AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #61 Skrevet 2. februar 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Dette skjønner jeg ikke. Jeg har ikke tenkt på om noen skal se ned på meg fordi jeg er singel? Har aldri opplevd det, men er det kanskje sånn at dere som føler det på den måten egentlig tror at andre gjør? Hm. For på hvilken måte gir de uttrykk for at de ser ned på dere egentlig? Eneste jeg har opplevd er at to personer har spurt om jeg er lesbisk fordi jeg ikke datet noen menn det året vi kjente hverandre. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skulle være singel om jeg var lesbisk heller da men... så litt spørsmål opplever jeg en sjelden gang. Det er litt rart, men jeg tenker at de fleste vil ha kjæreste, selv om vi jammen er noen som foretrekker singeltilværelsen også 🙂 Den lesbisk-greia har jeg også fått Neida det er ikke bare en følelse. Jeg har f.eks en venninne i forhold som vil at jeg skal date menn hun aldri ville tatt i med en illtang selv. Typisk menn som er interessert i henne, som hun syns er bare ekkel. De kan jeg få liksom😂 I tillegg er jeg kun prioritert når kjæresten hennes er opptatt med noe annet siden hun ellers sitter som lim på han, eller når de har krangla eller noe. Jeg får f.eks aldri bli med dem på noe der de møter andre folk. Litt som at jeg skal gjemmes bort. Virker som hun tror at jeg er så dum at jeg ikke skjønner det. Og jeg blir jo lei meg over at jeg kun er god nok til å fylle "tidshull" i timeplanen der kjæresten ikke gidder underholde henne.. Anonymkode: bbcac...e1c 3
SoWhat? Skrevet 2. februar 2019 #62 Skrevet 2. februar 2019 3 minutter siden, Fiskegrateng skrev: Jeg har opplevd det samme. Jeg ble satt ut da en kollega plutselig spurte meg om jeg var lesbisk. En gang hadde jeg en uformell samtale med lederen på arbeidsplassen og det kom frem at jeg hadde en ex-kjæreste som var egentlig en mann. H*n var overrsaket, fordi h*n trodde at min eks var en kvinne. Jeg delte den "informasjonen" men en kollega som også var min venninne, og hun sa at hun ble spurt av andre på jobb om hun vet om jeg er lesbisk. Så jeg skjønte at det gikk sånne rykter om meg. Og det er ikke slik at jeg var fornærmet at folk tenkte det, men at alt dette var basert på et faktum at jeg var singel i den perioden de kjente meg Veldig snålt ja 🙂 og hvorfor tenker de at en må være singel om en er lesbisk?? Veldig rart syns jeg. 3
Gjest Krampus Skrevet 2. februar 2019 #63 Skrevet 2. februar 2019 (endret) Er selvvalgt singel. Var i forhold kontinuerlig fra jeg var 13 til jeg var 28 og har ikke problemer med å finne noen å date, men jeg har virkelig ikke lyst. Finner ikke noen som oppfyller kravene mine, og nå er jeg så gammel og fornøyd med hvordan jeg har det, at jeg gidder ikke fire på krava. Hadde jeg vært desperat eller hatt skikkelig lyst på kjæreste, så hadde jeg nok vært litt mindre kravstor. Har aldri følt jeg har blitt sett ned på, men har fått noen bekymrede kommentarer fra folk som syns det virker trist. Endret 2. februar 2019 av Krampus
SoWhat? Skrevet 2. februar 2019 #64 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den lesbisk-greia har jeg også fått Neida det er ikke bare en følelse. Jeg har f.eks en venninne i forhold som vil at jeg skal date menn hun aldri ville tatt i med en illtang selv. Typisk menn som er interessert i henne, som hun syns er bare ekkel. De kan jeg få liksom😂 I tillegg er jeg kun prioritert når kjæresten hennes er opptatt med noe annet siden hun ellers sitter som lim på han, eller når de har krangla eller noe. Jeg får f.eks aldri bli med dem på noe der de møter andre folk. Litt som at jeg skal gjemmes bort. Virker som hun tror at jeg er så dum at jeg ikke skjønner det. Og jeg blir jo lei meg over at jeg kun er god nok til å fylle "tidshull" i timeplanen der kjæresten ikke gidder underholde henne.. Anonymkode: bbcac...e1c Å, så kjedelig. Og egentlig dårlig gjort at du kun er god nok når veninnen din er alene. Har heldigvis ikke opplevd det, men nå er vi tre "evig" single i omgangskretsen. Vi blir absolutt like inkludert som parene. Hadde syns at det ville vært veldig rart og dårlig ellers! Ja, utrolig rart det der med at en tror en er lesbisk.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #65 Skrevet 2. februar 2019 Tror aldri jeg har opplevd det, en del har derimot uttrykt misunnelse da de er midt i småbarns perioden, forhold som kanskje begynner å bli kjedelige etc. Jeg er ca 40, har venninner som er single som jeg reiser mye på både ferieturer og helge turer med, jeg har voksne barn som har flyttet ut (begynte tidlig), også har jeg en fast sexpartner jeg har hatt i over 2 år. Har absolutt ingen behov for å droppe singel tilværelsen, så hvis noen ser ned på meg får de bare gjøre det. Anonymkode: 4fc38...788 2
SoWhat? Skrevet 2. februar 2019 #66 Skrevet 2. februar 2019 3 minutter siden, Merricat skrev: Er selvvalgt singel. Var i forhold kontinuerlig fra jeg var 13 til jeg var 28 og har ikke problemer med å finne noen å date, men jeg har virkelig ikke lyst. Finner ikke noen som oppfyller kravene mine, og nå er jeg så gammel og fornøyd med hvordan jeg har det, at jeg gidder ikke fire på krava. Hadde jeg vært desperat eller hatt skikkelig lyst på kjæreste, så hadde jeg nok vært litt mindre kravstor. Har aldri følt jeg har blitt sett ned på, men har fått noen bekymrede kommentarer fra folk som syns det virker trist. Dater du aldri uten at du planlegger framtid med dem heller? Da trenger en ikke sette de store kravene. Er jo gøy og koselig å date en periode nå og da. Trenger jo ikke ønske noe forhold for det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #67 Skrevet 2. februar 2019 8 minutter siden, SoWhat? skrev: Veldig snålt ja 🙂 og hvorfor tenker de at en må være singel om en er lesbisk?? Veldig rart syns jeg. Det har jeg opplevd også! Har vært singel noen år etter langs samboerskap, og forsto at et par venninner faktisk trodde jeg hadde blitt lesbisk! For kvinner i forhold gjelder det bare å være i forhold, singel er ikke godt nok. Og det med vennemiddager! Single kvinner inviteres ikke til middager med parforhold, er visstnok en trussel og kan komme til å flørte med mennene deres..... Anonymkode: 86ac4...d60 3
Gjest Krampus Skrevet 2. februar 2019 #68 Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Dater du aldri uten at du planlegger framtid med dem heller? Da trenger en ikke sette de store kravene. Er jo gøy og koselig å date en periode nå og da. Trenger jo ikke ønske noe forhold for det. Hvorfor skal jeg kaste bort andres tid på det? De dater nok sikkert fordi de leter etter noen å være sammen med på lang sikt. Jeg har venner jeg sosialisere med for gøy og hygge.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #69 Skrevet 2. februar 2019 9 minutter siden, SoWhat? skrev: Veldig snålt ja 🙂 og hvorfor tenker de at en må være singel om en er lesbisk?? Veldig rart syns jeg. Det er faktisk noe av det latterligste jeg vet. Jeg klarer ikke bli bittelitt fornærmet, for det er altså så utdatert og så utrolig tåpelig å mistenke at langtidsssingel = lesbisk. Ingen har sagt det direkte til meg, men jeg antar at folk har lurt. Ekstra bensin på bålet blir det kanskje at jeg har mange homofile og lesbiske venner. Men jeg kunne ikke vært sikrere på min legning. Faktisk så synes jeg mine skeive venner, single eller gifte, er mye mer tolerante overfor det å være singel enn størsteparten av de som lever i heteronormative parforhold. Anonymkode: 413fc...d2b 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #70 Skrevet 2. februar 2019 Heller singel, enn i ett dødt forhold 😏 Anonymkode: 54bbb...a62 3
SoWhat? Skrevet 2. februar 2019 #71 Skrevet 2. februar 2019 2 minutter siden, Merricat skrev: Hvorfor skal jeg kaste bort andres tid på det? De dater nok sikkert fordi de leter etter noen å være sammen med på lang sikt. Jeg har venner jeg sosialisere med for gøy og hygge. Nei, det fins da flere som ikke er ute etter et forhold. Akkurat som deg... og meg og flere. Vi er ikke enestående, men noen av oss liker å dra på tur med noen. Spise middag eller bare tilbringe litt tid sammen fordi det er hyggelig, gøy og inspirerende. Ikke tro at alle vil ha forhold. Du vil jo ikke selv...
