AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Jeg får stadig vekk inntrykk av at jeg som singel blir sett ned på. stemmer det? Folk er ofte interessert i å vite om jeg har kjæreste, som jo er en naturlig ting å spørre om. Men så fort jeg forteller at jeg er singel, så kommer medlidenhetssukk og blikk, med påfølgende fraser om at det kommer til å ordne seg til slutt, og tips om hvor jeg kan møte drømmemannen. Og alt dette uten at jeg har gitt inntrykk av at jeg synes det er trist å være enslig. Hva tenker dere om single? Tenker dere at det er synd på dem? Anonymkode: df7b0...931 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Alderen din har kanskje litt å si? Og situasjonen forøverig? Har du alltid vært singel, eller er du nysingel? Har du barn? Jeg som er i forhold, har aldri tenkt tanken å se ned på folk som er singel. Men jeg kan undre meg om hva det skyldes. Noen ønsker å være alene, noen vil være det for en periode og noen trives ikke med det. Men nei, ser ikke ned på single folk. Anonymkode: 6e77a...010 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Ja det tror jeg. Jeg er singel selv og føler at spesielt kvinner i godt etablerte forhold ser skikkelig ned på meg. Litt som at det nødvendigvis må være noe rasende galt med meg fordi ingen vil ha meg. Enten det, ellers blir man mistenkt for å ville ha de sidrumpa ektemennene deres som har sittet rompa si flat sammen med kona, i sofaen, siste 10 årene..grrr Anonymkode: bbcac...e1c 11
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alderen din har kanskje litt å si? Og situasjonen forøverig? Har du alltid vært singel, eller er du nysingel? Har du barn? Jeg som er i forhold, har aldri tenkt tanken å se ned på folk som er singel. Men jeg kan undre meg om hva det skyldes. Noen ønsker å være alene, noen vil være det for en periode og noen trives ikke med det. Men nei, ser ikke ned på single folk. Anonymkode: 6e77a...010 Hva det SKYLDES, faktisk. Anonymkode: 413fc...d2b 18
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva det SKYLDES, faktisk. Anonymkode: 413fc...d2b Ja ikke sant, der kom det igjen🤷♀️ Anonymkode: df7b0...931 13
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Ja, jeg har også merket meg det. Føler at hele familien ser ned på meg. Her er jeg, 31 år og evig singel, tydeligvis. Mens andre føder barn i hytt og pine, kjøper seg bil, hus, hund og hytte. Synes det er trist at dét liksom er det ultimate målet med livet. Og så går jeg jo selvfølgelig rundt og lurer på hva som er så innmari gærent med meg, sånn bortsett fra at jeg er litt sjenert og ser ut som en dass. Men then again, hvem interesserer seg for sjenerte dasser... Anonymkode: a0e33...282 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 Må tydeligvis være "heldig"jeg da. Er 30 år. Singel og vært det de siste tre årene. Hender en sjelden gang folk spør. Men har ikke opplevd noen som har vært dømmende (tilsynelatende) eller mast på meg. Anonymkode: 32487...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Folk ser ned på single, jøder, handikappede, fattige, homofile osv. Ingenting som er nytt. Det er bare sånn det er. Anonymkode: b5ceb...7e9
SPOCA Skrevet 2. februar 2019 #9 Skrevet 2. februar 2019 Vet ikke med andre, men jeg gjør ikke det. 2
TinyBean Skrevet 2. februar 2019 #10 Skrevet 2. februar 2019 (endret) Har nesten følelsen av at singel er en slags rar sykdom "alle" rundt deg vil redde deg fra. Skulle tro det å finne en kjæreste var det eneste som betød noe for voksne. Har vært singel av eget valg såpass lenge nå at både venner og familie har blitt vant til det. Den dagen jeg faktisk sier jeg har kjæreste tror de sikkert jeg kødder 😂 Sikkert noen som ikke tror på det, men det er faktisk ganske greit å være singel. Møter jeg en snill mann som respekterer meg og aksepterer mine sære trekk er det bare koselig, men jeg har ikke hastverk og nyter friheten singellivet bringer. Har heldigvis ikke opplevd å bli sett ned på, sikkert fordi andre er så vant til at jeg er singel. Nesten alle vennene mine er i vel etablerte forhold. Jeg er den lille raringen uten mann i venninnegjengen, men de er glad i meg likevel og jeg har aldri blitt ekskludert fra sosiale ting på grunn av at jeg er singel 😄 Endret 2. februar 2019 av TinyBean 10
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #11 Skrevet 2. februar 2019 Som en kvinne på 36 og har vært i forhold i 13 år så helt ærlig, jeg ser ikke ned på single, men syns synd på de, og er glad det ikke er meg. Livredd for å bli skilt og alenemor. Håper virkelig vi klarer å holde på kjærligheten, respekten og vennskapet og ivareta barna våre på en god måte. Vi har gode og dårlige perioder som mange andre. ( sikkert noen som har alt på stell til en hver tid?) Syns alle bør ha gleden av å ha familie i 30 årene. ( dog ulikt hva vi ønsker oss her i livet) Ha en god venninne som er noen år yngre enn meg som absolutt IKKE ønsker kjæreste eller familien. Hun er alenemor og er fornøyd med det. Fantastisk at det finns ulike måter å leve livet vårt på uten å blå gæmt og sett nedpå. Anonymkode: b75d9...799 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #12 Skrevet 2. februar 2019 Jeg ser ikke ned på single. Men skal innrømme at jeg ser litt ned på folk uten venner. Det er jo noe av det samme. Har et familiemedlem som aldri har hatt noen venner, og synes synd på han. Spør han de få gangene vi møtes i året om han har klart å få seg noen venner siden sist. Merker at han blir ukomfortabel, men han trenger å pushes litt. Kunne aldri tenkt meg et liv uten venner. Må være så trist. Anonymkode: 128a4...205 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #13 Skrevet 2. februar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke ned på single. Men skal innrømme at jeg ser litt ned på folk uten venner. Det er jo noe av det samme. Har et familiemedlem som aldri har hatt noen venner, og synes synd på han. Spør han de få gangene vi møtes i året om han har klart å få seg noen venner siden sist. Merker at han blir ukomfortabel, men han trenger å pushes litt. Kunne aldri tenkt meg et liv uten venner. Må være så trist. Anonymkode: 128a4...205 Trenger å pushes? Tror du det hjelper? Snakk om å gni salt i såret, han blir sikkert dødsmotivert til å finne seg venner med så hjelpsomme familiemedlemmer. Anonymkode: a0e33...282 29
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #14 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke ned på single. Men skal innrømme at jeg ser litt ned på folk uten venner. Det er jo noe av det samme. Har et familiemedlem som aldri har hatt noen venner, og synes synd på han. Spør han de få gangene vi møtes i året om han har klart å få seg noen venner siden sist. Merker at han blir ukomfortabel, men han trenger å pushes litt. Kunne aldri tenkt meg et liv uten venner. Må være så trist. Anonymkode: 128a4...205 Du pusher ikke og maser på han om at han må få venner fordi det er riktig for deg. Ærlig talt! Anonymkode: a4fbc...d04 13
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #15 Skrevet 2. februar 2019 Jeg er i midten av 20-årene og har vært singel i flere år. Føler at venninner på samme alder med kjæreste er veldig opptatt av at jeg MÅ få meg kjæreste og at det er noe jeg virkelig ønsker. Hvis jeg sier at jeg trives alene og ikke lengter etter en kjæreste anklager de meg for å lyve og sier jeg ikke vet hva jeg går glipp av. Det er veldig irriterende med sånne venninner, men heldigvis har jeg andre single venninner som ikke måler lykke i mannfolk. Det virker det nemlig som enkelte av mine venninner i forhold gjør. Du kan ikke være lykkelig uten en kjæreste osv. Anonymkode: fb6b8...7f8 3
Becka Skrevet 2. februar 2019 #16 Skrevet 2. februar 2019 Kjenner meg så igjen TS! Medlidende blikk, og sukk. 😄 " Du kommer til å finne noen, du er jo så pen. " Eller, " Det er ikke for sent å få barn, du har god tid! " ( Men snart går ikke det an å si lengre! ) Jeg har vært i en del forhold, men jeg har endt opp singel gang på gang. Mulig det faktisk er noe galt med meg. Jeg tror det har mye å si hvor man bor. Jeg bor i ei bygd nå. Og her er det ikke lett å være singel og barnløs. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #17 Skrevet 2. februar 2019 Jeg har vært i et forhold i mange år og så egentlig ikke ned på single, men som alle andre i forhold forsto jeg ikke hvorfor noen gikk single år etter år. Det måtte da gå an å finne en kjæreste.. Så ble jeg singel selv, og ser hvor vanskelig det er å finne en kjæreste (ikke noen å flørte eller ligge med men å bli sammen med). Ja, det er single menn overalt, men jeg blir ikke bare sammen med en random mann bare fordi han er singel. Og mitt inntrykk nå er at mange i forhold synes synd på meg og at de er lykkelige for at de ikke er i samme båt selv. De tror det er et mislykket liv, og at eneste lykken er en kjæreste. Spørsmålet om jeg har funnet noen er det alle spør meg om når de ikke har sett meg på en stund, så spente om jeg har noen, og så skuffet når jeg ikke har det. Selv synes jeg det er godt å bare være meg i livet mitt, siden jeg har barn som er her annenhver uke. Jeg sliter meg ikke ut for å finne noen akkurat, så sånn sett kan jeg jo ikke klage heller. Anonymkode: 86ac4...d60 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #18 Skrevet 2. februar 2019 Jeg er selvvalgt singel og lykkelig. Jeg er selvstendig og trygg nok til å ikke ha noen til å holde meg i hånda. Jeg har mange venner og stor familie, så jeg er langt ifra alene. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ser ned på folk som ønsker kjæreste. Anonymkode: c4ad1...7af 1
Becka Skrevet 2. februar 2019 #19 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke ned på single. Men skal innrømme at jeg ser litt ned på folk uten venner. Det er jo noe av det samme. Har et familiemedlem som aldri har hatt noen venner, og synes synd på han. Spør han de få gangene vi møtes i året om han har klart å få seg noen venner siden sist. Merker at han blir ukomfortabel, men han trenger å pushes litt. Kunne aldri tenkt meg et liv uten venner. Må være så trist. Anonymkode: 128a4...205 Uff, hvorfor må du drive å spør om dette? Er det pushing? Siden du allerede sier du ser litt ned på ham, så er sikkert fremtoningen din dømmende istedet for oppløftende. Tenk litt over hvordan det må føles for ham. Det er faktisk mange ensomme mennesker der ute, og det er ikke alle som har et bra nettverk. Det er synd i dem, men ikke se ned på dem! Ærlig talt. 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #20 Skrevet 2. februar 2019 Hvorfor bryr dere hva andre tenker om dere? Jeg er singel og aldri tenkt noe mer over hva andre synes om det. Hilsen mann Anonymkode: 4c3a8...517 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå