AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #61 Skrevet 20. januar 2019 6 minutter siden, Peonjenta skrev: Dere som blir holdt våkne på nettene pga musikk og nach. Dere må klage til sameiet/borettslaget. Det er jo ikke lov til å holde på slik! Eller si fra selv, vil de ikke skru ned så ring politiet. Hjalp ikke i mitt tilfelle. Anonymkode: 86bd8...58e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #62 Skrevet 21. januar 2019 På 19.1.2019 den 7.49, AnonymBruker skrev: I går kveld var det vors i leiligheten over. Høy musikk, mye roping og skriking. Null stress, jeg skrudde opp volumet på TVen og tenkte ikke mye over det. Bikkja så ikke ut til å bry seg heller. Da jeg la meg kl 12 var de i leiligheten over godt i gang med fredagsligget og da jeg lukket øynene for å sove eskalerte det med dunking i veggen og stønning. Ikke noe problem, det varte jo bare 4-5 minutter hvorav kanskje ett halvt minutt var ordentlig høylytt, ble motivert til å onanere selv og sov enda bedre da de var ferdige. Og bikkja sov i ro og fred i stua. Kl. 4 våknet jeg av nach i leiligheten over. Puttet i sov i ro og sovnet igjen tvert. Så våknet jeg kl 7:15 av barneskrik fra leiligheten under. Lydene penetrerte sov i roen og gikk rett til migrenesenteret. Bikkja ble urolig, som vanlig, og skrapte på døra til soverommet mitt. Nå har vi gått morgentur og lurer på hva vi skal bruke denne formiddagen som ble ti-tre timer lengre enn planlagt til. Så igjen: Den typen nabo med barn 😋 Anonymkode: 2ce4d...0de For et mareritt, håper at jeg slipper å bo i blokk... Anonymkode: fcded...43b 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #63 Skrevet 21. januar 2019 De som kommer og ringer på hele tiden og skal låne ditt og datt. Som ikke har snøskuffe og må låne den, må låne kasserolle når de skal ha middagsgjester. Uten at de leverer tilbake - så da må VI gå og ringe på noen dager senere når vi trenger den tilbake.... Som sender de bråkete og frekke barna over til oss for å leke i tide og utide, og når vi sier det ikke passer, for vi har besøk, sier de at barna kan da vel komme og leke der likevel??? De har nemlig vært på fest og trenger å sove... Som ikke gidder å måke eller strø sin egen innkjørsel og gangvei, og derfor bruker vår vei. Som setter fulle søppelposer ved siden av søppelkassa når den er full, slik at vi får alskens krypdyr og fugler som drar ting utover.... Grrrrrr Naboene våre er av en meget avslappet holdning, og bryr seg lite om uskrevne regler. De er nok kjempegøyale venner å ha, men mindre gode å ha som naboer. Anonymkode: 9fe0d...fbc 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #64 Skrevet 21. januar 2019 Naboen som hver dag/ ettermiddag/ kveld i vårs/ sommer-halvåret sitter og skyper på hverandaen i timesvis! Så hele gata hører hele samtalen (fra begge parter). Anonymkode: c045c...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #65 Skrevet 21. januar 2019 Må bli den gale nabodama som ikke takler lyd. Om klokka er over 23 kan vi ikke ha lyd på tven uansett hvor lavt det er. Da banker hun i veggen. Skrur vi ikke av kommer hun på døra. Om jeg hvisker til samboeren banker hun også, hun må jo ha ekstremt god hørsel! Anonymkode: b935e...a30 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #66 Skrevet 21. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For et mareritt, håper at jeg slipper å bo i blokk... Anonymkode: fcded...43b Man blir vant til det Selv blir jeg emo av all stillheten av å være for lenge i mammas hus på landet, men hadde nok greid å vende meg til det. Anonymkode: 2ce4d...0de
_popcorn_ Skrevet 21. januar 2019 #67 Skrevet 21. januar 2019 Jeg elsker disse nabo-trådene, for da innser jeg at jeg virkelig har verdens beste naboer! Har bodd i 6mannsbolig 2,5 år, og aldri hatt en eneste ting å klage på når det gjelder mine naboer. Er både småbarn, hund, katt og vors/nach folk, og alle klarer fortsatt ta hensyn til hverandre. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #68 Skrevet 21. januar 2019 På 19.1.2019 den 8.18, AnonymBruker skrev: De som alltid har gardinene trukket for, og som du aldri ser eller hører noe fra. Anonymkode: 6e5f9...0d8 Jeg er en sånn nabo.. Gardinene er trukket for fordi jeg ikke vil ha spesielt mye innsyn og ikke har behov for å se ut av vinduet hele tiden. Naboene ser eller hører ikke så mye fra meg fordi jeg jobber om natta og sover når andre folk er våkne. Anonymkode: c314e...4af 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #69 Skrevet 22. januar 2019 På 18.1.2019 den 4.13, AnonymBruker skrev: Jeg vet det, og de har liksom "gjort alt riktig" i forhold til å trene hunden på å være alene hjemme, og fulgte i begynnelsen med på hunden på ipad når de var på jobb, og flyttet hunden fra soverommet til stua når jeg var nede og fortalte at hunden bjeffer HELE dagen, rett under soverommet mitt. Men det virker som de har gitt opp nå... De bablet også noe om at oppdretteren hadde sagt at rasen bare var slik, og var vanskelig å trene til å være hjemme alene. Det er helt jævlig å høre på, både for dyrets del, og min egen. Anonymkode: f9f38...5a8 Dette høres forferdelig ut for hunden. Det er bedre om de gir bort hunden til noen som kan være mer hjemme, eventuelt leverer den til et omplasseringssted. Der slipper den i hvert fall å være alene mens den venter på et nytt hjem. Anonymkode: 8bd85...23f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #70 Skrevet 30. januar 2019 Naboen min. Både de i første og andre etasje. I andre etasje har de to drittunger som hyler og gaper hele dagen Lang når de er ute om sommeren og moren Kjefter på dem tilbake så det høres ut som de har tre unger. og personen i første etasje spiller jævla høy musikk hver fuckings helg. Holder på å bli gal. Hele huset er et eneste stort freak show!!! Anonymkode: d0fbd...931
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #71 Skrevet 30. januar 2019 De som skal støvsuge til alle døgnets tider. De som har til alle årstider har høylytte byggeprosjekt utenfor, til alle døgnets tider hele uka. De som ikke har navnet sitt på postkassa si, til tross for at de har bodd her svært lenge. Hjelper ikke å ha bodd her svært lenge når postmannen putter deres post oppi vår postkasse. Ikke hjelper det å si i fra til dem om å kjøpe nye slike lapper heller. Anonymkode: bc83b...c43 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #72 Skrevet 30. januar 2019 Naboen vegg i vegg som setter tv-en på full guffe etter midnatt slik at babyen våkner 😣 Det er så ille at jeg hører ordrett hva menneskene på tv-en sier. Så da har jeg våken baby frem til 3-4 på morgenen. Gøy 😖 Anonymkode: 5d04f...4ff
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #73 Skrevet 31. januar 2019 De verste naboene jeg har hatt er de med hund. Har egentlig aldri opplevd å ha naboer med hund som ikke bjeffer konstant. En stund bodde jeg et sted med TO bråkete nabobikkjer. (To ulike naboer) Den ene bikkja pleide å hoppe frem og bjeffe drithøyt når det gikk folk forbi. Jeg ble skremt så mange ganger. Den andre ga eierne bare totalt faen i. Den gikk rundt midt på natta og bjeffa i nabolaget. Når den døde, skaffa de seg en ny. Herregud. Her jeg bor nå er det veldig lytt, og jeg hører gåing, TV og snorking fra stua/kjøkken over meg. Jeg leier sokkelleilighet. Men det går fint. De har noen ganger besøk av dattera si med hund da, og da bråker det noe jævlig i huset. Nå virker det kanskje som jeg hater hunder, haha. Men jeg har møtt en del fine, søte, snille og rolige hunder også. Men sånn høy bjeffing i kjempelang tid er irriterende. Og selvfølgelig er de mest bråkete hundene i hus med flere leiligheter eller tettbebygd nabolag. Så har jeg bare opplevd en liten periode å bo i samme bygg som noen som spilte drithøy musikk. Dette var under studietiden. De var utvekslingsstudenter og skulle bare være der et halvt år, heldigvis. De hadde fest midt i uka mens jeg hadde hjemmeeksamen, og når de ble bedt om å skru ned så gadd de ikke bry seg. Anonymkode: cfa1c...6ab
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #74 Skrevet 31. januar 2019 Bryr meg ikke om barn rundt meg, eller bjeffende hunder og/eller snikring. Festing skjer ikke ofte rundt meg her. MEN jeg er lei meg for at INGEN stakk innom når jeg var nyinnflyttet med et "hallo, velkommen hit, vi bor i leiligheten ved siden av" f.eks... eller ikke kommer innom på et lite kaffebesøk, hilser på deg ute eller smiler når dere møtes... alle har det så travelt med seg og sitt. Jeg har gjort det med ny-naboen under meg, og det syntes han var meget hyggelig, så vi er faktisk på hils når vi møtes. Anonymkode: 8a26b...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #75 Skrevet 31. januar 2019 De med hunder som bjeffer og barn som løper inn i hagen vår og styrer, uten at de bryr seg..... Også de som MÅ snakke med en gang du setter deg ut på terrassen, eller bare du viser deg, for den saks skyld. Anonymkode: 37be9...3a0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #76 Skrevet 31. januar 2019 Naboer som har for liten tomt til de hobbyene sine. Den ene naboen har 2 Tesla og en annen bil, parkeringsplassen deres har bare plass til en av bilene. I tillegg vasker han disse bilene hver bidige dag, til og med på kveldstid iført hodelykt. Anonymkode: 4f49a...198 1
dragonfly91 Skrevet 31. januar 2019 #77 Skrevet 31. januar 2019 Har 2 bygdedyr i gata. De vet alt om alle, vet vell mer om meg enn jeg gjør om megselv. Sprer rykter og løper omtrent sikksakk mellom husene her. Har en teori på at de peker så mye på andre så ingen skal se hvordan de egentlig har det og ER. Presenterer seg selv som verdens beste naboer og gode venner, men alt du gjør og sier er feil. Klarer ikke sånne folk jeg hele tiden må vokte meg for. Nå flytter vi heldigvis! 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #78 Skrevet 31. januar 2019 Bor i ett borettslag, og han ene naboen som bor her irriterer meg grønn! Er det noen som har fest, og bråker litt mye, så er han der med en gang og skal kjefte fordi han og ungen dems ikke får sove. Barna våre fikk kjeft av han kl 19:30 en varm sommerdag fordi de ikke visket når de var ute i hagen, ungen hans sov så da måtte jo tydeligvis hele nabolaget være stille. Men tar denne naboen noe hensyn selv? Man skulle jo kanskje tro det mtp hvor mye han vil at hele nabolaget skal ta hensyn til han? Men NEI DA! Hver eneste morgen hører jeg ungen hans ute, han skriker og roper, og klokken er da alt fra 06:30-7:30. Da skal tydeligvis hele nabolaget stå opp, han snakker ikke til ungen sin en gang og ber han om å være stille. Aldri har jeg hørt han si noe til ungen sin, og ungen hans blir snart seks år! Og denne naboen har fest, og han bråker, men er det noen som gidder å si fra? Nei, fordi man overlever litt bråk en gang i mellom. Har man fest hver eneste helg, så forstår jeg at det kan bli slitsomt. Men så lenge musikken ikke er høyt på, og folk ikke står ute å roper kl 01 på natten, så skjønner jeg ikke hva som er vitsen med å klage. Så den naboen som jeg synes er værst er den naboen som skal ha alle til å ta hensyn til denne enkelte naboen, men som ikke tar ett drøyt hensyn selv. Anonymkode: 54701...5a5 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #79 Skrevet 31. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: Bryr meg ikke om barn rundt meg, eller bjeffende hunder og/eller snikring. Festing skjer ikke ofte rundt meg her. MEN jeg er lei meg for at INGEN stakk innom når jeg var nyinnflyttet med et "hallo, velkommen hit, vi bor i leiligheten ved siden av" f.eks... eller ikke kommer innom på et lite kaffebesøk, hilser på deg ute eller smiler når dere møtes... alle har det så travelt med seg og sitt. Jeg har gjort det med ny-naboen under meg, og det syntes han var meget hyggelig, så vi er faktisk på hils når vi møtes. Anonymkode: 8a26b...fb9 Dette har jeg lyst til å gjøre, ettersom vi nettopp har fått nye naboer, og det ser ut som de har barn på alder med våre. Men jeg synes det er vanskelig, for alle er så opptatte nå for tiden. Ringer man på uanmeldt så er de jo mest sannsynlig enten midt oppi noe eller ikke hjemme. Sjelden vi treffer på noen utenfor her nå på vinteren også. Da vi flyttet hit var det midt på sommeren og alle var ute, så vi ble kjent med naboene med en gang. Anonymkode: 57d16...fcd
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #80 Skrevet 31. januar 2019 Naboen over når jeg bodde på hybel hadde karaoke fyllefest 5 dager i uka. Veldig kjekt å stå opp og jobbe fra klokken 7 når musikken slutta klokken 4... Naboen ved siden av (felles inngang) hadde høylytt sex med noen av damene fra byen noen av disse dagene. Greit det, men når han maser om at de skal hyle og skrike og det ofte hørtes ut som de skulle føde, ble det litt mye.. En av naboene jeg har nå vil ikke hilse engang hvis hagen er litt ustelt. Liker ikke det heller, men i forhold til de andre to... Anonymkode: 2a1d7...3c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå