Gå til innhold

Kan vi bli en familie på fire?


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Pillowtalk skrev:

Hvorfor i alle dager skal det være så forbannet vanskelig å lage et barn for oss, når det er så lett for SÅ mange?? Dette barneønsket blir så altoppslukende for oss som ikke får det til. Hva om kroppen min aldri skulle klare det, vil jeg alltid gå å tenke på det konstant - slik som jeg gjør nå? Syns det er ganske så uutholdelig😥

Enig ❤️ det er en fryktelig byrde. Jeg håper dere finner håpet/sikkerheten at det vil skje, det gjør ventetiden litt lettere (tror jeg...). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Status: om en uke skal embryoet vi har på frys endelig settes inn😀🙌🏼 Jeg begynner å bli veldig spent! Dette blir første fryseforsøk, og siden vi bare har dette ene embryoet, så håper jeg inderlig det går nå🤞🏼 

Satt ovitrellesprøyten i går, og syns det er litt rart at den skal settes en hel uke før innsett - men legene vet forhåpentligvis hva de driver med😁 Har også gått på dobbel dose Letrozol (5mg) denne syklusen. Litt rart det også, da jeg har eggløsning og fast mens🤔 

Heldigvis har Porsgrunn åpent 2. pinsedag, jeg som var så redd for at insettdato skulle havne på helg/helligdag😬

#veldigklarforbaby🤞🏼🌱❤️

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 1. juni:

Insett av blastocyst

Tid for venting og (prøve å ikke gå på) synptomjakt🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å teste i morgen (10. juni). Jeg er veldig ambivalent... i det ene øyeblikket tør jeg å håpe og ser for meg en graviditet, mens i det andre øyeblikket ser jeg den blendahvite testen jeg har stirret ned på flere ganger enn jeg har telling.

Jeg er SÅ redd. Hvis den er negativt må vi gjennom et nytt IVF-forsøk😭

IKM er i morgen, og vanligvis spotter jeg dagen(e) i forveien - det har ikke skjedd denne gangen. Kanskje et bra tegn?

🙏🏼💛 La det gå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.6.2020 den 6.56, Neutral90 skrev:

😍😍😍❤️Gratulerer! 

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk oppriktig skikkelig glad og rørt over å se testen din! 

Gratulerer så mye!!❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Merksi skrev:

Jeg ble faktisk oppriktig skikkelig glad og rørt over å se testen din! 

Gratulerer så mye!!❤️

Tuuusen takk 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ååå, jeg blir så glad av å se på den positive graviditetstesten fra juni 2020 - mitt forrige innlegg her inne. For en lykke det var! Og fortsatt er❤️ Jeg kan ikke tro hun snart er et halvt år allerede!

Nå har jeg fått tilbake mens og spørsmålet er: skal vi prøve på en baby til? Jeg vet ikke om jeg klarer å gå gjennom prøving (og trolig masse negative tester), en ny runde IVF, nok en tung graviditet, fødsel og plager i etterkant en gang til... Men premien er jo bare den BESTE i verden hvis vi gjør det - og får det til😬

Grunnen til at jeg vurderer å starte prøvingen allerde nå, seks måneder etter forrige fødsel er fordi jeg  vil prøve å bli gravid naturlig. Etter litt research har jeg forstått at endometriose går i "dvale" under graviditet og mnd i etterkant, og når mens kommer tilbake skal kroppen være på sitt friskeste for en med endometriose. Det er altså på dette tidspunktet enklest å bli gravid naturlig. 

Personlig tviler jeg egentlig på at vi kan klare det uten hjelp, men jeg ønsker ikke å la denne mulige sjansen gå fra meg. Og alle hormonene før, under og etter IVF-forsøket var ikke bra for meg, og jeg vil gjøre mye for å unngå den påkjenningen igjen. 

Samboer ønsker flere barn, men når jeg foreslo å begynne prøvingen nå ble han ganske paff. Han likte ikke prøveperiodene, og hater planlagt sex. Jeg er jo enig, men vil heller ha litt planlagt sex enn et nytt IVF-forsøk... Uansett må man jo ha prøvd selv før man kan søke offentlig hjelp. 

Så... blir det en pp nå i august? Eggløsningen er spådd til å komme neste helg. Vi får se om det blir lagt inn noen aksjer eller ikke😁

Endret av Pillowtalk
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk positiv eggløsningstest på tirsdag, og fikk lagt inn aksjer både tirsdag og onsdag😁 Så nå er jeg 1 dpo🤞🏼
Sist jeg ble gravid fikk jeg ingen symptomer før positiv test, så jeg tror ikke jeg trenger å gå på symptomjakt akkurat😁 Hadde faktisk flere gravidsymptomer i dpo-land de gangene jeg ikke var gravid😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

10 dpo og det føles veldig ut som mensen er på vei! Venter med å teste, siden sannsynligheten er så liten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Jeg synes ikke det virker dumt å prøve allerede nå, når sjansen er som du sier ganske liten for at det skal skje med en gang og av seg selv

så fantastisk at dere fikk en liten en til slutt ❤️ det gir håp til oss andre også 

Hvis jeg endelig blir gravid snart så kommer jeg nok ikke til å starte på prevensjon igjen (men være litt forsiktig den første tiden når det er "krise" å bli gravid) siden det tar så lang  nå med første og ønsket om flere barn er så stort 

Lykke til i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelig melding @sommerfugl154💛 Har dere prøvd lenge? Du har kanskje dagbok her inne du også?

PP1 ble negativ for oss. Fikk til og med mensen en dag tidlig, så rakk akkurat å starte å blø rett før jeg skulle til gynekologen🙈 Typisk min flaks😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Pillowtalk said:

Takk for hyggelig melding @sommerfugl154💛 Har dere prøvd lenge? Du har kanskje dagbok her inne du også?

PP1 ble negativ for oss. Fikk til og med mensen en dag tidlig, så rakk akkurat å starte å blø rett før jeg skulle til gynekologen🙈 Typisk min flaks😁 

Bare hyggelig ❤️
Ja vi har forsøkt ganske lenge, nesten et år nå. Er på pp11 og begynner å kjenne på frustrasjonen som følger med! Jeg har en dagbok ja, så følg den gjerne om du vil ❤️ Min prøvedagbok
 



 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøveperiode to var en miss. Tok el test på dag cd 14, som var negativ. Tenkte at el kom senere siden den gjorde det sist, men det var ikke tilfelle. Vi fikk lagt inn en aksje på cd 14 da…det kan jo være vi traff likevel🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Snart pp 3! Denne gangen må vi klare å få lagt inn fler aksjer enn sist måned😄 Det hadde vært så fantastisk dersom vi kunne klart å lage en baby på egen hånd, uten medisiner, sprøyter, ta fri fra jobb for gyn-, og sykehusbesøk, humørsvingninger, den økonomiske belastningen og ikke minst; den store sorgen dersom det ikke skulle gå uansett😔 Jeg har vel kanskje ikke helt trua på at vi skal klare det selv, og kanskje er det bra at forventningene er lave for da har jeg ikke så mange tanker, stress og forventninger i hverdagen. Dagene etter eggløsning går i alle fall ikke like tregt som det pleide😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Pp3 og jeg er i dpo-land. Usikker på om vi traff el, da jeg ikke hadde flere el-tester igjen.. Kjenner at sex ikke frister stort når det er «plikt». Ikke har jeg spesielt troa på at vi får det til på egenhånd heller, så🙄 Ikke kjempe optimistisk, men det er nå slik ting kjennes ut akkurat nå. 
 

Drømte i natt at jeg fikk positiv graviditetstest, og gråt av glede💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Pp 4:

Eggløsning antatt om noen dager. Jeg har kjøpt el-testere, slik at vi kan være mer sikre på å treffe el🤞🏼
I dag sendte vi melding til Porsgrunn også, men forespørsel om søskenforsøk. Er spent på hvor lang kø det eventuelt vil bli. Og om vi er aktuelle kandidater. Søskenforsøk er sikkert ikke det som blir prioritert så raskt heller, forståelig nok. 

Barseltiden nå, når hun er 8 mnd er virkelig fantastisk. Kunne ønske jeg fikk oppleve det en gang til🥰 Men kroppen både sliter med å bli gravid, trives ikke som gravid og har hatt mange problemer i etterkant. Kanskje det ikke er ment to be? Hm…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da er aksjene lagt inn! Jeg fikk positiv eggløsningstest på tirsdag, og vi har hatt sex tirsdag, onsdag og torsdag🐇🐇😄 Det bør vel være ganske bra?🙏🏼
 

Da jeg ble stimulert før egguttak var det kun én eggstokk som modnet egg. Gynekologen min sa da at den andre eggstokken mest sannsynlig var «død» og at den høyre gjorde jobben hver måned. Men nå når jeg var på undersøkelse sa gynekologen at eggløsning kom til å skje fra venstre eggstokk (den «døde»)?! Det er så rart! Kanskje den har våknet opp igjen, og kanskje den kan være nøkkelen til en naturlig unnfangelse?😌 Dette er såklart søkt og kanskje bare en drøm😶🌫️ Men det er jo lov å håpe🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...