Gå til innhold

Kan vi bli en familie på fire?


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

1 time siden, Pillowtalk skrev:

Det gikk så gradvis fra spotting til ordentlig blødning.. Tok første dagen med tydelig rødt blod, men det var ikke veldig mye som kom den dagen. Satser på at det stemmer.. :) Hvordan går det med graviditeten @Irisiri?

Da er det kanskje ikke så godt å si nei.. 😜 

Her går alt fint😊 Jeg ser veldig frem til å få litt mage og å kjenne liv nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Prøveperiode 2, mai 2019:

Samboer har vært mye på reise den siste tiden, men akkurat da appen sa jeg hadde eggløsning hadde vi en helg sammen hos mine foreldre. Jeg var så glad for at det klaffet! 

Da helgen kom, merket jeg at jeg var litt stresset.. og sex hjemme i det lytte huset til mine foreldre var ikke akkurat en drøm. Vi pushet oss litt for prøvingens skyld.

Jeg skulle hatt eggløsning den dagen jeg reiste hjem og han videre på reise, og sjekket med eggløsningstest: negativ. Det synstest jeg var veldig rart, og fortsatte derfor å sjekke de neste dagene. 4 dager etter forventet eggløsning ble den positiv:( Skikkelig nederlag.

Mensen kom derfor 4 dager senere enn vanlig (glad jeg var forberedt, og ikke gikk rundt å trodde jeg var gravid i alle fall😂). Så nå sitter jeg her i CD 2 og synes at ting er litt kjipt.

For å toppe det hele har jeg hatt svie nedentil de siste dagene (sorry TMI). Kan ikke ha sex hvis dette fortsetter, så håper det forsvinner før neste eggløsningstid. 

❤️Sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som forårsaker svien? :) Hvis det er sopp, så gir det ofte vanskeligheter med å bli gravid. Vil anbefale canesten vaginal-pille, det tar rotta på soppen 😃 Fåes reseptfritt på apoteket. Ikke sikkert at det er det altså, men dumt hvis det skal ødelegge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skjønner ikke hva som forårsaker svien. Har hatt slik for noen mnd siden, og da gav gynekologen meg stikkpilller mot vaginose.. men han sa at det ikke var vaginose jeg hadde🤷🏼‍♀️ Men de funket. Så nå har jeg fått ny resept på disse, men må vente til etter mens for å ta dem. Er redd for at det kan forstyrre prøvingen vår denne mnd😣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

PP 4, 12 dpo og negativ graviditetstest😣 Føles skikkelig kjipt denne gangen, siden så mange rundt oss har annonsert at de er gravide i sommer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Pillowtalk skrev:

PP 4, 12 dpo og negativ graviditetstest😣 Føles skikkelig kjipt denne gangen, siden så mange rundt oss har annonsert at de er gravide i sommer... 

Du kan fortsatt få positiv test hvis du bare er på 12 DPO, du har vel ikke fått mensen enda :klem: Ekstra tungt å være prøver når venner og familie blir gravide i ett sett.. Det stikker godt når venninner man absloutt ikke forventet at ble gravide nå kommer med en slik nyhet. . Man blir selvfølgelig glad på deres vegne, men samtidig trist fordi man selv ikke får det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for støttende ord @Dovendyr1🌸 Jeg spottet friskt blod i dag morges (13 dpo), og i følge appen skal jeg få mensen i dag.. 

Jeg hadde en så utrolig virkelighetsnær drøm i natt at jeg fikk svak pos gt, men at jeg selv ikke trodde på den og tok en ny test dagen etter som var sterkere. Ble så glad og fortalte det til samboer, og han ble helt rørt til tårer... trodde nesten det hadde skjedd da jeg våknet, men så innhentet virkeligheten meg🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Første pp med Letrozol...Syns det var rart å få dette da jeg kan påvise eggløsning med både el-tester og blodprøve🙄 Gynekologen sa jeg måtte gå på dette i 3 mnd før han kunne henvise oss til IVF. 

Er 11 dpo i dag, og har se siste par dagene hatt kjempeurolig mage (luft, smerter og mange dobesøk). Dette er svært uvanlig på denne tiden. Tok en graviditetstest fra Normal som var negativ i dag. Har ellers ingen symptomer. Tenker tr kommer igjen (som vanlig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @hotfudge☺️ Hadde du eggløsning på egenhånd før du tok letrozol? 

12 dpo: I dag har jeg begynt å spotte bittelitt så tok derfor ingen graviditetstest på morgenen😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spottet i tre dager, også kom heksa🤬 Blir nesten en klagedagbok dette her... 

