AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #21 Skrevet 2. februar 2019 Som alenemor til barn i småskolen, merkes det ofte at man er singel. I begivenheter på skolen blir man ikke inkludert uansett hvor mye en prøver. De er alle opptatt med sin egen familie (mor, far, barn og evt søsken, i noen tilfeller også besteforeldre). Det er her flere samlinger i året hvor familie inviteres på skolen, da vandrer jeg der alene. Folk hilser, men det er alt. Jeg ønsker ikke en kjæreste heller. Anonymkode: 71fc7...1ba 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #22 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr dere hva andre tenker om dere? Jeg er singel og aldri tenkt noe mer over hva andre synes om det. Hilsen mann Anonymkode: 4c3a8...517 Folk hàr en greie med å bry seg bare om hva andre mener. Jeg gjør alt for at andre skal se ned på meg. Har ikke fått meg høy utdannelse med prestige, funnet kjærligheten i Tyrkia og vil ikke ha barn. Eier ikke leil. Folk: "bla bla bla" Anonymkode: f11ce...8f8 2
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2019 #23 Skrevet 2. februar 2019 Jeg har vært singel i mange år og har ingen tro på at folk som er i gode forhold ser ned på single. Hvorfor skulle de det?
Million Skrevet 2. februar 2019 #24 Skrevet 2. februar 2019 Har selv aldri sett ned på single. Hvorfor i all verden skulle jeg det??? Merkelig ting å gjøre. Er singel selv nå, etter et 18 år langt forhold (gift), og jeg kommer neppe til å finne meg noen ny. Trives i eget selskap, og har ikke lyst å finne meg noen ny. Sikkert noen som synes det er rart. Det driter jeg i. Jeg synes det er flott å være singel. 3
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2019 #25 Skrevet 2. februar 2019 Det jeg har opplevd var ei dame på jobben som det glapp ut av at hun trodde single folk levde kjedelige liv, og jeg husker at jeg tenkte med meg selv at får jeg et mer spennende liv enn det jeg har nå, så er jeg rene Jane Bond.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #26 Skrevet 2. februar 2019 Å være singel er som å være arbeidsløs. For noen få er det sikkert fint å kunne gå hjemme og bruke dagene som de vil. Men for de fleste er det bare trist å være arbeidsløs/singel. Anonymkode: dc597...21f 2
Daria Skrevet 2. februar 2019 #27 Skrevet 2. februar 2019 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Alderen din har kanskje litt å si? Og situasjonen forøverig? Har du alltid vært singel, eller er du nysingel? Har du barn? Jeg som er i forhold, har aldri tenkt tanken å se ned på folk som er singel. Men jeg kan undre meg om hva det skyldes. Noen ønsker å være alene, noen vil være det for en periode og noen trives ikke med det. Men nei, ser ikke ned på single folk. Anonymkode: 6e77a...010 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Som en kvinne på 36 og har vært i forhold i 13 år så helt ærlig, jeg ser ikke ned på single, men syns synd på de, og er glad det ikke er meg. Livredd for å bli skilt og alenemor. Håper virkelig vi klarer å holde på kjærligheten, respekten og vennskapet og ivareta barna våre på en god måte. Vi har gode og dårlige perioder som mange andre. ( sikkert noen som har alt på stell til en hver tid?) Syns alle bør ha gleden av å ha familie i 30 årene. ( dog ulikt hva vi ønsker oss her i livet) Ha en god venninne som er noen år yngre enn meg som absolutt IKKE ønsker kjæreste eller familien. Hun er alenemor og er fornøyd med det. Fantastisk at det finns ulike måter å leve livet vårt på uten å blå gæmt og sett nedpå. Anonymkode: b75d9...799 Dere ser ikke ned på oss, dere bare synes synd på oss og lurer på hva det skyldes Med ande ord mener dere det er noe galt med oss som burde vært rettet på - hvordan er det ikke nedlatende? Det er akkurat disse holdningene som er problemet - jeg liker livet mitt og bryr meg i utgangspunktet ikke om hva andre mener om mine valg, men disse stadige antydningene om at livssituasjonen min er en annenrangs og mangelfull tilstand som burde være midlertidig (og som jeg burde ta ansvar for å rette på) er ikke så gøy å måtte forholde seg til i lengden. Endret 2. februar 2019 av Daria 9
Ella Ellefantella Skrevet 2. februar 2019 #28 Skrevet 2. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Som en kvinne på 36 og har vært i forhold i 13 år så helt ærlig, jeg ser ikke ned på single, men syns synd på de, og er glad det ikke er meg. Livredd for å bli skilt og alenemor. Håper virkelig vi klarer å holde på kjærligheten, respekten og vennskapet og ivareta barna våre på en god måte. Vi har gode og dårlige perioder som mange andre. ( sikkert noen som har alt på stell til en hver tid?) Syns alle bør ha gleden av å ha familie i 30 årene. ( dog ulikt hva vi ønsker oss her i livet) Ha en god venninne som er noen år yngre enn meg som absolutt IKKE ønsker kjæreste eller familien. Hun er alenemor og er fornøyd med det. Fantastisk at det finns ulike måter å leve livet vårt på uten å blå gæmt og sett nedpå. Anonymkode: b75d9...799 Hahaha, som nyseparert tenker jeg akkurat det samme om generelle gifte folk! Synes synd på alt de må holde ut og kamelene de må svelge. Tenker på det elendige sexlivet 90% har. Det er såklart farget av at jeg er over 40 og har fått den ærlige sannheten av altfor mange venner. Noen er såklart lykkelige, men jeg er likevel glad det ikke er meg 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #29 Skrevet 2. februar 2019 37 minutter siden, O.G. skrev: Det jeg har opplevd var ei dame på jobben som det glapp ut av at hun trodde single folk levde kjedelige liv, og jeg husker at jeg tenkte med meg selv at får jeg et mer spennende liv enn det jeg har nå, så er jeg rene Jane Bond. Hvis noen hadde sagt det til meg, så hadde jeg ledd høyt og fortalt om alt jeg har opplevd der ute i den vide verden og alle eventtyr jeg har vært på de siste fem årene. Anonymkode: 413fc...d2b 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #30 Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis noen hadde sagt det til meg, så hadde jeg ledd høyt og fortalt om alt jeg har opplevd der ute i den vide verden og alle eventtyr jeg har vært på de siste fem årene. Anonymkode: 413fc...d2b Enig, for det er jo heller motsatt! At du IKKE er stuck i trøtte familieplikter og har mulighet til å gjøre SÅ mye mer morsomme ting i din frihet! Anonymkode: 7a667...997 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #31 Skrevet 2. februar 2019 Jeg opplever vel ikke at de ser ned på det, men jeg merker jo at for noen er mann/kone og barn målet i livet, så man kan få den "du er jo ung enda"-greia o.l., som om det er greit å være singel bare til et visst punkt i livet. Mulig det er min arroganse som snakker nå, men jeg tar det sjelden den litt nedlatende "trøsten" som at de ser ned på meg og oftere som at de er litt misunnelige, kanskje også litt truet. Ikke at de ville byttet ut mann og barn for alt i verden, men at jeg kanskje representerer en del av livet deres som de savner litt, eller er litt skummel der jeg er selvvalgt singel med en hale med (gifte) menn etter meg. Mine nære venninner som er etablerte har humor på det og kan si spøkefullt at de lever gjennom meg når de får høre historier fra helgen min, imens andre kvinner hadde nok likt det mye bedre hvis jeg bare kunne se og gjøre nøyaktig det samme som dem og etablere meg. Menn har egentlig mer respekt og forståelse for at jeg er selvvalgt singel, de er litt mer sånn "du trenger ikke en mann, du" ved første øyenkast omtrent. Anonymkode: 20df7...a5b 6
Roci Skrevet 2. februar 2019 #32 Skrevet 2. februar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å være singel er som å være arbeidsløs. For noen få er det sikkert fint å kunne gå hjemme og bruke dagene som de vil. Men for de fleste er det bare trist å være arbeidsløs/singel. Anonymkode: dc597...21f Jeg tror jeg må få opplyse deg om at mange trives som singel på tross av hva du tror. Mange velger singellivet helt frivillig, det blir dermed feil å sammenligne det med å være arbeidsledig. (For alt vi vet, kan det nå godt hende at noen velger arbeidsledighet også). Folk er ulike, og det som er riktig for deg, er ikke nødvendigvis riktig for alle andre. 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #33 Skrevet 2. februar 2019 Spørs på alderen og på personen selv. Min manns bestekompis er 41 og prøver hardt å innbille alle rundt han hvor utrolig fett det er å drikke seg drita hver helg og «hooke med bitches». Det blir bare så krampeaktig og trist. Han var tidligere i et forhold med en dame med barn og alt han snakket om da var hvor fint det var og hvor mye han ønsket seg sine egne. Han syntes jeg oppriktig synd på. Anonymkode: 62765...b14 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #34 Skrevet 2. februar 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å være singel er som å være arbeidsløs. For noen få er det sikkert fint å kunne gå hjemme og bruke dagene som de vil. Men for de fleste er det bare trist å være arbeidsløs/singel. Anonymkode: dc597...21f Sa talspersonen for de fleste single😂 Anonymkode: dcf39...89f 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #35 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, Roci skrev: Jeg tror jeg må få opplyse deg om at mange trives som singel på tross av hva du tror. Mange velger singellivet helt frivillig, det blir dermed feil å sammenligne det med å være arbeidsledig. (For alt vi vet, kan det nå godt hende at noen velger arbeidsledighet også). Folk er ulike, og det som er riktig for deg, er ikke nødvendigvis riktig for alle andre. Du aner ikke hvor rett du har:-) Anonymkode: dcf39...89f
