Gå til innhold

Fordufte fra samboer mens han er på jobb - eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Du har vært skeptisk gjennom hele tråden, hvorfor?? Er jo fantastisk om ts føler veien er lettere ved å dele og få tilbakemeldinger.

Anonymkode: 45f6c...a4c

«skeptis gjennom hele tråden» ? 

Jeg Har stilt helt adekvate spørsmål som går på hennes sikkerhet. Jeg fatter ikke at hun har tid eller krefter til å skrive her inne- det må da være mye bedre og ikke minst tryggere å ikke utlevere seg og den farlige situasjonen Ts beskriver her, på et skriftelig forum - det må da være bedre å prate med noen fra er krisesenter? 

Jeg stiller meg kritisk og skeptisk til at alt dette utleveres her mer oppfølginger a la føljetong i norsk ukeblad - 

HVORFOR ta den risikoen og bryderiet ? Hvorfor utlevere sin mest sårbare fase her , skriftelig til fremmede ? 

 

Av to årsaker fatter jeg ikke dette nei, 

årsak nr 1: personen hun vil vekk fra Evt hans venner kan se alt som skrives her og det kan trigge raseriet hans 

årsak nr 2: har Ts virkelig tid og krefter til dette ?

Hun er ikke deltager i en reality-serie. Men hun får både oppmerksomhet og tilskuere ved å velge dette forumet for å søke råd.

har Ts ikke hørt om å ringe krisesenter , psykolog, fastlege, politi eller feks alternativ til vold ? 

Hvis dette er en seriøs tråd Ts, anmoder jeg deg å ta fremtidig analyse av denne saken med en person fra krisesenteret som har erfaring i å bistå i slike saker. 

Jeg betviler ikke at vold og drap i relasjoner forekommer. 

Men jeg tror at å skrive her, til et forum hvor alt lagres skriftelig og kan finnes og leses av Ts sin partner i all fremtid , IKKE ER TIL TS SITT BESTE. 

Jeg fatter ikke at flere her ikke stiller samme spørsmål når det angår hennes sikkerhet. 

 

Anonymkode: 993d7...6bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«skeptis gjennom hele tråden» ? 

Jeg Har stilt helt adekvate spørsmål som går på hennes sikkerhet. Jeg fatter ikke at hun har tid eller krefter til å skrive her inne- det må da være mye bedre og ikke minst tryggere å ikke utlevere seg og den farlige situasjonen Ts beskriver her, på et skriftelig forum - det må da være bedre å prate med noen fra er krisesenter? 

Jeg stiller meg kritisk og skeptisk til at alt dette utleveres her mer oppfølginger a la føljetong i norsk ukeblad - 

HVORFOR ta den risikoen og bryderiet ? Hvorfor utlevere sin mest sårbare fase her , skriftelig til fremmede ? 

 

Av to årsaker fatter jeg ikke dette nei, 

årsak nr 1: personen hun vil vekk fra Evt hans venner kan se alt som skrives her og det kan trigge raseriet hans 

årsak nr 2: har Ts virkelig tid og krefter til dette ?

Hun er ikke deltager i en reality-serie. Men hun får både oppmerksomhet og tilskuere ved å velge dette forumet for å søke råd.

har Ts ikke hørt om å ringe krisesenter , psykolog, fastlege, politi eller feks alternativ til vold ? 

Hvis dette er en seriøs tråd Ts, anmoder jeg deg å ta fremtidig analyse av denne saken med en person fra krisesenteret som har erfaring i å bistå i slike saker. 

Jeg betviler ikke at vold og drap i relasjoner forekommer. 

Men jeg tror at å skrive her, til et forum hvor alt lagres skriftelig og kan finnes og leses av Ts sin partner i all fremtid , IKKE ER TIL TS SITT BESTE. 

Jeg fatter ikke at flere her ikke stiller samme spørsmål når det angår hennes sikkerhet. 

 

Anonymkode: 993d7...6bd

Synes at du burde holde deg for god til å skrive det du har gjort her. TS spør om råd i en vanskelig situasjon og for å få hjelp må man faktisk "utlevere" seg litt. Det er mange kvinner i TS sin situasjon, som kanskje også er her inne og da er det fint at de kanskje kan få styrken til å komme seg bort fra en voldelig partner ved å lese her inne.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

«skeptis gjennom hele tråden» ? 

Jeg Har stilt helt adekvate spørsmål som går på hennes sikkerhet. Jeg fatter ikke at hun har tid eller krefter til å skrive her inne- det må da være mye bedre og ikke minst tryggere å ikke utlevere seg og den farlige situasjonen Ts beskriver her, på et skriftelig forum - det må da være bedre å prate med noen fra er krisesenter? 

Jeg stiller meg kritisk og skeptisk til at alt dette utleveres her mer oppfølginger a la føljetong i norsk ukeblad - 

HVORFOR ta den risikoen og bryderiet ? Hvorfor utlevere sin mest sårbare fase her , skriftelig til fremmede ? 

 

Av to årsaker fatter jeg ikke dette nei, 

årsak nr 1: personen hun vil vekk fra Evt hans venner kan se alt som skrives her og det kan trigge raseriet hans 

årsak nr 2: har Ts virkelig tid og krefter til dette ?

Hun er ikke deltager i en reality-serie. Men hun får både oppmerksomhet og tilskuere ved å velge dette forumet for å søke råd.

har Ts ikke hørt om å ringe krisesenter , psykolog, fastlege, politi eller feks alternativ til vold ? 

Hvis dette er en seriøs tråd Ts, anmoder jeg deg å ta fremtidig analyse av denne saken med en person fra krisesenteret som har erfaring i å bistå i slike saker. 

Jeg betviler ikke at vold og drap i relasjoner forekommer. 

Men jeg tror at å skrive her, til et forum hvor alt lagres skriftelig og kan finnes og leses av Ts sin partner i all fremtid , IKKE ER TIL TS SITT BESTE. 

Jeg fatter ikke at flere her ikke stiller samme spørsmål når det angår hennes sikkerhet. 

 

Anonymkode: 993d7...6bd

Syns det er viktig med slike tråder. Tror ikke sikkerheten hennes står i fare da nå eksen nok ikke vil bry seg stort med dette.

Tråden er viktig fordi det sitter jenter/kvinner på dette forumet også som opplever det samme. Det kan være til stor hjelp for dem. En annen ting som er like viktig er at det hjelper Ts i situasjonen hun er i nå. Det du egentlig sier er at hun skal holde munn fordi han er farlig. Det skal hun ikke for han skal ikke kunne gi Ts munnkurv! Trusler fra han skal ikke kneble henne. Hun skal være fri til å skrive akkurat det hun vil, for hun har blitt nok psyket ned av han. 

Det er en prosess når en går fra voldelige partnere. Det er viktig at Ts oppdaterer for å få støtte, og for å vise hvordan dette kan være. Noen har nytte av å lese det! 

Hvorfor skulle hun ikke ha "tid og krefter"? Mener du å si på en subtil måte at hun umulig kan være så berørt siden hun skriver her? Det ser ikke ok ut fra deg. Du prøver å kneble henne, og det er bedritent gjort.

Jeg håper flere i Ts sin situasjon tør å skrive inn her tross innlegget ditt. Sånne som deg skal ikke bringe voldsutsatte kvinner til taushet her inne. De skal vite at de kan få oppmerksomhet ja, i form av støtte og råd! 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Syns det er viktig med slike tråder. Tror ikke sikkerheten hennes står i fare da nå eksen nok ikke vil bry seg stort med dette.

Tråden er viktig fordi det sitter jenter/kvinner på dette forumet også som opplever det samme. Det kan være til stor hjelp for dem. En annen ting som er like viktig er at det hjelper Ts i situasjonen hun er i nå. Det du egentlig sier er at hun skal holde munn fordi han er farlig. Det skal hun ikke for han skal ikke kunne gi Ts munnkurv! Trusler fra han skal ikke kneble henne. Hun skal være fri til å skrive akkurat det hun vil, for hun har blitt nok psyket ned av han. 

Det er en prosess når en går fra voldelige partnere. Det er viktig at Ts oppdaterer for å få støtte, og for å vise hvordan dette kan være. Noen har nytte av å lese det! 

Hvorfor skulle hun ikke ha "tid og krefter"? Mener du å si på en subtil måte at hun umulig kan være så berørt siden hun skriver her? Det ser ikke ok ut fra deg. Du prøver å kneble henne, og det er bedritent gjort.

Jeg håper flere i Ts sin situasjon tør å skrive inn her tross innlegget ditt. Sånne som deg skal ikke bringe voldsutsatte kvinner til taushet her inne. De skal vite at de kan få oppmerksomhet ja, i form av støtte og råd! 

Nettopp og vi skal støtte og gi råd til slike kvinner. De trenger at folk bryr seg.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Syns det er viktig med slike tråder. Tror ikke sikkerheten hennes står i fare da nå eksen nok ikke vil bry seg stort med dette.

Tråden er viktig fordi det sitter jenter/kvinner på dette forumet også som opplever det samme. Det kan være til stor hjelp for dem. En annen ting som er like viktig er at det hjelper Ts i situasjonen hun er i nå. Det du egentlig sier er at hun skal holde munn fordi han er farlig. Det skal hun ikke for han skal ikke kunne gi Ts munnkurv! Trusler fra han skal ikke kneble henne. Hun skal være fri til å skrive akkurat det hun vil, for hun har blitt nok psyket ned av han. 

Det er en prosess når en går fra voldelige partnere. Det er viktig at Ts oppdaterer for å få støtte, og for å vise hvordan dette kan være. Noen har nytte av å lese det! 

Hvorfor skulle hun ikke ha "tid og krefter"? Mener du å si på en subtil måte at hun umulig kan være så berørt siden hun skriver her? Det ser ikke ok ut fra deg. Du prøver å kneble henne, og det er bedritent gjort.

Jeg håper flere i Ts sin situasjon tør å skrive inn her tross innlegget ditt. Sånne som deg skal ikke bringe voldsutsatte kvinner til taushet her inne. De skal vite at de kan få oppmerksomhet ja, i form av støtte og råd! 

Herregud hun kan vel ringe krisesenter ???? Det er ren idioti å skrible her. 

Jeg har full sympati for kvinner i hennes situasjon. Så klart fortjener slike kvinner støtte og råd men det er da ikke så innmari smart å skrive ned alt her nå, i de mest «farlige dagene» i sitt liv ( etter at hun har flyttet ut)...! 

Du legger ord i munnen på meg, jeg sier bare at dette umulig kan gagne henne rent sikkerhets-messig. 

Så klart er det godt for henne og andre å se folk bry seg, men ikke la ta bli en martyr i din fanesak @so_what

Anonymkode: 993d7...6bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud hun kan vel ringe krisesenter ???? Det er ren idioti å skrible her. 

Jeg har full sympati for kvinner i hennes situasjon. Så klart fortjener slike kvinner støtte og råd men det er da ikke så innmari smart å skrive ned alt her nå, i de mest «farlige dagene» i sitt liv ( etter at hun har flyttet ut)...! 

Du legger ord i munnen på meg, jeg sier bare at dette umulig kan gagne henne rent sikkerhets-messig. 

Så klart er det godt for henne og andre å se folk bry seg, men ikke la ta bli en martyr i din fanesak @so_what

Anonymkode: 993d7...6bd

Det gagner henne å få støtte her. Hvorfor tror du at denne tråden ville gjort eksen hennes aggresiv om han nå skulle mot all formodning finne ut av denne tråden?? Kan du forklare det? 

Hun er i en prosess og som jeg skrev over så har både hun og ikke minst andre i samme situasjon nytte av at det blir skrevet om. 

Ellers har jeg skrevet det jeg mener om dette forøvrig i forrige innlegg. Som jeg virkelig håper når inn til de i samme situasjon. 

Ps det går fint an å både skrive inn her og å snakke med noen utenfor Kg! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud hun kan vel ringe krisesenter ???? Det er ren idioti å skrible her. 

Jeg har full sympati for kvinner i hennes situasjon. Så klart fortjener slike kvinner støtte og råd men det er da ikke så innmari smart å skrive ned alt her nå, i de mest «farlige dagene» i sitt liv ( etter at hun har flyttet ut)...! 

