Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Nei. Tror ikke mange ikke vet hvem hun er. 

Det er et STORT hopp fra å «vite hvem noen er» til å «følge etter dem som en crazed paparazzi og ta bilder av barna deres».

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Nei. Tror ikke mange ikke vet hvem hun er. 

Jeg undrer meg litt over hvorfor fotballparet skulle streve med paparazzivirksomhet når selv ikke kongeparet strever med det samme. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Jeg undrer meg litt over hvorfor fotballparet skulle streve med paparazzivirksomhet når selv ikke kongeparet strever med det samme. 

Nettopp!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg tenker at noen ville ha tatt bilder og delt av dem mer om de aldri la ut bilder selv. Det er jo å beskytte barna at de tar kontroll på det. 

det der er en spekulasjon fullstendig uten rot i virkeligheten. Uansett er det jo en absurd overreaksjon å utlevere de små for tusenvis av mennesker over flere år, bare for å unngå at en håndfull fans ber om å få ta bilde.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

... her hjemme gjelder det bla de kongelige tassene( som begynner å bli store da). De er jo født til et liv i offentligheten. Skrekk og gru. Jeg leser egentlig ikke blogger, så i den verden vet jeg ikke ærlig talt. Men fins ikke de mammabloggene? 

Har også venner på fb, hvor av to legger ut bilder av barna i nesten hver statusoppdatering. 

Men vet du hvordan soverommet til de kongelige er?  Vet du har de spiste til middag i går?  Hvilket tøy de har på hver dag?  Hvilke fritidsinteresser de er med på og hvilken dager i uka de trener?  Vi vet mindre om de kongelige barna enn vi vet om barna til enkelte bloggere. 

Har Facebook selv og tror jeg har 3 bilder av mine barn der inne.  Å dette fordi de ikke vil at jeg legger ut i hytt og pine.  Har spurt om det er ok med de jeg har lagt ut og fått ja

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Og det synes du legitimerer danderte, friserte, instruerte og regisserte fotografier fra en laaaang rekke helt private settinger, som morsdag,  bursdag, jul, ferie, hverdag, etc? 

Hun deler akkurat det hun vil. Jeg er ingen bloggleser, men er innom noen få iblant. Jeg blir ikke det minste bekymret for det hun legger ut. Hun fenger jo åpenbart veldig mange. Helt greit for meg. Hun har ihvertfall gjort en god jobb i så måte! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Og så kan en se det positive Caroline gjør. Det går jo an om en vil være objektiv. Ikke sant? Hun hetser ingen. Skriver vel ikke noe stygt om noen såvidt jeg vet? Hun er ingen mobber eller en som kritiserer andre? Jeg vet ikke sikkert altså, men det har jeg ihverfall ikke fått med meg eller sett noe av. Det er i så fall en veldig god ting all den tid hets og mobbing er et av de største samfunnsproblemene nå. Så fraværet av negativ adferd er å bidra positivt? Hvis man ikke kritiserer og mobber, så er man uten videre en positiv influens? Det er vel å legge lista litt lavt, eller?

Hun ser ut til å ta godt vare på barna sine. Om hun deler noen få bilder ser jeg ikke noe problem ved. Det må dere gjerne arrestere meg for, men det er nå min mening. Det er greit å beskytte barn mot både det ene og det andre, men hysteri er ingen bra ting. Dessuten så vel også Caroline at hun ville moderere seg ang å dele bilder av barna. Det ble hun også kritisert for. Merkelig. Jeg anbefaler deg å ta et bildesøk på navn, og så se om du syns dette er "noen få bilder". Bildemengen kommer oppå alt som foreligger av tekst som angår barna. Etter at CBE gikk ut og sa hun skulle skjerme barna sine, har de vært vist på TV, på Snap og Instastory. Flyktig eksponering er likevel eksponering, fordi man deler informasjon som blir værende i publikum sin bevissthet. Det å gi tusenvis av fremmede mennesker muligheten til å danne seg et inntrykk av deg som person, er krenkende, uansett om det bildet som skapes er mangelfullt eller feilaktig i forhold til det foreldrene selv har av informasjon om barnet.

Hvis dere husker det, så ville faktisk ikke Caroline vise frem første babyen. Resultatet var at noen snek rundt å ville ta bilder. Dette er jo et reellt problem; at andre vil jage dem og ta bilder. En skulle jo tro at det er helt bak mpl( i Norge ihverfall) , men fakta tyder på det motsatte. Så når alt kommer til alt, så beskytter Caroline barna sine mot sånt, og har selv kontroll på hva som blir lagt ut. Så det er altså leserne sin feil at hun nå er nødt til å eksponere barnet. Det er notert.... (fri og bevre meg vel...)

De er også et par som samarbeider og støtter hverandre. De holder sammen. Det er vel også positivt. At noen latterliggjør mannen hennes for å forfølge henne her; det er faktisk en del av jobben deres. Jobben hans består delvis av å forfølge sin kone? Det er jo smått komisk, men enig i at det ikke nødvendigvis er kritikkverdig. :)

Bildet utad virker bortimot perfekt. Jeg ser det ikke sånn. Det jeg ser i det hun formidler er en streben etter å framstå perfekt og uangripelig. Det trenger heller ikke være kritikkverdig i seg selv, men når bildematerialet , og tidvis tekstmaterialet blir så konstruert som det har blitt på alle måter de siste årene, så blir det hele denne perfekte fasaden tilnærmet parodisk. Det framstår ikke som ekte. Og for min del er det svært uheldig at de drar barna med seg inn i denne kulissen de har skapt på bloggen sin. I tillegg kommer det helt ekstreme forbruket som kreves for å "bli inspirert" av hennes livsstil. Det trenger ikke å være feil i det hele tatt. Jeg leste om ei her inne som anbefalte en annen som hadde angstanfall om å gå inn på Carolines blogg. Jeg forsto hvorfor hun gjorde det. Det "perfekte" og ryddige og rolige kan virke beroligende på andre. Min personlige mening, som strengt tatt ikke er så relevant utenom å belyse hvor ulikt man kan oppfatte en sak - er at CBE sin "verden" ikke framstår som rolig i det hele tatt. Den virker full av selvpåført stress (discokulen, malt nisselandsby, pargym i sengen, glamsminke til treningsbilder, etc).Noe en kan drømme seg litt inn i kanskje? Hva er feil med det?

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er veldig uenig. Syns bloggen er helt uskyldig. Hun skaper kanskje en illusjon. Mennesker trenger ofte det. 

Jeg trenger ingen illusjon... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rubella skrev:

Det er et STORT hopp fra å «vite hvem noen er» til å «følge etter dem som en crazed paparazzi og ta bilder av barna deres».

Hun har jo opplevd det da. Når den eldste var baby. Så såå fjernt er det faktisk ikke. Mange crazy folk. Det er det vel ikke akkurat tvil om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruJohansen skrev:

Tror jeg har skrevet hva jeg mener om det meste der.

Ifh til det første. Ja! Det er viktig å ikke drive med hets og mobbing. Noe av det viktigste faktisk. Selvfølgelig gir jeg henne kreditt for det. En skulle jo tro at det var en selvfølge. Men det er det ikke. Det er jo også en del av grunnen til at tråder om henne blir moderert ganske ofte. Det og brukerdebatt om barna... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hun har jo opplevd det da. Når den eldste var baby. Så såå fjernt er det faktisk ikke. Mange crazy folk. Det er det vel ikke akkurat tvil om. 

Ja det er mye crazy folk der ute..  Å jeg hadde vært mere bekymret over mennesker som sitter og laster ned barne bilder fra nett..  

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Tror jeg har skrevet hva jeg mener om det meste der.

Ifh til det første. Ja! Det er viktig å ikke drive med hets og mobbing. Noe av det viktigste faktisk. Selvfølgelig gir jeg henne kreditt for det. En skulle jo tro at det var en selvfølge. Men det er det ikke. Det er jo også en del av grunnen til at tråder om henne blir moderert ganske ofte. Det og brukerdebatt om barna... 

Du har jo ikke det? Hva syns du om at et barn har 30.000 treff på Google før vedkommende begynner på skolen? Er det "å dele noen få bilder"? Er det greit?

Det er viktig å ikke mobbe, men å si at man er en positiv påvirkning fordi man lar være å mobbe, er jo en grov undervurdering av hva man kan forvente av andre mennesker.

Endret av FruJohansen
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, terteskjell skrev:

Ja det er mye crazy folk der ute..  Å jeg hadde vært mere bekymret over mennesker som sitter og laster ned barne bilder fra nett..  

Alle er nok bekymret for det. Det kryr av bilder av barn. I reklame også. Kanskje en skulle forbudt reklame hvor barn eksponeres? Hvorfor reagerer ingen på det? De eksponeres jo overalt hele tiden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Alle er nok bekymret for det. Det kryr av bilder av barn. I reklame også. Kanskje en skulle forbudt reklame hvor barn eksponeres? Hvorfor reagerer ingen på det? De eksponeres jo overalt hele tiden? 

Dette har vi vært gjennom flere ganger. Reklamebarn kjenner vi ikke navnet til, hvilken bhg/skole de går på, hva de spiser, daglige rutiner, favorittkosebamse etcetc

Eksponering er ikke bare å vise frem et bilde eller to 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, SoWhat? skrev:

Hun ser ut til å ta godt vare på barna sine. Om hun deler noen få bilder ser jeg ikke noe problem ved. Det må dere gjerne arrestere meg for, men det er nå min mening. Det er greit å beskytte barn mot både det ene og det andre, men hysteri er ingen bra ting. Dessuten så vel også Caroline at hun ville moderere seg ang å dele bilder av barna. Det ble hun også kritisert for. Merkelig.

Første gang jeg ser mange, mange tusen bilder beskrevet som "noen få".

Hvilket antall må man da opp i for å kalle det "mange" eller "ganske mange"? 

Endret av Dolce
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FruJohansen skrev:

Du har jo ikke det? Hva syns du om at et barn har 30.000 treff på Google før vedkommende begynner på skolen? Er det "å dele noen få bilder"? Er det greit?

Det er viktig å ikke mobbe, men å si at man er en positiv påvirkning fordi man lar være å mobbe, er jo en grov undervurdering av hva man kan forvente av andre mennesker.

Er helt enig at en burde forvente mer, men det ser du jo at nærmest er en utopi? 

En må tenke på at blogger og eksponering av barn er noenlunde nytt. Det er sånn at en til slutt reagerer. En gjør ikke det med en gang. Ingen snakket om hvor ille det skulle være for ti år siden. Nå har Caroline sagt at hun vil eksponere barna i mye mindre grad. Det er bra! Ikke sant? Men hun får jo ikke akkurat kreditt for det. 

Jeg er mer bekymret for barn og babyer i reklame. Det veldig få diskuterer det  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dolce skrev:

Første gang jeg ser mange, mange tusen bilder beskrevet som "noen få".

Hvilket antall må man da opp i for å kalle det "mange" eller "ganske mange"? 

Når noen ikke forholder seg til virkeligheten og sannheten  er det nyttesløst å diskutere. Sannheten taler for seg selv og skal ikke trenge et forsvar.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Er helt enig at en burde forvente mer, men det ser du jo at nærmest er en utopi? 

En må tenke på at blogger og eksponering av barn er noenlunde nytt. Det er sånn at en til slutt reagerer. En gjør ikke det med en gang. Ingen snakket om hvor ille det skulle være for ti år siden. Nå har Caroline sagt at hun vil eksponere barna i mye mindre grad. Det er bra! Ikke sant? Men hun får jo ikke akkurat kreditt for det. 

Jeg er mer bekymret for barn og babyer i reklame. Det veldig få diskuterer det  

Uten å sammenligne ytterligere, så kan man si at "en voldelig forelder lover å slå barna mindre. Det er bra! Ikke sant? Men hun får jo ikke akkurat kreditt for det"

Hvorfor er du mer bekymret for barn og baby i reklame? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...