Gå til innhold

Kan vi bli en familie på fire?


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Håpet på verdens beste julegave: positiv test Men slik ble det dessverre ikke😢 Prøveperiode 9 går derfor inn i historiebøkene som nok et negativt forsøk. 

Offentig IVF-klinikk har heller ikke latt høre fra seg på to mnd heller...🙄 Vet ikke om søknaden blir godkjent eller ei. Syns det er veldig vanskelig å vente på å kanskje havne på venteliste eller ikke. 

Håper dere andre har en bedre dag enn meg i disse førjulstider💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Neutral90 skrev:

To mnd bør bety dere nærmer dere er svar, hvilken klinikk søkte dere til? 

Porsgrunn. Kjenner du til den klinikken?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg vite om et nært familiemedlem sin graviditet. De har prøvd i to mnd... 

Hun vet at jeg er prøver, og gruet seg til å fortelle det til meg. Det er både veldig hyggelig at hun tenkte på meg, samtidig som jeg ikke visste hvordan jeg skulle reagere på det hun sa.

Så i dag har jeg faket glede og entusiasme på hennes vegne (ønsker henne virkelig alt godt, men likevel vil jeg bare grine av misunnelse). Det er så vondt!

Jeg føler meg totalt mislykket som kvinne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 22.15, Pillowtalk skrev:

Porsgrunn. Kjenner du til den klinikken?☺️

Beklager, fikk ikke med meg svaret ditt. Nei, men ser på helsenorge at de har 10 uker ventetid til utredning, og 10 uker til behandling. 

5 timer siden, Pillowtalk skrev:

I dag fikk jeg vite om et nært familiemedlem sin graviditet. De har prøvd i to mnd... 

Hun vet at jeg er prøver, og gruet seg til å fortelle det til meg. Det er både veldig hyggelig at hun tenkte på meg, samtidig som jeg ikke visste hvordan jeg skulle reagere på det hun sa.

Så i dag har jeg faket glede og entusiasme på hennes vegne (ønsker henne virkelig alt godt, men likevel vil jeg bare grine av misunnelse). Det er så vondt!

Jeg føler meg totalt mislykket som kvinne...

Jeg føler det likt i tunge stunder, men vi er jo ikke mislykket. Det er de som er heldige. Vi er like mye verdt selv om vi trenger hjelp ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Endelig brev i posten: innkalling til forsamtale for IVF i Porsgrunn😀👏🏼 Vi er veldig spente. Lurer litt på hva man gjør på en slik forsamtale og hvor lang tid det vil ta før vi kan sette i gang med medisiner og slikt.. Har prøvd å lese oss litt opp, og det virker som kort protokoll er det «enkleste» for kroppen(?)🤷🏼‍♀️

Har hatt eggløsning i helgen, og vi har virkelig vært flinke til å legge inn aksjer😅 Tenk hvor fantastisk det hadde vært om vi klarte det naturlig🤞🏼 Er 1 dpo i dag. Let the waiting game begin🕖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort protokoll er absolutt det enkleste for kroppen :) Lang protokoll er mye tøffere mot kroppen, lest at noen bryter av prosessen med lang protokoll pga diverse bivirkninger. Kort protokoll er «bare» to ukers tid med hormoner og antagonist. De fleste takler nok kort protokoll helt greit, men det har også en bakside med risiko for ohss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på forsamtale i Porsgrunn. Det positive var at vi får starte opp nesten med en gang, dvs så tidlig som syklusen min tillater (20 dager etter neste mens)😊 Det ble lang protokoll med ekstra styrke på medisinene...

Det var dessverre også noen kjipe nyheter. Jeg har visst lavt AMH: 5,9. Det kom som et sjokk, da jeg trodde mine prøver var fine fra tidligere utredninger😔 I tillegg må jeg slutte med en medisin jeg går fast på (valtrex) og betennelsesdempende mot endometriosen. Det visste jeg ikke...

Så nå går jeg inn i sølibat: null medisiner utover IVF-behandlingen, null alkohol, null snus og lite sex.. Jeg håper virkelig ikke bivirkningene blir for store, selvom jeg i grunn tåler hormoner dårlig😥

Alt er heldigvis verdt det, hvis det blir positivt resultat ut av dette🙏🏼

Jeg er veldig spent på innsett i mars, hvis alt går etter planen😀 Veldig spent på hvordan jeg skal balansere dette og ny jobb som jeg begynner i nå om noen dager..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom i går.. da betyr det at lang protokoll skal starte om 20 dager! Nesespray fra 5. februar😬 Jeg håper så inderlig ikke bivirkningene blir for store! Noen her som har hatt lang protokoll og startet på CD 20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I dag har jeg gått på synarela nesespray i 7d, og jeg begynte å kjenne meg pms i går - vet ikke om det er fordi jeg snart skal ha en blødning eller fordi medisinene gjør meg hormonell. Kanskje begge? 😅

Jeg blir mer og mer spent jo nærmere vi kommer uttak og innsett. I løpet av mars vet vi jo svaret😃🤞🏼❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen begynner jeg på sprøyter (bemfola) og jeg er skikkelig nervøs! Er ikke så glad i sprøyter, og blir helt kvalm av tanken på å stikke meg selv.. skjønner ikke hvordan alle klarer dette så bra? 

Heldigvis betyr bemfola at vi nærmer oss egguttak😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pillowtalk skrev:

I morgen begynner jeg på sprøyter (bemfola) og jeg er skikkelig nervøs! Er ikke så glad i sprøyter, og blir helt kvalm av tanken på å stikke meg selv.. skjønner ikke hvordan alle klarer dette så bra? 

Heldigvis betyr bemfola at vi nærmer oss egguttak😊 

Du blir raskt vant til den 😎 du merker også raskt hva som gjør vondt, om du klemmer huden for hardt f.eks. Bemfola er veldig grei altså, bare trykk inn sakte, det føler jeg hjelper :)

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støttende ord @Neutral90 ☺️ Nå har jeg satt min sjette sprøyte! Med den redselen jeg har for nåler, er jeg stolt over at jeg har klart det så bra😄 Det var lettere og mindre vondt enn jeg hadde trodd. 

På torsdag skal jeg til gyn for å se hvordan folliklene mine har utviklet seg. Jeg er sååå spent. Aner jo virkelig ikke om verken nesespray eller sprøyter har gjort jobben sin..

Merker jeg står i ganske mye nå... hardt å flytte, slutte med snus, ny jobb og ikke minst: IVF😅 

Håper 2020 blir året for alle oss prøvere🤞🏼❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter lang tid på nedregulerende nesespray og bembofla 300 (!) i en uke fant gynekologen kun 1 folikkel på 13mm, 1 på 12mm og noen få på under 10mm😢 Dette ser ikke lovende ut. 

Sykehuset sier jeg skal gå to dager til på bemfola + spray før ny sjekk.. 

Føler meg hormonell og livet som prøver føles ensomt😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To eggposer vokste frem til 20 mm og jeg ble sendt på egguttak i går. Jeg var kjempespent på om det fantes egg i eggposene og bekymret for at uttaket ville være veldig smertefullt.

Etter å ha fått Paracet, vival og morfin skulle de sette smertestillende sprøyter nedentil. Det kjente jeg ikke engang😀 Når de startet å hente ut væsken fra eggposene gjorde det litt vondt, men veldig kort tid av gangen. Virkelig ingen fæl opplevelse! 

Først hørte jeg «ett egg» og begynte å gråte av glede, og til slutt hadde de funnet fire egg!! Fler enn hva jeg hadde kunnet ønske meg😭💕 Jeg var så glad! 

Etter noen timer med lykkerus har jeg nå selvsagt begynt å tenke på befruktning. Siden jeg fikk ut få egg skal innsett være om to dager allerede (fredag). I natt drømte jeg at de ringte for å fortelle at eggene var helt ødelagt og at jeg aldri kunne få egne barn - jeg ble helt knust. Utrolig godt å våkne og forstå at det kun var en drøm. I dag venter jeg spent på telefon...🤞🏼🙏🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi for bra fangst 🥚🥚🥚🥚 lykke til med befruktning og innsett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk❤️ 

To egg er befruktet!! La det være to sterke egg🙏🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig si at jeg er ruger av et perfekt to-dagers embryo💕 Jeg er sååå spent og nysgjerrig på om dette går!!

Testdato 20 mars. Mulig jeg tester et par dager før hvis jeg blir veldig utålmodig😁

Nå krysses fingre og tær den neste tiden🤞🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende! Håper dette går veien for dere nå, tenker på deg som må slutte på medisinene dine for dette håper jeg skal slippe å lide unødig.. Denne lille spiren må virkelig feste seg og klamre seg fast ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...