Føler meg ubrukelig og gruer meg til nok en prøveperiode (syns sexen blir påtatt). 

I helgen får vi besøk av noen som er gravide. Gruer meg til å snakke «kommende baby» og motta spørsmål vi ikke ønsker å få🙄 Vi har ikke snakket med andre om vår prøving (og feiling)... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD3: I går kveld, etter at det gravide venneparet reiste hjem, bare gråt jeg... Føltes helt feil å ta Letrozol når man er så lei seg, og bare gå å vente på at hormonene skal få tære på humøret også. 
CD4: humøret er ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Vi er flere i samme båt. Jeg har vært ærlig til mine nære som er gravid, at jeg er glad for dem, men at de ikke trenger å holde meg så mye oppdatert med masse bilder osv. Hadde det vært et alternativ for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før jeg ble gravid syns jeg det var tungt å se gravide, for jeg skulle så gjerne ønske jeg var der selv. Jeg var glad på dems vegne, men det gjør noe med en.. Nå som jeg selv har blitt gravid har jeg sagt ifra til ei venninne som jeg vet ønsker å bli mamma, at hvis hun syns det er tungt så må hun si ifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Geirfuglen
På 1.9.2019 den 18.11, Pillowtalk skrev:

CD3: I går kveld, etter at det gravide venneparet reiste hjem, bare gråt jeg... Føltes helt feil å ta Letrozol når man er så lei seg, og bare gå å vente på at hormonene skal få tære på humøret også. 
CD4: humøret er ikke bra. 

Hei Pillowtalk, hvordan går det med deg nå? Du er igang med IVF? Går det greit? Jeg har selv adenomyose og har akkurat startet med IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på letrozol etter to mnd siden jeg fikk så enorme menssmerter av dem. Jeg sliter jo i utgangspunktet ikke med å få eggløsning. 

Vi skal på samtale med gyn neste uke for å få henvisning til IVF, så det tar nok litt tid før vi er i gang vi også @Geirfuglen. Går du offentlig eller privat? Vi tenkte å prøve offentlig, enten på Ullevål eller Porsgrunn. Har hørt at Porsgrunn er veldig flinke🤞🏼

Denne mnd har jeg forresten en god følelse, et slags håp, som jeg ikke har hatt den siste tiden. Jeg sluttet å skrive her inne og sluttet med folatpillene da hver mnd viste negativ test. Følte ikke det var noe vits å «prøve så hardt» når det ikke gikk uansett. Vi hadde sex, men gjorde ikke noe annet spesielt...

Mannen har de siste årene jobbet hardt for å få til noe i arb.livet og det er endelig fullført. Han virker enda mer klar for å stifte familie nå og det føles liksom enda mer rett for begge! Kanskje denne mnd blir mnd med to streker🙏🏼? Startet på folat igjen også! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I dag er jeg 10 dpo, og jeg har hatt en god følelse denne mnd. Jeg har fått et par symptomer jeg ikke har hatt før; metallsmak i munnen og blødd neseblod to ganger. Jeg valgte derfor å babyplan tidligtest i dag. Til min store skuffelse var den negativ... 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp over dagboken din! Jeg ligger likt i løypa som deg, 10 dpo i dag 😄

Synd å lese om utfordringene dere har.. Håper dere ikke må vente så alt for lenge på IVF, virker som barneønsket har økt veldig i det siste nå som mannen din har litt mer tid til å tenke på familieliv og det er jo veldig bra ❤️ Håper det blir deres tur snart 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det for deg denne mnd @Carjo4☺️?

Jeg fikk mensen akkurat da den (ikke) skulle komme.. Begynner å føle meg litt gammel, og er redd for at jeg ikke rekker å få to barn, som jeg så veldig ønsker meg. Men vi fortsetter å prøve frem til IVF.

Har ikke hørt noe mer ang IVF, annet enn at søknaden er sendt fra gynekolog. Håper vi hører mer snart - jeg er veldig spent😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 16.49, Pillowtalk skrev:

Endelig prøver! Hurra! Etter nesten to år uten prevansjon, er det jo litt rart at ingen ting har "skjedd", men vi har ikke aktivt prøvd.
Vår første PP var i april 19, men fikk dessverre mensen.
Kjenner litt tidspress siden jeg er 29 og har hatt endometriose i 3 år... Legene fortalte meg da jeg fikk diagnosen at det var 1% for å få barn på egenhånd etter jeg fylte 31. Jeg håper virkelig ikke at sjansene mine er borte enda. Tiden fremover vil bli spennende og garantert følelsesfylt. Grugleder meg. 

Lykke til med prøvingen 🙂

Endret av Sensi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...