Gå til innhold

Kan vi bli en familie på fire?


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

Ja, denne ventetiden er allerede tung nå på RD3😄 Lurer nesten på om jeg har blitt litt gal, for tankene går til embryoet i magen hele tiden🤰🏼🤞🏼

Fikk gladnyhet fra sykehuset i dag: det andre embryoet hadde overlevd å bli dyrket til blastocyst og er nå lagt på frys👏🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi for en blasto på frys 👏👏 det er deilig å vite om det ikke skulle gå veien denne gangen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD 6 (8 dager siden egget ble befruktet): For et par dager siden fant jeg en dråpe gammelt blod i truseinnlegget. Det var dagen etter at jeg kjente det stikke godt to ganger i livmorsregionen. Har så lyst til å tro at egget festet seg da! Dvs seint dag 5 (blastocyst-stadiet). Hm🧐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese fra flere som er i rugedagene (skrulledagene🤪) Er selv på rd 5/dpo10, fjerde innsett av blasto. 

Syns det lover godt med stikking! De to gangene jeg har blitt gravid (5 dagers blasto - endte dog begge gangene i tidlig SA) fikk jeg tydelig samme stikket dagen etter innsett (altså 6 dpo). Den ene gangen fant jeg og litt misfarget utflod ;) Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende bondekone😀 Denne ventetiden altså..! Når tenker du å ta en test?🤞🏼 Håper virkelig denne gangen går for deg🌸

RD 10 (12 dager siden egget ble befruktet): De litt ømme brystene har nå nesten forsvunnet.. og i dag tidlig følte jeg litt endo-smerter når jeg besøkte toalettet😢 Det er slik det er før mensen kommer.. Fikk en veldig dårlig følelse. På den annen side blødde jeg skikkelig neseblod i dag (kan ikke huske sist gang det skjedde) og jeg har fått vondt i korsryggen. Men korsryggsmertene kommer sikkert av for mye stillesitting i disse koronatider😁

Jeg holder på å bli sprø!! Vil vite noe mer nå😝 Planen er å teste torsdag morgen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Så spennende bondekone😀 Denne ventetiden altså..! Når tenker du å ta en test?🤞🏼 Håper virkelig denne gangen går for deg🌸

RD 10 (12 dager siden egget ble befruktet): De litt ømme brystene har nå nesten forsvunnet.. og i dag tidlig følte jeg litt endo-smerter når jeg besøkte toalettet😢 Det er slik det er før mensen kommer.. Fikk en veldig dårlig følelse. På den annen side blødde jeg skikkelig neseblod i dag (kan ikke huske sist gang det skjedde) og jeg har fått vondt i korsryggen. Men korsryggsmertene kommer sikkert av for mye stillesitting i disse koronatider😁

Jeg holder på å bli sprø!! Vil vite noe mer nå😝 Planen er å teste torsdag morgen!

 

Jeg går på hcg støtte, så en test vil være positiv uansett, så litt vanskelig å teste da, men kan se etter stigning. Lurer på om jeg gjør det på rugedag 9/16dpo, og så ta ny test rugedag 12 for å se etter stigning. Skal uansett ta blodprøve rd 14 og 17... 

Veldig spennende tid fremover uansett, krysser fingrene for at du sitter med en positiv test snart. De gangene jeg testet positivt var den positiv 12 dpo😉😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Pillowtalk skrev:

Så spennende bondekone😀 Denne ventetiden altså..! Når tenker du å ta en test?🤞🏼 Håper virkelig denne gangen går for deg🌸

RD 10 (12 dager siden egget ble befruktet): De litt ømme brystene har nå nesten forsvunnet.. og i dag tidlig følte jeg litt endo-smerter når jeg besøkte toalettet😢 Det er slik det er før mensen kommer.. Fikk en veldig dårlig følelse. På den annen side blødde jeg skikkelig neseblod i dag (kan ikke huske sist gang det skjedde) og jeg har fått vondt i korsryggen. Men korsryggsmertene kommer sikkert av for mye stillesitting i disse koronatider😁

Jeg holder på å bli sprø!! Vil vite noe mer nå😝 Planen er å teste torsdag morgen!

 

Krysser fingre at det er gravid-greier og ikke endo-greier du kjenner 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 11: Ånei, jeg har begynt å spotte😱😭 Gjør alltid det dagen før mens.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Rugedag 11: Ånei, jeg har begynt å spotte😱😭 Gjør alltid det dagen før mens.. 

Ånei 😢 uff så leit. Tenker du å ta en test eller bare vente og se om mensen kommer? Noen blør jo under svangerskap også, jeg håper mensen ikke kommer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å ta en test i morgen hvis jeg ikke har begynt å blø veldig tror jeg.. Er det veldig tidlig å teste på RD12? Satt jo bare inn todagers egg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Tenker å ta en test i morgen hvis jeg ikke har begynt å blø veldig tror jeg.. Er det veldig tidlig å teste på RD12? Satt jo bare inn todagers egg...

Tar du test i morgen får du et svar du kan stole på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte @Neutral90 og @bondekone❤️ Skikkelig kjipt i disse koronatider - mannen er på jobb og jeg alene hjemme. I tillegg blir det sikkert leeenge til neste forsøk. @Neutral90 fikk du noe svar på når neste forsøk var aktuelt fra sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pillowtalk skrev:

Takk for støtte @Neutral90 og @bondekone❤️ Skikkelig kjipt i disse koronatider - mannen er på jobb og jeg alene hjemme. I tillegg blir det sikkert leeenge til neste forsøk. @Neutral90 fikk du noe svar på når neste forsøk var aktuelt fra sykehuset?

Nei, bare at jeg måtte ta kontakt så snart ting har roet seg litt 😕 usikker på hva det betyr, men regner med det blir når påsken er over, eventuelt når karantenetiden ikke blir forlenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så rart at pasienten skal vite når det har roet seg på sykehusene🙄 Jeg får høre med Porsgrunn på fredag (testdag)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er i full gang, og det er like greit fordi da er det ingen tvil. Drømte i natt at jeg gråt ustoppelig for det mislykkede IVF-forsøket😢 Det er rart hvor invaderende dette er på psyken og underbevisstheten. Men heldigvis er humøret bedre og jeg har bestemt meg for å gi neste mnd et naturlig forsøk siden jeg har hørt at man er ekstra fertil rett etter et IVF-forsøk. Noen som vet om det stemmer?🤔

I kveld blir det 🍷 for første gang på leeeenge😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da var en mnd gått etter jeg fant ut om den mislykkede IVFen. Denne mnd har vi forsøkt på den naturlige måten, med ganske stor iver siden det ryktes litt om at kroppen er ekstra fertil etter mislykket IVF. Det gikk selvfølgelig ikke🤦🏼‍♀️

Nå venter vi spent på svar fra Prosgrunn om når vi får lov til å sette inn det ene embryoet vi har på frys. Håper de åpner litt opp igjen snart🙏🏼

Endret av Pillowtalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal det være så forbannet vanskelig å lage et barn for oss, når det er så lett for SÅ mange?? Dette barneønsket blir så altoppslukende for oss som ikke får det til. Hva om kroppen min aldri skulle klare det, vil jeg alltid gå å tenke på det konstant - slik som jeg gjør nå? Syns det er ganske så uutholdelig😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...