Gå til innhold

Hjeelp, jeg klarte å kollidere i en stolpe med grombilen til mitt søskenbarn, jeg kommer til å få bank 😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det går ikke an å sovne, uansett hvor mye jeg prøver så er jeg bare for stresset. Livredd for telefonen jeg får imorgen, begynner å bli kvalm også

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hvor mye verdi den har, men tror han kjøpte den en plass mellom 200 000 og 300 000 men kan ikke si det sikkert, kan også ha vært mer. 

Jeg kommer til å bli enda mer deppa og redd når min fremtidige økonomi går i dass også, var derfor jeg ikke har kjøpt en bil etter jeg vraket min egen pga jeg ikke skal ta lån. Men nå ender det nok med det uansett

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare bare å ta det som en mann, dette er et stort problem som aldri kommer til å gå over. Jeg blir gjeldsslave, jeg kommer til å tape uhorvelige mengder penger på dette og det helt unødvendig

Anonymkode: a7361...267

Oj. Stakkars deg, og det mener jeg. Det var jo en skikkelig dumhet det du gjorde, og vi som har gjort skikkelige dumheter selv vet godt den panikkfølelsen en kan få. Så tror jeg forstår hvordan du føler det.

Men du må takle konsekvensen. Det er klart søskenbarnet ditt blir litt knust nå. Han vil sikkert bli både utrolig lei seg og utrolig skuffet. Det er han det er mest synd på sånn egentlig, for han har mistet noe som betyr mye for ham helt uforskyldt. Og skuffelsen. 

Men altså. Det har skjedd. Du må bare stå i det. Det vil ikke plage deg og dere i all evighet. Det blir en tøff periode, og det kommer en seg igjennom! Tro meg 🙂 dere vil finne en løsning, når han har fått roet seg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Oj. Stakkars deg, og det mener jeg. Det var jo en skikkelig dumhet det du gjorde, og vi som har gjort skikkelige dumheter selv vet godt den panikkfølelsen en kan få. Så tror jeg forstår hvordan du føler det.

Men du må takle konsekvensen. Det er klart søskenbarnet ditt blir litt knust nå. Han vil sikkert bli både utrolig lei seg og utrolig skuffet. Det er han det er mest synd på sånn egentlig, for han har mistet noe som betyr mye for ham helt uforskyldt. Og skuffelsen. 

Men altså. Det har skjedd. Du må bare stå i det. Det vil ikke plage deg og dere i all evighet. Det blir en tøff periode, og det kommer en seg igjennom! Tro meg 🙂 dere vil finne en løsning, når han har fått roet seg! 

Ja jeg var en idiot av et brød, jeg tråkket litt for hardt på gassen, var en sporti bil med mye kraft. Var moro å leke så lenge det varte men leken ble noe helt annet enn morsomt ganske fort, jeg har nå kommet i en slags sjokktilstand jeg klarer ikke noe ikke engang skriving her inne klarer jeg nesten ikke, hele kroppen har gått i nødmodus virker det som, jeg er livredd for at bilen hans ikke kan fikses å at den har fått for store skader. 

Jeg er også redd for hva som kommer til å skje da lyktestolpen jeg kolliderte i ble helt bøyd og skeiv og strømmen gikk, jeg stakk jo bare av fra stedet. Livredd for at saken blir anmeldt og at det er videokamera i område å at det er søskenbarnet mitt som blir tatt da det er hans bil ved en anmeldelse. 

Kanskje jeg nå bør ringe politiet med det samme på 02800 å fortelle hva som skjedde før en sak blir opprettet? Det er jo straffbart å stikke fra en ulykke liksom men er livredd for mitt sertifikat for at jeg skal miste det om jeg ringer politiet. 

Jeg har nok ødelagt livet til søskenbarnet mitt som var så snill å låne meg yndlingsbilen hans og hvis han blir straffet av politiet for at jeg stakk av så er det enda værre 

Livredd for at vennskapet våres går i dass og vi aldri mer blir venner mer og alt av bekjentskap brytes å jeg aldri får sett han mer

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg var en idiot av et brød, jeg tråkket litt for hardt på gassen, var en sporti bil med mye kraft. Var moro å leke så lenge det varte men leken ble noe helt annet enn morsomt ganske fort, jeg har nå kommet i en slags sjokktilstand jeg klarer ikke noe ikke engang skriving her inne klarer jeg nesten ikke, hele kroppen har gått i nødmodus virker det som, jeg er livredd for at bilen hans ikke kan fikses å at den har fått for store skader. 

