omvendt julenisse å gjøre selv, men at de kun skal gjøre jobben med å delegere ut oppgaver og dele ut gaver, om enn det. 

Videre kan det rett og slett hende at folk ikke har tiltro til paret og Omvendt julenisse når det er paret som fronter det. Hvis det stemmer så kan det være flere grunner til det, nemlig som du nevner over her, @CecilieX.

For eksempel den overfloden paret velter seg i selv, ekstrem julebonanza som står i svært skarp kontrast til dem som trenger hjelp fra organisasjoner som Omvendt julenisse. Eller at folk rett og slett velger å støtte etablerte organisasjoner som Frelsesarmeen og Røde Kors eller Kirkens Nødhjelp. 
Forøvrig tipper jeg, om det viser seg at Omvendt julenisse er en flopp, at paret vil være raskt ute med å skylde på alle andre ved å si at folk bare ikke gadd å gi nok. 

Jeg tror også de kom altfor sent i gang med prosjektet, dessverre. Slikt trenger muligens lenger tid på seg for å skulle fungere og ta skikkelig av, særlig med tanke på mobilisering til innsamling av gaver og mat, samt organisering. Men planlegging er som kjent ikke parets sterkeste side.

Treasuresparet tigger også om gratis bilvask ser jeg, for nissen kan ikke kjøre møkkete bil... 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PallePalle skrev:

Æsj nå ble jeg faktisk litt uvel. «For å sjekke ut» om de er verdige hjelp eller hva. Syns faktisk det er krenkende å samle info om folk sånn som privatperson. håper ikke noen som allerede har vanskelige dager får vonde opplevelser her 

Det er nå slik i samfunnet vårt at det dessverre finnes folk som ønsker å karre til seg ting bare fordi det er gratis og ikke fordi de trenger hjelp. Ved å sjekke ut på forhånd så får de som virkelig trenger hjelp den hjelpen de kan få. Det nytter heller ikke å få sosialstønad uten at Nav sjekker bakgrunnen. De fleste skjønner at det må være slik, men ikke alle. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
7 minutter siden, Lin10 skrev:

Det sier mer om redd barna og at det er har hard konkurranse om kronene i disse organisasjonene, enn at CBE er i en spesiell posisjon. Det er billigere å reklamere på denne bloggen enn på linjeære medier foreks. Og du klarer virkelig ikke å komme med noe annet en brukerdebatt, så utrolig opplysende for oss andre (og gir mer jobb til moderatorene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest spinjitzu

Når hun svarer folk med «Det er jo ikke slik at vi skal ta alle kostnader selv, såpass regner jeg med at du forstår.»

...For ja, når noen foreslår at de kan kjøpe inn hyssing og gavepapir for egne midler og vaske bilen selv om det er så livsviktig, så er det selvsagt det samme som at man skal ta alle kostnader selv.

Jeezes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, Lin10 skrev:

Det er nå slik i samfunnet vårt at det dessverre finnes folk som ønsker å karre til seg ting bare fordi det er gratis og ikke fordi de trenger hjelp. Ved å sjekke ut på forhånd så får de som virkelig trenger hjelp den hjelpen de kan få. Det nytter heller ikke å få sosialstønad uten at Nav sjekker bakgrunnen. De fleste skjønner at det må være slik, men ikke alle. 

Det er litt av et menneskesyn, for noen holdninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, spinjitzu skrev:

Når hun svarer folk med «Det er jo ikke slik at vi skal ta alle kostnader selv, såpass regner jeg med at du forstår.»

...For ja, når noen foreslår at de kan kjøpe inn hyssing og gavepapir for egne midler og vaske bilen selv om det er så livsviktig, så er det selvsagt det samme som at man skal ta alle kostnader selv.

Jeezes.

Når ble innpakningspapir, bånd og saks alle kostnadene? Herlighet for en ignoranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...