Gå til innhold

8 av 8 priser til menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Guile skrev:

AnonymBruker burde fått en ærespris. Å lese litt på forumet her er fullstendig komikveld. 

Ikke direkte uenig med deg, der.. 

Nesten så en kan kalle den kommentaren en «sonic boom». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aragorn ll Elessar said:

Ingen av de er morsomme. Om man vi ha morsomme kvinner må man til Storbritannia.

Typisk mannesvar. Ikke noe "etter min mening" eller "jeg synes", neida, rett og slett bare "ingen av de er morsomme". Mannen har talt. Du understreker akkurat det jeg sa, at menn sitter på definisjonsmakten. Det er opp til dere å avgjøre hvem som skjønner dette med humor og dere bryr dere lite eller ingenting om at mange kvinner er uenige. 

Jeg mistenker at menn egentlig ikke liker morsomme kvinner. Unntaket er hvis de er pene eller sexy, selvsagt. Det virker som dere gjerne vil at det å være morsom skal være forbeholdt menn. Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt. Om ikke de du synes er morsomme vinner så må prisene ha blitt gitt som vennetjenester. Du har jo tross alt fasiten på hvem som skulle vunnet. Og har en dame vunnet en pris tidligere så er det juks om hun ikke vinner pris i år også. Det er noe alle vet.

Anonymkode: 434ce...354


Var ikke noe av dette jeg skrev så nå dikter du opp ting. Jeg har ikke fasiten på hvem som skulle vunnet og alle må ikke ha samme humor som meg. Men det samme gjelder mannfolka i dette dommerpanelet også , som faktisk bare bestod av kompiser av gutta som vant. De har heller ikke fasiten på hva som er god humor men siden de er menn så har de tatt til seg definasjonsmakten , og det er der problemet ligger. 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Typisk mannesvar. Ikke noe "etter min mening" eller "jeg synes", neida, rett og slett bare "ingen av de er morsomme". Mannen har talt. Du understreker akkurat det jeg sa, at menn sitter på definisjonsmakten. Det er opp til dere å avgjøre hvem som skjønner dette med humor og dere bryr dere lite eller ingenting om at mange kvinner er uenige. 

Jeg mistenker at menn egentlig ikke liker morsomme kvinner. Unntaket er hvis de er pene eller sexy, selvsagt. Det virker som dere gjerne vil at det å være morsom skal være forbeholdt menn. Kan det stemme?

Vedkommende sa jo sin mening.. Det bør være unødvendig å måtte presisere at det er sin egen mening en skriver i innleggene her inne.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hind skrev:

Typisk mannesvar. Ikke noe "etter min mening" eller "jeg synes", neida, rett og slett bare "ingen av de er morsomme". Mannen har talt. Du understreker akkurat det jeg sa, at menn sitter på definisjonsmakten. Det er opp til dere å avgjøre hvem som skjønner dette med humor og dere bryr dere lite eller ingenting om at mange kvinner er uenige. 

Jeg mistenker at menn egentlig ikke liker morsomme kvinner. Unntaket er hvis de er pene eller sexy, selvsagt. Det virker som dere gjerne vil at det å være morsom skal være forbeholdt menn. Kan det stemme?

er dette deg ? hun til høyre ? 🤣

når det gjelder "jeg synes" og etter "min mening" så er det kvinner, og ikke bare på KG men i alle debatter som kommer med slike utspill

"etter min mening"

"min erfaring er at"

"jeg synes"

eller favoritten min 

"jeg føler at "         😂

Menn kommer som oftest med statistikk, data , fakta og forskning når de kommer med argumentene sine, kvinner kommer som oftest med sine personlige følelser og erfaringer, det har ingenting i debatter å gjøre. Så den der må du lengre med ut i skogen, etter å ha vært her på Kg i 4 år så tror jeg nok kvinner er ganske mye så værre på det enn menn og det er fordi kvinner er styrt av følelser og ikke logikk

femi.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, herzeleid skrev:

Hvor mange hadde egentlig hørt om prisen før feminister plutselig var så voldsomt krenket?


At du bruker nedverdigelsesbegrep som "voldsomt krenket" fordi noen sier i fra når noe er urettferdig og undertrykkende sier mer om deg enn om feminster.  
 

1 time siden, herzeleid skrev:

Det er akkurat denne voldsomme offer- og gruppetenkingen som stiller kritikerne i et så dårlig lys. Der andre ser individer ser feministene her representanter for kjønn, og om de som vant i år er menn virker det for en del feminister som en statement om at kvinner ikke er morsomme eller forstår humor. Det er en form for irrasjonell gruppetenkning som antagelig ikke gavner noen, gitt at en annen mann eller kvinnes gode eller dårlige humor ikke gjør deg og meg mer eller mindre morsomme. 

Jeg tror det er her problemet ligger: feministene er ekstremt opptatt av gruppe og det kollektive, mens de som deler ut priser er mest opptatte av individuelle prestasjoner. En snakker da to forskjellige språk, der feministene tolker manglende kvinnelige vinnere som et angrep på kvinner, mens juryen ikke er opptatt av grupper, men individer. 


Du tar feil. Det er verken offer eller gruppe tenking. For oss så er det rett foran øya våres hva som skjer men du lukker dine. 
For eksempel kunne jo juryen bestått av flere kvinner så det ble jevnt der, og nære venner av kandidatene burde vært inhabile og ikke sitte der å dele ut priser til gutta de sitter å drikker med flere ganger i uka på Horgans. 

Det er kjent at kvinner kan ha like gode prestasjoner, talenter eller kunnskap som menn men allikevel ikke bli tatt like seriøst, og det er også kjernen her. Kvinner blir undertrykt som individer og som gruppe. 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HarryDotter skrev:

Det er din smak. Det er din humor. Og den skal du få lov å ha. Men hadde du satt pris på at en mannlig komiker hadde skrevet en lang sint kronikk og bebreidet deg for at både du og andre kvinner bare stemmer på kvinner? 

Hehe, det er jo det alle dere antifeminister driver med dag ut og dag inn på nettet. "Åh nei kvinner støtter hverandre og sier at de ikke aksepterer voldtekt og undertrykking, og løfter hverandre opp som undertrykte, hjælp nå må vi gå å rante og bebreide dem på et forum!"

 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Typisk mannesvar. Ikke noe "etter min mening" eller "jeg synes", neida, rett og slett bare "ingen av de er morsomme". Mannen har talt. Du understreker akkurat det jeg sa, at menn sitter på definisjonsmakten. Det er opp til dere å avgjøre hvem som skjønner dette med humor og dere bryr dere lite eller ingenting om at mange kvinner er uenige. 

Jeg mistenker at menn egentlig ikke liker morsomme kvinner. Unntaket er hvis de er pene eller sexy, selvsagt. Det virker som dere gjerne vil at det å være morsom skal være forbeholdt menn. Kan det stemme?

Jeg liker at du totalt ignorerte den delen hvor jeg ganske tydelig skrev at jeg synes det er morsomme kvinner i Storbritannia. 

Det er ingen som sitter på definisjonen om hva som er morsomt. Jeg gjør det ikke og du gjør det ikke. Humor er subjektivt at jeg ikke synes at norske kvinner ikke er morsomme betyr ikke at jeg ikke synes noen kvinner er morsomme.

Som jeg har sagt jeg synes britiske kvinner er morsomme.  Men av en eller annen grunn valgte du å ignoere det.

 

Forresten sa jeg også i denne tråden at jeg synes kvinnene som var i Melonas er morsomme dette er norske kvinnelige komikere.

 

Jeg har også skrevet i denne tråden at jeg synes de fleste mannlige komikere i Norge ikke er morsomme men dette ignorerte du selvsagt også.

 

Jeg mistenker at du bare leser litt av hva folk skriver også kommer du med påstander som ikke stemmer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Vedkommende sa jo sin mening.. Det bør være unødvendig å måtte presisere at det er sin egen mening en skriver i innleggene her inne.

 

Jeg sa også ganske tydelig at jeg synes britiske kvinnelige komikere er morsomme. Noe hun selvsagt valgte å ignorere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vintage skrev:

Det er langt mellom morsomme kvinnelige komikere. Lene Kongsvik er unntaket.

Hun når ikke Pernille S, og Marit Voldsæter til knærne en gang. Veldig synd at Rigmor Galtung valgte å gi seg, savner henne.

Forøverig synes jeg Tusvik blir bare mer og mer uspiselig med sin vulgære russejentehumor, og tåpelige uttalelser.  Skal vi kvotere artister og nå liksom ?  Kjipt, men sånn er det av og til. Deal with it !

Anonymkode: bc18f...22e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T-Rex skrev:

Grunnen til at det er begrenset med virkelig flinke kvinnelige komikere, er antakeligvis at heterofile kvinner ikke får draget ved å være morsomme. Derfor er det mange morsomme kvinner som demper seg i selskap med menn, og dermed utvikler de ikke komedietalentet på samme måte som menn får gjort. Dette tror jeg ikke vi får gjort noe med i overskuelig fremtid.


Hovedsakelig er det fordi kvinner ikke får den samme støtter som menn. Har både kvinnelige og mannlige venner som driver med standup, kvinnen jeg kjenner fikk ikke engang lov til å være med på Prøverøret før hun hadde mast mange ganger og en annen mann gikk god for henne, mens mannen jeg kjenner bare sendte en mail og fikk bli med med en gang. Det er en open mic scene alle up and coming komikere kan prøve seg på men kulturen er sånn at den gjør det lettere for menn enn for kvinner, det gjelder alle områder i samfunnet som dreier seg om anerkjennelse og "plass". 

Gikk på skole med en kvinnelig komiker som er Norges kjent i dag og hun var med på revyer osv på skolen og guttene syntes hun var kjempeteit , ikke fordi hun var teit, hun har jo slått gjennom stort i ettertid, men fordi de som menn heller ville få plassen og lyskastern på seg selv og kvinner som gjorde det samme var liksom ikke morsomme nok. 

Var på standup sist uke og da var det to kvinnelige komikere blant 5 menn, ganske fin blanding det, men så kunne vi se at når mannen som stod på scenen før skulle gi mikrofonen videre til neste komiker som var en kvinne, så fikk de både klaps på rumpa og "slikke fitte tegnet" med to fingre opp mot munnen gjort mot seg av de andre mannlige komikerne. Det var åpenbart ikke greit , og man så at de syns det var nedbrytende. Ikke støttende i det hele tatt, som en highfive slik de mannlige komikerne ga de andre mannlige komikerne når de overleverte mikrofonen. 

Det er det som er kjernen til problemet med utfallet av denne prisen også. At kvinner ikke blir anerkjent eller støtta, fordi de er kvinner. Ikke fordi de har dårligere prestasjoner. 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:


At du bruker nedverdigelsesbegrep som "voldsomt krenket" fordi noen sier i fra når noe er urettferdig og undertrykkende sier mer om deg enn om feminster.  
 


Du tar feil. Det er verken offer eller gruppe tenking. For oss så er det rett foran øya våres hva som skjer men du lukker dine. 
For eksempel kunne jo juryen bestått av flere kvinner så det ble jevnt der, og nære venner av kandidatene burde vært inhabile og ikke sitte der å dele ut priser til gutta de sitter å drikker med flere ganger i uka på Horgans. 

Det er kjent at kvinner kan ha like gode prestasjoner, talenter eller kunnskap som menn men allikevel ikke bli tatt like seriøst, og det er også kjernen her. Kvinner blir undertrykt som individer og som gruppe. 

Anonymkode: 283d5...ec4

Begge kjønn blir undertrykt.

Anonymkode: 33941...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg sa også ganske tydelig at jeg synes britiske kvinnelige komikere er morsomme. Noe hun selvsagt valgte å ignorere.

Det er vel vanlige metoder blant de som føler de må bruke enhver anledning til å angripe andre grunnet kjønn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 timer siden, OPIgirl skrev:

Nei det gjør de så absolutt ikke. Du dummer deg ut ved å ytre deg slik. 

Hvordan da tenker du? Det eneste vi kvinner gjør er å hevde oss på blogg, insta og twitter. Likevel kan en mann som gjør narr av oss stikke av med prisen..

 

Er ikke jeg som har dumma meg ut...

Anonymkode: 6db15...0d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stardust75 skrev:

det hadde ikke blitt noe rabalder, menn gjør stort sett ikke-problemer om til problemer og lager et helvete ut av småting

 


HAHA. ÅHNEI.

"OMG GILETTE LAGER REKLAME SOM BER OSS OM Å BLI FLINKERE TIL Å TA VARE PÅ HVERANDRE, RAAAAAAAAAAANT DETTE ER FORJÆVLIG SKAL ALDRI BARBERE MEG IGJEN!!!!" 

"Nei nå får det være nok på disse feministene, nå har dem faen meg begynt å si fra at seksuell trakassering og overgrep ikke er greit. De hater alle menn, jeg føler meg skikkelig støtt!!!!!!!!!" 

"Åhhh, jeg ble avvist av hun jeg likte på ungdomsskolen, dette er et så stort problem at nå skal jeg sitte noen år på internett å oppfordre andre gutter til å hate damer, og gjennomføre terrorskyting og kjøre en bil inn i folkemengder for å ta hevn på kvinner" 

 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Hvordan da tenker du? Det eneste vi kvinner gjør er å hevde oss på blogg, insta og twitter. Likevel kan en mann som gjør narr av oss stikke av med prisen..

 

Er ikke jeg som har dumma meg ut...

Anonymkode: 6db15...0d7

Kvinnelige komikere gjør også narr av menn, så jeg ser ikke problemet her. 

Anonymkode: 33941...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite i hvor stor grad dette er et problem når man ikke er i mijøet. Utenfra ser det jo ikke ut som et problem. Man burde nok gitt litt bedre grunnlag for hvorfor dette evt er et problem enn å si noe ala "kvinner vant ikke og det er teit". Det gir ikke bra inntrykk av den som sier det, og får det til å virke som om man vil at kvinner skal vinne abre fordi de er kvinner, ikke at det er et problem innad i miljøet. 

Jeg har faktisk ikke en gang hørt om de fleste komikerne som var nominerte, og savner å se noe morsomt på TV. Har sett litt av for eks parterapi og magnus, men var ikke noe som falt i humoristisk smak. 

Noen av de nominerte har jeg ikke gidde å se mer på, fordi det lille jeg har hørt ikke var underholdende, som for eks dag sørås. 

Så alt i alt tenker jeg at den minst verste vant denne gangen...

Skal sies at jeg tror det er vanskeligere for kvinner å utvikle seg humoristisk, fordi det er helt andre forventnigner til hvordan en kvinne skal være sosialt, enn en mann. Jeg tullet mye som barn og ungdom, men det falt som regel på steingrunn. Som barn fortalte en voksen meg at "du er ikke morsom!", mens som ungdom ble jeg fortalt at jeg hadde for slem humor (banter-type humor). heldigvis har jeg funnet mine medhumorister i voksen alder, men jeg anså meg aldri som morsom da jeg vokste opp. 

Det er generelt vanskeligere for kvinner å utvikle seg som individer, de blir oftere mer lik på hverandre for det er mindre rom for å stikke seg ut og konsentrere seg om sine særegenheter. Det er tilbakemeldinger fra både menn og kvinner som gjerne sørger for dette. Jeg er glad jeg møtte et miljø der det var rom for å være meg selv, eller så hadde jeg nok fortsatt være en basiv bitch, fordi det var det jeg følte jeg måtte og skulle være

Anonymkode: dda8d...b28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:


HAHA. ÅHNEI.

"OMG GILETTE LAGER REKLAME SOM BER OSS OM Å BLI FLINKERE TIL Å TA VARE PÅ HVERANDRE, RAAAAAAAAAAANT DETTE ER FORJÆVLIG SKAL ALDRI BARBERE MEG IGJEN!!!!" 

"Nei nå får det være nok på disse feministene, nå har dem faen meg begynt å si fra at seksuell trakassering og overgrep ikke er greit. De hater alle menn, jeg føler meg skikkelig støtt!!!!!!!!!" 

"Åhhh, jeg ble avvist av hun jeg likte på ungdomsskolen, dette er et så stort problem at nå skal jeg sitte noen år på internett å oppfordre andre gutter til å hate damer, og gjennomføre terrorskyting og kjøre en bil inn i folkemengder for å ta hevn på kvinner" 

 

Anonymkode: 283d5...ec4

Hva er det du tror denne tråden handler om ?

Anonymkode: 33941...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider


 

29 minutter siden, stardust75 skrev:

 

Menn kommer som oftest med statistikk, data , fakta og forskning når de kommer med argumentene sine, kvinner kommer som oftest med sine personlige følelser og erfaringer, det har ingenting i debatter å gjøre. Så den der må du lengre med ut i skogen, etter å ha vært her på Kg i 4 år så tror jeg nok kvinner er ganske mye så værre på det enn menn og det er fordi kvinner er styrt av følelser og ikke logikk


Feil, kvinner kommer med fakta, forskning og statestikk. Menn kommer med sine fragile følelser over det. Andre eksempler er Me Too kampanjen godt eksempel, likelønnsdebatten, overgrepskulturen osv. 

Anonymkode: 283d5...ec4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...