Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2019 #41 Skrevet 2. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen hadde sagt det til meg, så hadde jeg ledd høyt og fortalt om alt jeg har opplevd der ute i den vide verden og alle eventtyr jeg har vært på de siste fem årene. Anonymkode: 413fc...d2b Nja, jeg hadde ingen interesse av å legge ut om hva som hadde foregått de siste årene av mitt liv.
Million Skrevet 2. februar 2019 #42 Skrevet 2. februar 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å være singel er som å være arbeidsløs. For noen få er det sikkert fint å kunne gå hjemme og bruke dagene som de vil. Men for de fleste er det bare trist å være arbeidsløs/singel. Anonymkode: dc597...21f Tull. Ikke hvis du har vært i et langt og ørkesløst, dødt forhold i årevis. Da er det en lettelse å være fri og singel - føles som å endelig få puste fritt igjen. Å være arbeidsløs er sikkert kjipt da. Men å ikke være i et forhold er noe helt annet. Endret 2. februar 2019 av Million 3
Maleficenta Skrevet 2. februar 2019 #43 Skrevet 2. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får stadig vekk inntrykk av at jeg som singel blir sett ned på. stemmer det? Folk er ofte interessert i å vite om jeg har kjæreste, som jo er en naturlig ting å spørre om. Men så fort jeg forteller at jeg er singel, så kommer medlidenhetssukk og blikk, med påfølgende fraser om at det kommer til å ordne seg til slutt, og tips om hvor jeg kan møte drømmemannen. Og alt dette uten at jeg har gitt inntrykk av at jeg synes det er trist å være enslig. Hva tenker dere om single? Tenker dere at det er synd på dem? Anonymkode: df7b0...931 Åh det der husker jeg og da jeg var singel. Føles som om det er en del som ser ned på single uansett om de er frivillig eller ufrivillig single 1
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2019 #44 Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, Million skrev: Tull. Ikke hvis du har vært i et langt og ørkesløst, dødt forhold i årevis. Da er det en lettelse å være fri og singel - føles som å endelig få puste fritt igjen. Jo, men mange foretrekker faktisk å være i et dødt forhold enn å være singel pga det er livsstilen med høyest status, og det er jo også et økonomisk aspekt siden det blir mindre penger når man er singel.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #45 Skrevet 2. februar 2019 Mange tror livet handler om få seg en partner, barn, hus, jobb, bil etc. Samme surra som andre. Kjedelig. Når du ser hvor ulykkelig flertallet i forhold er forstår man hvorfor de er sjalu på de single, som har friheten! Single som kan reise, leve livet. Bruk tiden og pengene på seg selv. Ikke drepes i tredemøllelivet. Har 2 søsken som lever tredemøllelivet; da forstod jeg tidlig at dette er ikke noe for meg. Barn: nei takk. Mann: ja takk, men kun som særboere. Anonymkode: 27e96...9fb 4
Maleficenta Skrevet 2. februar 2019 #46 Skrevet 2. februar 2019 6 timer siden, TinyBean skrev: Har nesten følelsen av at singel er en slags rar sykdom "alle" rundt deg vil redde deg fra. Skulle tro det å finne en kjæreste var det eneste som betød noe for voksne. Har vært singel av eget valg såpass lenge nå at både venner og familie har blitt vant til det. Den dagen jeg faktisk sier jeg har kjæreste tror de sikkert jeg kødder 😂 Sikkert noen som ikke tror på det, men det er faktisk ganske greit å være singel. Møter jeg en snill mann som respekterer meg og aksepterer mine sære trekk er det bare koselig, men jeg har ikke hastverk og nyter friheten singellivet bringer. Har heldigvis ikke opplevd å bli sett ned på, sikkert fordi andre er så vant til at jeg er singel. Nesten alle vennene mine er i vel etablerte forhold. Jeg er den lille raringen uten mann i venninnegjengen, men de er glad i meg likevel og jeg har aldri blitt ekskludert fra sosiale ting på grunn av at jeg er singel 😄 Det er slik venner skal være 😀 2
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2019 #47 Skrevet 2. februar 2019 Det eneste teite med å være singel er at man ikke blir invitert når venninner i forhold lager til festligheter. De vil ikke ha single venninner i nærheten av mennene sine, mens single kamerater blir invitert.
Maleficenta Skrevet 2. februar 2019 #48 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, O.G. skrev: Det eneste teite med å være singel er at man ikke blir invitert når venninner i forhold lager til festligheter. De vil ikke ha single venninner i nærheten av mennene sine, mens single kamerater blir invitert. Det har jeg også opplevd av tidlugere venninner. Så fikk jeg meg type og da plutselig ble jeg bra nok til å inviteres på middag. En grunn til at disse er tidligere venninner. Jeg hadde aldri i livet behandlet en singel venninne slik. 2
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2019 #49 Skrevet 2. februar 2019 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Det har jeg også opplevd av tidlugere venninner. Så fikk jeg meg type og da plutselig ble jeg bra nok til å inviteres på middag. En grunn til at disse er tidligere venninner. Jeg hadde aldri i livet behandlet en singel venninne slik. Bra.
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #50 Skrevet 2. februar 2019 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Det har jeg også opplevd av tidlugere venninner. Så fikk jeg meg type og da plutselig ble jeg bra nok til å inviteres på middag. En grunn til at disse er tidligere venninner. Jeg hadde aldri i livet behandlet en singel venninne slik. Spesielt.. Følte de seg truet av deg? 3
Maleficenta Skrevet 2. februar 2019 #51 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Spesielt.. Følte de seg truet av deg? De gav ikke inntrykk av det akkurat. Opplevde mer at jeg ble sett ned på og liksom ikke var bra nok for dem.
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #52 Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, Maleficenta skrev: De gav ikke inntrykk av det akkurat. Opplevde mer at jeg ble sett ned på og liksom ikke var bra nok for dem. Jeg skjønner virkelig ikke mennesker som har en slik tankegang. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #53 Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, O.G. skrev: Jo, men mange foretrekker faktisk å være i et dødt forhold enn å være singel pga det er livsstilen med høyest status, og det er jo også et økonomisk aspekt siden det blir mindre penger når man er singel. Spørs hvem man er sammen med det der😂 Jeg lever uten tvil billigere alene. Hvis man lever med noen som sløser og krever at du betaler 50% av gildet, blir man kjapt fattig.. Anonymkode: bbcac...e1c 3
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2019 #54 Skrevet 2. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvem man er sammen med det der😂 Jeg lever uten tvil billigere alene. Hvis man lever med noen som sløser og krever at du betaler 50% av gildet, blir man kjapt fattig.. Anonymkode: bbcac...e1c Da flytter man ut.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #55 Skrevet 2. februar 2019 Jeg var singel til jeg var nesten 30, men nå er jeg samboer med "mannen i mitt liv". Jeg følte ikke at jeg ble sett ned på når jeg var singel, akkurat. Eller, joda, selvsagt hadde jeg også bekjente som synes det viktigste i livet var å være i et forhold og maste voldsomt om det til meg - som om det å være singel var en eller annen grufull smittsom sykdom som det var veldig synd på meg for. Men det var gjerne de samme som var i nytt forhold to uker etter at det ble slutt med forrige, og det virket som de tok det første og beste som viste innteresse. Så jeg tok meg ikke akkurat så nær av det. Det var ikke akkurat folk jeg så opp til på "forholdsfronten". Så generelt sett følte jeg meg ikke sett ned på. Men det var likevel sårt å være alene, fordi hele samfunnet er på en måte lagt opp til at alle er i par. De siste årene før jeg møtte samboeren min var nesten alle venninne i forhold, og jeg var ganske ensom. Alle prioriterte selvsagt å reise på ferie (feks) med mannen sin, så jeg hadde ingen å reise sammen med. Alle andre hadde noen de prioriterte, bodde sammen med og planla livene sine med - og selv om jeg hadde både familie og venner, så synes jeg det er var kjipt å være den eneste som ikke hadde noen. Men det var ikke fordi de behandlet meg dårlig, det var bare... trist å være alene når jeg egentlig ønsket noen å dele alt med. Anonymkode: 7d33c...4d3 1
