Gå til innhold

Hjeelp, jeg klarte å kollidere i en stolpe med grombilen til mitt søskenbarn, jeg kommer til å få bank 😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dødstrøtt nå og vil bare sove vil bare ringe mamma å si at ho kan hente bilen å legge ut nøkkelen på fremhjulet og bare skru av telefonen å legge meg. 

Anonymkode: a7361...267

Skjerp deg. Du er voksen og må oppføre deg som en voksen.

Du må både ringe søskenbarnet ditt vedr bilen og politiet vedr lyktestolpen. Også må du ringe rundt til alle steder det kan være mulig å få seg jobb. For nå nytter det ikke å dasse på sosialen lenger. I tillegg til å måtte betale egenandel for skaden og for nonustap, må du også betale leiebil for fetteren din slik at han har bil mens hans bil er på verksted. Og nei, han skal ikke måtte låne bilen til samboeren sin selv om det hil være billigere for deg.

Sove kan du gjøre når du har ordnet opp etter deg.

Anonymkode: 32269...32e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, SecondLife skrev:

Jeg er delvis enig med deg. Alle kan gjøre dumme feil, og det er mange ufine kommentarer her. 

Likevel er det nå side etter side hvor ts velter seg i medlidenhet og vil springe fra ansvaret om å si i fra på en ordentlig måte, snakker seg selv ned osv. Da synes jeg det er på sin plass å be personen om å ta seg litt sammen. Greit nok at det var panikktilstand i natt, det skjønner jeg i grunn godt. Men nå er det på tide å slutte å grave seg ned og fortelle hva som har hendt. Det er langt fra ok å legge nøkkelen på dekket, slå av tlf og låse seg inne. 

Grunnen til at jeg selv snakker litt hardt til ts er for at han skal unngå å gjøre det så mye verre for seg selv slik han gjør nå. Eventuelt er reaksjonen hans en måte å prøve å få søskenbarnet til å tenke på hvor ille dette har vært for han slik at han ikke får masse kjeft. At det at han selv sliter sånn med dette skal føre til mildere sanksjoner. Det jeg da prøver å få ts til å innse er at det vil ha motsatt effekt. 

Nå vet jo ikke jeg om det var noe av det jeg skrev som du reagerte på, men dette er årsaken til at jeg ble streng framfor å fyre opp under at det er synd på han. Det er jo en jævlig situasjon, men ts kan unngå at det blir enda verre. 

Nei, siktet ikke til deg. Det er mer de som gnir inn og ikke skjønner at timingen er helt feil når folk får panikk/angst. Da dytter en ikke folk lenger ned! 

Tror Ts mistet grepet. Helt klart best å si fra selv ja! Det er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvarlige TS ligger nok å sover, mens fetteren er i politiets søkelys. Rettferdig.p

Anonymkode: bb126...4a6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei, siktet ikke til deg. Det er mer de som gnir inn og ikke skjønner at timingen er helt feil når folk får panikk/angst. Da dytter en ikke folk lenger ned! 

Tror Ts mistet grepet. Helt klart best å si fra selv ja! Det er det. 

Veldig enig med deg, det hjelper jo ingenting å spe på panikken og angsten. Det blir slettes ingen bedre lærepenge av det eller bringer han nærmere en løsning (snakke med søskenbarnet).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig for fetterens del at ts har snakket med han nå. Er jo for sent å ordne bil han trenger til jobb imorra nå. 

Anonymkode: 0cd2a...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte søskenbarnet mitt å fortalte hva som hadde skjedd litt over kl 11, jeg fikk ikke sakt det ordentlig da jeg ble helt borte av meg under samtalen, jeg fikk ikke frem et eneste ord nesten. Så jeg tror han skjønte det for han spurte om jeg hadde bulket bilen hans, jeg tror jeg svarte ja og jeg husker ikke noe mer fra samtalen, hele verden gikk i grus for meg av skam og anger for hva jeg har stelt i stand for han.

Jeg husker ikke noe serlig fra samtalen men den varte i hele 7 minutter og 52 sekunder ifølge loggen. Jeg gikk rett og la meg etter samtalen og har sovet til nå, nå er bilen hentet og jeg har ikke sett eller snakket med han ansikt til ansikt. Jeg tror nok han er utrolig skuffet over meg og flau for å ha en slikt søskenbarn, jeg gjør skam over hele familien min og slekten min. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, jeg kommer aldri til å bli tilgitt av noen ikke av meg selv engang for det jeg gjorde var helt unødvendig. 

Jeg vet ikke hva han kommer til å gjøre nå med bil imorgen og fremover, han kan hvertfall ikke bruke bilen sin da den er helt ødelagt og døren ikke kan lukkes igjen engang. Kan ikke ha den stående utenfor en jobb med mye trafikk pga innbrudd og at han sikkert ikke vil kjøre en ødelagt bil, det må være flaut for han. 

Tenk om naboene hans så at han kom hjem med ødelagt bil Istad, han kommer til å bli ledd av og ryktet kommer til å spre seg for noe som ikke er sant. Det er han alt går ut over og han fortjener ikke dette. 

Jeg håper han får tak i en låne bil et sted og jeg skal selvfølgelig betale han igjen for det også betale han mer enn det han må betale for leien som beklagelse. 

Jeg er litt bedre i kroppen nå men har fortsatt litt skjelving og er småkvalm men ikke i nærheten som i natt. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal gjøre av meg jeg hater meg selv og kan ikke skjønne hvor ondskapsfull jeg kan være som gjør dette mot min snille søskenbarn. Jeg er gutt

Anonymkode: a7361...267

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte søskenbarnet mitt å fortalte hva som hadde skjedd litt over kl 11, jeg fikk ikke sakt det ordentlig da jeg ble helt borte av meg under samtalen, jeg fikk ikke frem et eneste ord nesten. Så jeg tror han skjønte det for han spurte om jeg hadde bulket bilen hans, jeg tror jeg svarte ja og jeg husker ikke noe mer fra samtalen, hele verden gikk i grus for meg av skam og anger for hva jeg har stelt i stand for han.

Jeg husker ikke noe serlig fra samtalen men den varte i hele 7 minutter og 52 sekunder ifølge loggen. Jeg gikk rett og la meg etter samtalen og har sovet til nå, nå er bilen hentet og jeg har ikke sett eller snakket med han ansikt til ansikt. Jeg tror nok han er utrolig skuffet over meg og flau for å ha en slikt søskenbarn, jeg gjør skam over hele familien min og slekten min. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, jeg kommer aldri til å bli tilgitt av noen ikke av meg selv engang for det jeg gjorde var helt unødvendig. 

Jeg vet ikke hva han kommer til å gjøre nå med bil imorgen og fremover, han kan hvertfall ikke bruke bilen sin da den er helt ødelagt og døren ikke kan lukkes igjen engang. Kan ikke ha den stående utenfor en jobb med mye trafikk pga innbrudd og at han sikkert ikke vil kjøre en ødelagt bil, det må være flaut for han. 

Tenk om naboene hans så at han kom hjem med ødelagt bil Istad, han kommer til å bli ledd av og ryktet kommer til å spre seg for noe som ikke er sant. Det er han alt går ut over og han fortjener ikke dette. 

Jeg håper han får tak i en låne bil et sted og jeg skal selvfølgelig betale han igjen for det også betale han mer enn det han må betale for leien som beklagelse. 

Jeg er litt bedre i kroppen nå men har fortsatt litt skjelving og er småkvalm men ikke i nærheten som i natt. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal gjøre av meg jeg hater meg selv og kan ikke skjønne hvor ondskapsfull jeg kan være som gjør dette mot min snille søskenbarn. Jeg er gutt

Anonymkode: a7361...267

Du må jo ta kontakt med fetteren din. Akkurat nå så flyr du fra ansvaret ditt og overlater problemene du har skapt til fetteren din. Du er nok ikke noe dummere eller mindre verdt enn andre, men akkurat nå så oppfører du deg veldig dumt.

Anonymkode: 0cd2a...5e6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Glidelås skrev:

Hvor gammel er du?

20

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ta kontakt med fetteren din. Akkurat nå så flyr du fra ansvaret ditt og overlater problemene du har skapt til fetteren din. Du er nok ikke noe dummere eller mindre verdt enn andre, men akkurat nå så oppfører du deg veldig dumt.

Anonymkode: 0cd2a...5e6

Jeg regner med at han tar kontakt med meg hvis det er noe han vil meg, jeg husker ikke om vi ble enige om noe under samtalen da jeg ikke husker noe av den bortsett fra at han spurte om jeg har ødelagt bilen hans 

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du TS, nå må du skjerpe deg. Virkelig.

Jeg lider av en psykisk lidelse som gjør at jeg tar ting VELDIG innover meg. Jeg overreagerer mer enn det du gjør i dette tilfellet når jeg gjør noe galt. Jeg klarte å rygge på bilen til en kollega for en del måneder siden, og det knuste meg helt. Altså knuste som i at det sendte meg inn i en forferdelig, dyp, depressiv dal i flere uker. Fy faen for noe dritt det var, og det du opplever nå er barnemat i forhold. Merk deg at jeg faktisk har en lidelse også som har skyld i veldig heftige reaksjoner (med andre ord, du overreagerer med mindre du er psykisk syk). Jeg ble helt ifra meg når jeg bulka bilen hennes, men min første tanke var å si ifra. Så jeg sa ifra til kollegaen min. Var det ubehagelig? Voldsomt. Helt ekstremt, faktisk. Gikk det bra? Ja, det gjorde jo det, for vi fikk ordna opp med skademelding. Vi valgte å ta det på privaten, altså at jeg betalte skaden privat. Null stress. Var det sure penger? Ja, fy faen. Fortjente jeg det? Ja, for jeg var uoppmerksom og traff bilen hennes. Det var MIN feil, helt og holdent. 

Jeg har hatt noe medfølelse med deg i løpet av denne tråden her, men jo mer du prøver å gi ifra deg ansvaret, jo mindre medfølelse har jeg med deg. Du husker ikke en dritt av en samtale som varte på hele 7 minutter - da burde du ringe opp igjen. Du har sovet litt nå og sannsynligvis fått roet ned kroppen, så da kan du ta deg en ordentlig samtale med søskenbarnet ditt for å finne en løsning på dette. Skal du betale leiebil? Skal du betale for skaden privat? Skal han ta det på forsikringen? Dette er ting dere trenger klarhet i. Skal HAN ringe DEG og ta initiativ til å fikse skaden på HANS bil som DU forvaltet? Nei! Du skal ta initiativ og du skal ta ansvar! 

Sannsynligvis har du lært av denne hendelsen. Ikke sladd med andre folk sine biler (helst ikke din egen heller, utfallet kan bli det samme og i verste tilfelle kan det gå utover andre mennesker eller andres biler igjen). Ikke lek deg med andres ting (kan gjelde mange forskjellige ting videre i livet). 

Skjønner at du er forferdelig lei deg, men det hjelper ikke å leke offer og syns synd i deg selv. Du virker lite ydmyk, og det er ikke en god egenskap dessverre. 

Anonymkode: 72a85...61f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du.... Det er helt seriøst bare en bil. Det er ikke et menneske. Skjønner at blant unge gutter (ja, du er gutt når du er 20 år gammel og sladder på parkeringsplass) så er fine biler en greie, men du burde åpne øynene og se deg litt rundt. Livet blir ikke ødelagt pga en bil blir skadet eller ødelagt, det er surt i starten men så går det over - akkurat som med alt annet.... 

Anonymkode: 72a85...61f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt at du ringte selv Ts! Det er noe med å ta ansvar for hva en gjør. Om en skygger unna og blir feig, så tar det faktisk mye lenger tid å komme seg videre og over ting! For da kommer selvbebebreidelsen over at en feiget unna i tillegg til alt annet. Det var å vise respekt for søskenbarnet ditt oppe i alt også.

Nå får du bare roe ned. Du kan jo ta en telefon litt etterhvert til ham. Ting blir bedre etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du ringte TS! Og der ser du, verden har ikke gått under. Nå må du bare ringe han opp igjen og avtale hva som skal skje videre. Dette fikser du!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at han tar kontakt med meg hvis det er noe han vil meg, jeg husker ikke om vi ble enige om noe under samtalen da jeg ikke husker noe av den bortsett fra at han spurte om jeg har ødelagt bilen hans 

Anonymkode: a7361...267

Her fraskriver du deg alt ansvar, noe som er lite sjarmerende og blidgjør nok ikke fetteren din. Du sier at du skal gjøre opp for deg. Hvordan har du tenkt at det skal gå for seg? Skal fetteren din være nødt til å legge ut det økonomiske til det passer deg og begynne og gjøre opp? 

Anonymkode: 0cd2a...5e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du TS, nå må du skjerpe deg. Virkelig.

Jeg lider av en psykisk lidelse som gjør at jeg tar ting VELDIG innover meg. Jeg overreagerer mer enn det du gjør i dette tilfellet når jeg gjør noe galt. Jeg klarte å rygge på bilen til en kollega for en del måneder siden, og det knuste meg helt. Altså knuste som i at det sendte meg inn i en forferdelig, dyp, depressiv dal i flere uker. Fy faen for noe dritt det var, og det du opplever nå er barnemat i forhold. Merk deg at jeg faktisk har en lidelse også som har skyld i veldig heftige reaksjoner (med andre ord, du overreagerer med mindre du er psykisk syk). Jeg ble helt ifra meg når jeg bulka bilen hennes, men min første tanke var å si ifra. Så jeg sa ifra til kollegaen min. Var det ubehagelig? Voldsomt. Helt ekstremt, faktisk. Gikk det bra? Ja, det gjorde jo det, for vi fikk ordna opp med skademelding. Vi valgte å ta det på privaten, altså at jeg betalte skaden privat. Null stress. Var det sure penger? Ja, fy faen. Fortjente jeg det? Ja, for jeg var uoppmerksom og traff bilen hennes. Det var MIN feil, helt og holdent. 

Jeg har hatt noe medfølelse med deg i løpet av denne tråden her, men jo mer du prøver å gi ifra deg ansvaret, jo mindre medfølelse har jeg med deg. Du husker ikke en dritt av en samtale som varte på hele 7 minutter - da burde du ringe opp igjen. Du har sovet litt nå og sannsynligvis fått roet ned kroppen, så da kan du ta deg en ordentlig samtale med søskenbarnet ditt for å finne en løsning på dette. Skal du betale leiebil? Skal du betale for skaden privat? Skal han ta det på forsikringen? Dette er ting dere trenger klarhet i. Skal HAN ringe DEG og ta initiativ til å fikse skaden på HANS bil som DU forvaltet? Nei! Du skal ta initiativ og du skal ta ansvar! 

Sannsynligvis har du lært av denne hendelsen. Ikke sladd med andre folk sine biler (helst ikke din egen heller, utfallet kan bli det samme og i verste tilfelle kan det gå utover andre mennesker eller andres biler igjen). Ikke lek deg med andres ting (kan gjelde mange forskjellige ting videre i livet). 

Skjønner at du er forferdelig lei deg, men det hjelper ikke å leke offer og syns synd i deg selv. Du virker lite ydmyk, og det er ikke en god egenskap dessverre. 

Anonymkode: 72a85...61f

Jeg er ikkepsykisk syk og føler ikke jeg kunne gjort dette på en annen måte, jeg hater virkelig meg selv og det er ikke for at jeg vil ha forståelse fra noen. Jeg er bare dønn ærlig når jeg skriver her om hvordan jeg føler meg og hvordan jeg har det ikke noe for at jeg vil ha forståelse fra andre. 

Det er ikke synd på meg men det er det på søskenbarnet mitt som nå har mistet bilen for en tidsperiode hvertfall. Jeg er ydmyk og lei meg men kan ikke gjøre det på en annen måte da hadde jeg omkommet av stress 

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, SoWhat? skrev:

Enda godt at du ringte selv Ts! Det er noe med å ta ansvar for hva en gjør. Om en skygger unna og blir feig, så tar det faktisk mye lenger tid å komme seg videre og over ting! For da kommer selvbebebreidelsen over at en feiget unna i tillegg til alt annet. Det var å vise respekt for søskenbarnet ditt oppe i alt også.

Nå får du bare roe ned. Du kan jo ta en telefon litt etterhvert til ham. Ting blir bedre etterhvert. 

Ja jeg er glad jeg gjorde det men dumt jeg ikke husker noe av hva som ble sakt. Jeg vil heller ikke ringe igjen for flere grunner da han helt sikkert hater meg litt nå og at jeg ikke vil mase på han, jeg vil la han få fred fra meg og ikke ødelegge han mer enn hva jeg allerede har gjort. Jeg tror nok han kommer til å ringe meg om hva som skjer videre og hvordan vi skal ordne opp får han bestemme helt selv hva han vil, jeg skal gjøre det på den måten han vil. 

Han sitter nok å ser på bilen sin og er utrolig lei seg, tenk om han blir like dårlig som det jeg ble og ikke orker å dra på jobb i morgen og får problemer ved det også, tenk om han mister jobben bare for meg 

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sirah skrev:

Så bra du ringte TS! Og der ser du, verden har ikke gått under. Nå må du bare ringe han opp igjen og avtale hva som skal skje videre. Dette fikser du!

Jeg vet ikke om jeg tør å ringe han da han sikkert hater meg. Jeg vil heller ikke mase på han hvis han vil ha fred fra meg. Jeg er redd for å mase og ødelegge enda mer, jeg kunne bare ønske jeg hadde masse penger å kunne gi han 300 000 med en gang for det jeg gjorde. 

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du brukt nok til på deg selv i denne saken. Det er på tide å begynne å faktisk begynne å bruke tid på å finne ut hvordan det går med søskenbarnet ditt og hva du kan gjøre for å hjelpe til det du kan. Logg av her og ta tak, det kommer du ikke til å angre på. 

Kjøp feks en sixpack med øl, og dra bort og prat med han. 

Anonymkode: a0b98...062

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg tør å ringe han da han sikkert hater meg. Jeg vil heller ikke mase på han hvis han vil ha fred fra meg. Jeg er redd for å mase og ødelegge enda mer, jeg kunne bare ønske jeg hadde masse penger å kunne gi han 300 000 med en gang for det jeg gjorde. 

Anonymkode: a7361...267

Det vil garantert være mye værre at du ikke ringer han. At du ringer viser at du er villig til å ordne opp i det du har gjort. Jeg skjønner utrolig godt at dette er vanskelig for deg, men tenk om du var i søskenbarnet ditt sine sko? Hadde det ikke vært bedre om han da hadde ringt deg og vært oppriktig lei seg enn at han ikke tok kontakt?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du brukt nok til på deg selv i denne saken. Det er på tide å begynne å faktisk begynne å bruke tid på å finne ut hvordan det går med søskenbarnet ditt og hva du kan gjøre for å hjelpe til det du kan. Logg av her og ta tak, det kommer du ikke til å angre på. 

Kjøp feks en sixpack med øl, og dra bort og prat med han. 

Anonymkode: a0b98...062

Enig i denne. Forslaget om å dra bort med en sixpack var veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...