AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #81 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenk deg om en gang til du: Hvor attraktive er de opptatte mennene som har lagt an på deg? Sånn egentlig? Ikke så veldig? Tenkte meg det. Anonymkode: 240c4...e79 Ja, det vet jo du alt om.... Ha-ha. Anonymkode: 86ac4...d60 2
Gjest hind Skrevet 2. februar 2019 #82 Skrevet 2. februar 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Ja det tror jeg. Jeg er singel selv og føler at spesielt kvinner i godt etablerte forhold ser skikkelig ned på meg. Litt som at det nødvendigvis må være noe rasende galt med meg fordi ingen vil ha meg. Enten det, ellers blir man mistenkt for å ville ha de sidrumpa ektemennene deres som har sittet rompa si flat sammen med kona, i sofaen, siste 10 årene..grrr Anonymkode: bbcac...e1c Som vi ser her finnes det folk som ser ned på de som lever i forhold, og det finnes også folk i forhold som ser ned på de single. Tror dog at det for de fleste av oss gifte eller samboende er helt andre ting enn sivilstatus som avgjør om vi synes synd på eller ser ned på noen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #83 Skrevet 2. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ingen korrelasjon mellom det å være/ikke være i et parforhold - og det å være et interessant/spennende menneske. Det er bare noe dere langtidssingle forteller dere selv, en slags trøst. Menneskeheten er avhengig av at det fødes barn. Samfunnet er avhengig av at folk jobber. Så å snakke nedsettende om det å leve A4, det blir bare for dumt. Anonymkode: 240c4...e79 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ser ikke ned på folk i forhold. Jeg skulle gjerne vært i forhold selv, men blikk og spekulasjoner om meg som singel vil jeg ha meg frabedt. Det finnes gørre og spennende folk i begge leire. Men å ha født barn og jobbe gjør da vitterlig også single. Jeg savner mer aksept for de som ikke lever nøyaktig som er forventet og forbundet med ideallivet her i Norge. Og det gjelder om det så er frivillig eller ufrivillig at de lever det livet. Anonymkode: 413fc...d2b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #84 Skrevet 2. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ser ikke ned på folk i forhold. Jeg skulle gjerne vært i forhold selv, men blikk og spekulasjoner om meg som singel vil jeg ha meg frabedt. Det finnes gørre og spennende folk i begge leire. Men å ha født barn og jobbe gjør da vitterlig også single. Jeg savner mer aksept for de som ikke lever nøyaktig som er forventet og forbundet med ideallivet her i Norge. Og det gjelder om det så er frivillig eller ufrivillig at de lever det livet. Anonymkode: 413fc...d2b Men hvem er det som lever «nøyaktig som forventet» da? Og hvem er det som ikke aksepterer de som ikke gjør det? Kommer man nært nok innpå noen - selv de tilsynelatende mest vellykkede av oss - har vi alle skavanker. Alle har sorger. Alle «mangler» noe som mange andre har. Anonymkode: 240c4...e79
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #85 Skrevet 2. februar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det vet jo du alt om.... Ha-ha. Anonymkode: 86ac4...d60 Så spydig og vemmelig du er. Anonymkode: 240c4...e79
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #87 Skrevet 2. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvem er det som lever «nøyaktig som forventet» da? Og hvem er det som ikke aksepterer de som ikke gjør det? Kommer man nært nok innpå noen - selv de tilsynelatende mest vellykkede av oss - har vi alle skavanker. Alle har sorger. Alle «mangler» noe som mange andre har. Anonymkode: 240c4...e79 Mer eller mindre. Det er ikke rocket science å skjønne at jo mindre som forventet, jo verre er det. Anonymkode: 413fc...d2b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #88 Skrevet 2. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så spydig og vemmelig du er. Anonymkode: 240c4...e79 Mens du er så søt og koselig? Her er det du skrev til meg: Kanskje du skal bekymre deg mer om hvordan du selv fremstår? Tenk deg om en gang til du: Hvor attraktive er de opptatte mennene som har lagt an på deg? Sånn egentlig? Ikke så veldig? Tenkte meg det. Anonymkode: 86ac4...d60 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #89 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ingen korrelasjon mellom det å være/ikke være i et parforhold - og det å være et interessant/spennende menneske. Det er bare noe dere langtidssingle forteller dere selv, en slags trøst. Menneskeheten er avhengig av at det fødes barn. Samfunnet er avhengig av at folk jobber. Så å snakke nedsettende om det å leve A4, det blir bare for dumt. Anonymkode: 240c4...e79 Newsflash! Verden er overbefolket, så det at ikke alle får barn er bare bra. Dessuten jobber da de fleste barnløse, ofte mye mer enn de med barn. Spesielt nå om vinteren da det er mye sykdom ute og går. Har et par kollegaer som knapt har vært på jobb i løpet av januar. Anonymkode: cd4bc...993
Duftavsommerregn Skrevet 2. februar 2019 #90 Skrevet 2. februar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får stadig vekk inntrykk av at jeg som singel blir sett ned på. stemmer det? Neppe, jeg er da singel og har aldri opplevd noe slikt. Men jeg har et langt ekteskap bak meg og har barn. Så det kan jo forholde seg annerledes med mennesker som har levd single hele livet. Men hva andre mener om meg driter jeg i. Jeg er selvstendig, sterk og uavhengig. Så noen tørr neppe fremsette noe slikt mot min livssituasjon uansett. 2
Duftavsommerregn Skrevet 2. februar 2019 #91 Skrevet 2. februar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Newsflash! Verden er overbefolket, så det at ikke alle får barn er bare bra Du må ikke fremsette så dumme påstander! Da fremstår du som ekstrem enkel person. Joda verden generelt sett er overbefolket. Men det er i land som er veldig tilbakestående i det å begrense sin egen befolkning, ta vare på de og utvikle noe som helst. Hva hjelper dette de deler av verden som sliter stort med å opprettholde sin befolkning? Skal disse som ikke klarer å danne egne levedyktige samfunn, komme hit og bo, og endre vårt samfunn til en rykende ruinhaug som ikke er beboelig? Så du tar helt grunnleggende feil i din påstand! Uten at dette har veldig mye med tråden å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #92 Skrevet 2. februar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får stadig vekk inntrykk av at jeg som singel blir sett ned på. stemmer det? Folk er ofte interessert i å vite om jeg har kjæreste, som jo er en naturlig ting å spørre om. Men så fort jeg forteller at jeg er singel, så kommer medlidenhetssukk og blikk, med påfølgende fraser om at det kommer til å ordne seg til slutt, og tips om hvor jeg kan møte drømmemannen. Og alt dette uten at jeg har gitt inntrykk av at jeg synes det er trist å være enslig. Hva tenker dere om single? Tenker dere at det er synd på dem? Anonymkode: df7b0...931 Nei, jeg synes ikke ”synd» på single. Jeg har IQ over 100, og forstår at ikke alle mennesker er like. At jeg ønsker å være i et forhold, betyr ikke at andre mennesker må være det for å føle seg tilfredse. Anonymkode: fa9e2...9ef
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #93 Skrevet 2. februar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får stadig vekk inntrykk av at jeg som singel blir sett ned på. stemmer det? Folk er ofte interessert i å vite om jeg har kjæreste, som jo er en naturlig ting å spørre om. Men så fort jeg forteller at jeg er singel, så kommer medlidenhetssukk og blikk, med påfølgende fraser om at det kommer til å ordne seg til slutt, og tips om hvor jeg kan møte drømmemannen. Og alt dette uten at jeg har gitt inntrykk av at jeg synes det er trist å være enslig. Hva tenker dere om single? Tenker dere at det er synd på dem? Anonymkode: df7b0...931 Etter å ha vært i forhold er par år nå og var selv singel til jeg var 21 så kjenner jeg til maset og stresset. Jeg ville aldri mast eller sett ned på single venninner og spør aldri om de har møtt noen da jeg husker selv at det var bare irriterende i lengden. Ser ikke ned på single i hele tatt, det er så utrolig mange grunner til at man er singel, og hvorfor det forbanna maset om å finne seg noen? Skal man bare finne seg noen fordi alle andre har en kjæreste...? Anonymkode: df2d5...751 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #94 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Newsflash! Verden er overbefolket, så det at ikke alle får barn er bare bra. Dessuten jobber da de fleste barnløse, ofte mye mer enn de med barn. Spesielt nå om vinteren da det er mye sykdom ute og går. Har et par kollegaer som knapt har vært på jobb i løpet av januar. Anonymkode: cd4bc...993 Jeg har heller ikke hevdet at barnløse ikke jobber. Jeg svarte en person som var opptatt av å ikke følge strømmen, ikke leve som alle andre osv. Anonymkode: 240c4...e79
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #95 Skrevet 2. februar 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Hva det SKYLDES, faktisk. Anonymkode: 413fc...d2b 18 hours ago, AnonymBruker said: Ja ikke sant, der kom det igjen🤷♀️ Anonymkode: df7b0...931 Hun mener HVA DET AT DE KOMMER MED SLIKE KOMMENTARER, ikke hva det skyldes at folk er single. Jeez. Ts, du viser jo her at du tolker utsagn om andre ting, negativt og relatert til din single-status. Kanskje du bør senke skuldrene litt. Anonymkode: 2dd39...080
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #96 Skrevet 2. februar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun mener HVA DET AT DE KOMMER MED SLIKE KOMMENTARER, ikke hva det skyldes at folk er single. Jeez. Ts, du viser jo her at du tolker utsagn om andre ting, negativt og relatert til din single-status. Kanskje du bør senke skuldrene litt. Anonymkode: 2dd39...080 Jeg tror du må lese innlegget en gang til. Anonymkode: a0e33...282 3
Monabe87 Skrevet 2. februar 2019 #97 Skrevet 2. februar 2019 Føler jeg ble sett ned på når jeg var singel. Å det ble værre med årene. 1
NewStart87 Skrevet 3. februar 2019 #98 Skrevet 3. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der med at dere oppfattes som en trussel, det er bare noe dere tror selv. Så jævla attraktive er dere ikke, da hadde dere ikke vært single 🙂 Når det er sagt - vi i forhold kan også kose oss med å flørte litt med andre menn.. Anonymkode: 240c4...e79 Du virker som et fantastisk herlig menneske!.. 😚 3
FluffyJuggernaut Skrevet 3. februar 2019 #99 Skrevet 3. februar 2019 Nei, ser ikke ned på single mennesker. Man trenger ikke komme som ett par for å være hyggelig å snakke med og ha noe å bidra med. Men når jeg spør om noen har kjæreste så er det bare for at jeg er nysgjerrig. Og jeg syns ikke nødvendigvis synd i noen bare for at de er singel, for det er ikke alle som har lyst på kjæreste og trives bedre som singel. Og noen gidder ikke ta til takke med noen, og slår seg ikke til ro før de finner noen som oppfyller kravene deres, syns det står respekt av. Og det heller synd i de som er dårlig forhold som holder ut år etter år bare for at de ikke tørr eller vil være singel. Når man kommer med råd og oppmuntringer er vel til de som virker trist over å være singel og er vokal på at de savner å finne noen.
tøydokka Skrevet 3. februar 2019 #100 Skrevet 3. februar 2019 Selv har jeg vært i langvarige(2-8 år) forhold det meste av mitt voksne liv. Jeg må innrømme at jeg har synes litt synd på de som var sånne evig single. Nå har jeg selv vært singel i snart tre år, og jeg elsker friheten og all alenetiden det gir meg. Føler virkelig at livet blomstrer for tiden. Har ikke noe ønske om å binde meg til noen igjen på en lang stund. Dersom noen vil se ned på meg for det, så må dere bare kjøre på, men det er hvertfall ikke synd på meg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå