AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #21 Skrevet 18. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Den naboen som hele tiden kommer innom på besøk! Jeg tørr omtrent ikke gå på do på dagtid lengre... Jeg flytter heldigvis snart Anonymkode: bc5f8...693 Men du har vel lås på døra? Og du er et selvstendig vesen som selv bestemmer om du ønsker å åpne? Eller? Anonymkode: c7226...a66 6
Daria Skrevet 18. januar 2019 #22 Skrevet 18. januar 2019 De som synes nachspiel fra kl 03 til 06, med høy musikk og allsang er en kjempeidé, til tross for at de bor i blokk hvor veggene er så tynne at man kan høre naboen nyse Allsang på fest er i det hele tatt mitt hatobjekt nummer 1 når det gjelder nabobråk, det er virkelig grusomt å høre på. En del lyder må man jo leve med når man bor i blokk, men enkelte går bevisst inn for å være unødvendig høylydte uten tanke på at de faktisk ikke bor i enebolig. Ikke for å være plagsomme, men fordi det å ta hensyn til andre tydeligvis ikke er en tanke som har slått dem noensinne... 15
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #23 Skrevet 18. januar 2019 De som følger med på hva jeg gjør. De står bak gardinene. Litt morsomt at de ikke skjønner at jeg vet. Nå er jeg blitt oppmerksom på de. De er alltid de samme naboene. Anonymkode: fb75a...d9f 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #24 Skrevet 19. januar 2019 I går kveld var det vors i leiligheten over. Høy musikk, mye roping og skriking. Null stress, jeg skrudde opp volumet på TVen og tenkte ikke mye over det. Bikkja så ikke ut til å bry seg heller. Da jeg la meg kl 12 var de i leiligheten over godt i gang med fredagsligget og da jeg lukket øynene for å sove eskalerte det med dunking i veggen og stønning. Ikke noe problem, det varte jo bare 4-5 minutter hvorav kanskje ett halvt minutt var ordentlig høylytt, ble motivert til å onanere selv og sov enda bedre da de var ferdige. Og bikkja sov i ro og fred i stua. Kl. 4 våknet jeg av nach i leiligheten over. Puttet i sov i ro og sovnet igjen tvert. Så våknet jeg kl 7:15 av barneskrik fra leiligheten under. Lydene penetrerte sov i roen og gikk rett til migrenesenteret. Bikkja ble urolig, som vanlig, og skrapte på døra til soverommet mitt. Nå har vi gått morgentur og lurer på hva vi skal bruke denne formiddagen som ble ti-tre timer lengre enn planlagt til. Så igjen: Den typen nabo med barn 😋 Anonymkode: 2ce4d...0de 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #25 Skrevet 19. januar 2019 22 timer siden, Catalina Culès skrev: De nysgjerrige, som lusker bak gardinet, og følger med på alt og alle, og graver og spør om ting de ikke har noe med. Åh ja! De er den verste typen!! Anonymkode: 5a204...913 5
skruf Skrevet 19. januar 2019 #26 Skrevet 19. januar 2019 Har to naboer som snekrer, sager og styrer på hvert ledige øyeblikk når de ikke er på jobb. Det er seriøst aldri fred og ro i nabolaget, og jeg holder på å klikke når jeg våkner kl 7 på en søndag av sirkelsag og spikerpistol. Den ene naboen begynte t.o.m med snekring ute 1 juledag (da tror jeg noen sa i fra, for det ble stille etter en halvtime) En ting jeg undres over er at de har så mye å snekre og styre på med, de må jo snart bli ferdige med plattinger, uteboder, gjerde, steinlegging osv osv. Husene deres er forholdsvis nye. 14 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #27 Skrevet 19. januar 2019 Mine naboer som har det vanvittig rotete utfor inngangspartiet sitt, slik at mine besøkende tror jeg bor i en «Ghetto». Aner ikke hvor mange ganger jeg har bedt de rydde.. Grøsser av tanken på hvordan det ser ut inne der😧 Og bare sånn for syns skyld, nei de har ikke barn, ei heller funksjonshemminger. Anonymkode: 65cc4...019 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #28 Skrevet 19. januar 2019 9 minutter siden, skruf skrev: Har to naboer som snekrer, sager og styrer på hvert ledige øyeblikk når de ikke er på jobb. Det er seriøst aldri fred og ro i nabolaget, og jeg holder på å klikke når jeg våkner kl 7 på en søndag av sirkelsag og spikerpistol. Den ene naboen begynte t.o.m med snekring ute 1 juledag (da tror jeg noen sa i fra, for det ble stille etter en halvtime) En ting jeg undres over er at de har så mye å snekre og styre på med, de må jo snart bli ferdige med plattinger, uteboder, gjerde, steinlegging osv osv. Husene deres er forholdsvis nye. Tror vi har samme nabo🤣 Anonymkode: 65cc4...019 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #29 Skrevet 19. januar 2019 De som alltid har gardinene trukket for, og som du aldri ser eller hører noe fra. Anonymkode: 6e5f9...0d8 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #30 Skrevet 19. januar 2019 På 18.1.2019 den 6.07, AnonymBruker skrev: Den naboen som hele tiden kommer innom på besøk! Jeg tørr omtrent ikke gå på do på dagtid lengre... Jeg flytter heldigvis snart Anonymkode: bc5f8...693 Lås døra. Anonymkode: b2fed...816 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #31 Skrevet 19. januar 2019 Somalisk familie i leiligheten under. De snakker ikke, de roper til hverandre, Og i tillegg klager de på at min vaskemaskin bråker og at jeg ikke kan vaske klær etter kl 21. Jeg vasker da klær fra kl 21-23 for å overdøve ropingem deres😁 De som plasserer digre trampoliner i hagen i et sameie uten å spørre eller gi beskjed til naboen. Anonymkode: 047fa...b63 9