Jeg er også redd for hva som kommer til å skje da lyktestolpen jeg kolliderte i ble helt bøyd og skeiv og strømmen gikk, jeg stakk jo bare av fra stedet. Livredd for at saken blir anmeldt og at det er videokamera i område å at det er søskenbarnet mitt som blir tatt da det er hans bil ved en anmeldelse. 

Kanskje jeg nå bør ringe politiet med det samme på 02800 å fortelle hva som skjedde før en sak blir opprettet? Det er jo straffbart å stikke fra en ulykke liksom men er livredd for mitt sertifikat for at jeg skal miste det om jeg ringer politiet. 

Jeg har nok ødelagt livet til søskenbarnet mitt som var så snill å låne meg yndlingsbilen hans og hvis han blir straffet av politiet for at jeg stakk av så er det enda værre 

Livredd for at vennskapet våres går i dass og vi aldri mer blir venner mer og alt av bekjentskap brytes å jeg aldri får sett han mer

Anonymkode: a7361...267

Det er nok best å ringe politiet i morgen. Nå er du helt på kanten, og du tenker ikke helt rasjonelt. Fælt å få sånn panikkfølelse! Politiet vil skjønne at du fikk panikk. Har du ingen du kan snakke med nå? Foreldre, søsken? Sånn at du får roet deg litt ned? I nøden kan en ringe på natten om en har familie eller gode venner! 

Du mister vel ikke lappen tenker jeg. Du har ikke skadet noen. Her er jeg ikke sikker på hva som skjer, men ikke tenk katastrofetanker. 

Du har heller ikke ødelagt livet til søskenbarnet ditt. Han vil få en reaksjon, men det vil roe seg med tid og stunder. Dere vil helt sikkert også bli venner igjen, selv om det kan ta tid!

Jeg kræsjet selv bilen til en i familien. Kjørte feil på glatt føre. Full panikk her også, så skjønner greia. Det ordner seg! Det blir tøft, men sånt må vi stå i. Ikke annet å gjøre. Men du har ikke ødelagt livet til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg var en idiot av et brød, jeg tråkket litt for hardt på gassen, var en sporti bil med mye kraft. Var moro å leke så lenge det varte men leken ble noe helt annet enn morsomt ganske fort, jeg har nå kommet i en slags sjokktilstand jeg klarer ikke noe ikke engang skriving her inne klarer jeg nesten ikke, hele kroppen har gått i nødmodus virker det som, jeg er livredd for at bilen hans ikke kan fikses å at den har fått for store skader. 

Jeg er også redd for hva som kommer til å skje da lyktestolpen jeg kolliderte i ble helt bøyd og skeiv og strømmen gikk, jeg stakk jo bare av fra stedet. Livredd for at saken blir anmeldt og at det er videokamera i område å at det er søskenbarnet mitt som blir tatt da det er hans bil ved en anmeldelse. 

Kanskje jeg nå bør ringe politiet med det samme på 02800 å fortelle hva som skjedde før en sak blir opprettet? Det er jo straffbart å stikke fra en ulykke liksom men er livredd for mitt sertifikat for at jeg skal miste det om jeg ringer politiet. 

Jeg har nok ødelagt livet til søskenbarnet mitt som var så snill å låne meg yndlingsbilen hans og hvis han blir straffet av politiet for at jeg stakk av så er det enda værre 

Livredd for at vennskapet våres går i dass og vi aldri mer blir venner mer og alt av bekjentskap brytes å jeg aldri får sett han mer

Anonymkode: a7361...267

Her må du først og fremst tenke på den uskyldige part i saken, altså søskenbarnet ditt. Det at du selv mister sertifikatet er mye bedre enn at søskenbarnet ditt blir tatt for en handling han ikke har gjort, i TILLEGG til at han sitter igjen med en ødelagt bil. Samme tanke gjelder også dette med økonomi. Det er DU som må ta blamen her, ikke han. Selvfølgelig synes du det er både unødvendig og dumt at du ender opp med en stor gjeld, men det er det eneste som er riktig i denne saken her. Søskenbarnet skal ikke bebreides for dine feil

Anonymkode: 477e4...e51

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette med at du er redd for at vennskapet skal ryke; vis at du er en mann og en venn som klarer å ta ansvar for sine feil, og som jobber strategisk mot målet om å gjøre opp for seg igjen. Klarer du dette, tviler jeg på at noe vennskap går tapt. 

Anonymkode: 477e4...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er ikke en bil, ts, det er angst.

Anonymkode: 9353b...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å miste lappen for en stund er jo ikke en katastrofe, livet ditt blir ikke ødelagt av det.

Men ikke ta opp et forbrukslån (eller annet høyrentelån) du ikke kan betale ned raskt! Da blir du bare flådd for penger og blir gjeldsslave til banken. Betal så mye du kan så raskt som mulig til fetteren din, men jeg fraråder deg sterkt å ta opp et stort lån.

Å i aller verste fall skylde 2-300.000 til en privatperson vil ikke ødelegge livet ditt. Og ikke økonomien din for alltid heller.

Jeg tror ikke det er så mange fetterene ville vært sure for alltid.

Pust :)

Anonymkode: 56a07...66f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er nok best å ringe politiet i morgen. Nå er du helt på kanten, og du tenker ikke helt rasjonelt. Fælt å få sånn panikkfølelse! Politiet vil skjønne at du fikk panikk. Har du ingen du kan snakke med nå? Foreldre, søsken? Sånn at du får roet deg litt ned? I nøden kan en ringe på natten om en har familie eller gode venner! 

Du mister vel ikke lappen tenker jeg. Du har ikke skadet noen. Her er jeg ikke sikker på hva som skjer, men ikke tenk katastrofetanker. 

Du har heller ikke ødelagt livet til søskenbarnet ditt. Han vil få en reaksjon, men det vil roe seg med tid og stunder. Dere vil helt sikkert også bli venner igjen, selv om det kan ta tid!

Jeg kræsjet selv bilen til en i familien. Kjørte feil på glatt føre. Full panikk her også, så skjønner greia. Det ordner seg! Det blir tøft, men sånt må vi stå i. Ikke annet å gjøre. Men du har ikke ødelagt livet til noen. 

Jeg er bare så veldig redd for at dette skal bli en politisak og at det allerede er det, tenk om politiet har fått vite dette og at de ringer søskenbarnet mitt allerede i natt, da vil han nok ikke skjønne noen ting og kanskje ta det helt feil så han hisser seg opp på politiet å sier noe dritt til dem. Da vil det gå enda mer utover han hvis han gjør det, jeg tror nemlig han er nattsur og morgensur uten at jeg vet det helt sikkert men er nesten helt sikker på at han blir sur hvis noen ringer og vekker han på natten. 

Nei jeg kan ikke snakke med noen i familien om dette da får han greie på det med en gang da de hadde ringt han øyeblikkelig og sakt ifra. Jeg vil at han skal sove bra og ikke ha noe anelse om hva som har skjedd. 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du først og fremst tenke på den uskyldige part i saken, altså søskenbarnet ditt. Det at du selv mister sertifikatet er mye bedre enn at søskenbarnet ditt blir tatt for en handling han ikke har gjort, i TILLEGG til at han sitter igjen med en ødelagt bil. Samme tanke gjelder også dette med økonomi. Det er DU som må ta blamen her, ikke han. Selvfølgelig synes du det er både unødvendig og dumt at du ender opp med en stor gjeld, men det er det eneste som er riktig i denne saken her. Søskenbarnet skal ikke bebreides for dine feil

Anonymkode: 477e4...e51

Ja jeg tenker på han og er utrolig lei meg for at jeg nå har ødelagt livet hans etter han var utrolig snill mot meg å lånte meg drømmebilen hans. Jeg skulle aldri ha gjort det jeg gjorde jeg er en idiot og ikke fortjener noen ting jeg er et null og en elendig søskenbarn og venn. Ja jeg skal ta straffen dette blir men jeg har ikke penger og ikke jobb så da må jeg ta lån han skal hvertfall ikke få større problemer enn det han allerede har fått

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er ikke en bil, ts, det er angst.

Anonymkode: 9353b...4c8

Alt er problemer for meg nå jeg har aldri hatt angst men nå vet jeg ikke hva jeg har jeg er helt ødelagt og akuratt som at jeg har gått i en nødmodus ingen ting virker for meg. Sjelver så mye så jeg nesten ikke klarer å holde i telefonen å skrive engang har sjokk virker det som 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å miste lappen for en stund er jo ikke en katastrofe, livet ditt blir ikke ødelagt av det.

Men ikke ta opp et forbrukslån (eller annet høyrentelån) du ikke kan betale ned raskt! Da blir du bare flådd for penger og blir gjeldsslave til banken. Betal så mye du kan så raskt som mulig til fetteren din, men jeg fraråder deg sterkt å ta opp et stort lån.

Å i aller verste fall skylde 2-300.000 til en privatperson vil ikke ødelegge livet ditt. Og ikke økonomien din for alltid heller.

Jeg tror ikke det er så mange fetterene ville vært sure for alltid.

Pust :)

Anonymkode: 56a07...66f

Hva skal jeg gjøre da jeg har ikke penger og ikke jobb, jeg kan ikke la søskenbarnet mitt ta den økonomiske støyten på dette det må jeg ta selv også må jeg ta lån. Hvis jeg må ut med 200000 er jeg helt føkka økonomisk også jeg vet ikke hvor mye jeg må forvente men håper det blir mye mindre enn 2 da ender jeg opp med gjeld i grava

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli veldig svimmel og føler for å spy hele tiden nå

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å bli veldig svimmel og føler for å spy hele tiden nå

Anonymkode: a7361...267

Du har panikk. Det er normalt å føle det sånn da. Prøv å drikk litt vann. Politiet ringer nok neppe på natten. Hvis de vet noe, så blir det nok tidligst i morgen tidlig. 

Sett opp vindu og trekk inn litt frisk og kjølig luft nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du har panikk. Det er normalt å føle det sånn da. Prøv å drikk litt vann. Politiet ringer nok neppe på natten. Hvis de vet noe, så blir det nok tidligst i morgen tidlig. 

Sett opp vindu og trekk inn litt frisk og kjølig luft nå.

Tok et halvt glass vann nå jeg klarte ikke å drikke mer enn det føltes som jeg nesten ble kvalt av vannet og ikke fikk puste. Jeg er bare så redd for at politiet tar kontakt med han eller også rykker ut til han for å arristere han for å stikke fra et ulykke, tror jeg bare må ringe politiet å si ifra nå klarer ikke å slappe av ellers er utrolig stresset

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tok et halvt glass vann nå jeg klarte ikke å drikke mer enn det føltes som jeg nesten ble kvalt av vannet og ikke fikk puste. Jeg er bare så redd for at politiet tar kontakt med han eller også rykker ut til han for å arristere han for å stikke fra et ulykke, tror jeg bare må ringe politiet å si ifra nå klarer ikke å slappe av ellers er utrolig stresset

Anonymkode: a7361...267

Du er nok i et angstanfall nå. Det er ikke farlig. Veldig synd at du ikke kan få ringt noen du kan stole på at er på din side nå. Du må jo bare ringe hvis du føler at det vil roe deg ned. De er greie å prate med, og mest sannsynlig får du nok beskjed om å komme til dem og snakke mer i morgen. Gjør det du føler vil roe deg ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReJeg er redd for hvordan de skal reagere og om de blir sinna på meg for at jeg bare stakk og det jeg gjorde. Ja jeg kunne gjerne tenkt meg å ringt mamma men er redd ho skal bli altfor stresset og vil ikke ødelegge nattesøvnen hennes redd for hvordan ho ville reagert på det. Jeg er redd for kjeft fra alle jeg tror alle kommer til å hate meg i familien jeg kommer til å ende på gata uten familie 😭😭😭😭😭

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

ReJeg er redd for hvordan de skal reagere og om de blir sinna på meg for at jeg bare stakk og det jeg gjorde. Ja jeg kunne gjerne tenkt meg å ringt mamma men er redd ho skal bli altfor stresset og vil ikke ødelegge nattesøvnen hennes redd for hvordan ho ville reagert på det. Jeg er redd for kjeft fra alle jeg tror alle kommer til å hate meg i familien jeg kommer til å ende på gata uten familie 😭😭😭😭😭

Anonymkode: a7361...267

Og ikke nok med det, stolpen du traff var egentlig et menneske, så du kommer til å bli tiltalt og dømt for drap og tilbringe resten av livet i fengsel også.

Anonymkode: 9353b...4c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ReJeg er redd for hvordan de skal reagere og om de blir sinna på meg for at jeg bare stakk og det jeg gjorde. Ja jeg kunne gjerne tenkt meg å ringt mamma men er redd ho skal bli altfor stresset og vil ikke ødelegge nattesøvnen hennes redd for hvordan ho ville reagert på det. Jeg er redd for kjeft fra alle jeg tror alle kommer til å hate meg i familien jeg kommer til å ende på gata uten familie 😭😭😭😭😭

Anonymkode: a7361...267

Det kan jo være at de blir sinna, men som du har det nå så tror jeg de vil skjønne at dette er fryktelig tungt for deg altså. De kommer ikke til å hate deg! Og du kommer ikke til å ende på gata. Du krisetenker bare akkurat nå kjære deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det er bare en bil! Folk har gjort mye verre ting enn deg. Hvert år brenner folk ned hele huset sitt fordi de er uforsiktige. Folk starter skogbranner. Det er folk som har glemt barn og dyr i bilen, hvor de har dødd. Folk gjør feil på jobb som kan koste flere hundre tusen, uten å få sparken. Du har bare bulket en bil. Selvfølgelig vil søskenbarnet ditt bli skuffet, lei seg, kanskje sint, men det går over. Mest sannsynlig går det over ganske fort, etter skaden er avklart og en løsning er på plass. Jeg vedder på at du er viktigere for han enn bilen. Er du ikke det, så er søskenbarnet ditt en bedriten person. En liten stund vil han nok være sint, men det tåler du. Du får bare stå i det og ta imot dritten den korte stunden det varer. Så går det over.

Og familien din vil ikke kutte kontakten med deg pga en bil, det er bare krisetankene dine som sier det. Prøv å tenk rasjonelt. Alle katastrofene du ser for deg i hodet er ikke ekte, det er BARE tanker. Dine tanker, som du påfører deg selv. 

Jeg har selv driti meg ut og tatt svært vanskelige telefoner. Det har gått bra hver eneste gang, fordi jeg har vært dønn ærlig og lagt meg flat. Jeg har ikke unnskyldt min egen oppførsel i det hele tatt. Så hvis du vil gjøre deg selv en tjeneste, ikke kall det et uhell, kall det uforsiktig kjøring, og ikke si "en liten bulk" eller "kom borti". Si det som det er, du kjørte rett inn i stolpen, og den har laget en bulk i hele siden. 

 

 

Anonymkode: 8a270...1c3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ReJeg er redd for hvordan de skal reagere og om de blir sinna på meg for at jeg bare stakk og det jeg gjorde. Ja jeg kunne gjerne tenkt meg å ringt mamma men er redd ho skal bli altfor stresset og vil ikke ødelegge nattesøvnen hennes redd for hvordan ho ville reagert på det. Jeg er redd for kjeft fra alle jeg tror alle kommer til å hate meg i familien jeg kommer til å ende på gata uten familie 😭😭😭😭😭

Anonymkode: a7361...267

Det kommer ikke til å være behagelig, men uten å kjenne familien din gjetter jeg på at det kommer til å gå fint, familien din kommer ikke til å hate deg eller kaste deg på gata. De elsker deg vel. Bor du hjemme enda? Går du på vgs da?

Igjen, selv om det blir 200.000 blir du ikke føkka økonomisk for livet. Og i alle fall ikke om det er gjeld til en privatperson. På lang sikt blir i verste fall konsekvensen at du først får kjøpt deg hus noen få år etter at du ellers ville ha fått gjort det. Men det kan jo godt være at det blir et mye mindre beløp hvis han har forsikring som dekker det og/eller bilen kan repareres.

Anonymkode: 56a07...66f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det sies at det bare er en bil, og at det vil ordne seg. Det er jo fetteren som vil sitte igjen med problemet, og han som må ta støyten. Man får vel ikke mye igjen på forsikringen hvis man har vært så ekstremt uforsiktig som ts? 

Ts, har fetteren din økonomi til å skaffe seg ny bil?

Er fetteren din avhengig av bilen for f.eks å komme seg på jobb? 

Anonymkode: 0cd2a...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...