Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Antoinette skrev:

Greit det, men skitten rosa fleece kan jeg ikke se for meg at noen har som spesifikt ønske i begravelsen sin. 

Vi skjønner at dette har vært en svært traumatisk opplevelse for deg, men det er nok ikke mange av oss andre som har opplevd en slik grusomhet, så kanskje vi kan la det fare?

Å kle seg pent i begravelse er en selvfølge, å kle hele familien i helsvart er ikke helt det. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Antoinette skrev:

Greit det, men skitten rosa fleece kan jeg ikke se for meg at noen har som spesifikt ønske i begravelsen sin. 

At du har sett noe en gang og synes det var upassende betyr ikke at det trenger å være tema i en tråd som handler om noe helt annet i et stort forum. Hadde det vært noe som begynte å bli en trend hadde det vært noe annet, men om ingen andre har sett barn i skitten rosa fleece i begravelse og du har opplevd at en familie har brukt det en gang så er det bedre å let it go. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at bildet er tatt vekk på IG, personlig synest jeg det var meget pent kledd familie. Skikk og bruk ved begravelse er opp til hver enkelt, og hvilken tradisjoner man har i familien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner virkelig ikke vitsen med å spre noe så privet som et familiemedlems død, i some kanaler på den måten som frua gjør. At folk poster på sin egen fb at dem har mistet en av sine nære og kjære er en ting, men å kline det utover i offentligheten sånn som cbe gjør, er så ufyselig skamløst at jeg har ikke ord. Å selvfølgelig måtte bilde av avdøde redigeres med lys og skygger.....😫

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Eveliina skrev:

Hva familien, inkludert mindreårige, har på seg i en begravelse får være opp til dem - om det seg så være helsvart eller skitten rosa fleece.

Det rystende er - og som vi sjokkerende nok ikke helt blir sjokkert over lengre - er at vi faktisk vet hvordan mindreårige familiemedlemmer var kledd i bestefarens begravelse. 

En mer privat sammenkomst for familier i sorg er det vel vanskelig å tenke seg. Men også dette øyeblikket i små barns liv, som gjerne setter spor for livet, måtte publiseres og spres for allmennheten. Gjøres til underholdning. Innhold til salgskanal.

Skammelig er det.

Håper diskusjonen omkring mindreåriges påkledning i begravelsen kan stoppe her, av hensyn til de om burde blitt skånet for spesielt denne eksponeringen av foresatte/bedriftseier. 

Enig. Det som virkelig er kritikkverdig er vi, som hverken kjenner barna eller den avdøde, vet hva barna har på seg i et så intimt og sårt øyeblikk som en begravelse jo er. At CBE og LKE har forskrudd forhold til eget privatliv er så som det er, men respekt for barna sine og de andre etterlatte burde være minimum å forvente av voksne mennesker. Å utnytte andres sorg til å generere penger er så kynisk det er ut over alle grenser. Men så har heller ikke CBE og LKE slått meg som personer med velutviklet moral og etisk sans. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inocybe skrev:

Enig. Det som virkelig er kritikkverdig er vi, som hverken kjenner barna eller den avdøde, vet hva barna har på seg i et så intimt og sårt øyeblikk som en begravelse jo er. At CBE og LKE har forskrudd forhold til eget privatliv er så som det er, men respekt for barna sine og de andre etterlatte burde være minimum å forvente av voksne mennesker. Å utnytte andres sorg til å generere penger er så kynisk det er ut over alle grenser. Men så har heller ikke CBE og LKE slått meg som personer med velutviklet moral og etisk sans. 

Jeg er ikke så sikker på at bloggeierne har noe grunnleggende begrep om hva et normalt privatliv er så lenge absolutt alt kan, og har vært brukt til inntektsgivende erverv.  

Enig med både deg og @Eveliina

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fredrik29 skrev:

Annoying at hun er sponset av Adlibris nå, har handlet masse der. Begynner å bli vanskelig å være forbruker

Og nå har Adlibris på sin facebook-side et innlegg hvor de linker til et innlegg på CBE-bloggen hvor CBE linker til Adlibris :eeeh:

https://www.facebook.com/Adlibris.no/

Endret av Skrottefar
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alltid det er litt spesielt når ein bloggar ein så absolutt ikkje forbinder med litteratur skal vera ambassadør for ein bokhandel. No sjekka eg lenka og ser at det ikkje er litteratur ho reklamerer for, men ei «fyll inn svar»-bok det er snakk om denne gongen. Litt sånn som selvangivelsene i Lefsa og Pusur for dei som er så gamle at dei hadde skoledagbøker. Er jo eigentleg ikkje eit dumt konsept då, for dei som vil ha ein enkel mal for å ta vare på minner. Slår i alle fall det å dela barndom og private stunder med heile verda på blogg og Instagram...

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, decker skrev:

ei «fyll inn svar»-bok det er snakk om denne gongen. Litt sånn som selvangivelsene i Lefsa og Pusur for dei som er så gamle at dei hadde skoledagbøker. Er jo eigentleg ikkje eit dumt konsept då, for dei som vil ha ein enkel mal for å ta vare på minner.

Greit nok at det er en slik bok, men at de sponser CBE uansett finner jeg snodig, for har CBE egentlig så stor påvirkningskraft lenger? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er siste rest av respekt borte...Bedriften Treasures blogger og intsagrammer disse dagene hvor familien har mistet et kjært medlem. Siste blogginnlegg isolert er kanskje greit, men bloggingen i forkant, dokumentasjon om løpetur mens de er der oppe, instastory fra hjemtur, « vondt i rompa», reklame for farsdagsbok osv. Det burde vært stille på bloggen en uke! Er de så kyniske eller bare helt.....?? Hva tenker dere som alltid forsvarer @Lin10 , @virkelig  og @Shopgirl12345om some den siste uken med innlegg her og der? 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Undreguri skrev:

Nå er siste rest av respekt borte...Bedriften Treasures blogger og intsagrammer disse dagene hvor familien har mistet et kjært medlem. Siste blogginnlegg isolert er kanskje greit, men bloggingen i forkant, dokumentasjon om løpetur mens de er der oppe, instastory fra hjemtur, « vondt i rompa», reklame for farsdagsbok osv. Det burde vært stille på bloggen en uke! Er de så kyniske eller bare helt.....?? Hva tenker dere som alltid forsvarer @Lin10 , @virkelig  og @Shopgirl12345om some den siste uken med innlegg her og der? 

De fleste dropper vel ikke jobben en hel uke om et familiemedlem er død ? Det er en gammel mann som er død, han er farfaren til LK og har levd et godt og langt liv. Han var vel nesten 100 år. Livet stopper faktisk ikke opp når noen dør etter et langt liv som dette. det skulle faktisk tatt seg ut om alle rundt i landet vårt droppet jobb en uke eller mer når familiemedlem dør. Han var farfaren til LK, det er da ikke spesielt nære CBE uansett om hun hadde en veldig godt forhold til han. Og er man kynisk fordi en fortsetter jobben sin ? En kan sørge på sin måte uten at livet stopper opp. Så nei, jeg reagerer ikke på det . Dette innlegget om farsdagsbok har mest sannsynlig vært bestemt med oppdragsgiver og da er det ikke alltid ting kan settes på vent. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinjitzu

Hadde aldri falt meg inn å kle ungen i noe annet enn svart i en begravelse, men så har vi alltids et svart skjørt, tights, genser, så hadde uansett ikke måttet kjøpe noe nytt. De jeg kjenner som ikke har svart til barna pleier å kle barna i mørke nøytrale farger. 

Og svart kåpe til et barn kan jeg ikke tenke meg at så kjempemange har. Enig i at man ikke kjøper et nytt antrekk kun til begravelsen.

Synes generelt det et mye urettferdig kritikk av CBE - urettferdig fordi hun får så mye mer kritikk enn andre bloggere/influensere som gjør akkurat det samme. Men å blogge om begravelser og bilder av kiste og blomster og sånn 😵 Blir litt målløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, virkelig skrev:

De fleste dropper vel ikke jobben en hel uke om et familiemedlem er død ? Det er en gammel mann som er død, han er farfaren til LK og har levd et godt og langt liv. Han var vel nesten 100 år. Livet stopper faktisk ikke opp når noen dør etter et langt liv som dette. det skulle faktisk tatt seg ut om alle rundt i landet vårt droppet jobb en uke eller mer når familiemedlem dør. Han var farfaren til LK, det er da ikke spesielt nære CBE uansett om hun hadde en veldig godt forhold til han. Og er man kynisk fordi en fortsetter jobben sin ? En kan sørge på sin måte uten at livet stopper opp. Så nei, jeg reagerer ikke på det . Dette innlegget om farsdagsbok har mest sannsynlig vært bestemt med oppdragsgiver og da er det ikke alltid ting kan settes på vent. 

Her er jeg faktisk enig med deg! 😱

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, virkelig skrev:

Så utrolig bra skrevet 👏🏻👏🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...