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #72 Skrevet 2. februar 2019 Nesten komisk at single opplever de samme kommentarene. Jeg har også fått den om jeg er lesbisk. Anonymkode: df7b0...931 2
Ella Ellefantella Skrevet 2. februar 2019 #73 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, Million skrev: Tull. Ikke hvis du har vært i et langt og ørkesløst, dødt forhold i årevis. Da er det en lettelse å være fri og singel - føles som å endelig få puste fritt igjen. Å være arbeidsløs er sikkert kjipt da. Men å ikke være i et forhold er noe helt annet. Hvilket er en skremmende stor andel av forhold der man er over 40 og har vært sammen siden de var unge. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #74 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange tror livet handler om få seg en partner, barn, hus, jobb, bil etc. Samme surra som andre. Kjedelig. Når du ser hvor ulykkelig flertallet i forhold er forstår man hvorfor de er sjalu på de single, som har friheten! Single som kan reise, leve livet. Bruk tiden og pengene på seg selv. Ikke drepes i tredemøllelivet. Har 2 søsken som lever tredemøllelivet; da forstod jeg tidlig at dette er ikke noe for meg. Barn: nei takk. Mann: ja takk, men kun som særboere. Anonymkode: 27e96...9fb "samme surra som andre". Jeg ser hva du mener. Men nå erter du på deg de som er helt paranoide ang de som føler seg spesielle. Jeg har svart liknende som deg før, og folka kommer "tror du at du er så spesiell eller?" osv. For så å prøve å bevise at DE virkelig har skjønt livet fordi de fulgte flokken Anonymkode: f11ce...8f8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #75 Skrevet 2. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg opplevd også! Har vært singel noen år etter langs samboerskap, og forsto at et par venninner faktisk trodde jeg hadde blitt lesbisk! For kvinner i forhold gjelder det bare å være i forhold, singel er ikke godt nok. Og det med vennemiddager! Single kvinner inviteres ikke til middager med parforhold, er visstnok en trussel og kan komme til å flørte med mennene deres..... Anonymkode: 86ac4...d60 Det der med at dere oppfattes som en trussel, det er bare noe dere tror selv. Så jævla attraktive er dere ikke, da hadde dere ikke vært single 🙂 Når det er sagt - vi i forhold kan også kose oss med å flørte litt med andre menn.. Anonymkode: 240c4...e79 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #76 Skrevet 2. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "samme surra som andre". Jeg ser hva du mener. Men nå erter du på deg de som er helt paranoide ang de som føler seg spesielle. Jeg har svart liknende som deg før, og folka kommer "tror du at du er så spesiell eller?" osv. For så å prøve å bevise at DE virkelig har skjønt livet fordi de fulgte flokken Anonymkode: f11ce...8f8 Det er ingen fasit på livet, men samfunnet lagt opp til at vi skal følge strømmen. Livet ditt er lagt opp før du blir født. Barnehage, skole, utdannelse, følge normene som samfunnet har satt, være en kopi av andre. Stort sett slik er det, slave av samfunnet. Nye slaver fødes hver eneste dag, inn i systemet og tredemølla. Anonymkode: 27e96...9fb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #77 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der med at dere oppfattes som en trussel, det er bare noe dere tror selv. Så jævla attraktive er dere ikke, da hadde dere ikke vært single 🙂 Når det er sagt - vi i forhold kan også kose oss med å flørte litt med andre menn.. Anonymkode: 240c4...e79 Er du litt naiv og kort?? Du vet antagelig ikke noe om hvor mye flørting og forslag om å treffes single får av menn i gode forhold. Vi er ikke single av mangel på tilbud, men at vi ikke tar en hvilken som helst mann, opptatt eller ei. Du må bli voksen og åpne øynene. Anonymkode: 86ac4...d60 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #78 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "samme surra som andre". Jeg ser hva du mener. Men nå erter du på deg de som er helt paranoide ang de som føler seg spesielle. Jeg har svart liknende som deg før, og folka kommer "tror du at du er så spesiell eller?" osv. For så å prøve å bevise at DE virkelig har skjønt livet fordi de fulgte flokken Anonymkode: f11ce...8f8 Det finnes ingen korrelasjon mellom det å være/ikke være i et parforhold - og det å være et interessant/spennende menneske. Det er bare noe dere langtidssingle forteller dere selv, en slags trøst. Menneskeheten er avhengig av at det fødes barn. Samfunnet er avhengig av at folk jobber. Så å snakke nedsettende om det å leve A4, det blir bare for dumt. Anonymkode: 240c4...e79 2
Lostintranslation Skrevet 2. februar 2019 #79 Skrevet 2. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Å være singel er som å være arbeidsløs. For noen få er det sikkert fint å kunne gå hjemme og bruke dagene som de vil. Men for de fleste er det bare trist å være arbeidsløs/singel. Anonymkode: dc597...21f Å anse singellivet som å være arbeidsledig sier jo veldig mye om en person. Det betyr bare fravær av hobbyer, interesser og et normalt liv. De fleste har nok å ta seg til uten en kjæreste, uten at de blir gående "subbende hjemme". Jeg synes ikke synd på single, men jeg synes synd på de som synes synd på single. Det å ikke ha det godt med seg selv når man er alene må være helt forferdelig. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #80 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du litt naiv og kort?? Du vet antagelig ikke noe om hvor mye flørting og forslag om å treffes single får av menn i gode forhold. Vi er ikke single av mangel på tilbud, men at vi ikke tar en hvilken som helst mann, opptatt eller ei. Du må bli voksen og åpne øynene. Anonymkode: 86ac4...d60 Tenk deg om en gang til du: Hvor attraktive er de opptatte mennene som har lagt an på deg? Sånn egentlig? Ikke så veldig? Tenkte meg det. Anonymkode: 240c4...e79
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå