Gå til innhold

Hvilken vegansk middag lagde du idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Inwe said:

Taco laget på minced soya med mangosalsa, guacomole, oatly creme fraishe, tortilla og grønnsaker. 

Fredagstacoen sin det 🙌

Første gang jeg tester minced soya, håper det blir så bra som jeg tror. 

Hvorfor kaller du det minced soya? Hvorfor ikke bare kalle det hakket soya?

Anonymkode: 50e33...3e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kaller du det minced soya? Hvorfor ikke bare kalle det hakket soya?

Anonymkode: 50e33...3e1

Fordi det ikke er en soya "kjøttdeig", det kan også kalles soya protein eller TVP/TSP. Den er tørket og selges så vidt jeg vet bare på iherb, innvandrerbutikker og helsekost. Tenkte soya mince var det som var lettest å forstå, men ser jo nå at jeg skrev navnet omvendt her jeg nettopp hadde våknet 😝

 

soya-mince-trs.jpg

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylt pitabrød med røkt tofu,karamellisert løk,mais,kikerter imat fraiche og revet go vegan

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veganpølser med agurkmix, sprøstekt løk, grov sennep og søtsterk ketchup. Søtpotetfries til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en linselasagne i ovnen nå! Serveres med hvitløksbaguetter, salat og oljedressing. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker lage soyabiff med grønne linser i kokosmelk og kanskje kummin, gurkemeie eller lignende type saus. Så noe grønnsaker til som jeg kommer til å velge på sparket

Endret av magikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser as we speak hjemmelaget tacopizza 😍 Pizzabunn, hvit saus laget av oatly imat fraiche med tortilladip-krydderpose, litt violife-ost, mais, paprika, linser stekt kjapt i tacokrydder, oregano og tortillachips med smak av BBQ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idag har jeg lagd en superenkel middag. Poteter med knekt avokado og hakket persille og hvitløk. Gjør det av og til når jeg er ekstremt lat, og det er godt! Om man liker koriander kan man ha det på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp junk; Hoff vegetarburger i grove burgerbrød, med babyleaf-mix, chilisaus, avokado, rødløk og søtpotetfries til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tacofredag! Hvitløktortillas med salat og grønnsaker, krydret soya mince, knust tacoskjell og mango-habanerosalsa. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, FantasDick skrev:

Tacofredag! Hvitløktortillas med salat og grønnsaker, krydret soya mince, knust tacoskjell og mango-habanerosalsa. 

Er hvitløkstortilla noe du får kjøpt ferdig eller er de hjemmelaget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes oppriktig synd på dere. Tenk å bare spise grønnsaker resten av livet. Huff. Hvorfor vil dere ikke nyte livet?

Anonymkode: 7fc34...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes oppriktig synd på dere. Tenk å bare spise grønnsaker resten av livet. Huff. Hvorfor vil dere ikke nyte livet?

Anonymkode: 7fc34...efa

Tro det eller ei, men personlig synes jeg maten jeg spiser nå smaker bedre enn da jeg spiste kjøtt. Tenk selv, hvor mye smaker ikke grønnsaker iforhold til kjøtt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes oppriktig synd på dere. Tenk å bare spise grønnsaker resten av livet. Huff. Hvorfor vil dere ikke nyte livet?

Anonymkode: 7fc34...efa

Jeg spiser da ikke kun grønnsaker. Snakk om å være kunnskapsløs

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det Bali k*llinggryte etter oppskrift fra Anette ved Dale store gård :)

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...