Pillowtalk Skrevet 15. november 2021 Forfatter #101 Del Skrevet 15. november 2021 I går, 11 dpo, var jeg sååå kvalm. Husker at kvalmen ikke kom før i uke 6 sist gang, så tenkte egentlig at det ikke kunne være et tegn på graviditet. Likevel endte jeg opp med å ta en test på kvelden. Negativ😒 Regner derfor dette forsøket som mislykket… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 15. november 2021 #102 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) så kjipt med negativ test! lykke til med testing og håper den plutselig viser positivt i morgen 🌸 Hvis ikke det går kan det kanskje være et forsøk å legge inn aksjer fra et par dager før positiv El test 😊 da ligger sædcellene klare når egget slippes. sædceller kan jo overleve 3-5dager i livmora 👌 (ikke at jeg er ekspert, men siden dere har lagt inn aksjer positiv El test og etterpå). Endret 15. november 2021 av stAre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 16. november 2021 Forfatter #103 Del Skrevet 16. november 2021 Cd 1 i dag, som antatt etter negativ test🩸 Takk for fin melding og tips @stAre☺️ Vi får se hva vi får til, hehe! Porsgrunn fertilitetsklinikk ønsker nye blodprøver før de kan vurdere oss på nytt. Jeg er mest stresset for at AMH skal ha sunket ytterligere😬 Håper ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #104 Del Skrevet 15. desember 2021 (endret) Pp 5 endte også med mens i går. Det er så rart å snakke med venner og familie som også er i «barnelagingsfasen» av livet, som det kommer så lett for. De venter med å gå av prevensjon til en spesiell måned og planlegger tiden de skal gå gravid opp mot jobb, planlegger at fødsel og permisjon blir på «rett tid» osv, mens vi som sliter med dette bare må håpe på og i det hele tatt få lov å bli gravide. Jeg begynner i ny jobb nå i januar, og ønsker selvsagt å gjøre et godt inntrykk på min nye arbeidsplass. Men, saken er slik at vi har fått tilbud om en ny runde IVF!! Med litt skrekkblandet fryd ønsker vi selvsagt å gjennomføre den prosessen så raskt som mulig på grunn av min lave eggreserve. Heldigvis skal jeg få prøve kort protokoll denne gangen, og forhåpentligvis mindre hormoner (og flere egg🤞🏼). Utfordringen er at jeg starter med dette i februar. Ny jobb og oppstart av hormoner = dårlig match! Men jeg må jo bare gjøre det, ikke sant? Det blir en del timer hos gyn, og minst to dager på sykehus for uttak og forhåpentlig innsett. Bør jeg si noe til min leder? 🤔😬 Endret 15. desember 2021 av Pillowtalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 16. desember 2021 #105 Del Skrevet 16. desember 2021 Pillowtalk skrev (7 timer siden): Pp 5 endte også med mens i går. Det er så rart å snakke med venner og familie som også er i «barnelagingsfasen» av livet, som det kommer så lett for. De venter med å gå av prevensjon til en spesiell måned og planlegger tiden de skal gå gravid opp mot jobb, planlegger at fødsel og permisjon blir på «rett tid» osv, mens vi som sliter med dette bare må håpe på og i det hele tatt få lov å bli gravide. Jeg begynner i ny jobb nå i januar, og ønsker selvsagt å gjøre et godt inntrykk på min nye arbeidsplass. Men, saken er slik at vi har fått tilbud om en ny runde IVF!! Med litt skrekkblandet fryd ønsker vi selvsagt å gjennomføre den prosessen så raskt som mulig på grunn av min lave eggreserve. Heldigvis skal jeg få prøve kort protokoll denne gangen, og forhåpentligvis mindre hormoner (og flere egg🤞🏼). Utfordringen er at jeg starter med dette i februar. Ny jobb og oppstart av hormoner = dårlig match! Men jeg må jo bare gjøre det, ikke sant? Det blir en del timer hos gyn, og minst to dager på sykehus for uttak og forhåpentlig innsett. Bør jeg si noe til min leder? 🤔😬 Det er rart at noen bare blir gravide med en gang, mens andre bruker lang tid… Føles urettferdig når man står i prosessen. Så spennende med IVF! 😊 Har dere tatt det tidligere? Når det gjelder jobb, ville jeg kjent på hva som var mest komfortabelt for meg selv. Du har ingen plikt til å informere, men de vil kanskje forstå bedre om du gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 18. desember 2021 Forfatter #106 Del Skrevet 18. desember 2021 Prøver2021 skrev (På 16.12.2021 den 8.12): Det er rart at noen bare blir gravide med en gang, mens andre bruker lang tid… Føles urettferdig når man står i prosessen. Så spennende med IVF! 😊 Har dere tatt det tidligere? Når det gjelder jobb, ville jeg kjent på hva som var mest komfortabelt for meg selv. Du har ingen plikt til å informere, men de vil kanskje forstå bedre om du gjør det. Ja, veldig spennende!😊 Vi har tatt IVF en gang tidligere og fått en liten datter på 10 mnd nå🥰 Er dere i en IVF-prosess også? Jeg får kanskje bare se an hvor mye fravær det blir på jobb før jeg eventuelt sier noe.. man har jo «krav på» fri for fertilitetsbehandling. Syns bare det er sårt å snakke om det til mennesker rundt meg mens det står på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 18. desember 2021 #107 Del Skrevet 18. desember 2021 Pillowtalk skrev (8 timer siden): Ja, veldig spennende!😊 Vi har tatt IVF en gang tidligere og fått en liten datter på 10 mnd nå🥰 Er dere i en IVF-prosess også? Jeg får kanskje bare se an hvor mye fravær det blir på jobb før jeg eventuelt sier noe.. man har jo «krav på» fri for fertilitetsbehandling. Syns bare det er sårt å snakke om det til mennesker rundt meg mens det står på.. Det forstår jeg godt. Høres lurt ut å se det an. Så heldig du er som har ei datter fra før 🥰 Vi er ikke i gang med IVF. Prøvetiden vår har vært over et år, men har hatt MA i mellomtiden og kroppen fungerte ikke på mange måneder etterpå. Vi har forsøkt 7-8 aktive måneder. Blir IVF hvis ikke det skjer noe i løpet av våren. Hvor lenge prøvde dere på første og gikk dere privat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 18. desember 2021 Forfatter #108 Del Skrevet 18. desember 2021 Prøver2021 skrev (7 timer siden): Det forstår jeg godt. Høres lurt ut å se det an. Så heldig du er som har ei datter fra før 🥰 Vi er ikke i gang med IVF. Prøvetiden vår har vært over et år, men har hatt MA i mellomtiden og kroppen fungerte ikke på mange måneder etterpå. Vi har forsøkt 7-8 aktive måneder. Blir IVF hvis ikke det skjer noe i løpet av våren. Hvor lenge prøvde dere på første og gikk dere privat? Ja, veldig heldig🥰 Det var en tid jeg tenkte at jeg aldri kunne få biologiske barn, og det var utrolig tungt. Vi brukte ikke prevensjon på 3 år, men prøvde kun aktivt 1,5 år ca. før vi tok IVF. Vi gikk offentlig, og syns ikke ventetiden var spesielt lang heller. Så utrolig kjedelig at du hadde MA og at det i tillegg satt en stopper for prøvingen i etterkant. Det positive er kanskje at du kan bli gravid, og at dere faktisk fikk det til på egenhånd da det skjedde sist☺️ Håper spira deres sitter snart🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #109 Del Skrevet 8. januar 2022 PP 6, og aksjer ble lagt inn rund eggløsning. IKM er om tre dager, men jeg har ikke helt trua dessverre. Jeg fikk skikkelige endometriosesmerter for et par dager siden, og det kan vel bare bety at mens er på vei… endometriosen går jo i dvale ved graviditet. Så da er det bare å vente på mens, og en siste eggløsning før vi setter i gang med IVF igjen. Jeg hadde virkelig håpet at jeg slapp å gå igjennom det hele igjen🙁 Jeg responderer SÅ dårlig psykisk på hormoner. Heldigvis kort protokoll denne gangen i det minste😌 Jeg har så mange bekymringstanker omkring IVF-forsøket, men prøver å ikke tenke så mye på det. Jeg er også veldig bekymret for en ny graviditet, siden jeg fikk så mange plager sist og sliter fortsatt mye fysisk etter forrige svangerskap og fødsel. Det er såklart et «luksusproblem» å ha plager mtp graviditet, når alternativet er å ikke få barn. Jeg tenker jeg tar en test i morgen for nysgjerrighetens skyld🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 16. januar 2022 Forfatter #110 Del Skrevet 16. januar 2022 Testen ble negativ. Ikke noen stor overraskelse. Men jeg er glad for at jeg tok den, for mens var to dager forsinket, og akkurat da jeg skulle ta en ny test kom det litt blod. Jeg har hatt en kjempeliten mens denne gangen.. kun én ordentlig blødningsdag, resten har gått greit med truseinnlegg. Syns det var litt rart. Ved neste mens starter jeg på hormoner😬 Jeg begynner å bli litt småstresset! Gruer meg veldig til å ta alle de sprøytene (3 om dagen😲) , hormoner, be seg fri fra jobb for legebesøk, uttaksdag og innsettsdag. Jeg begynte i ny jobb nå i januar, og vet ikke hva jeg skal si til min leder og medarbeidere enda. Vil jo ikke at de skal få et dårlig inntrykk av meg… Ellers går det fint. Ny jobb har vært krevende både fysisk og psykisk - men det er godt å være tilbake i jobb etter ett år i perm også. Selvom permisjonslivet var helt fantastisk🥰 Håper jeg får mulighet til en runde til med det🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #111 Del Skrevet 6. februar 2022 Nå er det kun dager igjen til jeg starter på medisiner. Jeg gruer meg veldig til å begynne på hormoner igjen😣 Denne gangen skal jeg gå på både Bemfola og Menopur samtidig. Er skikkelig redd for både depresjon og overstimulering… Jeg har handlet inn til første uke, så nå ligger alt klart i kjøleskapet. Vi la selvfølgelig inn aksjer rundt eggløsning, som et siste forsøk på egenhånd før vi satte i gang med nytt IVF-forsøk. Så vi får se om det var dumt av meg å forhåndskjøpe medisiner til 11600kr eller ikke🙈 Jeg syns korona-pandemien gjør IVF-karusellen dobbelt så ille. Tenk om jeg blir smittet midt i forsøket, og jeg blir hindret fra gyn.time, uttak eller innsett??😱 Jeg jobber på en jobb der jeg møtet minst 70 mennesker hver dag og det et mye smitte! Det hadde faktisk vært bedre for meg å bli smittet NÅ, så jeg i alle fall var litt immun den neste måneden😑 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 11. februar 2022 Forfatter #112 Del Skrevet 11. februar 2022 Begynte med sprøyter i går… spennende tid, samtidig som jeg er veldig ukomfortabel med alle disse sprøytene😣 Disse ukene kan godt gå rimelig fort for min del😅 Er så spent på hvordan kroppen reagerer på kort protokoll. Forrige gang hadde jeg lang protokoll og fikk kun ut 4 egg, og bare 2 ble befruktet. Har lav AMH, så går nå på veldig høy dose menopur og bemfola😬🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #113 Del Skrevet 17. februar 2022 På gyn.time i dag fant han kun EN follikkel🥺 Det er bare så sykt skuffende, etter stimulering på maksdose 225ie menopur og 225 bemfola samtidig. Det blir uttak på mandag, av det kanskje ene egget… Kunne like gjerne hentet ut egget i vanlig syklus, siden jeg modner et egg hver måned av meg selv. Nå er jeg skikkelig skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #114 Del Skrevet 21. februar 2022 Egguttak i dag, og de fant ett egg🥚🤞🏼 Det er i det minste bedre enn ingen😊 Så får vi se om det blir befruktet og deler seg normalt frem til onsdag. Planen er å sette inn et to-dagers ferskt embryo. Håpet er der, selvom sannsynligheten er lavere enn vi hadde ønsket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 24. februar 2022 #115 Del Skrevet 24. februar 2022 Så spennende! Krysser fingrene for at dette er gullegget ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 27. februar 2022 Forfatter #116 Del Skrevet 27. februar 2022 Prøver2021 skrev (På 24.2.2022 den 11.26): Så spennende! Krysser fingrene for at dette er gullegget ❤️ Det gikk dessverre ikke vår vei denne gangen. Egget delte seg ikke normalt, så det ble ikke innsett😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 27. februar 2022 #117 Del Skrevet 27. februar 2022 Pillowtalk skrev (24 minutter siden): Det gikk dessverre ikke vår vei denne gangen. Egget delte seg ikke normalt, så det ble ikke innsett😔 Så kjedelig å høre! Hvordan er veien videre nå? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 27. februar 2022 Forfatter #118 Del Skrevet 27. februar 2022 Prøver2021 skrev (2 timer siden): Så kjedelig å høre! Hvordan er veien videre nå? ❤️ Ja🥺 Vi tenker å prøve en runde til når de har tid til oss i Porsgrunn. Legen har sakt jeg skal få prøve en ny kombinasjon av medisin i forsøk på å modne flere egg: Letrozol + Menopur. Håper det kan fungere, slik at vi får litt større sannsynlighet neste runde🤞 Ved neste mens skulle vi si i fra, og få vite når de hadde plass til oss igjen🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 2. mars 2022 #119 Del Skrevet 2. mars 2022 Pillowtalk skrev (På 11.2.2022 den 20.24): Begynte med sprøyter i går… spennende tid, samtidig som jeg er veldig ukomfortabel med alle disse sprøytene😣 Disse ukene kan godt gå rimelig fort for min del😅 Er så spent på hvordan kroppen reagerer på kort protokoll. Forrige gang hadde jeg lang protokoll og fikk kun ut 4 egg, og bare 2 ble befruktet. Har lav AMH, så går nå på veldig høy dose menopur og bemfola😬🤞🏼 Hei! Ønsker deg så innmari lykke til med dette forsøket! Vi skal i gang i Porsgrunn i april/mai, og jeg er veldig spent. Kan jeg spørre hvor stor dose bemfola + menopause du får? Og hvor lav AMH du har?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 2. mars 2022 Forfatter #120 Del Skrevet 2. mars 2022 Petronella83 skrev (6 timer siden): Hei! Ønsker deg så innmari lykke til med dette forsøket! Vi skal i gang i Porsgrunn i april/mai, og jeg er veldig spent. Kan jeg spørre hvor stor dose bemfola + menopause du får? Og hvor lav AMH du har?😊 Takk, men det gikk dessverre ikke for oss denne gangen. Jeg har AMH: 7 og FHS: 13. Første runde IVF: lang protokoll med bemfola 225 IE i nesten 14 dager. Fikk ut 4 egg. Andre runde IVF: kort protokoll med bemfola 225 IE og menopur 225 IE i 10 dager. 1 egg ut. Lykke til med forsøk til våren🤞🏼😊 Bare spør hvis du lurer på noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå