Gå til innhold

113 NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Hva heter "back board" på engelsk?" spurte hun ene ambulansearbeideren den andre da de hjalp en gammel engelsktalende dame.

Jeg holdt på å dø av latter.

Litt skremmende hvor dårlige engelskkunnskaper de har, håper de er bedre i ambulansefag.

Anonymkode: 1409e...bb5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fikk med deg at engelsk er tredjespråket hennes? Hun har samisk som førstespråk, og deretter norsk. 

Anonymkode: 1c4cf...0e0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag sto det at episode 10 skulle bli planlagt sendt: Tirsdag 26. Februar 2019 kl 23:55. Når jeg sjekker nå står det Søndag 3. Mars 2019 kl 20:15 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 23c2f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

På søndag sto det at episode 10 skulle bli planlagt sendt: Tirsdag 26. Februar 2019 kl 23:55. Når jeg sjekker nå står det Søndag 3. Mars 2019 kl 20:15 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 23c2f...bb8

Den sendes søndag 20:15 ja :) Det har jeg allerede nevnt i #78 :P Gleder meg masse til å se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun med hodeskader/stor bandasje rundt hodet som er vist i noen oppsummeringer/teasere er klippet vekk, derfor ble det byttet om på episode 9 og 10?

Anonymkode: 54e23...aff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 12.32, Millimani skrev:

Henvendelse til NRK tv ga meg følgende svar:

Hei, Vi beklager endringene i NRK TV, men på grunn av forhold knyttet til innholdet programmet, ble episode 8 og opprinnelige episode 9 tatt bort, for videre redigering. Episode 10 ble i går sendt som nummer 9, og opprinnelige episode 9 blir sendt neste søndag, 3 mars klokken 20:15. Episode 8 skal ifølge redaksjonen bli publisert igjen i løpet av dagen.
//Stian, publikumsservice

 

hmm kanskje en pasient ombestemte seg og ønsket å bli fjernet fra episode. Rart at de bare tok den ned liksom. Så at episode 8 tror jeg deg var, var utilgjengelig plutselig

Anonymkode: 494ef...dbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2019 den 22.12, AnonymBruker skrev:

"Hva heter "back board" på engelsk?" spurte hun ene ambulansearbeideren den andre da de hjalp en gammel engelsktalende dame.

Jeg holdt på å dø av latter.

Litt skremmende hvor dårlige engelskkunnskaper de har, håper de er bedre i ambulansefag.

Anonymkode: 1409e...bb5

Hva er skremmende med det? Språk er ikke for alle, det betyr ikke at man ikke mestrer andre fag

Anonymkode: 09462...0c0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2019 den 16.32, Teyla skrev:

Joda, sikkert respektløst, men denne jenta var ikke i en medisinsk kritisk tilstand. Ja, hun trengte bistand, og hun trengte støtte i en sikkert emosjonelt vanskelig situasjon, men det får hun på sykehuset. Ambulansepersonellets jobb er mer akutt, og tror ikke du hadde sagt det samme om du var personen som måtte vente på ambulansen? 

Hvilken episode er det? Trodde man måtte ta taxi dersom det ikke var medisinsk kritisk?

Anonymkode: 09462...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken episode er det? Trodde man måtte ta taxi dersom det ikke var medisinsk kritisk?

Anonymkode: 09462...0c0

Om denne jentas situasjon var medisinsk kritisk er ikke opp til dere å bedømme i det hele tatt. Hun hadde ikke blitt hentet med ambulanse om det ikke var nødvendig. Dette er grunnen til at jeg er skeptisk til slike program. Vanlige mennesker oppfører seg som om de er leger og vet alt.

Anonymkode: f2c5d...515

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 22.12, AnonymBruker skrev:

"Hva heter "back board" på engelsk?" spurte hun ene ambulansearbeideren den andre da de hjalp en gammel engelsktalende dame.

Jeg holdt på å dø av latter.

Litt skremmende hvor dårlige engelskkunnskaper de har, håper de er bedre i ambulansefag.

Anonymkode: 1409e...bb5

Denne kommentaren har da virkelig ingenting å gjøre med denne damens kunnskaper i sitt fag. Morsomt var det ja, hun er en sjarmerende jente som er god i jobben sin. 

Anonymkode: 2cbec...d6f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2019 den 22.57, thejohan skrev:

Leste i avisa Tromsø for litt siden at Maja (ikke hun som er samisk) slutta i protest. Hun slutta fordi hun ikke fikk lønn for utdanning. Hun hadde samme lønn som de som kun hadde gått ambulansearbeider, mens hun er sykepleier i tillegg. 

Godt det ikke var den samiske Maja, hun er råsexy.  Samme med hun samiske med bleika hår (Kristina?). Ser på serien mye på grunn av de to.

Anonymkode: 5ab07...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2019 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Syntes så synd på hun som ble sendt inn pga blødninger etter abort.

Trengte virkelig ambulansepersonellet å poengtere høyt og tydelig med pasienten på båra at : Vi må forte oss, vi har en akutt-tur som venter» eller hva de ordrett sa... 

Det lyyyste lang vei av den ene ambulansefyren at avort tydeligvis ikke var dagens høydepunkt.

Respektløst overfor pasienten. Får håpe for pasientens del at det var en spontanabort, selv om mye tydet på at det ikke var det.

Anonymkode: 592a1...022

Hvorfor det? Det hadde vel vært tøffere emosjonelt om det var spontanabort..? Ikke at det ikke er tøft uansett, men altså ja.

Anonymkode: fa27d...651

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "ambulansen " på dplay.no er mye bedre. Synes 113 virker så useriøst.

Anonymkode: 9dd98...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest thejohan
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes "ambulansen " på dplay.no er mye bedre. Synes 113 virker så useriøst.

Anonymkode: 9dd98...3b4

Useriøs? På hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, thejohan skrev:

Useriøs? På hvilken måte?

Jeg vet ikke, det virker mer som om alt er en lek. Masse ungfolk som springer rundt der, mye spøking i bilene. 

Anonymkode: 9dd98...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thejohan
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, det virker mer som om alt er en lek. Masse ungfolk som springer rundt der, mye spøking i bilene. 

Anonymkode: 9dd98...3b4

Åj. Jeg hadde gledelig jobba rundt en sånn munter gjeng om jeg hadde hatt en sånn jobb. Ser nok mye dritt og opplever nok mye fæle ting som gjør sånn at man trenger humor. De er jo som en familie. Jobber sammen i lengre perioder og må jobbe tett sammen. Ungfolk og ungfolk.. Noen må jo ta over på ett eller annet tidspunkt for de som slutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke, det virker mer som om alt er en lek. Masse ungfolk som springer rundt der, mye spøking i bilene. 

Anonymkode: 9dd98...3b4

Å jobbe i den bransjen er ingen lek. Man må kunne spøke når man kan. De to arbeiderne må kunne spøke litt seg imellom når de kjører for å hente noen det ikke haster med, eller når de har vært på et oppdrag og er på vei tilbake. Hva er galt med det? Er pasienten i humør til spøk så kan man spøke med pasienten også, ikke alle saker er like alvorlige. Det samme mens de er inne i lokalene sine. Uansett må man kunne gjøre litt mer ut av det programmet enn "bare alvor".

Jeg synes det var en interessant og spennende serie, og jeg håper det kommer flere sesonger :) 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Millimani skrev:

Å jobbe i den bransjen er ingen lek. Man må kunne spøke når man kan. De to arbeiderne må kunne spøke litt seg imellom når de kjører for å hente noen det ikke haster med, eller når de har vært på et oppdrag og er på vei tilbake. Hva er galt med det? Er pasienten i humør til spøk så kan man spøke med pasienten også, ikke alle saker er like alvorlige. Det samme mens de er inne i lokalene sine. Uansett må man kunne gjøre litt mer ut av det programmet enn "bare alvor".

Jeg synes det var en interessant og spennende serie, og jeg håper det kommer flere sesonger :) 

Jeg tror det er veldig viktig å holde en god tone seg imellom og positiv kommunikasjon for å greie å håndtere situasjonene de er oppe i sammen og å bearbeide ting etterpå. 

Anonymkode: 09462...0c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter en lignende serie på FEM i dag eller i morgen....Ambulansen.
Tror ikke den blir så bra som NRK sin serie da.

Anonymkode: 85d28...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Starter en lignende serie på FEM i dag eller i morgen....Ambulansen.
Tror ikke den blir så bra som NRK sin serie da.

Anonymkode: 85d28...c08

Episode 2 i kveld. Ligger på dplay :)

Anonymkode: a34ea...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...