Du legger ord i munnen på meg, jeg sier bare at dette umulig kan gagne henne rent sikkerhets-messig. 

Så klart er det godt for henne og andre å se folk bry seg, men ikke la ta bli en martyr i din fanesak @so_what

Anonymkode: 993d7...6bd

Hvor står det i tråden at hun IKKE skal ringe f eks krisesenter? Tror ikke at vi andre har frarådet henne å gjøre dette.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud hun kan vel ringe krisesenter ???? Det er ren idioti å skrible her. 

Jeg har full sympati for kvinner i hennes situasjon. Så klart fortjener slike kvinner støtte og råd men det er da ikke så innmari smart å skrive ned alt her nå, i de mest «farlige dagene» i sitt liv ( etter at hun har flyttet ut)...! 

Du legger ord i munnen på meg, jeg sier bare at dette umulig kan gagne henne rent sikkerhets-messig. 

Så klart er det godt for henne og andre å se folk bry seg, men ikke la ta bli en martyr i din fanesak @so_what

Anonymkode: 993d7...6bd

Jeg forstår hva du mener. TS fórer og holder liv i dramaet. Hun er hekta på drama med han fyren og burde søke hjelp.

Et hekt er en avhengighet og kan kun fortsette så lenge TS tillater det, det er TS som styrer dette.

Anonymkode: 35690...70a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en vurderingssak fra TS, tipper den vurderingen er tatt grundig. Jeg kan godt forstå at hun søker råd her, i mitt tilfelle var ex-en en skogsarbeider som ikke brukte nettbank engang. Noen ganger kan det være godt å få råd fra helt utenforstående. Det kan være vanskelig å henvende seg til de rundt. I noen tilfeller har man "brukt dem opp", fordi man har reist tilbake så mange ganger og folk skjønner ikke at det er en prosess, de blir lei og føler at man ikke hører. Man trenger like fullt støtte, det verste man kan gjøre er å gi opp en person som er midt oppi dette. I andre tilfeller har man ikke noe nettverk lenger, fordi overgriperen har isolert vedkommende over lang tid og gjerne også snudd folk mot henne. Man kan være virkelig alene i noe sånt som dette. Det er viktig å huske på.

Til TS: Ikke bry deg om at det er sårende at noen få skriver her og tviler på troverdigheten din. Jeg vet at det å åpne og betro seg, for så å bli mistrodd, faktisk føles nesten som et nytt overgrep. Jeg kjenner også følelsen. Det er noe av det verste en person kan gjøre mot deg. Det er bare det at de som skriver sånn her inne er noen få, som ikke har noe som helst erfaring med dette, som ikke evner å begripe at sånne ting faktisk skjer, og som ikke skjønner hva du nødvendigvis trenger i denne situasjonen. Jeg har ingen problemer med å forstå deg. Jeg har ingen problemer med å forstå at det er en prosess, at det er fram og tilbake en periode, selv om jeg håper du hører på meg og skjønner at neste gang du reiser dit, så slipper han deg kanskje ikke ut igjen. Klem❤

Anonymkode: e584c...a69

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår hva du mener. TS fórer og holder liv i dramaet. Hun er hekta på drama med han fyren og burde søke hjelp.

Et hekt er en avhengighet og kan kun fortsette så lenge TS tillater det, det er TS som styrer dette.

Anonymkode: 35690...70a

Ja og jeg tror ikke det hjelper å brette det ut her. Ring profesjonelle. De kan også støtte, roe ned, vise omsorg og ikke dømme. 

Det er særs naivt å tro at hennes x ville synes det er helt ok her at hun skriver såpass detaljert her at han kan kjennes igjen. Jeg lurer faktisk på hva politiet ville sagt om dette ? At det er smart å legge igjen spor her ? 🤨

Til dere som oppfordrer henne til å skrive her, håper ikke hennes x leser her og gjør livet hennes verre pga dette ! Ikke la Ts bli en martyr i denne saken ! Lett å stå og skrike bak tastaturet deres om at Ts ikke skal la seg kneble ...! Dette handler ikke om hvem som har rett til hva , dette handler om å være taktisk...! 

En sint mann blir ikke mindre sint av å føle seg uthengt på nettet. 

 

 

Anonymkode: 993d7...6bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrive her og opprettholde tråden hennes hvis det er «idioti» av henne, er vel bra idioti

Anonymkode: 7b453...fd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler alltid at musikk kan hjelpe i mange situasjoner, og når jeg hørte denne sangen tenkte jeg på deg TS. Hør etter på teksten:

Se under for teksten til sangen, spesielt denne delen av teksten passer:
I fell in love with the Devil
And now I'm in trouble
I fell in love with the Devil
I'm underneath his spell (Oh-oh-oh-oh)
Someone send me an angel
To lend me a halo
I fell in love with the Devil
Please, save me from this hell (Oh-oh-oh-oh)

Spoiler

Shotguns and roses make a deadly potion
Heartbreak explosions in reckless motion
Teddy bears and "I'm sorry" letters
Don't seem to make things better
Don't bury me alive
Sweet talkin' alibi

[Pre-Chorus]
But I-I-I-I-I can't stop the rush
And I-I-I-I-I can't give you up
No, I-I-I-I-I know you're no good for me
You're no good for me

[Chorus]
I fell in love with the Devil
And now I'm in trouble
I fell in love with the Devil
I'm underneath his spell (Oh-oh-oh-oh)
Someone send me an angel
To lend me a halo
I fell in love with the Devil
Please, save me from this hell (Oh-oh-oh-oh)

[Verse 2]
Got me playin' with fire (Playin' with fire)
Baby, hand me the lighter (Hand me the lighter)
Tastes just like danger (Tastes just like danger)
Chaotic anger

[Pre-Chorus]
But I-I-I-I-I can't stop the rush
And I-I-I-I-I can't give you up
No, I-I-I-I-I know you're no good for me
You're no good for me

[Chorus]
I fell in love with the Devil
And now I'm in trouble
I fell in love with the Devil
I'm underneath his spell (Oh-oh-oh-oh)
Someone send me an angel
To lend me a halo
I fell in love with the Devil
Please, save me from this hell (Oh-oh-oh-oh)

[Bridge]
Angels and Devils always fight over me (Fight over me)
Take me to heaven, wake me up from this dream
Even in sunlight, clouds shadow over me (Shadow on me)
It's now or never, wake me up from this dream

[Chorus]
I fell in love with the Devil
And now I'm in trouble
I fell in love with the Devil
I'm underneath his spell
Someone send me an angel
To lend me a halo
I fell in love with the Devil
Please, save me from this hell (This hell)

[Outro]
Dig deep, six feet (Ahh, ahh, ahh, ahh, ahh, ahh, ahh)
Dig deep, it's killin' me (Ahh, ahh, ahh, ahh)
(I fell in love with the Devil)
Dig deep, six feet (Ahh, ahh, ahh, ahh, ahh, ahh, ahh)
(And now I'm in trouble)
(I fell in love with the Devil)
Dig deep (Ahh, ahh, ahh, ahh)
It's killin' me

Med dette sender jeg deg en styrke-klem TS:klem:

Endret av Jolene
Måtte legge til noe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og jeg tror ikke det hjelper å brette det ut her. Ring profesjonelle. De kan også støtte, roe ned, vise omsorg og ikke dømme. 

Det er særs naivt å tro at hennes x ville synes det er helt ok her at hun skriver såpass detaljert her at han kan kjennes igjen. Jeg lurer faktisk på hva politiet ville sagt om dette ? At det er smart å legge igjen spor her ? 🤨

Til dere som oppfordrer henne til å skrive her, håper ikke hennes x leser her og gjør livet hennes verre pga dette ! Ikke la Ts bli en martyr i denne saken ! Lett å stå og skrike bak tastaturet deres om at Ts ikke skal la seg kneble ...! Dette handler ikke om hvem som har rett til hva , dette handler om å være taktisk...! 

En sint mann blir ikke mindre sint av å føle seg uthengt på nettet. 

 

 

Anonymkode: 993d7...6bd

Vi skal aldri la oss kneble av voldelige menn. Ever. Når en er ute av grepet deres, så markerer en det.

Det dere sier er at en er skyld i det selv om en går alene og blir voldtatt. At vi må innrette oss etter voldtektsmenn og mishandlere. Slutt med å gi ansvar og skyld på ofre! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
På 15.2.2019 den 19.26, SoWhat? skrev:

Vi skal aldri la oss kneble av voldelige menn. Ever. Når en er ute av grepet deres, så markerer en det.

Det dere sier er at en er skyld i det selv om en går alene og blir voldtatt. At vi må innrette oss etter voldtektsmenn og mishandlere. Slutt med å gi ansvar og skyld på ofre! 

Dette synes jeg var drøyt. Ikke forstår jeg hvordan du kan utlede det av innlegget heller.

Jeg tror at å skrive gjenkjennende i en tråd som dette kan gjøre vondt verre. Så hvis en skal skrive "av seg" bør en være nøye på å utelate nøyaktige tidspunkt (idag gjorde jeg X - på mandag skal jeg Y osv) sin egen og kjærestens alder, naturligvis hvor i landet en bor, osv. 

Klarer en å anonymisere nok er det ingenting i veien for å skrive her, men jeg synes også at når en er i en fase der en akkurat har flyttet ut og har hatt et tilbakefall så bør en også søke profesjonell hjelp. For da er det tydelig at makten ex fortsatt har er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Blondie65 skrev:

Dette synes jeg var drøyt. Ikke forstår jeg hvordan du kan utlede det av innlegget heller.

Jeg tror at å skrive gjenkjennende i en tråd som dette kan gjøre vondt verre. Så hvis en skal skrive "av seg" bør en være nøye på å utelate nøyaktige tidspunkt (idag gjorde jeg X - på mandag skal jeg Y osv) sin egen og kjærestens alder, naturligvis hvor i landet en bor, osv. 

Klarer en å anonymisere nok er det ingenting i veien for å skrive her, men jeg synes også at når en er i en fase der en akkurat har flyttet ut og har hatt et tilbakefall så bør en også søke profesjonell hjelp. For da er det tydelig at makten ex fortsatt har er stor.

Takk for ditt edruelige svar! 

 

Jeg gjentar, slutt å påvirk Ts til å være en martyr i denne fanesaken ! 

Håper tråden blir slettet. 

Anonymkode: 993d7...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.2.2019 den 19.26, SoWhat? skrev:

Vi skal aldri la oss kneble av voldelige menn. Ever. Når en er ute av grepet deres, så markerer en det.

Det dere sier er at en er skyld i det selv om en går alene og blir voldtatt. At vi må innrette oss etter voldtektsmenn og mishandlere. Slutt med å gi ansvar og skyld på ofre! 

Hæ? 

Ingen har gjort det her.

Lov å bruke hodet. 

Anonymkode: 993d7...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2019 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Det er nok noen av dere som har lest mine innlegg tidligere. Viser til et tungt forhold der jeg har opplevd at samboer har vært utro og voldelig, samt at han har alkoholproblemer. Etter hendelsen på nyttårsaften der jeg havnet på legevakten med både hjernerystelse og kutt ved tinningen, bestemte jeg meg for å finne egen leilighet. Jeg har ikke sagt dette til min samboer. Er redd han blir fly forbanna å skader meg mer, eller manipulerer meg til å bli. Nå har det gått en mnd og jeg flytter på mandag.

Spørsmålet mitt er - Er jeg et dårlig menneske som gjør dette mot han?

I dag er en bra dag. En del av meg ville at de siste dagene med han skulle bli fine. Vi har stått på ski sammen for første gang og bakt hjemmelaget pizza. Mens vi sitter ved bordet å spiser, sier han "Neste gang skal jeg lage pizza til deg. Mormor har lært meg det". Det kjentes ut som om noen satt en kniv i magen på meg. Han vil jo aldri få den muligheten, mens han sitter her å aner ingenting. Tårene mine bare sprutet plutselig, så jeg løp på badet. Han fulgte etter å spurte meg hva det var. Han følger aldri etter meg når jeg er lei meg eller bryr seg om hva det er. I dag gjorde han selvsagt det. Jeg feiet det under teppet med å si at jeg hadde mensen og følelsene var overalt.

Vi har gode perioder og dårlige. I våre gode perioder har jeg aldri hatt det bedre. I våre dårlige perioder havner jeg enten på legevakten, gjenstander i huset blir ødelagt eller det blir full fest her i dagevis. Han kan være satan selv i ene øyeblikket og snill som et lam i andre. Når han er satan har jeg ingen dårlig samvittighet over at jeg skal flytte på mandag, men de øyeblikkene han er snill som et lam river det i meg. 

Anonymkode: 48630...f94

Han manipulerer deg jo bare,du må gå fra han,blir du så blir det verre senere,ingen har gode perioder når de slår,så ta bena fatt og løp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 15.49, AnonymBruker skrev:

«skeptis gjennom hele tråden» ? 

Jeg Har stilt helt adekvate spørsmål som går på hennes sikkerhet. Jeg fatter ikke at hun har tid eller krefter til å skrive her inne- det må da være mye bedre og ikke minst tryggere å ikke utlevere seg og den farlige situasjonen Ts beskriver her, på et skriftelig forum - det må da være bedre å prate med noen fra er krisesenter? 

Jeg stiller meg kritisk og skeptisk til at alt dette utleveres her mer oppfølginger a la føljetong i norsk ukeblad - 

HVORFOR ta den risikoen og bryderiet ? Hvorfor utlevere sin mest sårbare fase her , skriftelig til fremmede ? 

 

Av to årsaker fatter jeg ikke dette nei, 

årsak nr 1: personen hun vil vekk fra Evt hans venner kan se alt som skrives her og det kan trigge raseriet hans 

årsak nr 2: har Ts virkelig tid og krefter til dette ?

Hun er ikke deltager i en reality-serie. Men hun får både oppmerksomhet og tilskuere ved å velge dette forumet for å søke råd.

har Ts ikke hørt om å ringe krisesenter , psykolog, fastlege, politi eller feks alternativ til vold ? 

Hvis dette er en seriøs tråd Ts, anmoder jeg deg å ta fremtidig analyse av denne saken med en person fra krisesenteret som har erfaring i å bistå i slike saker. 

Jeg betviler ikke at vold og drap i relasjoner forekommer. 

Men jeg tror at å skrive her, til et forum hvor alt lagres skriftelig og kan finnes og leses av Ts sin partner i all fremtid , IKKE ER TIL TS SITT BESTE. 

Jeg fatter ikke at flere her ikke stiller samme spørsmål når det angår hennes sikkerhet. 

 

Anonymkode: 993d7...6bd

Dette er faktisk et poeng. Jeg har tidligere vært i et voldelig forhold, skrev en tråd om spørsmål rundt utroskap i forbindelse med samme forhold- exen så det og jeg fikk masse tyn. Aldri turt å skrive om noe som helst etter det. 

Anonymkode: 2f746...e3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det har blitt en del diskusjon rundt det faktum at jeg har skrevet om mine opplevelser og søkt råd her. Jeg kan med 110% sikkerhet si at han ikke kommer til å lete etter denne tråden, meg eller andre som har med meg å gjøre. Jeg hadde tilbakefall noen få ganger den første uken, men etter den siste hendelsen jeg berettet om her har jeg ikke hatt noe kontakt med han. Min eks tror at jeg har gjort en feil ved å gå fra han og at jeg er den stygge ulven. Det er helt mørkt!

Når det er sagt så skulle jeg gjerne gitt en god klem til alle dere her som har støttet meg. Det har vært til stor hjelp. Jeg har det mye bedre nå enn det jeg har hatt på lenge, men kjenner at jeg har "arr" fra forholdet. Tok rådet deres å dro på spa og ut å spiste med venninner. Det var kjempe deilig, men i garderoben etter dagen på spa og under middagen ble jeg uvel i magen. Føler at jeg ikke burde unne meg slik. Føler at jeg gjør noe galt. Det er trist, men sant. Tror det vil være til stor hjelp å snakke med noen profesjonelle, men økonomien min er trang. Har dere forslag?

TS

Anonymkode: 48630...f94

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...