Gå til innhold

Hvorfor kjører mannen alltid bilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjører ti mil hver dag, så da synes jeg det er greit at mannen får litt kjøretrening når vi drar ut i felleskap

Endret av Senil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har angst for å kjøre bil (jeg besvimte i en tunnel en gang jeg øvelseskjørte, frykten gikk aldri over) så derfor kjører samboeren min mest. Han er veldig flink på langkjøring, men i byen må jeg fungere som en kjørelærer 😛 så da kjører jeg i byen, så lenge jeg kan unngå tunnelene. 

Anonymkode: 2bb5c...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som kjører hos oss, han har ikke lappen. Om han hadde hatt det ville jeg fortsatt kjørt selv. Kontrollfreak og lett kvalm av andres kjøring...

Anonymkode: 8a0f7...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

han har kræsjet... 6-7 ganger? Han er også elendig til å rygge, parkere, lukeparkere, finne "luker" i f. eks. rundkjøringer og kjøre inn på motorveier og slikt (han lager trafikk-kork!), han tør ikke foreta forbikjøringer, han kjører ofte altfor sakte, han glemmer blinklys hele tiden osv...

Anonymkode: 37e66...de4

Åh herregud, han bør jo ikke ha lappen!

Det burde vært obligatorisk med en oppfriskningskjøretime og oppkjøring for alle minst en gang per tiår.

Anonymkode: ad5aa...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bytter vi på. Tror ditt inntrykk henger igjen fra eldre generasjoner 😜 vi som kommer nå bryr oss ikke så hardt. 

Anonymkode: 39d2b...f68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har angst for å kjøre bil (jeg besvimte i en tunnel en gang jeg øvelseskjørte, frykten gikk aldri over) så derfor kjører samboeren min mest. Han er veldig flink på langkjøring, men i byen må jeg fungere som en kjørelærer 😛 så da kjører jeg i byen, så lenge jeg kan unngå tunnelene. 

Anonymkode: 2bb5c...5ba

Du besvimte under kjøring??? Og fikk lappen?????? 😯🤨

Anonymkode: 39d2b...f68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh herregud, han bør jo ikke ha lappen!

Det burde vært obligatorisk med en oppfriskningskjøretime og oppkjøring for alle minst en gang per tiår.

Anonymkode: ad5aa...317

Nå har han kræsjet jevnt og trutt fra han fikk lappen for 8 år siden og frem til nå, så oppfriskning måtte han isåfall hatt hvert år isåfall 😛 Burde kanskje presisert at det ikke har vært snakk om frontkollisjoner eller slikt, men sånn type rygge på stolper, rygge i fjell, kjøre opp på fortauet og inn i et tre, kræsje i skilt, ta borti autovernet osv. Han er ikke en fare i trafikken i så måte, dvs. bare fordi folk isåfall ergrer seg over fart og manglende blinklys etc (og ja, selvsagt kan han forårsake ulykker med sistnevnte, så derfor sitter jeg og roper "BLINK" hver gang vi skal inn i en rundkjøring. I don't wanna die 😛 

Anonymkode: 37e66...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid jeg som dame som har kjørt. Eksen var så pinglete at han ikke turte. Selv da vi var på ferie for å besøke hans familie i USA måtte jeg kjøre, Et under at han kjørte meg til sykehuset for å føde.

 

 

Anonymkode: d7a03...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Whistler skrev:

Enkelt

 

<ironi> 

Det er ikke ratt på dama sin side!

 

<\ironi>

Hahaha, jeg lo høyt! 😂

Anonymkode: 3306a...2de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er demaskulerende å måtte sitte på. 

Anonymkode: 8eb74...157

det at du sier noe slikt gjør deg så lite maskulin at du aner ikke. Fordi jeg skjønner at maskuliniteten din er utrygg, og det i seg selv er så lite tiltrekkende. 

Anonymkode: 9887a...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt overrasket over at denne tråden ikke er devaluert til skitkasting ennå - stolt av dere! :)

Jeg pendler med bil hver dag og vil gjerne ta rattet på langturer eller byturer også. Men han har stor glede av og kjøre bil - og kjeder seg noe vanvittig når han sitter på. Vi måtte begge lære å gi fra oss kontrollen også. Men til slutt så lar jeg han kjøre mest fordi han ellers blir så trøtt av å sitte på at han går i halvsøvne når vi kommer frem dit vi skal - og da må jeg være den voksne og styre alt. Rett og slett enklere om jeg sitter på.

Anonymkode: fcbc0...dd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, æøå* said:

Jeg som mann med forakt/angst for å kjøre bil (noe som er ytterst sjeldent), kommer nok aldri opp i den situasjonen at jeg er i en bil med en dame uansett. Hvem ville akseptert en slik fobi på en mann?

Har du angst for å kjøre selv, eller generelt angst for å sitte i en bil (passasjer).

Anonymkode: 38314...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D said:

Kvinner kan ikke kjøre bil, men det kan mannen! 

 

Så du skrev i en annen tråd at du alltid troller. 

Anonymkode: 38314...3e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid jeg som kjører i byen, eller hvis vi har leiebil. På langturer deler vi. 

Årsaken er rett og slett at jeg har mer trening og er tryggere i bytrafikken, i motsetning til han som er vokst opp på landet, og sykler til jobb. Kjører han må jeg bite meg i tunga for å ikke kommentere treghet inn i rundkjøringer, manglende blinklys, at han ligger i venstre felt på hovedveien, og håpløse filskifter. Og ikke vil han lære heller, er lettere at jeg kjører. Men på langkjøring kjører han godt og jevnt. 

Anonymkode: 40d8c...10d

Begynte nesten å lure på om det var jeg som hadde skrevet dette... Husker med gru første gang mannen kjørte i Bergen sentrum.  Han takler bykjøring forholdsvis greit hvis han vet nøyaktig hvor han skal, men ellers tror jeg det rett og slett blir for mye informasjon på en gang. Jeg er vant til det, siden jeg hadde både kjøretimer og oppkjøring i by. 

På ferie/langkjøring er det han som kjører og jeg leser kart. Vi prøvde å bytte en gang, men etter 10 minutter ante han ikke hvor vi var og hvilken vei jeg skulle svinge i et kryss. Jeg er godt opplært av min far, og kan f.eks si at i neste kryss om ca 400 meter skal vi til venstre på veinummer XX, skiltet til «stedsnavn».

Anonymkode: 790ae...b4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Whistler skrev:

Enkelt

 

<ironi> 

Det er ikke ratt på dama sin side!

 

<\ironi>

Så på ferie med leiebil f.eks i England måtte hun ha kjørt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du skrev i en annen tråd at du alltid troller. 

Anonymkode: 38314...3e6

Du forstår ironi forstår je 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 19.14, AnonymBruker skrev:

Har du angst for å kjøre selv, eller generelt angst for å sitte i en bil (passasjer).

Anonymkode: 38314...3e6

.

Endret av æøå*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slåss om bilnøkkelen 😅 Neida. Men jeg kjører ofte når vi kjøret sammen. Elsker å kjøre bil, og har gjort det fra dag én da jeg fikk bil til 18 årsdagen.

 

Kvinne over 40.

Anonymkode: 40437...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...