Gå til innhold

8 av 8 priser til menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter
8 timer siden, Gent82 skrev:

Morsomste samling damer jeg kan huske å ha sett er sydamene i Fredrikssons fabrikk. Den serien var hysterisk morsom.

Elsa Lystad hadde en så unik attitude. Morsomme damer 🙂

nostalgi overload! :hjerte:❤️:hjerte:image.jpeg.657fcd42f98727c179f85ca6fe48233b.jpeg

Er så enig! Utrolig morsom serie. Og alle disse damene stjal showet fullstendig. Men på den tiden var alle komikere morsommere syntes jeg. Wesenlund, Schøneman, Heide Steen jr. Juster osv. Humoren var dypere, mer gjennomtenkt og hadde samfunnskritisk blikk på et helt annet nivå. Nå er det Trump vitser og billig amerikansk talkshow prompehumor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 At du som mann ikke gidder å lytte eller prøve å forstå eller sette deg inn i kvinners samfunnsproblemer (for det er det dette handler om, ikke bare komiprisen i seg selv, men det har du kanskje ikke skjønt?) skaper bare enda mer inntrykk av deg som mann som håpløs og kunnskapsløs, at du velger å lage større avstand mellom deg og kvinner får være ditt problem. Da kan du strengt talt ikke klage på at kvinner misliker menn som deg heller og skylde på feminismen for det. 

Anonymkode: 283d5...ec4

Jeg har vel aldri klaget på at kvinner ikke liker meg? Hvilke farge det er på dritten til katta til naboen er faktisk viktigere for meg enn hvor mange kvinner som er enige med meg i dette.

Jeg sitter nå med et totalinntrykk av at både menn OG kvinner i denne tråden har argumentert svært godt for seg for hvorfor denne saken er tullete og nedbrytende for dere kvinner. Og jeg har også ved flere anledninger i tråden sagt at jeg har vært hjertens enig i flere samfunnskritiske spørsmål stillt av kvinner. Jeg syntes bare ikke DENNE saken er noe å lage sak utav. Jeg syntes Tussvik leiter etter problemstillinger. Og jeg er altså ikke den eneste som syntes det.

Jeg har forresten ikke sett rare kunnskapen fra deg her heller? Kanskje litt dumt å anklage andre for å ikke ha det når man ikke tar med noe til bordet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HarryDotter skrev:

Er så enig! Utrolig morsom serie. Og alle disse damene stjal showet fullstendig. Men på den tiden var alle komikere morsommere syntes jeg. Wesenlund, Schøneman, Heide Steen jr. Juster osv. Humoren var dypere, mer gjennomtenkt og hadde samfunnskritisk blikk på et helt annet nivå. Nå er det Trump vitser og billig amerikansk talkshow prompehumor.

Oh yes. Elsket den serien. Kom på dem etter noen minutter inn i denne tråden. 

Oho no doubt. Norge er en annen planet idag ass.

Humoren føltes liksom folkelig. ærlig og lettbeint. Man kunne liksom relatere til de på en annen måte enn de nåværende. Idk.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gent82 skrev:

Morsomste samling damer jeg kan huske å ha sett er sydamene i Fredrikssons fabrikk. Den serien var hysterisk morsom.

Elsa Lystad hadde en så unik attitude. Morsomme damer 🙂

nostalgi overload! :hjerte:❤️:hjerte:image.jpeg.657fcd42f98727c179f85ca6fe48233b.jpeg

Ja der har du 4 morsomme kvinner.

De fleste morsomme norske kvinnelige komikere og mannlige for den sags skyld er enten døde eller pensjonerte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Jolene skrev:

Å være uorginal er ikke spesielt morsomt nei :)Hvilke ord er det du spesifikt tenker på? Det er også en viss forskjell på voksne og barn - godt er det!

Ok ikke morsomt for deg kanskje morsomt for meg....? Du har din humor jeg har min😹

altså poenget var at du ikke likte vulgære komikere - samtidig som du skriver kjønnsordene for kvinne og mann altså de vulgære ordene for vagine og penis. Det er da jeg måtte le litt hi hi hi...

Anonymkode: a2382...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok ikke morsomt for deg kanskje morsomt for meg....? Du har din humor jeg har min😹

altså poenget var at du ikke likte vulgære komikere - samtidig som du skriver kjønnsordene for kvinne og mann altså de vulgære ordene for vagine og penis. Det er da jeg måtte le litt hi hi hi...

Anonymkode: a2382...fc5

Det første har du rett i :) Skriver forøvrig slike ord svært sjeldent, men var for å understreke et poeng om at enkelte "komikere" benytter den slags ordbruk ofte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jolene skrev:

Det første har du rett i :) Skriver forøvrig slike ord svært sjeldent, men var for å understreke et poeng om at enkelte "komikere" benytter den slags ordbruk ofte.

Ok👍😊

Anonymkode: a2382...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Jolene skrev:

Nettopp. Å være vulgær i retning fitte og pikk blir for enkelt for meg. Britisk humor er sånn sett mer kreativt, fordi det er så mange fler nyanser. Mye som skal være morsomt, blir for mye rett frem og uten noen dypere kontekst. Else Furuseth er jeg ikke begeistret for, men hver sin smak. At hun er mer kreativ enn de andre, det skal jeg si meg enig i. Hege Schøyen har en del innslag som er hysteriske, men desverre er det ikke fler av henne.

Ok, kanskje vi neste gang skal skrive litt mer eget, og ikke bare skrive motsatt av hva andre skriver? Er dam selv forøvrig, og mensen-vitser slår altså ikke an hos meg. Tusvik er en sånn type "komiker": vulgær, enkle poenger og lite dybde. At hun er feminist gjør heller ikke saken noe bedre for min del.

Et veldig godt poeng som en god komiker ved navn Chelsea Peretti har er at: Hadde menn blødd ut av pikken sin så hadde de aldri stoppet med å snakke om det: Om my goood, Im bleeding out of my dick!! Og det er et godt poeng. Mensenhumor trenger ikke å treffe, men det trenger absolutt ikke å bli sett på som "feministisk" heller.

Anonymkode: e1af3...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HarryDotter skrev:

Er så enig! Utrolig morsom serie. Og alle disse damene stjal showet fullstendig. Men på den tiden var alle komikere morsommere syntes jeg. Wesenlund, Schøneman, Heide Steen jr. Juster osv. Humoren var dypere, mer gjennomtenkt og hadde samfunnskritisk blikk på et helt annet nivå. Nå er det Trump vitser og billig amerikansk talkshow prompehumor.

Dette er veldig sant. Jeg savner den gamle humoren. Vår tids humor er ofte fragmentert, overflatisk og jager de billige poengene. Jeg tror derimot trenden kan snu, og Lene Kongsvik og Trond Viggo Torgersen er jo unntak i vår tid, selv om Torgersen er av den eldre garde. Jeg tror komikere ville ha tjent på å ha noe mer enn komikk å komme med. De må ha noe dypere å gjøre komikk ut av eller de må rett og slett være bedre stilister i stedet for å bare komme med det ene kjappe poenget etter det andre.

Anonymkode: e1af3...a91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/20/2019 at 12:18 AM, AnonymBruker said:

Hardt ut mot «Humorprisen»:
- Bærer preg av en jury som bare ser standup, TV og de folka de kjenner personlig
Tore Petterson, Live Nelvik og Else Kåss Furuseth slenger seg på komikerkollega Sigrid Bonde Tusviks refs mot den nye «Humorprisen».

https://www.dagbladet.no/kjendis/baerer-preg-av-en-jury-som-bare-ser-standup-tv-og-de-folka-de-kjenner-personlig/70677075

Men hadde det vært 8 av 8 priser til kvinner så ville man hyllet det som en seier for likestillingen.

Anonymkode: 33941...3b3

Ikke så rart. Den eneste morsomme kvinnelige komikeren er Anne-Kat. Hærland.

Anonymkode: 6b86c...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, HarryDotter said:

Er så enig! Utrolig morsom serie.

Nei, den var virkelig ikke morsom, omtrent på nivå med Mot i Brøstet.

6 hours ago, HarryDotter said:

Men på den tiden var alle komikere morsommere syntes jeg. Wesenlund, Schøneman, Heide Steen jr. Juster osv.

De var morsomme, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hege Schøyen

 

Anonymkode: 41534...19f

Enda en morsom kvinne.

Kvinnelige komikere (og mannlige) er rett å slett ikke på det nivået man var før. Før i tiden var kvinnelige (og mannlige) komikere faktisk morsomme det er de ikke lenger. Med noen få unntak selvsagt. 

Nå kommer det selvsagt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Enda en morsom kvinne.

Kvinnelige komikere (og mannlige) er rett å slett ikke på det nivået man var før. Før i tiden var kvinnelige (og mannlige) komikere faktisk morsomme det er de ikke lenger. Med noen få unntak selvsagt. 

Nå kommer det selvsagt 

Alt var bedre under krigen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mafiadrone skrev:

Alt var bedre under krigen.

 

 

Et idiotsk utsang som ikke fortjener noe skikkelig svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Aragorn ll Elessar said:

 

Et idiotsk utsang som ikke fortjener noe skikkelig svar.

 

Endret av mafiadrone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var da ikke bedre under krigen. Men jeg tror dagens mennesker som ikke har opplevd så mye, men som bare er mennesker som vil drive med komedie, ikke har så mye å komme med, med mindre de jobber virkelig virkelig hardt. God komedie er en kunst, og det tror jeg mange glemmer, også komikere.

Anonymkode: e1af3...a91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah Millican, Katherine Ryan og Andi Osho har fått meg til å le hardt. I Norge: Anne-Kat. Men så liker jeg røff og litt vulgær humor med sjokkpotensiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et veldig godt poeng som en god komiker ved navn Chelsea Peretti har er at: Hadde menn blødd ut av pikken sin så hadde de aldri stoppet med å snakke om det: Om my goood, Im bleeding out of my dick!! Og det er et godt poeng. Mensenhumor trenger ikke å treffe, men det trenger absolutt ikke å bli sett på som "feministisk" heller.

Anonymkode: e1af3...a91

Man kan filosofere så mye man vil, men sist jeg sjekket hadde ikke menn mensen. Der hvor få kvinner tørr å snakke om noe dypere, tar menn gjerne problemet ved roten. Dette er med på å skape en dypere humor enn hva mensen noengang kommer til å bli.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...