Gå til innhold

Hvorfor kjører mannen alltid bilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.3.2019 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å ta lappen, her er det jeg som kommer til å kjøre når jeg kjøper bil. Jeg kommer ihvertfall til å kreve det, ellers får han ta sin bil og jeg ta min. Sitter helst ikke på med han, fordi min samboer kjører som et svin. Innså det ikke før jeg startet på kjøreopplæring selv. 

Han setter opp farten når han skal kjøre forbi buss, f.eks. når han kommer rundt en sving og det står buss på holdeplass, fordi han ikke gidder å risikere å stoppe og vente. Setter opp farten før rundkjøringer for å komme først inn og slippe å stoppe, kjører aggressivt for at andre skal stoppe for han når det egentlig er han som har vikeplikt. Kjører opp i ræven på folk som holder fartsgrensen, gidder ikke å bruke blinklys med mindre det er til kun hans egen fordel (f.eks. om han vil at andre skal slippe ham inn ved feltbytte). Han kjører alltid 10+ over fartsgrensen, og hvis jeg påpeker det sier han bare at speedometeret er feil, så han ser på det digitale. Men det var det digitale jeg også så på..

Vi skal ut på langtur denne uken, og jeg gruer meg. Sitter med hjertet i halsen hver gang vi kjører på de veiene. Han nekter å la meg kjøre den strekningen før jeg har fått lappen (altså øvelseskjøre), så jeg må bare bite i det sure eplet, forhåpentligvis for siste gang.

Utrolig nok har han aldri krasjet eller vært involvert i noen som helst ulykker. Det er faktisk et mirakel.

Anonymkode: 24a03...50d

Kun et spørsmål om tid før det går galt med sånne.

Anonymkode: 33cba...fd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun et spørsmål om tid før det går galt med sånne.

Anonymkode: 33cba...fd2

Klart seg i 8 år uten en skramme, helt utrolig.

Anonymkode: 24a03...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 25.3.2019 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å ta lappen, her er det jeg som kommer til å kjøre når jeg kjøper bil. Jeg kommer ihvertfall til å kreve det, ellers får han ta sin bil og jeg ta min. Sitter helst ikke på med han, fordi min samboer kjører som et svin. Innså det ikke før jeg startet på kjøreopplæring selv. 

Han setter opp farten når han skal kjøre forbi buss, f.eks. når han kommer rundt en sving og det står buss på holdeplass, fordi han ikke gidder å risikere å stoppe og vente. Setter opp farten før rundkjøringer for å komme først inn og slippe å stoppe, kjører aggressivt for at andre skal stoppe for han når det egentlig er han som har vikeplikt. Kjører opp i ræven på folk som holder fartsgrensen, gidder ikke å bruke blinklys med mindre det er til kun hans egen fordel (f.eks. om han vil at andre skal slippe ham inn ved feltbytte). Han kjører alltid 10+ over fartsgrensen, og hvis jeg påpeker det sier han bare at speedometeret er feil, så han ser på det digitale. Men det var det digitale jeg også så på..

Vi skal ut på langtur denne uken, og jeg gruer meg. Sitter med hjertet i halsen hver gang vi kjører på de veiene. Han nekter å la meg kjøre den strekningen før jeg har fått lappen (altså øvelseskjøre), så jeg må bare bite i det sure eplet, forhåpentligvis for siste gang.

Utrolig nok har han aldri krasjet eller vært involvert i noen som helst ulykker. Det er faktisk et mirakel.

Anonymkode: 24a03...50d

Har han en personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: fb10e...276

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kjører alltid mannen, og begge er fornøyde med det og foretrekker det slik 🙂 Tror egentlig det er ganske vanlig. 

Anonymkode: b5f3b...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2019 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Elsker å sitte på med en søt dame! Føler at jeg blir dominert og det tenner meg!

Anonymkode: 23d27...165

Samme her. Litt den samme følelsen når jeg en sjelden gang blir forbikjørt av ei dame, blir litt kåt...sexy!! Tenker med en gang at hun er sikkert heftig til å suge, og ri!!

Anonymkode: 5f3b8...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det alltid jeg som kjører, når vi skal avgårde begge to. Mannen har en veldig rykkete og brå kjørestil og jeg blir rett og slett gal av å sitte på, så jeg har satt ned foten og sagt at jeg nekter å sitte på når han kjører :P

Anonymkode: 95551...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.2.2019 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Hei! 

 

Hvorfor er det ofte slik at mannen kjører bilen? Kvinner er ikke dårligere enn mannen til å kjøre bil. 

 

Vi kræsjer kanskje litt oftere, men vi er ikke noe dårligere slik jeg ser det.

 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9aa40...faa

Av de jeg kjenner hvor det er sånn så er det fordi mannen liker å kjøre bil, men kona mer enn gjerne slipper. Så det handler vel om interesse og hva man orker. 

Her kjører jeg minst like mye som mannen, om ikke mer. Har jobbet som lastebilsjåfør i mange år så kjøring for meg er ikke noe problem. Jeg trives med det

Anonymkode: 1e045...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kjører HrMinya oftest, mest fordi han har hatt lappen i 20 år og jeg har hatt den i 3, men også fordi han er ukomfortabel med å være passasjer, uansett hvem han sitter på med. Dette gjelder også når han sitter på med våre foreldre, eller andre gode sjåfører.
Han liker å kjøre selv, særlig i egen bil, sannsynligvis fordi det er det han er vant med etter tjue år med bil og lappen.

På langturer kjører vi ca 50-50, og jeg kjører hvis jeg skal slippe han av et sted fordi jeg må ha bilen.
Jeg kjører også en del alene, når han ikke vil/skal/trenger å være med, og han liker at han har fått friheten til å kunne ta seg en dram hvis vi er i lystig lag, slik at han slipper å måtte være sjåføren hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her. Min samboer har ikke lappen, så akkurat den avgjørelsen er veldig enkel. Men jeg har absolutt ikke noe i mot å sitte på. Foretrekker det faktisk. Synes at det å kjøre bil er veldig kjedelige greier. Sitter heller i pasasjersetet og surfer på telefonen, styrer musikken, osv.

Men nå bor vi midt i byen, og trenger ikke bil, så det er svært sjeldent dette er en problemstilling.

Anonymkode: bb9bd...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kjører stort sett når vi er sammen, men totalt kjører vi nok like mye. Jeg nyter å sitte på siden av og bare slappe av. Han slapper best av når han, og ikke jeg kjører 😂, så da er det vinn-vinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎2‎/‎6‎/‎2019 at 10:32 PM, AnonymBruker said:

Hei! 

 

Hvorfor er det ofte slik at mannen kjører bilen? Kvinner er ikke dårligere enn mannen til å kjøre bil. 

 

Vi kræsjer kanskje litt oftere, men vi er ikke noe dårligere slik jeg ser det.

 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9aa40...faa

Menn er jevnt over bedre sjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Kreiste said:

Hehe,

"Forskning" kan bevise hva man ønsker, spesielt innenfor humaniora og samfunnsfag.

Leste du artikkelen?

Anonymkode: 38314...3e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nok mest, vi liker begge å kjøre, men skal det rygges må jeg trå til, han har tatt støtfangeren bak to ganger. Jeg lukeparkerer bedre også, han er mer utholdende bak rattet når han er trøtt. Jeg hater å kjøre når jeg er trøtt. 

Anonymkode: ffe3a...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kreiste skrev:

Hehe,

"Forskning" kan bevise hva man ønsker, spesielt innenfor humaniora og samfunnsfag.

Dette er ikke forskning, men jeg jobbet som lastebilsjåfør og veldig mange av de firmaene jeg var borti sa veldig bastant at de kom til å ansette kvinner fremfor menn så langt det var mulig. De så klart og tydelig i sine firmaer at utgiftene til reparasjoner, dieselutgifter mm alltid var mye lavere på de bilene som kvinner kjørte enn de som menn kjørte. 

Dessverre er det ikke nok kvinner å ansette, men de aller fleste har tatt tak i dette og prøvd å oppmuntre menn til å kjøre som kvinner ved å gi bonus på lønnen i skadefrie måneder, økonomisk kjøring osv

Anonymkode: 1e045...430

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke forskning, men jeg jobbet som lastebilsjåfør og veldig mange av de firmaene jeg var borti sa veldig bastant at de kom til å ansette kvinner fremfor menn så langt det var mulig. De så klart og tydelig i sine firmaer at utgiftene til reparasjoner, dieselutgifter mm alltid var mye lavere på de bilene som kvinner kjørte enn de som menn kjørte. 

Dessverre er det ikke nok kvinner å ansette, men de aller fleste har tatt tak i dette og prøvd å oppmuntre menn til å kjøre som kvinner ved å gi bonus på lønnen i skadefrie måneder, økonomisk kjøring osv

Anonymkode: 1e045...430

Stakkars kunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt å kjøre, og jeg og kjæresten kjører kanskje 50/50, så langt vi bruker bil også jeg har lappen til. Det er veldig deilig å slappe av ved siden av. Samtidig er det veldig greit å ta ansvar for kjøringen når han skal leke DJ ved siden av😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, OlsenHansen skrev:

Stakkars kunder!

Hvorfor? De gjør jo jobben mer enn bra nok. Ikke bare kjører de økonomisk og har mindre skader på bilene, men de utfører jo jobbene også

Anonymkode: 1e045...430

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎2‎/‎7‎/‎2019 at 1:20 PM, Senil said:

Kjører ti mil hver dag, så da synes jeg det er greit at mannen får litt kjøretrening når vi drar ut i felleskap

Samme her. Kjører like langt hver dag, og da er det deilig å slippe, men når vi skal kjøre langt er det ikke snakk om annet enn at vi deler på det. Vi har barn av begge kjønn som trenger rollemodeller, og jeg mener det er viktig at barn ser at det er like normalt at mamma kjører som at pappa gjør det.

Mannen har for øvrig hatt mange trafikkuhell mot mine null, så det beste hadde vel egentlig vært om jeg tok meg av kjøringen...:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...