Gå til innhold

Hvilken type nabo irriterer deg mest?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bump

Anonymkode: 1cacf...577

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i blokk, og har gjennom årene hatt mange ulike, irriterende naboer. Det mest irriterende er støy på nattestid, enten fra musikk eller fra hund som bjeffer. Nå er flere av disse flyttet heldigvis! Det siste problemet nå, er at det generelt er mye festing hos naboen vegg i vegg. Mye vors og nach, mange menneske som går fra vors og kommer tilbake på nach, for så å gå igjen i 5-6-7 tiden på morningen. Hører de ikke så veldig mye når de er inne, men når de kommer til og fra så er det høylydt prating og høy latter, smelling med dører, roping, og de blir ofte utenfor å ta seg en røyk eller flere. Alt dette rett utenfor mitt soveromsvindu. Aner ikke hvor mange ganger jeg bråvåkner med hjertebank av dette rabalderet! Og når jeg skriver dette, så tror dere vel det gjelder 20- åringer, men neida, dette er en god gjeng godt inn i 40-årene🙄 Helt utrolig at de ikke har lært seg å ta litt hensyn.. 

Anonymkode: abb81...9f8

• Liker 1
Skrevet

Naboer som snakker HØYT og roper spesielt om natten, har fest uten å gi beskjed/nabovarsel,går med høyhælte sko kl 06.30 i leil over meg, naboer som ikke resirkulerer dvs.de kaster glass/metall/åpne restavfallposer oppi papiravfallet, slik at det blir en grisete graut av søppel. Dette er som oftest de som leier og ikke forstår at vi som eier leil i huset betaler kommunale avgifter for at det skal resirkuleres. 

Anonymkode: 67605...144

Skrevet
På 31.1.2019 den 9.23, AnonymBruker skrev:

MEN jeg er lei meg for at INGEN stakk innom når jeg var nyinnflyttet med et "hallo, velkommen hit, vi bor i leiligheten ved siden av" f.eks... eller ikke kommer innom på et lite kaffebesøk, hilser på deg ute eller smiler når dere møtes... alle har det så travelt med seg og sitt.

Jeg har gjort det med ny-naboen under meg, og det syntes han var meget hyggelig, så vi er faktisk på hils når vi møtes.

Anonymkode: 8a26b...fb9

Her er nok alle veldig forskjellige. Jeg har rolige og ålreite naboer, og kan godt stoppe på og veksle noen ord ute (vi hilser i hvert fall alltid når vi møtes), men jeg ville ikke likt å få besøk på døra av mennesker jeg ikke kjenner. Føler at det blir litt for "invaderende". Blir selvsagt annerledes om man på forhånd har snakket en del når man har møtt på hverandre ute, og kanskje funnet ut at man har en del til felles.

Anonymkode: 8babd...16c

• Liker 3
Skrevet
På 18.1.2019 den 4.13, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det, og de har liksom "gjort alt riktig" i forhold til å trene hunden på å være alene hjemme, og fulgte i begynnelsen med på hunden på ipad når de var på jobb, og flyttet hunden fra soverommet til stua når jeg var nede og fortalte at hunden bjeffer HELE dagen, rett under soverommet mitt.

Men det virker som de har gitt opp nå... De bablet også noe om at oppdretteren hadde sagt at rasen bare var slik, og var vanskelig å trene til å være hjemme alene.

Det er helt jævlig å høre på, både for dyrets del, og min egen.

Anonymkode: f9f38...5a8

Du kan jo foreslå å ha hunden hos deg. Den bjeffer sikkervikke hvis han er med noen. Da kan du sfå ove og hunden slipper å være alene

Anonymkode: 73ab5...2cb

• Liker 3
Skrevet

Stort sett bare kule naboer her.

2 jeg har "Ett Øye" til... ( - I k k e  ett "godt øye" ).

De, -som kjørte den første "Væpnede politiaksjonen" på døra mi.

-Og de som trudde det var en smart plan å kjøre utefest, -med ett helvetes anlegg, -til klokka var 0230,

-jeg ba de roe seg... -Pappa lå på smertepumpe, -ventet på å dø. ...

Den tabba gjentok seg aldri igjen. Aldri. -Nå er de som Mus. ... -Grrr...

a.

• Liker 1
Skrevet

Når man "kjører væpnet politiaksjon", så er det kanskje ikke helt uten grunn?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når man "kjører væpnet politiaksjon", så er det kanskje ikke helt uten grunn?

Onkel sa: Lukk verandadøra, sett korken i flaska, og gå å legg deg. ...

S Å "Alvorlig" var det. ... :-)

Du sa. ... "Modige" Anonymkode: 8babd...16c

Ear:

a.

Skrevet

Jeg synes de fleste naboene mine er ok nå, heldigvis. Vi har bra lydisolering inne i boligene. Jeg bor i et nytt felt hvor det er både rekkehus og blokker. Utenfor rekkehusene er det overbygd tak, så det danner en slags svalgang bortover, og den bærer lyden veldig godt.

Nærmeste nabo har ingen døgnrytme. Han kan komme og gå når som helst, og er ofte ute av døra 20 ganger om dagen. Jeg vet dette fordi han øver seg til VM i å slenge igjen døra. Det høres ut som noe sprenges. Den eneste rytmen man kan si at han har er at han hver eeeneste natt går ut 0130, og kommer hjem 0135. Hver jævla natt. Ja, jeg skjønner hva han mest sannsynlig driver med. Utrolig irriterende å bli vekt av dette.

Den andre tingen som kan være irriterende er at hele sameiet, med over 100 boliger, har en Facebookgruppe. Det er gjengangerne innom flere ganger i uka og sutrer over banale ting. De burde ikke hatt denne arenaen. For noen år siden ble jeg anklaget der inne for å ha reist på ferie og satt igjen katta mi utendørs. Jeg ble tagget i innlegget. Det kom mange kommentarer om hvor fæl jeg var, og at "enkelte burde ikke hatt dyr". Jeg var ikke på ferie, og det var ikke min katt de hadde sett. Det eskalerer fort når man sitter sånn 😛

Anonymkode: 5431a...ae4

• Liker 4
Skrevet

Den over meg,som er student og av og til hjemme på dagtid,som spiller høy musikk og GAULER med. Ikke synger,men gauler.

De under meg,ei dame med ei datter i 10årsalderen. De krangler dagstøtt,med smelling av dører,roping av drapstrusler og andre hatefulle ytringer.

Ganske irriterende de som spytter snus på speilet i heisen også.

Anonymkode: 0d102...129

Skrevet

Narvestad- typer og de som bråker uten å ense at de har naboer.

• Liker 3
Skrevet

Naboer som kjøper store anlegg.

Når man bor i blokk eller leilighet er det ikke greit å ha på TVen på full guffe med ekstra bass.

Barnefamilier. Barna løper, skriker, foreldrene krangler, det grines hele døgnet, det hoppes og spilles ball inne, lista er laaaaang.

Eldre mennesker som også har på TV og radio så høyt at man hører deres program bedre enn eget program. Eldre som følger med og sladrer på alt og alle. Eldre som skal prate i evigheter. Eldre som reagerer på at man henger opp klesvask på søndager.

Jeg reagerer også på diverse blinkende julelys, det er så jævelig.

Skrevet

Naboer som spiller høy musikk, fester og driter i resten av nabolaget. Heldigvis er det ingen som driver sånn her jeg bor nå. 

Anonymkode: 1d779...8c4

• Liker 1
Skrevet

Her har det blitt helt fantastisk etter at hun sure mugga under meg flyttet! Var ikke måte på hva hun klaget over. Jeg sa alltid ifra de gangene jeg hadde vors, holdt sjeldent på lengre enn til 00, og fikk alltid klager fra henne. Kunne få melding 23:02 «nå må dere være stille!». Gadd hun å si ifra når hun og 8 venninner satt ute i Hagen og røyket og hørte på musikk til 1-2 på natten? Neeeei

Anonymkode: 5e3e5...e96

• Liker 1
Skrevet

Naboer som irriterer meg er de som later som de skal være snille mot meg og enten seksuell trakasserer meg eller lover og lyver til meg.

Skrevet

De fleste her er veldig fine. 

Men vi har en nabo som blir psykotisk hver gang hun ruser seg. Så da blir det drapstrusler og påfølgende væpna politiaksjoner. 

Har hatt ti aksjoner siste året. Og det er litt slitsomt. Holder på i flere timer med fullt av ambulanser og politibiler, med skjold og hjelmer og våpen. 

12 timer senere er hun hjemme igjen.  

Fordelen er at vi blir veldig godt kjent med alle andre naboer under disse aksjonene 😂

Anonymkode: 59b4e...183

• Liker 1
Skrevet

Jeg har faktisk flyttet en gang, fordi tre naboer hadde hatt en nabofeide gående i mange år. 20 år, om jeg skal tro en annen som var uheldig nok til å bo i sameiet også, uten å være direkte involvert. Egentlig. Det var bare det at selv om man ikke ønsket å bli deltagende i konflikten mellom de tre, så var det slik at bare man hilste høflig på en av dem anså de andre det som at du hadde tatt motstanderens side. 

Jeg holdt ikke ut å bo i denne arnen av intenst hat. Jeg ble så stresset av det at det ble umulig for meg å bo der. Jeg ble nervøs, generelt. 

Jeg vet ikke hvordan andre klarte å bo midt i dette, uten å bli tullete selv. 

Konfliktene var bare tull egentlig, dreide seg om småting, som om det å hate hverandre var en hobby mest, men for meg ble det så ubehagelig at jeg ikke klarte å bo der. 

Anonymkode: 35fe1...f6c

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo foreslå å ha hunden hos deg. Den bjeffer sikkervikke hvis han er med noen. Da kan du sfå ove og hunden slipper å være alene

Anonymkode: 73ab5...2cb

Innlegget du siterer er over ett år gammelt.

Anonymkode: 84b88...458

Skrevet
På 18.1.2019 den 15.47, AnonymBruker skrev:

De som følger med på hva jeg gjør. De står bak gardinene.  Litt morsomt at de ikke skjønner at jeg vet. Nå er jeg blitt oppmerksom på de. De er alltid de samme naboene. 

Anonymkode: fb75a...d9f

Bare som et tips: De gir seg gjerne dersom du vinker ;) 

Skrevet

Hos naboen kan barna gråte i en time eller to i strekk, tilsynelatende uten at noen gjør noe med det. Store deler av døgnet hylles det. I tillegg er det jevnt bråk i form av dunking både tidlig og sent.

Anonymkode: d8f8c...ebd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...