Gå til innhold

Kan vi bli en familie på fire?


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

Da har jeg startet kort protokoll igjen. Denne gangen med en ganske utradisjonell medisinkombinasjon, som kanskje kan fungere bedre for oss som responderer dårlig på stimulering (modner få egg):

Menopur+Letrozol (og fyremadel da)

Jeg er veldig spent, og ganske redd. Hvis dette ikke går veien, er jeg redd for at klinikken avviser oss og sier det ikke er mer de kan gjøre for å hjelpe oss🥺

På tirsdag skal jeg til gyn og sjekke follikkelene🤞🏼🙏🏼 Frem til da, er jeg dessverre litt pessimistisk. Prøver likevel å overtale meg selv til å ha litt mer håp. Det gikk jo tross alt første IVF runde🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun en follikkel ser ut til å modnes ordentlig denne gangen også😔 Det er en som ligger noen mm bak, så håper den vokser seg stor før uttaket🙏🏼  

Blir så trist av alle disse triste beskjedene…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det uttak på tirsdag, to uker etter oppstart av medisiner. Håper virkelig på to gode egg🤞🏼❤️ Kjenner jeg gruer meg ganske mye til uttaket, og den ventetiden i etterkant… befrukning, dele seg riktig, blir det innsett? og blir man gravid? 12 ganske fæle dager spør du meg🙈

I dag settes siste sprøyte fyremadel og deretter Ovitrelle! Ingen medisiner i morgen👏🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vente på telefon fra klinikken om mine to små egg er befruktet eller ikke er så nervepirrende at jeg kan ikke få sagt det! De sa de skulle ringe etter 12, og nå er klokken 10.50… tikk takk🕚🤞🏼
 

Det eneste som er litt betryggende er at forrige gang ringte de i 8-tiden for å si at mitt ene egg ikke var befruktet og derfor burde jeg ikke starte på støttemedisin den morgenen (Lutinus). Det har de altså ikke gjort i dag…🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge eggene ble befruktet👏🏼😍 Hurra! 
Og nå er jeg ruger av et to-dagers embryo. Åh, tenk om det klamret seg fast og ble en vakker liten baby om 9 mnd🙏🏼 Det andre embryoet blir eventuelt fryst ned i morgen (dag 3) siden det er helg etter det, og da dyrker de det visst ikke til en blasto🤔 Hadde i alle fall vært en drøm å fått noe på frys i tillegg til det i magen😍

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, går det an å være så heldig? To egg ut, begge befruktet og det ene ble satt inn og det andre overlevde til dag 3 og ble fryst ned💛 Jeg er sååå glad!!

I dag er jeg 4 «dpo». Jeg tenker å prøve og vente med testing til 12 dpo (ti dager etter innsett). Jeg tror dette kommer til å bli noen laaaange dager😅

Endret av Pillowtalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to siste dagene har humøret gått fra stabilt til helt på trynet. Jeg har blitt skikkelig destruktiv og negativ… Prøver å forstå meg selv, men det er virkelig ikke lett. Kjenner jeg er liveredd for å gå ned i en depresjon😣

Er det IVF-forsøkets følelsesmessige belastning som kommer veltende over meg nå som det ikke er mer jeg kan gjøre annet enn å vente?

Er det redselen for negativ graviditetstest?

Er det frykten for en positiv graviditetstest? Jeg gruer meg jo veldig til en ny (eventuell) graviditet siden jeg var såpass syk sist gang… og i tillegg være slik i ny jobb😳

Er det frykten for å ikke mestre hverdagen med to små? Den siste tiden (IVF-tiden) har jeg vært SÅ sliten at jeg føler meg som dårlig mor. Jeg tar meg i å tenke «hvor lenge er det til du skal sove, så jeg kan få sitte litt på rompa selv?». Æsj, hater meg selv for de tankene der, for hun er SÅ ønsket og elsket❤️

Er det Lutinusen som gjør meg sånn her?! Det står at personer med depressive lidelser bør være forsiktige med legemiddelet. Og jeg hadde jo en liten depresjon for et års tid siden. Sluttet på medisiner og følte meg grei før vi startet IVF-reisen… men kanskje jeg ikke var helt frisk?

Og, sist men ikke minst: jeg savner virkelig å snuse😫 Jeg syns det gikk helt greit å ikke snuse som GRAVID, men som prøver og etter fødsel mtp samsoving har jeg slitt (men klart å holde meg unna altså). Det er et så stort sug, og hvis forsøket ikke går så var det liksom for «ingenting». Skjønner at ikke-snusere syns dette er helt høl-i-hodet-lesing😑

Disse to venteukene er fæle!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (37 minutter siden):

Omg🥹 11 dpo:

 

5D7E7728-A720-43BC-80F0-364AB56296F8.jpeg

Åh 🥺❤️ gratulerer så mye! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...