Gå til innhold

8 av 8 priser til menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klart at det ikke ble priser for damene! 

Juryen besto av jo menn og da går prisene til menn. Ingenting å bli overraska over.

For meg som kvinne synes jeg helt klart at kvinnelige komikere jevnt over er morsommere enn mannlige komikere. Kanskje fordi kvinner noen ganger har litt annen humor? 

Anonymkode: a2382...fc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:


At du bruker nedverdigelsesbegrep som "voldsomt krenket" fordi noen sier i fra når noe er urettferdig og undertrykkende sier mer om deg enn om feminster.  

"Nedverdigelsesbegrept" ? Det er vell liten tvil for de som har lest kronikken at Tusvik er veldig krenket, og derfor veldig sint?

Sitat

Du tar feil. Det er verken offer eller gruppe tenking.

Artig at du i samme avsnitt påstår det ikke er gruppetenking for så å fortsette tenke ut fra grupper. 
 

Sitat

For oss så er det rett foran øya våres hva som skjer men du lukker dine. 
For eksempel kunne jo juryen bestått av flere kvinner så det ble jevnt der, og nære venner av kandidatene burde vært inhabile og ikke sitte der å dele ut priser til gutta de sitter å drikker med flere ganger i uka på Horgans. 

Igjen en voldsom gruppetenking. Juryens hensikt bør være å ha de individene som er best egnet, ikke at en på død og liv skal tilfredsstille kvoter for kjønn osv. 

Kilde på at de drikker sammen flere ganger i uka på Horgans?

Sitat

 

Det er kjent at kvinner kan ha like gode prestasjoner, talenter eller kunnskap som menn men allikevel ikke bli tatt like seriøst, og det er også kjernen her. Kvinner blir undertrykt som individer og som gruppe. 

Anonymkode: 283d5...ec4

 

Alle kan ha like gode prestasjoner, talenter eller kunnskap men likevel ikke bli tatt så seriøst som en fortjener. Det Tussvik mfl. har til gode å vise er at dette er tilfelle her. For de som er veldig opptatt av gruppe er dette et åpenbart eksempel på urettferdighet. For de av oss som er mer opptatt av individet er det ikke like åpenbart. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:


 


Feil, kvinner kommer med fakta, forskning og statestikk. Menn kommer med sine fragile følelser over det. Andre eksempler er Me Too kampanjen godt eksempel, likelønnsdebatten, overgrepskulturen osv. 

Anonymkode: 283d5...ec4

 

Dette er hva man omtaler som en løgn

Anonymkode: 33941...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du tror denne tråden handler om ?

Anonymkode: 33941...3b3


Den handler om at det er en ukultur at menn får priser fordi menn anerkjennes og respekteres mer enn kvinner, som bunner i en holdning om kvinneundertrykking. 

Det du siterer var responsen min på at Stardust skrev at menn gjør stort sett ikke gjør ikke-problemer om til problemer og lager et helvete ut av småting. Det veit vi jo at dem gjør. Vi kvinner lager hvertfall rabalder ut av ganske grove samfunnsproblemer, i motsetning til menn som går amok fordi TV2 ikke sendte UFCA champions leage league eller fordi Gillette lager en reklame om at menn har et ansvar for holdningene i samfunnet dem og. 

 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fakta og menn, menn kan like å komme med fakta, men de har ofte et veldig emosjonelt forhold til faktum. Om noen sier livsstilen deres er usunn, vil de jobbe hardt med å finne fakta som støtter eget synnspunkt. At de bruker fakta betyr ikke at de er objektive eller søker "sannheten". Det betyr bare at de søker kilder som støtter eget synspunkt og kan sette seg enda hardere fast i at de har rett fordi de har "fakta" på sin side. Selv om kildene de bruker er elendige. Det kan også gjøre dem blinde på andre synspunkter som har gode poenger, fordi de ikke klarer sette det inn i faktasystemet deres. For eks ser man dette på det sosiale. De kan ha vanskeligheter me då forstå mennesker fordi de ikke kan sette det inn i et system, og de kan da gå glipp av verdifulle meninger fra de som klarer det

Anonymkode: dda8d...b28

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, stardust75 skrev:

er dette deg ? hun til høyre ? 🤣

 

femi.jpg


Du skjønner at å poste sånne ting som det der er like usaklig og teit som om kvinner skulle poste bilde av en voldtektsmann og spurt om det var deg? 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:


Den handler om at det er en ukultur at menn får priser fordi menn anerkjennes og respekteres mer enn kvinner, som bunner i en holdning om kvinneundertrykking. 

Det du siterer var responsen min på at Stardust skrev at menn gjør stort sett ikke gjør ikke-problemer om til problemer og lager et helvete ut av småting. Det veit vi jo at dem gjør. Vi kvinner lager hvertfall rabalder ut av ganske grove samfunnsproblemer, i motsetning til menn som går amok fordi TV2 ikke sendte UFCA champions leage league eller fordi Gillette lager en reklame om at menn har et ansvar for holdningene i samfunnet dem og. 

 

Anonymkode: 283d5...ec4

Feil

Anonymkode: 33941...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder fakta og menn, menn kan like å komme med fakta, men de har ofte et veldig emosjonelt forhold til faktum. Om noen sier livsstilen deres er usunn, vil de jobbe hardt med å finne fakta som støtter eget synnspunkt. At de bruker fakta betyr ikke at de er objektive eller søker "sannheten". Det betyr bare at de søker kilder som støtter eget synspunkt og kan sette seg enda hardere fast i at de har rett fordi de har "fakta" på sin side. Selv om kildene de bruker er elendige. Det kan også gjøre dem blinde på andre synspunkter som har gode poenger, fordi de ikke klarer sette det inn i faktasystemet deres. For eks ser man dette på det sosiale. De kan ha vanskeligheter me då forstå mennesker fordi de ikke kan sette det inn i et system, og de kan da gå glipp av verdifulle meninger fra de som klarer det

Anonymkode: dda8d...b28

Mer løgn

Anonymkode: 33941...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, herzeleid skrev:

"Nedverdigelsesbegrept" ? Det er vell liten tvil for de som har lest kronikken at Tusvik er veldig krenket, og derfor veldig sint?

Artig at du i samme avsnitt påstår det ikke er gruppetenking for så å fortsette tenke ut fra grupper. 
 

Igjen en voldsom gruppetenking. Juryens hensikt bør være å ha de individene som er best egnet, ikke at en på død og liv skal tilfredsstille kvoter for kjønn osv. 

Kilde på at de drikker sammen flere ganger i uka på Horgans?

Alle kan ha like gode prestasjoner, talenter eller kunnskap men likevel ikke bli tatt så seriøst som en fortjener. Det Tussvik mfl. har til gode å vise er at dette er tilfelle her. For de som er veldig opptatt av gruppe er dette et åpenbart eksempel på urettferdighet. For de av oss som er mer opptatt av individet er det ikke like åpenbart. 


Du får dra ned på Horgans å se selv da. 

Man har forresten all rett til å være sint når man hele livet blir utsatt for undertrykking og urett. 

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette er hva man omtaler som en løgn

Anonymkode: 33941...3b3

Nei, det er hva som er fakta og statestikker. 

Men dere antifeminister har aldri gjort noe mer nyttig enn å sitte å runke i hjel sokka deres skulle man tro ut fra hvor lite dere faktisk kan og følger med.  Gidder ikke bruke mer tid på dere. Det er nytteløst :) God bedring gutter! Tips: Les en bok, snakk med og lytt med kvinner for å få innsikt, eller hold dere unna diskusjoner som handler om kvinner. Dere driter dere ut og fremstiller dere så utrolig direkte dumme at man nesten får litt vondt av dere. 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Du får dra ned på Horgans å se selv da. 
 

Med andre ord slenger du rundt deg med tomme påstander du overhodet ikke er i stand til å underbygge?

Sitat

 

Man har forresten all rett til å være sint når man hele livet blir utsatt for undertrykking og urett. 
 

Anonymkode: 283d5...ec4

 

Jeg skjønner at sinne ofte er en reaksjon når en har det vondt, men det er ofte lite rasjonelt og fører lite godt med seg. Vi kan alle hisse oss opp over følt urett, men de fleste finner heldigvis mer konstruktive måter å takle livet på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, stardust75 skrev:

nå er det slik at man deler ut priser for hvem som er morsomst, ikke for hva kjønn du er . Det er også en konkuranse så vi gir ikke en kvinne pokal for medlidenhet, menn var morsomst, sånn er det bare, kvinner har ny sjangse neste år. Dette blir helt tullete å klage over

Nettopp.

6 timer siden, visp skrev:

Syns stort sett menn er sterkere på humor. Storm i vannglass. Tviler på at det ligger noe annet bak enn at man har sett på kvaliteten.

Kunne ikke blitt mer enig.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne i 20-årene, og jeg skjønner utfallet veldig godt. Jeg syns f.eks hverken Cess, Else, Live, Sigrid eller Lisa er morsomme. Jeg syns alle prøver for hardt, og noen av dem er også vulgære på en ikke-morsom måte. Else er veldig blid og virker hyggelig, og er nok derfor godt likt av mange, men jeg syns ikke hun er morsom. Jeg syns kvinnene har en lang vei å gå for å nå opp til mennenes nivå. Vi har rett og slett for få kvinner som er naturlig morsomme. Det hadde vel også blitt dårlig stemning når det var snakk om å ha egne kategorier for kvinner, i følge Ramm. Da blir jo utfallet som det blir.

Anonymkode: 26a18...6cf

Nettopp.

 

Jeg kan liste opp mange morsomme menn, men når det kommer til kvinner og humor kommer jeg kun på 2 stykker: Joan Rivers og Kathy Griffin. Mao ingen norske kvinner. Kvinner som lager "humor" i Norge, finnes ikke morsomt for min del. Det blir for mange som prøver for hardt og er vulgære. Norges minst morsomme kvinne må forøvrig være Sigrid Bonde-Tusvik. Hun har rett og slett en ekkel fremtoning når hun prøver å være morsom, samt at det blir hele aspektet med å prøve for hardt. Ingenting kommer naturlig fra den munnen der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Den handler om at det er en ukultur at menn får priser fordi menn anerkjennes og respekteres mer enn kvinner, som bunner i en holdning om kvinneundertrykking. 

Det du siterer var responsen min på at Stardust skrev at menn gjør stort sett ikke gjør ikke-problemer om til problemer og lager et helvete ut av småting. Det veit vi jo at dem gjør. Vi kvinner lager hvertfall rabalder ut av ganske grove samfunnsproblemer, i motsetning til menn som går amok fordi TV2 ikke sendte UFCA champions leage league eller fordi Gillette lager en reklame om at menn har et ansvar for holdningene i samfunnet dem og. 

 

Anonymkode: 283d5...ec4

vet ikke helt jeg, når dere lager et helvete fordi gaffelen lå i samme skuffhylle som knivene eller når du ikke ville holde kjæresten din i hånden inne på butikken fordi du holdt på å handle, eller fordi en vennine gikk med samme kjole.....da lager du storm ut av et vannglass. Kvinner er kjent for å lage store problemer ut av små

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvordan da tenker du? Det eneste vi kvinner gjør er å hevde oss på blogg, insta og twitter. Likevel kan en mann som gjør narr av oss stikke av med prisen..

 

Er ikke jeg som har dumma meg ut...

Anonymkode: 6db15...0d7

Du følger tydeligvis ikke med. Ikke tror jeg du er kvinne heller. Du får snakke for deg selv ang blogging, Twitter og Insta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, stardust75 said:

vet ikke helt jeg, når dere lager et helvete fordi gaffelen lå i samme skuffhylle som knivene eller når du ikke ville holde kjæresten din i hånden inne på butikken fordi du holdt på å handle, eller fordi en vennine gikk med samme kjole.....da lager du storm ut av et vannglass. Kvinner er kjent for å lage store problemer ut av små

Hvor har du lest, sett, hørt det?

Anonymkode: 41534...19f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart at det ikke ble priser for damene! 

Juryen besto av jo menn og da går prisene til menn. Ingenting å bli overraska over.

For meg som kvinne synes jeg helt klart at kvinnelige komikere jevnt over er morsommere enn mannlige komikere. Kanskje fordi kvinner noen ganger har litt annen humor? 

Anonymkode: a2382...fc5

Det var 6 kvinner i juryen. Tror du de liker å bli omtalt som menn? 😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, stardust75 skrev:

vet ikke helt jeg, når dere lager et helvete fordi gaffelen lå i samme skuffhylle som knivene eller når du ikke ville holde kjæresten din i hånden inne på butikken fordi du holdt på å handle, eller fordi en vennine gikk med samme kjole.....da lager du storm ut av et vannglass. Kvinner er kjent for å lage store problemer ut av små


Så fordi du har hørt om en eller annen dame som ble sur fordi gaffel lå i feil skuffhylle , så har ikke kvinner lov til å blir sure og bli tatt seriøst når vi tar opp grove og alvorlige samfunnsproblemer? Fin logikk gitt 

 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det er jo det alle dere antifeminister driver med dag ut og dag inn på nettet. "Åh nei kvinner støtter hverandre og sier at de ikke aksepterer voldtekt og undertrykking, og løfter hverandre opp som undertrykte, hjælp nå må vi gå å rante og bebreide dem på et forum!"

 

Anonymkode: 283d5...ec4

Svært sjeldent jeg ser menn skriver surmaga kronikker om kvinner som er urettferdige.

Feilen dere feminister gjør, er jo å ta allt som skjer, tenkes, skrives og sies om enkeltkvinner, til en fanesak for likestilling. Og hver gang en mann vinner noe som helst i konkurranse med kvinner, blir det ramaskrik og drama!

Det blir som Morten Ramm forklarte i denne saken "vi kan ikke manipulere de som stemmer til å stemme på de vi håper skal vinne basert på kjønn. Prisen gikk til den BESTE komikeren. Ikke det morsomste kjønnet. Men dere bare mååå selvsagt lage dette til en kvinnesak! En sak hvor dere kvinner som en homogen gruppe blir undertrykt nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
1 time siden, AnonymBruker skrev:


 


Feil, kvinner kommer med fakta, forskning og statestikk. Menn kommer med sine fragile følelser over det. Andre eksempler er Me Too kampanjen godt eksempel, likelønnsdebatten, overgrepskulturen osv. 

Anonymkode: 283d5...ec4

Har du dokumenterte fakta og statistikk på #metoo og likelønnsstatistikken? Vil gjerne se dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Du skjønner at å poste sånne ting som det der er like usaklig og teit som om kvinner skulle poste bilde av en voldtektsmann og spurt om det var deg? 

Anonymkode: 283d5...ec4

Nå var det du som var teit. Den sammenligningen var faktisk morsom😂 konklusjon er at kvinner er morsomme.

Anonymkode: 6db15...0d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...