Gå til innhold

Hvilken vegansk middag lagde du idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsatt alene hjemme, og har sinnsykt lyst på arme riddere. Tror jeg skal benytte sjansen til å ha noe søtt til middag når samboeren er borte! :phaedra:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sopp stroganoff med paprika og løk. Naturris og rundstykker med rapskokos til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det enkelt, liv laga burgere med søtpotetfries og en sweet chilli dressing 💚

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, ^^Belle^^ said:

Langtidskokt linsegryte, med hvite linser, løk, gulrot, søtpotet og tomater.

Har du oppskrift? Har ikke hørt om å langtidskoke linser, blir de lettere fordøyelige da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minestronesuppe. Lagde den med de grønnsakene jeg hadde inkludert potet, og med tomat, løk, hvitløk og div middelhavskrydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Sol70 skrev:

Har du oppskrift? Har ikke hørt om å langtidskoke linser, blir de lettere fordøyelige da?

Når du sier det, så er det jo ikke linser, men bønner i akkurat den. Vet ikke helt hvor jeg var da jeg skrev dette i går... :hoho: (Det var denne forresten, bare uten vegetarpølsegreiene, fordi jeg ikke takler kjøtterstatning som ser ut som kjøtt. Beste melbollene jeg noensinne har laget :sikle: )

Men jeg bruker ofte røde linser i langtidskokeren, uten problemer. :jepp: Hiver de oppi tørre, og etter en del timer er de myke og gode. (Det samme gjelder forøvrig også med byggryn, som jeg bruker mye. Bløtlegging er ikke min sterkeste side :lol: )

Endret av ^^Belle^^
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det suppe av butternut squash, gulrot, mung dhal og kokos med hjemmebakte knekkebrød av quinoa, hirse og chia ved siden av. 

Anonymkode: 81326...796

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke laget, men spist ute; uramaki, vårruller, mangosalat, gari og wasabi/soyasaus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tortellini med soppfyll, saus av hvitløksfrest grønnkål, fløte og pepper. Parmesan på toppen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset legger virkelig inn innsats. Sykehuset har en 4 ukers meny de rullerer på så tenker kokkene er drittlei av å lage de samme og benytter anledning til å få utfolde seg littt,så i dag fikk jeg en ovnsbakt paprika fylt med julienneskårer rotgrønnsaker,løk og mini championger som var stekt 

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde nettopp suppe med rema sin lapskausblanding med en skje kokosmelk, noen dråper chilli (kayenne), viltkrydder, hvit pepper og grønnsaksbuljong.

Anonymkode: ed0f7...b1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har besøk av en kompis av samboeren, så kjørte på med signaturretten pad Thai med tofu. Såpass vellykket at han ville ha oppskriften så han kunne lage til daten sin (de spiser begge kjøtt). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble det quinoa frest i panna med diverse grønnsaker, mungbønner og soyasus. 

Anonymkode: 81326...796

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en stor gryte chili, med blant annet løk, søtpotet, gulrot, selleri, paprika, kikkerter, svarte bønner, kidneybønner, tomat og masse krydder. Med tortillachips og guacamole til. 

I dag blir det en lun linse- og potetsalat, etter denne oppskriften: https://smittenkitchen.com/2014/01/warm-lentil-and-potato-salad/

Anonymkode: fa093...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sykehus middag var rødbete og walnøttkaker( noe alla disse https://www.vegetarbloggen.no/2012/04/02/rodbeteburgere-fra-resept/ ) med brunsaus,surkål og tyttebær. Var flere på avdelingen som heller ville ha min mat enn skinkesteika de fikk servert 😀🙌🏻

Anonymkode: 52ffe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Dagens sykehus middag var rødbete og walnøttkaker( noe alla disse https://www.vegetarbloggen.no/2012/04/02/rodbeteburgere-fra-resept/ ) med brunsaus,surkål og tyttebær. Var flere på avdelingen som heller ville ha min mat enn skinkesteika de fikk servert 😀🙌🏻

Anonymkode: 52ffe...7de

Bor du på sykehuset eller? 😅🙈

Anonymkode: 60865...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...