SoWhat? Skrevet 2. februar 2019 #56 Skrevet 2. februar 2019 Dette skjønner jeg ikke. Jeg har ikke tenkt på om noen skal se ned på meg fordi jeg er singel? Har aldri opplevd det, men er det kanskje sånn at dere som føler det på den måten egentlig tror at andre gjør? Hm. For på hvilken måte gir de uttrykk for at de ser ned på dere egentlig? Eneste jeg har opplevd er at to personer har spurt om jeg er lesbisk fordi jeg ikke datet noen menn det året vi kjente hverandre. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skulle være singel om jeg var lesbisk heller da men... så litt spørsmål opplever jeg en sjelden gang. Det er litt rart, men jeg tenker at de fleste vil ha kjæreste, selv om vi jammen er noen som foretrekker singeltilværelsen også 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #57 Skrevet 2. februar 2019 24 minutter siden, Maleficenta skrev: Det har jeg også opplevd av tidlugere venninner. Så fikk jeg meg type og da plutselig ble jeg bra nok til å inviteres på middag. En grunn til at disse er tidligere venninner. Jeg hadde aldri i livet behandlet en singel venninne slik. Godt eksempel hvor ille kvinner kan være. Det handler om å være like, "du skal være som oss". Klassisk konformitet. Er så flau over å være kvinne mange ganger, glad jeg brøyt ut av min dårlige venninnegjeng. Anonymkode: 27e96...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #58 Skrevet 2. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Som alenemor til barn i småskolen, merkes det ofte at man er singel. I begivenheter på skolen blir man ikke inkludert uansett hvor mye en prøver. De er alle opptatt med sin egen familie (mor, far, barn og evt søsken, i noen tilfeller også besteforeldre). Det er her flere samlinger i året hvor familie inviteres på skolen, da vandrer jeg der alene. Folk hilser, men det er alt. Jeg ønsker ikke en kjæreste heller. Anonymkode: 71fc7...1ba Men på slike tilstelninger så er det jo heller ikke sånn at de i parforhold mingler med andre i parforhold. Det er vel ofte hver familie for seg. Du blir altså ikke utelatt fordi du er singel, men fordi folk egentlig ikke mingler noe særlig. Annet enn med dem man kjenner godt. Anonymkode: 240c4...e79 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #59 Skrevet 2. februar 2019 30 minutter siden, Maleficenta skrev: Det har jeg også opplevd av tidlugere venninner. Så fikk jeg meg type og da plutselig ble jeg bra nok til å inviteres på middag. En grunn til at disse er tidligere venninner. Jeg hadde aldri i livet behandlet en singel venninne slik. Personlig syntes jeg det var utrolig kjedelig å bli invitert på par-middager og par-sammenkomster da jeg var singel. Kanskje venninnene dine feilaktig oppfattet at du ikke var så interessert i par-aktivitetene deres? Anonymkode: 240c4...e79 3
Fiskegrateng Skrevet 2. februar 2019 #60 Skrevet 2. februar 2019 (endret) 16 minutter siden, SoWhat? said: Dette skjønner jeg ikke. Jeg har ikke tenkt på om noen skal se ned på meg fordi jeg er singel? Har aldri opplevd det, men er det kanskje sånn at dere som føler det på den måten egentlig tror at andre gjør? Hm. For på hvilken måte gir de uttrykk for at de ser ned på dere egentlig? Eneste jeg har opplevd er at to personer har spurt om jeg er lesbisk fordi jeg ikke datet noen menn det året vi kjente hverandre. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skulle være singel om jeg var lesbisk heller da men... så litt spørsmål opplever jeg en sjelden gang. Det er litt rart, men jeg tenker at de fleste vil ha kjæreste, selv om vi jammen er noen som foretrekker singeltilværelsen også 🙂 Jeg har opplevd det samme. Jeg ble satt ut da en kollega plutselig spurte meg om jeg var lesbisk. En gang hadde jeg en uformell samtale med lederen på arbeidsplassen og det kom frem at jeg hadde en ex-kjæreste som var egentlig en mann. H*n var overrsaket, fordi h*n trodde at min eks var en kvinne. Jeg delte den "informasjonen" men en kollega som også var min venninne, og hun sa at hun ble spurt av andre på jobb om hun vet om jeg er lesbisk. Så jeg skjønte at det gikk sånne rykter om meg. Og det er ikke slik at jeg var fornærmet at folk tenkte det, men at alt dette var basert på et faktum at jeg var singel i den perioden de kjente meg Endret 2. februar 2019 av Fiskegrateng
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå