Gå til innhold

Hvorfor kjører mannen alltid bilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han liker å kjøre, jeg liker å bruke tiden til å strikke, surfe på nettet, spille mobilspill eller noe sånt. 

Utover det kjører jeg alene mer enn gjennomsnittsnordmannen i jobbsammenheng. Så har ikke noe behov for å kjøre om jeg ikke må, når han uansett foretrekker det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tullet selvfølgelig ja. I mine to forhold har den som har hatt lyst å kjøre, kjørt. Og det har som regel vært meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle de tulle? Det er sant, spesielt den siste. Det er litt cuck å sitte på når dama kjører. Jeg liker å sitte på, han liker å kjøre.

Anonymkode: 3306a...2de

At det er "demaskulerende" for en mann å sitte på når dama kjører? :ler: Er du seriøs?

Anonymkode: 38314...3e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det er "demaskulerende" for en mann å sitte på når dama kjører? :ler: Er du seriøs?

Anonymkode: 38314...3e6

Ja.

Anonymkode: 3306a...2de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konen foretrekker at jeg kjører, så når vi skal ut samme er det alltid jeg som kjører min bil og som oftest jeg som kjører hennes bil.

Hun er en trygg sjåfør, men jeg synes hun kjører ubehagelig. Hun er heller ikke mottakelig for innspill på dette, så det blir fort til at jeg takker ja til å kjøre.
Hun er også en mer hissig billist, ikke alltid jeg er enig med tingene hun retter sinnet sitt mot. 

Langturer og i utlandet med leiebil er det ikke snakk om at hun skal kjøre, hun gir meg ingen god grunn, bare at hun ikke vil. Jeg kunne gjerne tenkt meg litt avlastning på disse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid jeg som kjører i byen, eller hvis vi har leiebil. På langturer deler vi. 

Årsaken er rett og slett at jeg har mer trening og er tryggere i bytrafikken, i motsetning til han som er vokst opp på landet, og sykler til jobb. Kjører han må jeg bite meg i tunga for å ikke kommentere treghet inn i rundkjøringer, manglende blinklys, at han ligger i venstre felt på hovedveien, og håpløse filskifter. Og ikke vil han lære heller, er lettere at jeg kjører. Men på langkjøring kjører han godt og jevnt. 

Anonymkode: 40d8c...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn gjerne gifter seg med de mest uselvstendige og håpløse damene for å kunne føle seg Mann. Håpløse damer er gjerne håpløse sjåfører om de fikk lappen i det hele tatt..

Anonymkode: 994bf...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjører fordi han ikke klarer å holde kjeft når jeg kjører. Alt skal kommenteres, smått og stort, av avgjørelser jeg tar i trafikken. Så da gidder ikke jeg å kjøre. 

Anonymkode: 28913...6ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er demaskulerende å måtte sitte på. 

Anonymkode: 8eb74...157

Det sier kun de som ikke er trygge på seg selv ;)

Selv er jeg kvinne og kjører ALLTID, har den kuleste og beste bilen i husholdningen og slapper aldri av om jeg sitter på med andre.

Vi var på ferie i Frankrike i høst, da leide vi en Jaguar og skulle møte en utleiedame som skulle gi oss nøkkelen til leiligheten vi skulle leie. Mannen min stod utenfor bilen og snakket med henne, og hun sa at det beste er å rygge bilen tilbake 20 meter og lukeparkere der hvor parkeringen tilhørte leiligheten. Hun hadde ikke oppfattet at jeg satt igjen på sjåførsiden i bilen. 

Hun fikk sjokk da mannen min gikk bort til bilen og ba meg rygge tilbake og parkere der. Hun hadde aldri sett en dame som kjørte bil når mannen var med, og ble helt perpleks da jeg rygget tilbake og lukeparkerte som om det var den enkleste saken i verden. 

Jeg har kjørt alt av kjøretøy i 30 år, både lastebiler og mc. Er selvsagt en super sjåfør  ;) 

Anonymkode: cd844...07a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er paramedic og kjører myyyye i jobb. Da syntes jeg det er deilig å sitte på når vi skal på kjøretur. 

Men jeg er den flinkeste sjåføren av oss to. Og det vet han godt, sier det selv. Når det er utfordrende kjøreforhold så kjører jeg. Kolonne, bykjøring på ukjente steder, utlandet osv er det stort sett jeg som kjører. 

Anonymkode: 63ca7...2bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både samboer og jeg er enig om at jeg er flinkest bak rattet, men likevel er det stort sett han som kjører. Jeg synes det er veldig behagelig å sitte på - da kan jeg gjøre andre ting.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører ikke bil, så det er derfor mannen min kjører. Av mine foreldre er det mor som kjører fordi far er svaksynt. Han vil helst kjøre selv, men det lar seg ikke gjøre. 

Anonymkode: 2f849...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker å kjøre bil, men mannen kjører oftest når vi kjører sammen, men jeg får kjøre om jeg vil og ber om det. Men om jeg kjører ender det ofte med at jeg blir sint fordi han kommenterer ALT. Alle har vell merket at det er enklere å ha oversikt over en parkeringsplass og mye biler om en sitter på og ikke trenger å tenke på bilen en selv sitter i? Da kan jeg bruke 2 sekunder ekstra på å se meg rundt om jeg kjører for å være sikker på å ha oversikt, da kan han begynne å kommentere å påpeke ting. Og jeg hater det. Også har han mye bedre retningssans enn meg, og da blir det enklere å la han kjøre med en gang. Også elsker han å kjøre. 

Anonymkode: 625cb...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Er dette et tåpelig forsøk på trolle-tråd!?                

Anonymkode: 735f8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å sitte på - spille candy crush og chille'n. 

Vi har to biler som vi bytter på, og jeg kjører "nok" i hverdagen så føler ikke at jeg "må" kjøre når vi drar et sted.  Noen ganger vil jeg kjører og da sitter han på uten at det er noe problem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

 

Hvorfor er det ofte slik at mannen kjører bilen? Kvinner er ikke dårligere enn mannen til å kjøre bil. 

 

Vi kræsjer kanskje litt oftere, men vi er ikke noe dårligere slik jeg ser det.

 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9aa40...faa

Mannen kjører fordi dama drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...