Duckie Skrevet 19. januar 2019 #32 Skrevet 19. januar 2019 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: De som alltid har gardinene trukket for, og som du aldri ser eller hører noe fra. Anonymkode: 6e5f9...0d8 Det høres jo ut som drømmenaboer. For meg er det bråk som er det verste problemet. Bor i blokk og forventer at det er lyd rundt meg, men timesvis med bass, bikkjegneldring og hylende unger tærer på nervene mine. Jeg har forståelse for at man må pusse opp, at hunden kan bjeffe av og til og at barn gråter, men det er om det pågår i timesvis, og gjerne på ugunstige tidspunkter jeg blir mest grinete. Endret 19. januar 2019 av Duckie 17
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #33 Skrevet 19. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: De som følger med på hva jeg gjør. De står bak gardinene. Litt morsomt at de ikke skjønner at jeg vet. Nå er jeg blitt oppmerksom på de. De er alltid de samme naboene. Anonymkode: fb75a...d9f Haha! Du må nesten vinke, slik at de forstår at de blir sett. Fortsetter de etter dette, så er de virkelig ikke riktig navla. Anonymkode: bba40...a68 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #34 Skrevet 19. januar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som alltid har gardinene trukket for, og som du aldri ser eller hører noe fra. Anonymkode: 6e5f9...0d8 Fordi da får du ikke snike på naboene? 😂 Anonymkode: bba40...a68 12
Million Skrevet 19. januar 2019 #35 Skrevet 19. januar 2019 Jeg bor i blokk selv, og er sjeleglad jeg ikke har party-svensker eller andre festgærne mennesker som naboer, som torturerer sine naboer i timesvis om natten hele tiden. Har imidlertid blitt vekket om og om igjen de siste par årene av ungeskrik om natten. Barn som våkner og griner. Noen ganger holder de på i en time, andre ganger fem minutter. Det er så forbannet irriterende å bli vekket om natten fordi jeg har så vanskelig for å sovne igjen. Samtidig forstår jeg jo at foreldrene ikke kan noe for dette, småbarn har det med å våkne om natten og grine, det vet jeg jo (har barn selv). Nå har naboen over meg med to skrikerunger flyttet, og jeg engster meg for hva slags nabo jeg vil få istedet.... håper ikke det er en som spiller høy musikk hver helg om kvelden og natten, eller en som har en hund som bjeffer støtt. Hunder som bjeffer tar førstepremien. Jeg bare hater det. Jeg har hund selv, men hadde aldri latt den stå og bjeffe en hel dag f.eks. 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #36 Skrevet 19. januar 2019 Han middelaldrende alkisen som brukte å sovne fra nattmaten sin i stekeovnen. Hun østeuropeiske alenemora som ikke gadd gå tur med barna sine, men lot dem sykle og herje i trappene og korridoren. Paret som satte sprengfulle søppelposer (gjerne med rekeskall) utenfor døra si, slik at hele oppgangen stinket død. Glad jeg ikke bor i blokk lenger. Anonymkode: 144e8...3b2 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #37 Skrevet 19. januar 2019 De som har feil kjøkkenvifte, er klar over at matlukten kommer inn til noen andre her og gjør ingenting med det. Må vente et par måneder før jeg kan si opp avtalen og da er det UT! Anonymkode: 8b78d...bc3 1
Gjest ti10 Skrevet 19. januar 2019 #38 Skrevet 19. januar 2019 Førsteplassen deles mellom de som bråker til alle døgnets tider og de nysgjerrige ryktesprederne som holder deg konstant under oppsikt og dikter fritt ut fra observasjonene.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #39 Skrevet 19. januar 2019 Rot utenfor leilighetsdøra i en blokk/bygård er en slager. Har en familie i oppgangen her, og utenfor døra deres er det samlet kanskje 10 par sko, alt av barnas skiutstyr, masse strand- og sommerleker (ja, har stått der hele vinteren), samt mye annet skrot. Alle skoene gjør at det lukter kronisk tåfis i oppgangen, og vi andre blir jo flau når vi får gjester som må gå forbi det rotet. Min aller største frustrasjon som nabo er riktignok nattebråk. Det er virkelig ikke greit med høy musikk og tramping/skråling hele natta når du bor så tett på andre mennesker. Et vorspiel er OK (og heng gjerne opp et nabovarsel), men seinest ved midnatt tar man med seg festen ut på byen. Det er så destruktivt og slitsomt for naboer å bli holdt våkne, hele neste dag blir jo redusert. Har flere ganger gått på jobb med tidenes poser under øynene, fordi jeg kun har fått sove mellom 04 og 07 den natta. Anonymkode: 07404...1fb 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #40 Skrevet 19. januar 2019 Litt morsomt. Jeg har seriøst alle disse naboene. Ingen normale folk. En som alltid bruker verktøy, en med bjeffehund, en som alltid er oppdatert bak gardinene sine og er «nabopoliti». En alkis med alskens uteprosjekter og skrikete unger. En som fester hele natten. En som står opp halv fem for å måke en cm snø og bruker minst en time på det - helst med snøfreser. Lucky me. Anonymkode: abdf1...8ca 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå