GBAA Skrevet 26. desember 2020 #681 Del Skrevet 26. desember 2020 2 hours ago, Amatariel said: Ja det er jo det jeg leser her på nettet også. Damene i resepsjonen er kanskje opplært til at de må si det på telefonen da..? Uansett så valgte jeg å få for dobbel dose! Begynte i går, så da er det bare å begynne å vente på at jakten på EL kan starte... Ja, det er kanskje noe de sier med all hormonstimuli? Bra du gikk for dobbel denne gangen. Jeg tenker at klaffer det ikke denne runden får du fort resept på mer. 😊 Krysser fingrene for at det blir full klaff denne PP for deg 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norge85 Skrevet 27. desember 2020 #682 Del Skrevet 27. desember 2020 Noen som går på metformin her? Hvor lang syklus har dere? Kan man få kortere syklus hvis man tar større dose? Jeg har varierende 30 -35 dager syklus med metformin 3tabl om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. desember 2020 #683 Del Skrevet 27. desember 2020 Norge85 skrev (6 minutter siden): Noen som går på metformin her? Hvor lang syklus har dere? Kan man få kortere syklus hvis man tar større dose? Jeg har varierende 30 -35 dager syklus med metformin 3tabl om dagen. Jeg går fast på 1500mg metformin, og har gjort det alle ganger jeg har forsøkt å bli gravid (som jeg har blitt flere ganger) Syklusen varierer, alt mellom 28-37 dager. Begynte på letrozol for 2-3 sykluser siden i håp om å få syklusen mer stabil og tidligere EL. Har god tro på en kombo av metformin og letrozol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norge85 Skrevet 27. desember 2020 #684 Del Skrevet 27. desember 2020 Amatariel skrev (3 minutter siden): Jeg går fast på 1500mg metformin, og har gjort det alle ganger jeg har forsøkt å bli gravid (som jeg har blitt flere ganger) Syklusen varierer, alt mellom 28-37 dager. Begynte på letrozol for 2-3 sykluser siden i håp om å få syklusen mer stabil og tidligere EL. Har god tro på en kombo av metformin og letrozol. Ja jeg går også fast på 1500 i tillegg til letrozol. Men gynekolog sa at det ikke er nødvendig å ta letrozol dersom mannen ikke er hjemme (turnusarbeider), så tar ikke letrozol hver mnd. Bare så kjedelig når syklus og turnus ikke koordinerer. Som at det ikke skal være nok å være prøver, så går det enda lengre tid i og med at man ikke får prøvd hver mnd 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. desember 2020 #685 Del Skrevet 27. desember 2020 Norge85 skrev (2 timer siden): Ja jeg går også fast på 1500 i tillegg til letrozol. Men gynekolog sa at det ikke er nødvendig å ta letrozol dersom mannen ikke er hjemme (turnusarbeider), så tar ikke letrozol hver mnd. Bare så kjedelig når syklus og turnus ikke koordinerer. Som at det ikke skal være nok å være prøver, så går det enda lengre tid i og med at man ikke får prøvd hver mnd 🙈 Uff ja det kan jeg godt forstå er vanskelig! Jeg har slitt med laange sykluser før (uten EL) så vet hvor kjipt det er å ikke få muligheten til å prøve å bli gravid en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. januar 2021 #686 Del Skrevet 6. januar 2021 Noen erfaringer når det gjelder hvor lenge EL-testen er positiv på letrozol? De månedene jeg har hatt EL av meg selv så har jeg hatt positiv test 1-2 dager før den har blitt negativ igjen. Første pp med letrozol var EL-testen positiv i 3 dager, og andre pp i hele 4 dager (!). På denne tredje syklusen med letrozol har jeg økt til dobbel dose. Og EL-testen var kun positiv i èn dag! Er ikke det rart...? Prøver bare å forstå hvordan dette fungerer... er det helt tilfeldig mon tro. At LH-toppen er så lang og så kort noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #687 Del Skrevet 6. januar 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Noen erfaringer når det gjelder hvor lenge EL-testen er positiv på letrozol? De månedene jeg har hatt EL av meg selv så har jeg hatt positiv test 1-2 dager før den har blitt negativ igjen. Første pp med letrozol var EL-testen positiv i 3 dager, og andre pp i hele 4 dager (!). På denne tredje syklusen med letrozol har jeg økt til dobbel dose. Og EL-testen var kun positiv i èn dag! Er ikke det rart...? Prøver bare å forstå hvordan dette fungerer... er det helt tilfeldig mon tro. At LH-toppen er så lang og så kort noen ganger. Hos meg har det å variert mye. Hatt flest runder på trippel, og da har de vært positive alt fra 1/2 dag til 3. Flest ganger har det vært 2. Anonymkode: 313c4...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GBAA Skrevet 6. januar 2021 #688 Del Skrevet 6. januar 2021 3 hours ago, Amatariel said: Noen erfaringer når det gjelder hvor lenge EL-testen er positiv på letrozol? De månedene jeg har hatt EL av meg selv så har jeg hatt positiv test 1-2 dager før den har blitt negativ igjen. Første pp med letrozol var EL-testen positiv i 3 dager, og andre pp i hele 4 dager (!). På denne tredje syklusen med letrozol har jeg økt til dobbel dose. Og EL-testen var kun positiv i èn dag! Er ikke det rart...? Prøver bare å forstå hvordan dette fungerer... er det helt tilfeldig mon tro. At LH-toppen er så lang og så kort noen ganger. Nå har jeg kun én periode med faktisk påvist EL med Letrozol, og det var i likhet med deg dobbel dose, og i likhet med deg var den kun positiv én dag. Faktisk var den negativ morgen CD18, positiv ettermiddag/kveld CD18 og negativ igjen CD19. Temp bekreftet eggløsning CD18, så jeg hadde faktisk eggløsning kun den dagen test var positiv. Tydeligvis var ikke det noe problem, for dette var den eggløsningen jeg endelig ble gravid på 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. januar 2021 #689 Del Skrevet 6. januar 2021 GBAA skrev (7 minutter siden): Nå har jeg kun én periode med faktisk påvist EL med Letrozol, og det var i likhet med deg dobbel dose, og i likhet med deg var den kun positiv én dag. Faktisk var den negativ morgen CD18, positiv ettermiddag/kveld CD18 og negativ igjen CD19. Temp bekreftet eggløsning CD18, så jeg hadde faktisk eggløsning kun den dagen test var positiv. Tydeligvis var ikke det noe problem, for dette var den eggløsningen jeg endelig ble gravid på 😊 Høres bra ut ☺️ Satser på jeg gjør det samme som deg! Jeg hadde ofte kort LH-topp før. Slet skikkelig med å få positiv EL-test, for den var så kort. Helt til jeg lærte meg akkurat hvilken time jeg måtte teste på. Men dette er så lenge siden nå, var sist jeg var prøver for 6-7 år siden. Siste året her har som sagt vært annerledes. Men godt å høre at det ikke er sånn at LH-toppen 'skal' være lang på letrozol. Da er det neppe noe galt her. Er bare spent på om tempen vil bekrefte EL de kommende dagene 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 10. januar 2021 #690 Del Skrevet 10. januar 2021 Vet noen om det bare er å starte rett på ny letrozolkur etter spontanabort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #691 Del Skrevet 10. januar 2021 Neutral90 skrev (3 timer siden): Vet noen om det bare er å starte rett på ny letrozolkur etter spontanabort? Jeg fikk beskjed om å komme på en ultralyd først, for å se om det så bra ut, og at det ikke var noen rester. Anonymkode: 313c4...7be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 10. januar 2021 #692 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk beskjed om å komme på en ultralyd først, for å se om det så bra ut, og at det ikke var noen rester. Anonymkode: 313c4...7be Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #693 Del Skrevet 12. januar 2021 Hei, alle dyktige folk! Jeg og samboer har prøvd i snart et år uten å ha fått så mye som en skyggestrek på testene. Var for noen måneder siden hos privat fertilitetsjekk hvor vi fikk høre at mannen har perfekte svømmere og at jeg har masse egg. Gyn gav meg diagnosen PCOS på grunn av alle eggene samt lange sykluser (40+ dager), men ellers ingen av de typiske «plagene» som ofte ses ved PCOS. Jeg fikk utskrevet dobbel Letrozol og har nå forsøkt det noen sykluser uten hell. Fortsatt sykluser på 30-40 dager. Tok kontakt med gyn igjen og fikk beskjed om å øke til trippel dose. Spurte samtidig om mulighet for Metformin, men gyn mente dette ikke hadde noen hensikt siden jeg ikke har risiko for diabetes eller har «negative» sider ved PCOS. Noen her som har fått utskrevet Metformin selv uten påvist insulinresistens? Ble enig med gyn om å komme inn for UL på syklusdag 15 denne pp for å se om det var noen modne folikler, og evt sette eggløsningssprøyte (Ovitrelle?). Så da lurer jeg på om det finnes noen solskinnshistorier fra noen som har forsøkt Letrozol sammen med eggløsningssprøyte som de vil dele med meg?😊 Har i løpet av de siste par ukene fått høre om hele 4 vennepar som har blitt gravide i løpet av svært kort tid, ekstra tøft å være prøver over lengre tid å ikke få det til da kjenner jeg.. vanskelig å glede seg på andres vegne når man selv har så innmari lyst på baby😔❤️ Anonymkode: 4eda7...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. januar 2021 #694 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hei, alle dyktige folk! Jeg og samboer har prøvd i snart et år uten å ha fått så mye som en skyggestrek på testene. Var for noen måneder siden hos privat fertilitetsjekk hvor vi fikk høre at mannen har perfekte svømmere og at jeg har masse egg. Gyn gav meg diagnosen PCOS på grunn av alle eggene samt lange sykluser (40+ dager), men ellers ingen av de typiske «plagene» som ofte ses ved PCOS. Jeg fikk utskrevet dobbel Letrozol og har nå forsøkt det noen sykluser uten hell. Fortsatt sykluser på 30-40 dager. Tok kontakt med gyn igjen og fikk beskjed om å øke til trippel dose. Spurte samtidig om mulighet for Metformin, men gyn mente dette ikke hadde noen hensikt siden jeg ikke har risiko for diabetes eller har «negative» sider ved PCOS. Noen her som har fått utskrevet Metformin selv uten påvist insulinresistens? Ble enig med gyn om å komme inn for UL på syklusdag 15 denne pp for å se om det var noen modne folikler, og evt sette eggløsningssprøyte (Ovitrelle?). Så da lurer jeg på om det finnes noen solskinnshistorier fra noen som har forsøkt Letrozol sammen med eggløsningssprøyte som de vil dele med meg?😊 Har i løpet av de siste par ukene fått høre om hele 4 vennepar som har blitt gravide i løpet av svært kort tid, ekstra tøft å være prøver over lengre tid å ikke få det til da kjenner jeg.. vanskelig å glede seg på andres vegne når man selv har så innmari lyst på baby😔❤️ Anonymkode: 4eda7...145 Tydelig at det er forskjellig fra gynekolog til gynekolog. For jeg har vært i ditt tilfelle en gang. Prøver i over 1 år, fikk diagnosen PCOS og gynekologen satte meg straks på metformin. Var aldri snakk om noe annet da. Jeg fikk EL kort tid etterpå (før det var den sjelden) og jeg ble gravid på første EL ♥ Noen år senere da jeg ville bli prøver igjen ringte jeg til gynekologen og sa jeg ville ha metformin igjen, noe jeg fikk. Ble gravid i pp2 da. Dessverre mistet jeg, og skulle faktisk oppleve tre aborter på ett år. Så da hadde jeg tydeligvis ikke noe problem med å bli gravid, men mer å holde på det. Jeg var ganske desperat på å bli gravid igjen da, så kontaktet gynekologen med et rop om hjelp. Da fikk jeg ovitrelle (i tillegg til metforminen jeg gikk på) og ble gravid på den, rett på progresteron og den spiren holdt løpet ut ♥ Nå er jeg atter prøver igjen og var hos gynekologen allerede i pp1 for å få metformin... hehe. Men visste liksom at jeg trengte det. Og *bam* syklusen stabiliserte seg med det samme. Jeg holdt øye med den før vi ble prøvere og hadde mellom 40-50 dagers sykluser. Men på Metformin ble den mellom 30-40. EL kom og jeg ble gravid allerede i pp2. Mistet dessverre også da Nå løper alderen og tiden litt i fra meg, så føler meg ekstra desperat for at tiden går. Tok kontakt med gynekologen i høst fordi jeg fikk EL av og til rundt CD25 og det syns jeg er i seneste laget. Spurte om jeg kunne få noe mer hjelp..? Og da var det letrozol han anbefalte. Så det har jeg prøvd nå i tre sykluser. To enkle og en dobbel. Fungerer utmerket! Nå på dobbel har jeg fått rekordtidlig EL, på CD15. Aldri skjedd før. Nå gjenstår det bare å se om dette var det som skulle til denne gangen... Hadde jeg vært deg så hadde jeg definitivt pushet på mer for å få metformin! Og om ikke din gynekolog vil - så bytt. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke ville hatt disse to barna jeg snakket om over her om jeg ikke hadde fått metformin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #695 Del Skrevet 15. januar 2021 Neutral90 skrev (På 10.1.2021 den 13.41): Vet noen om det bare er å starte rett på ny letrozolkur etter spontanabort? Jeg begynte rett på etter tidlig sa/kjemisk. Anonymkode: 5e207...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. januar 2021 #696 Del Skrevet 19. januar 2021 Noen som har opplevd at lutealfasen blir forlenget på letrozol? Jeg har alltid 12 dagers lutealfase. Hadde også det mine to første enkle doser med letrozol. Men denne syklusen her har jeg tatt dobbel dose, og er nå på IKM uten at det er tegn på mensen på vei. Ingen spotting dagen før, og tempen er unormal høy. G-tester er selvsagt blenda. Så da står jeg igjen med teorien om at letrozol tuller med lutealfasen? Jeg er i alle fall helt sikker på når EL skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #697 Del Skrevet 19. januar 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Noen som har opplevd at lutealfasen blir forlenget på letrozol? Jeg har alltid 12 dagers lutealfase. Hadde også det mine to første enkle doser med letrozol. Men denne syklusen her har jeg tatt dobbel dose, og er nå på IKM uten at det er tegn på mensen på vei. Ingen spotting dagen før, og tempen er unormal høy. G-tester er selvsagt blenda. Så da står jeg igjen med teorien om at letrozol tuller med lutealfasen? Jeg er i alle fall helt sikker på når EL skjedde. Tenker du at du vet pga strimler og temp? Jeg tror eggløsning har skjedd senere enn du tror Selvfølgelig kan lutealfase forlenges, men neppe i all evighet. Anonymkode: fa783...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. januar 2021 #698 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker du at du vet pga strimler og temp? Jeg tror eggløsning har skjedd senere enn du tror Hva gjør at du tror det? Mener jeg er sikker på EL ja, ettersom EL-test ga klart svar og jeg i tillegg temper og får bekreftet dagen. Så da blir det til at jeg stusser... når jeg alltid har lutealfase på 12 dager (og kjenner nedpress/vondt i korsryggen et par dager før, og spotting dagen før), men denne gangen er alt dette fraværende - og tempen fortsatt høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #699 Del Skrevet 19. januar 2021 Hei alle sammen! Jeg er ny her i tråden og håper på noen å snakke med i prøveperioden med Letrozol som jeg startet med nå i januar. Jeg og mannen min har prøvd i 1,5 år. Vi ble gravid på pp 8, men mistet i SA uke 5. Etter dette har jeg ikke blitt gravid igjen. Har egentlig hatt «regelmessig» syklus hver måned (lengde på 28-35), men de siste to syklusene har ligget på 40 og oppover. Derfor ville gynekologen min at jeg skulle prøve Letrozol for å stabilisere og øke sjansene for en ny graviditet. Denne perioden her så var jeg hos gyn CD 3 og fikk resept, startet samme dag og avsluttet dag 7. Har fulgt opp med EL-tester og fikk en klar og tydelig strek natt til CD 16 og den fortsatte å være positiv morgen og kveld CD 16. Vi la inn «aksjer» begge disse dagene. Er nå da på 3 DPO og venter i spenning. Kjenner jeg trenger noen andre å prate med dette om, ettersom mannen ikke helt har interesse for det hehe... Anonymkode: 724e6...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #700 Del Skrevet 20. januar 2021 Noen som har erfaringer med trippel Letrozol-dose som de vil dele? Jeg er skkurat ferdig med fem dager på trippel dose for første gang, og hujedamej, bivirkningene kom på løpende bånd😳 hetetokter som ikke lignet grisen, intens hodepine og påfølgende svimmelhet samt sinnsykt vondt i magen. Hjelpes, håper jeg slipper så mange runder med dette😵 Anonymkode: 4eda7...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå