Gå til innhold

8 av 8 priser til menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker said:


Jepp, kvinnekampen er uhyre viktig. Den angår trossalt halve jordens befolkning. Det hun klarte med kronikken sin var å inspirere alle oss andre damer enda mer til å tørre å si fra vi også. Å være feminist er et stort kompliment og man er ikke ekstrem bare fordi man snakker ut om urett :) At du som mann ikke gidder å lytte eller prøve å forstå eller sette deg inn i kvinners samfunnsproblemer (for det er det dette handler om, ikke bare komiprisen i seg selv, men det har du kanskje ikke skjønt?) skaper bare enda mer inntrykk av deg som mann som håpløs og kunnskapsløs, at du velger å lage større avstand mellom deg og kvinner får være ditt problem. Da kan du strengt talt ikke klage på at kvinner misliker menn som deg heller og skylde på feminismen for det.  

Anonymkode: 283d5...ec4

Hello future cat lady :) alle som vifter med feministflagget idag er dømt til ensomhet, just sayin'... Feminisme handler ikke om likestilling.

Anonymkode: d5051...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår du virkelig ingen ting? Er ingen som har antydet det der. 

Anonymkode: 283d5...ec4

Du har rett dere antyder det ikke, dere sier det rett ut.

 

 

Anonymkode: 33941...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 


Helt enig :)

Er kun menn som ikke kan en dritt om åssen det er å være kvinne og undertrykt gruppe i verden og det norske samfunnet som tar det at kvinner bruker stemmen sin negativt. Kvinneundertrykkende med menn, med andre ord. Sjokkerende mange av dem på dette forumet. En gjeng med utskudd. 

Anonymkode: 283d5...ec4

Dra til Saudi Arabia så skal du se hva undertrykking faktisk er for noe.

Anonymkode: 33941...3b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra til Saudi Arabia så skal du se hva undertrykking faktisk er for noe.

Anonymkode: 33941...3b3

Den var god! Pell deg til Saudi Arabia du. Der finner du dine likesinnede «menn».

Det er jo takket være feminismen at vi nettopp ikke er som «manne»veldet saudi Arabia. 

Anonymkode: a2382...fc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hello future cat lady :) alle som vifter med feministflagget idag er dømt til ensomhet, just sayin'... Feminisme handler ikke om likestilling.

Anonymkode: d5051...8c6

Hello future doggy boy😁

Jeg feminist her, stort flagg med stor familie, har 4 unger. Gi meg litt mer ensomhet takk ! Nyter de få stundene. 

Du - barnløs mann??

Anonymkode: a2382...fc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i mye av det du skriver, men problemet med en del norske kvinnelige komikere er jo at de prøver for hardt på en viss måte. De prøver å være vulgære og grove, som menn, og vulgære menn er jo egentlig ikke særlig morsomme, selv om mange fremdeles ler av pikk og fitte-humor. De komikerne som er best er ofte mye mer kreative, men mange komikere havner dessverre ikke billige-poeng-fella, i hvert fall når det gjelder stand up. Men vi har morsomme kvinner. Helen Vikstvedt, Lene Kongsvik, og Linn Skåber og Else Furuseth (de to sistnevnte kan være litt mye, men når de først treffer, er de hysteriske), og ikke minst, for oss som er litt eldre: Hege Schøyen. Utlandet har flere bra kvinnelige komikere, og min favorittkomiker (og jeg har sett MYE komikk) er Maria Bamford, som kanskje er den mest originale komikeren denne verden har. Jeg synes for øvrig heller ikke Tusvik er morsom.

Anonymkode: e1af3...a91

Nettopp. Å være vulgær i retning fitte og pikk blir for enkelt for meg. Britisk humor er sånn sett mer kreativt, fordi det er så mange fler nyanser. Mye som skal være morsomt, blir for mye rett frem og uten noen dypere kontekst. Else Furuseth er jeg ikke begeistret for, men hver sin smak. At hun er mer kreativ enn de andre, det skal jeg si meg enig i. Hege Schøyen har en del innslag som er hysteriske, men desverre er det ikke fler av henne.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og synes jevnt over mannlige komikere suger og er lite festlige. Jeg kan liste opp mange morsomme kvinnelige komikere men når jeg kommer til menn er det kanskje en, Ali G. Altså ingen norske menn. Menn som lager «humor» i Norge finnes ikke morsomt for min del.  Nei vent: Menn som lager humor er nesten bare morsomt fordi de er menn - utover det er de mest vulgære og krampaktige. Norges minst morsomme mann må være Haral EIA han er jo bare ekkel. Kanskje så ekkel at han blir bittelitt morsom da. Men han prøver for hardt.

Mye gøyere å følge kvinnelige komikere! !😁😁😁😁 må bare le!

Anonymkode: a2382...fc5

Ok, kanskje vi neste gang skal skrive litt mer eget, og ikke bare skrive motsatt av hva andre skriver? Er dam selv forøvrig, og mensen-vitser slår altså ikke an hos meg. Tusvik er en sånn type "komiker": vulgær, enkle poenger og lite dybde. At hun er feminist gjør heller ikke saken noe bedre for min del.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge er jo anerkjent for vår nepotisme. Skjønner ikke at dette blir gjort om til en kjønnskamp når det i større grad er betinget av nettverk.

Jeg ville ikke hatt en større sjanse enn en kvinne, selv om jeg anser meg selv som tidvis morsom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jolene skrev:

Nettopp. Å være vulgær i retning fitte og pikk blir for enkelt for meg. Britisk humor er sånn sett mer kreativt, fordi det er så mange fler nyanser. Mye som skal være morsomt, blir for mye rett frem og uten noen dypere kontekst. Else Furuseth er jeg ikke begeistret for, men hver sin smak. At hun er mer kreativ enn de andre, det skal jeg si meg enig i. Hege Schøyen har en del innslag som er hysteriske, men desverre er det ikke fler av henne.

Ok, kanskje vi neste gang skal skrive litt mer eget, og ikke bare skrive motsatt av hva andre skriver? Er dam selv forøvrig, og mensen-vitser slår altså ikke an hos meg. Tusvik er en sånn type "komiker": vulgær, enkle poenger og lite dybde. At hun er feminist gjør heller ikke saken noe bedre for min del.

Generalisering altså skjønte du ikke humoren hahaha😁

Forøvrig er du er veldig vulgær i ordbruken din - du skriver ord i innlegget over som mine barn ikke får si! Discusting🤮

Anonymkode: a2382...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det kun Henriette Steenstrup som er morsom av våre kvinnelige komikere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å dele ut til det riktige kjønnet, ikke den beste. 

Og som om noen egentlig bryr seg, annet enn komikerne selv. 

Vinner du ikke, får du jobbe hardere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Generalisering altså skjønte du ikke humoren hahaha😁

Forøvrig er du er veldig vulgær i ordbruken din - du skriver ord i innlegget over som mine barn ikke får si! Discusting🤮

Anonymkode: a2382...fc5

Å være uorginal er ikke spesielt morsomt nei :)Hvilke ord er det du spesifikt tenker på? Det er også en viss forskjell på voksne og barn - godt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest eigentlig ikkje så mange kvinnelige komikere er morsome. Digger Pernille Sørensen og Anne Kat er ganske grei. 

Ikkje så fan av Linn Skåber, Else Koss Furuseth eller Sigrid Bonde Tusvik. 

Kanskje menn rett og slett objektivt sett og statistisk sett er morsomare? Det tyder ikkje at det å ha tissefant automatisk gjer komikere morsome. Kristian Valen er jo ganske håplaus, spesielt det nye han lage. Otto Jespersen er og ganske ræva komiker. 

Ble veldig subjektivt men men.

Anonymkode: 2acd2...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cara_melita
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne i 20-årene, og jeg skjønner utfallet veldig godt. Jeg syns f.eks hverken Cess, Else, Live, Sigrid eller Lisa er morsomme. Jeg syns alle prøver for hardt, og noen av dem er også vulgære på en ikke-morsom måte. Else er veldig blid og virker hyggelig, og er nok derfor godt likt av mange, men jeg syns ikke hun er morsom. Jeg syns kvinnene har en lang vei å gå for å nå opp til mennenes nivå. Vi har rett og slett for få kvinner som er naturlig morsomme. Det hadde vel også blitt dårlig stemning når det var snakk om å ha egne kategorier for kvinner, i følge Ramm. Da blir jo utfallet som det blir.

Anonymkode: 26a18...6cf

Jeg er helt enig. Jentenes humor er ofte vulgær og ofte intern. Jeg liker dels ikke podcasten til Sigrid og Lisa. Det er bare kleint. Else er bare fjasete og egentlig ganske slitsom. Cess er OK, men ikke LOL, for å si det litt barnslig. Henriette Steensrup er unntaket, hun byr på seg selv og er veldig morsom. Men for å bli nominert må damene ha klart å produsere noe, og det må være like bra som det gutta har gjort. Det var det IKKE, som man reder ligger man. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Husholdning1 said:

Norske komikere holder et generelt lavt nivå. Norske, kvinnelige komikere holder et generelt lavere nivå enn norske mannlige komikere.

Det kommer veldig an på øynene som ser og ørene som hører. Jeg synes vi har opptil flere morsomme/dyktige kvinnelige komikere.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hello future cat lady :) alle som vifter med feministflagget idag er dømt til ensomhet, just sayin'... Feminisme handler ikke om likestilling.

Anonymkode: d5051...8c6

Hva faen betyr det?

Anonymkode: 41534...19f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Puffin said:

Syns kritikken ikke treffer helt når det var damer i juryen også. Jeg kan ikke komme på en eneste norsk, kvinnelig komiker jeg syns er morsom. Sånn at man ler høyt. Det kan jo hende at ingen av dem fortjente en pris i år, da. 

Er egentlig spm til alle som skriver dette; hvilke menn syntes dere er morsomme? For jeg kommer ikke på noen norske menn jeg syntes er underholdende. Hvilke av de nominerte liker dere?

Anonymkode: dda8d...b28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Morpheus skrev:

Jeg kommer bare på en bra kvinnelig humorist gjennom tidene. Det er er Kongsvik. Hun er steike bra! Resten er ikke noe serlig morsomme. 

Men mannlige bra så er mine favoritter: Atle Antonsen, Espen Echbo, Kristian Valen, Bård Tufte Johansen, Trond Kirkevåg, Otto Jespersen, Rolv Vesenlund, Kevin Vågenes, Harald Heide Steen Jr., Harald Eia, Trond Viggo Torgersen, Johan Golden osv. osv. 

Virker ikke som dette er noe yrke for kvinner. Så da er det ikke rart at de beste er menn. Men Kongsvik nailer det virkelig. Hun er nok et av de få unntakene. 

Morsomste samling damer jeg kan huske å ha sett er sydamene i Fredrikssons fabrikk. Den serien var hysterisk morsom.

Elsa Lystad hadde en så unik attitude. Morsomme damer :-)

nostalgi overload! :hjerte:❤️:hjerte:image.jpeg.657fcd42f98727c179f85ca6fe48233b.jpeg

Endret av Gent82
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

og kommer til å gjøre en innsats for å støtte opp om kvinnelige humorister. Samme gjelder ganske mange jeg kjenner og ser i FB-feeden min. Det er vel bra?

Anonymkode: 9bc20...0f1

Å støtte noen basert på kjønn er mental latskap. Du viser bare at du ikke skjønner noe som helst. 

Anonymkode: a4185...87e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Generalisering altså skjønte du ikke humoren hahaha😁

Forøvrig er du er veldig vulgær i ordbruken din - du skriver ord i innlegget over som mine barn ikke får si! Discusting🤮

Anonymkode: a2382...fc5

Hvilke ord er det dine barn ikke får si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som kvinne har virkelig fått respekt for Tusvik, utrolig tøff og flott og morsom dame!

Snakk om å røske opp i denna mannekomiklubben ! RESPEKT SIGRID BONDE TUSVIk stå på og gjør kvinnehatere på KG skjelvene og som følelsesbomber se bare denne tråden her hvilke heftige følelser kronikken hennes skapte hos deg Harry dott  og likesinnede - dramakings på KG ha ha ha! Herlig herlig 😁

Anonymkode: a2382...fc5

Hahahahahaha.....

Ja når man ler høyt hånlig, da har man helt klart argumentert best for seg og vunnet argumenteringen.

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

1.Nei, det var ikke det eneste hun oppnådde. Jeg personlig har aldri vært særlig oppdatert på komi-miljøet, men etter å ha lest den kronikken blir jeg mye mer observant på slike ting, og kommer til å gjøre en innsats for å støtte opp om kvinnelige humorister. Samme gjelder ganske mange jeg kjenner og ser i FB-feeden min. Det er vel bra?

 

 

2. For folk som allerede er livredd for "forferdelige feminister", så funker vel kronikken bare som en bekreftelse på eget verdenssyn. 

 

3. Men veldig mange av oss er jo faktisk feminister selv, opptatt av slike spørsmål og veldig glad for at folk som Bonde Tusvik tør å reise slike debatter. Vi anser henne ikke som rabiat eller ekstrem på noen måte, langt ifra. 

4. 1.Og veldig ofte så har man ikke beviser for noe som helst. Men man ser en tendens, noe som gjentar seg igjen og igjen innad i et miljø, og da er det helt på sin plass å ytre seg om det. 

Anonymkode: 9bc20...0f1

1. Joda. Men jeg kan si med hånden på hjertet at dersom det årlig ble delt ut en humorpris eller la oss si IQ pris eller noe lignende, og kvinner vant disse år etter år, hadde jeg som mann ikke hevet et øyebryn. "Good for you girls, dere eier detta" hadde jeg tenkt. For hva burde vi gjøre? Leite etter bevis på korrupsjon? Lage en stor sak utav at det MULIGENS er litt skeivt fordelte stemmer på bakrommet? Min vurdering? Jeg tror ikke dette gavner hverken menn eller kvinner. Det skaper bare en større kløft.

2. Det argumentet ser jeg stadig fra feminister. Vet du hva? Jeg kjenner mange morsomme kvinner. Jeg har bare aldri vurdert hvem av mine bekjente som er best i noe basert på kjønn. Så nei, jeg lever ikke i en verden hvor jeg slår meg på brystet og hevder vi menn er overlegne i allt. Jeg tenker ikke engang på kjønn i hverdagen, hverken med venner eller kollegaer. De er gode personer for meg med individuelle styrker og svakheter. Men litt underlig er det at jeg blir stillt til veggs for "verdensbildet mitt" når det er en bitter humorist ved navn Tussvik som lager stormen i vannglasset her. Hva med hennes verdensbilde? Har du vurdert det?

3. Islam ekstremister anser heller ikke jihadister for ekstreme...uten sammenligning forøvrig. Det er vanskelig å se i perspektiv når man blir ekstremt fokusert og opptatt av spesifikke saker. Det de fleste av oss andre ser derimot, både kvinner og menn, er at dette er en storm i et vannglass. Dette dreier seg om en bitter komiker som føler hun aldri har fått nok anerkjennelse og som synser, føler og tror menn i hennes bransje har en agenda for å trykke ned og ødelegge mest mulig for kvinner i sin helhet.

4. Jeg har lest mange yttringer fra kvinner om skjevheter i samfunnet, som jeg har vært hjertens enig i. Denne fra Tussvik? Nei. Her leiter man etter å ha en sak å tordne for! Nå er det en stund siden hun har flerret med kjeften, så nå fikk hun en god unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...