Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Kremmerhuset er en del av de butikkene som pusher ræl, som er totalt unødvendig for å kunne overleve som menneske på denne kloden. Denne jenta her viser hvor tydelig man kan leve uten å forbruke mer enn nødvendig https://www.nrk.no/norge/stine-_26_-testet-_zero-waste_-livsstilen_-disse-triksene-tok-hun-med-seg-videre-1.14718472

hun har en veldig bra blogg om livsstilen sin. En influencer som faktisk har noe på hjertet.

https://stinefriis.com/blogg/

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, MissLucy skrev:

uten rot i virkeligheten?! du tuller?

tre tilfeldige eksempler som viser at det i høyeste grad hr rot i virkeligheten

bare de siste to dagene har hun vist seg i den samme anorakken i to forskjellige farger.  Hun har to turbukser på to dager. Det er en for mye. Hun har fjellsko som ser splitter nye ut. Hva er galt med å bruke de samme som hun brukte i fjor : https://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/16/de-siste-dagene-til-fjells/ 

eller de fra i forfjor: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/29/bryggestien/

Hva med dette innlegget som også er fra i fjor - helt andre turklær enn de hun bruker i år, eller dagen før: https://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/14/hest-er-best-pa-sykkeltur/

Det er en skam.

I tillegg til splitter nye turklær, så er jo turinnleggene fra foregående år og i år prikk like. Ikke akkurat å fornye seg...

Endret av Aquarius04
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at fjellsko blir bedre etter noe tids bruk, merkelig å ha behov for nye hvert år - om det ikke er for å lage reklame, da. Og reklame er det jo ikke, skoa er ikke merket, så da er det kun bloggerens behov for noe nytt som er greia.

(Tillegg: årets sko er ikke fjellsko, men vintersko.)

Endret av Kollontaj
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Kollontaj skrev:

Alle vet jo at fjellsko blir bedre etter noe tids bruk, merkelig å ha behov for nye hvert år - om det ikke er for å lage reklame, da. Og reklame er det jo ikke, skoa er ikke merket, så da er det kun bloggerens behov for noe nytt som er greia. 

Interessant at de fokuserer så veldig på de skoene når det ikke er reklame. Hun opplyser tilogmed hvor de er fra og hvor de kan kjøpes i kommentarfeltet. Så fint at de er så rause at de deler ut gratis reklame for skoene. 

Endret av pøbelsara
Skrivefeil som endret mening i innlegget helt.
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lin10 skrev:

Hun er blogger/influencer, og jeg tror en årsaken til at hun har lykkes så godt i dette yrket, er hennes gode evne til variasjon. Det at hun varierer hva hun har på seg, det liker leserne. Det er tydelig at hennes lesere er opptatt av hva hun har på seg, noe som kommer frem i kommentarfeltet. Det å være blogger gjør at hun har et større forbruk av klær enn den «vanlige» borger. Men, det som er flott er at klær hun ikke bruker går til gjenbruk, noe hun selv har bekreftet. 

Kutt ut a. Lykkes fordi hun har et kvalmende høyt forbruk? CBE er søren meg en av verstingene her til lands!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nettopp på langhelg i fjellet, på hyttetur med tre venninner. Vi er nok i Treasures såkalte målgruppe, velutdannede kvinner (som har mer enn nok penger å bruke på klær og ræl om vi vil). Av yttertøy hadde hver og en av oss med én vind- og vanntett turbukse, ditto jakke, én lue, ett par gore-tex fjellsko. Jeg er en frossenpinn så jeg hadde ett par vanter pluss ett ullskjerf i tillegg. Og tro det eller ei, CBE, vi klarte oss helt fint med de plaggene! 

Overforbruket til CBE er fullstendig i utakt med «målgruppen» hennes. Overforbruket er faktisk i utakt med svært mange og ulike «målgrupper», uavhengig av hvordan hun definerer dem. Så hvem som er den egentlige målgruppen for denne forbruksbonanzaen kan man jo lure på, og jeg håper de som forsyner henne med inntekt snart begynner å stille seg det spørsmålet også.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Alltid kjipt når sponseferien ikke holder standard. 

https://imgur.com/gallery/Y6Zp1xQ

Kilde: https://twitter.com/lkeriksen23

OMG. De er på sponset ferie - og han bitcher på twitter?  Han er altså helt suveren til å ta vare på navn og rykte. Takker for sponsetferie ved å klage på servicen.

Skal man le eller gråte?

Endret av pøbelsara
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

hvem som er den egentlige målgruppen for denne forbruksbonanzaen kan man jo lure på

Det er nok de som lar seg lure til å tro på dette glansbildet de fremstiller, og vi får både tro og håpe at det blir færre og færre av de, i alle fall om det finnes rettferdighet og fornuftighet i verden :plystre:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pjolterbeist skrev:

CBE kan gjerne påstå at hun ikke har gått opp i vekt og fortsatt bruker samme klesstørrelse som for over ti år siden så mye hun bare vil. Men når man ser hvordan klærne sitter, så er det krystallklart at man her har med noen som nekter innse at kroppen faktisk er blitt større med årene, og at det er på tide å ta farvel med illusjonen om XS og størrelse 34. Bukser og skjørt spriker i såvel linning som sømmer, skjorter og overdeler strammer vel mye over brystet og sitter heller ikke pent over skuldrene. 

Man kan jo saktens spørre seg om det er viljestyrken det skorter på. Med det treningsregimet CBE later å ha, må følgelig de etterhvert normale kvinneformene komme fra et annet sted, nærmere bestemt kostholdet. Kanskje noen bør opplyse CBE om at alkohol faktisk er sukker. Og siden CBE liker å kose seg med vin til stadighet, så kan det tenkes at det er der synderen for vektøkningen ligger. 

Caroline er ikke feit, har ikke ett vektproblem og har ikke ett fettproblem. Sukker er ikke ett problem.

Kroppen hennes har endret seg og det er fordi hun har blitt eldre, hun har født 2 barn og tilsynelatende spiser litt sunnere enn Caroline 2009. Det er unektelig at hun ser ekstremt mye friskere ut i dag enn for 10 år siden. La oss ikke skape ett problem om vekt som ikke finnes.  Klart har hun gått opp en størrelse, men tror vi alle av og til presser oss inn på trass i en størrelse mindre enn vi trenger.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at hun ser MYE bedre ut nå enn for 10 år siden. Hun burde bare velge litt romsligere klær innimellom. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg er enig i at hun ser MYE bedre ut nå enn for 10 år siden. Hun burde bare velge litt romsligere klær innimellom. 

Hun burde velge det hun trives best i. Punktum! Smålig av folk å begynne å kommentere hva slags klær og str folk bruker 🙄

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Hun burde velge det hun trives best i. Punktum! Smålig av folk å begynne å kommentere hva slags klær og str folk bruker 🙄

Det er dårlig reklame for klærne (i de tilfellene det er snakk om reklame) å konsekvent velge feil størrelse. Klærne blir ikke så pene som de kunne vært. Det må være lov å si?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, pøbelsara skrev:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Det er dårlig reklame for klærne (i de tilfellene det er snakk om reklame) å konsekvent velge feil størrelse. Klærne blir ikke så pene som de kunne vært. Det må være lov å si?

Det er vel heller din individuelle mening. Synes hun ser flott ut i de. Og nei, jeg synes absolutt ikke det er greit å skulle kritisere str og klær på folk. Sier jo mere om hva denne tråden egentlig handler om.. 

Tenk deg at du fikk kritikk for kroppen din og for klærne du gikk i uansett str. Ville folk flest synes det hadde vært ok? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, LittleMermaid skrev:

Det er vel heller din individuelle mening. Synes hun ser flott ut i de. Og nei, jeg synes absolutt ikke det er greit å skulle kritisere str og klær på folk. Sier jo mere om hva denne tråden egentlig handler om.. 

Tenk deg at du fikk kritikk for kroppen din og for klærne du gikk i uansett str. Ville folk flest synes det hadde vært ok? 

CBE er på jobb for annonsører når hun viser klær, og det er leserne av bloggen hun har som uttalt mål å påvirke til å ville ha disse klærne. Hun gjør dermed tematikken til et offentlig anliggende.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et klipp av nye serien med linni, riise og kristin. Ærlig talt jeg ble uvel. Her blir det massiv utlevering av de små. Her sank hvert fall Kristin Gjelsvik hos meg. Trodde hun ville skjerme barna. Så vet ikke hva som er verst? Daglig blogging fra før de er født, eller egen tv serie? Og hva gir det oss tv seere å følge med de på? Ingen verdens ting. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Xstrella skrev:

Så et klipp av nye serien med linni, riise og kristin. Ærlig talt jeg ble uvel. Her blir det massiv utlevering av de små. Her sank hvert fall Kristin Gjelsvik hos meg. Trodde hun ville skjerme barna. Så vet ikke hva som er verst? Daglig blogging fra før de er født, eller egen tv serie? Og hva gir det oss tv seere å følge med de på? Ingen verdens ting. 

Jeg tenker at begge deler - både daglig SoMe utlevering og ulike tv-serier -  er helt fullstendig ugreit. 

Og jeg fatter ikke at folk synes det er underholdning. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleMermaid skrev:

Det er ingen her som har kommet med kritiske og stygge kommentarer til kroppen til CBE, så ikke lyv om det for å stille meddebattanter et dårlig lys.
Tvert i mot så blir det skrevet at CBE har en flott kropp og at hun kler veldig godt den endringen som har skjedd ila årene. Og det er helt naturlig at en kvinnekropp endrer seg fra man er 16 til man er 30+. Som 16-åring er man ikke fullt utviklet enda, og etter barnefødsler så får man gjerne en annen fasong selv om man mister babyvekten og er godt trent. Hoftene bl.a blir bredere, og uansett hvor hardt man trener og spiser sunt så er det umulig å endre beinstrukturen. Men det er ingen som sier det er stygt! Synes egentlig det er litt dårlig gjort å komme med slike beskyldninger. 

Det som det blir stilt spørsmålstegn ved er hvorfor bloggeren konsekvent bruker klær i den størrelsen hun brukte da hun var 16. Dette er ikke klær hun kjøper selv, men klær hun promoterer for at folk skal kjøpe akkurat de klærne; dvs en del av inntektsgrunnlaget hennes. Bedriften som betaler CBE for jobben enten i form av varer eller et rent pengebeløp for jobben skal også tjene penger på at de bruker CBE til å reklamere for seg. Når CBE da velger en for liten størrelse så yter ikke reklamebildene plagget rettferdighet, plagget får et feil uttrykk som kan føre til at kundene (dvs leserene av bloggen) velger å ikke kjøpe det aktuelle plagget pga de synes ikke plagget ser fint ut.

Et godt eksempel er den beige genseren fra Gina Tricot som det har blitt linket til tidligere i tråden; da jeg så bildene i innlegget på bloggen så syntes jeg genseren var skikkelig stygg pga sømmene på brystet gjorde at de kunne se ut som det var en innsydd bh i genseren, og jeg likte ikke sømmene. Da jeg derimot fulgte linken til genseren på Gina Tricot sin nettside så fikk jeg se genseren hvordan den egentlig ser ut i riktig størrelse, og genseren var jo ikke stygg i det hele tatt. Kunne lett ha kjøpt den sånn som den så ut der. 
Link til blogginnlegg med den omtalte genseren: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/24/motedag-oslo-og-kveldstrening/

Link til den omtalte genseren på Gina Tricot: https://www.ginatricot.com/no/klaer/topper/belinda-top-865927080

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...