Ronaldo85 Skrevet 2. februar 2019 #36 Skrevet 2. februar 2019 Ser ned på meg selv som single, men ikke på andre.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #37 Skrevet 2. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke ned på single. Men skal innrømme at jeg ser litt ned på folk uten venner. Det er jo noe av det samme. Har et familiemedlem som aldri har hatt noen venner, og synes synd på han. Spør han de få gangene vi møtes i året om han har klart å få seg noen venner siden sist. Merker at han blir ukomfortabel, men han trenger å pushes litt. Kunne aldri tenkt meg et liv uten venner. Må være så trist. Anonymkode: 128a4...205 Hm, forstår godt at dere bare treffes noen få ganger i året! Stakkars fyr. Har han ikke venner, og så skal han måtte grue seg til familieselskap i tillegg. Kunne ikke det ihvertfall vært noe han hadde glede av da, som løftet ham opp, istedetfor å få ham til å føle seg enda verre. Skam deg, håper du leser dette og slutter med det, med én gang. Og jeg vet hva jeg snakker om, er både singel og ensom selv, og føler på det i familieselskap. Familien min har ihvertfall vett nok til å få meg til å føle meg bra nok, og inkludert. Det er jo sånt som gir en mot til å møte resten av verden. Du gjør det motsatte!!! Anonymkode: 0fea9...fba 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #38 Skrevet 2. februar 2019 Jeg opplever det ikke slik. Synes det er så mange som er single. Jeg har heller ikke barn, noe jeg selv er veldig fornøyd med, og som jeg ikke får negative kommentarer på. Noen ønsker å være single, mens andre vil møte noen. Men jeg bor i Oslo. Mulig det er mindre akseptert på bygda og i mindre byer. Anonymkode: 795b2...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #39 Skrevet 2. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får stadig vekk inntrykk av at jeg som singel blir sett ned på. stemmer det? Folk er ofte interessert i å vite om jeg har kjæreste, som jo er en naturlig ting å spørre om. Men så fort jeg forteller at jeg er singel, så kommer medlidenhetssukk og blikk, med påfølgende fraser om at det kommer til å ordne seg til slutt, og tips om hvor jeg kan møte drømmemannen. Og alt dette uten at jeg har gitt inntrykk av at jeg synes det er trist å være enslig. Hva tenker dere om single? Tenker dere at det er synd på dem? Anonymkode: df7b0...931 I mine kretser og på jobb blir jeg i høy grad sett ned på fordi jeg for tiden er singel. Jeg opplever at man ikke blir respektert eller verdsatt på samme måte som individ sammenlignet med når jeg var i et forhold. Akkurat det sier jo kanskje mer om menneskene jeg har i mine kretser og kollegaer. Allikevel er det sannheten. Trist - men sant. Kvinne Anonymkode: 75b9b...a62 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #40 Skrevet 2. februar 2019 Vi lever i et samfunn med forventninger om at man skal finne seg noen og leve i et parforhold. Jeg er attpåtil en del av et miljø hvor det er vanlig å gifte seg relativt tidlig i 20-årene. Selv er jeg nå singel på fjerde året. Jeg opplever ikke at noen ser ned på meg for å være singel, men det virker tidvis som folk synes synd på meg. Kommentarer som "vi må finne noen til deg" og "hvorfor er du singel?" har tidvis kommet. For meg er det andre prioriteringer som står høyere på lista: utdanning, snart ny jobb, etablere meg i en ny by. Det er heller ikke sånn at det er så lett å finne noen jeg faktisk kan tenke meg å tilbringe resten av livet med, og inntil jeg gjør det har jeg det godt som singel. Flere har dessuten vist interesse, så attraktiviteten har jeg fått bekreftelse på. Jeg opplever dessuten at de som oftest snakker om singeltilværelsen, er de som aller helst ville funnet seg en kjæreste. I mitt liv er det rett og slett ikke et stort tema, og noe jeg snakker ganske nøytralt om dersom jeg først nevner det. Men det er klart, dette er nok også en del av årsaken til at singellivet kan framstå litt stusselig. Anonymkode: 0c4e1...78c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå