Gå til innhold

113 NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fantastisk serie! Så godt arbeid ambulansekjørere og helikopterpersonell gjør for å redde og hjelpe mennesker som er skadet og i nød. Veldig flott serie dette synes jeg!

Anonymkode: a2e4b...1c3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker serien, men lurer sånn på hvordan dette med filming foregår om det ikke er staget? Får de en telefon, rykker ut og har kamerateam på slep mens de spør om de kan få filme dramatikken? Tenk å få spørsmål om man kan lage tv-serie mens en person som står deg nær er alvorlig syk/skadet? Merker jeg bare vil vite hvordan dette skjer, jeg..

Anonymkode: f2c5d...515

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
På 16.1.2019 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Vet noen hvor han Charles er fra? Jeg klarer ikke plassere dialekten. Eller er han ikke fra Norge?

Anonymkode: ebb6c...f98

Han er fra Bardu.

-Edit ser mange har skrevet det

Endret av Trynefaktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 22.12, Vampyrina skrev:

Synes han hørtes ut til å være fra Målselv...

🙄

Nå kommer alle eventuelle Bardudøler her inne til å bli fornærmet😂

 

Anonymkode: 6eaaf...aab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker serien, men lurer sånn på hvordan dette med filming foregår om det ikke er staget? Får de en telefon, rykker ut og har kamerateam på slep mens de spør om de kan få filme dramatikken? Tenk å få spørsmål om man kan lage tv-serie mens en person som står deg nær er alvorlig syk/skadet? Merker jeg bare vil vite hvordan dette skjer, jeg..

Anonymkode: f2c5d...515

Hvis det er noe veldig dramatisk så filmer de sikkert bare og spør om tillatelse til å få bruke det etterpå.

Anonymkode: 1cadc...9fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 9.27, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært noe hjertestans. Hjertet begynner ikke plutselig å slå igjen. 

Anonymkode: 51549...786

Nei, men ut i fra det vi fikk sett på tv ble det gjort forsøk på HLR. Det kan ha hatt effekt, eller det har aldri vært en hjertestans. 

Episoden viser uansett utfordringene ambulansepersonell ofte står overfor, kjempebra klippet og dokumentert! 

Anonymkode: b3e63...50d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sikter du til?

Anonymkode: cd392...b8d

Kan tenke meg han sikrer til de skredutsatte.. 🙄 

Anonymkode: b3e63...50d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 14.45, Kalevala skrev:

Fikk litt høyere puls da ja.  Det hender nok av og til at de må lete litt.  Det må være ganske stressende for dem. 

Bare ett tips. 

Hvis NOEN HER Betaler Tlf. Regning for pårørende, Les.

ANNEN Faktura-Adresse, -enn BOLIG-ADRESSE -Sjekk med Lokal AMK Sentral, Vdr.

KORREKT BOLIG-ADRESSE, I AMK\113 -Digitalt Kartværk.

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan tenke meg han sikrer til de skredutsatte.. 🙄 

Anonymkode: b3e63...50d

Sikkert han som hadde hengt seg i dagens episode.

Anonymkode: ef11a...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert han som hadde hengt seg i dagens episode.

Anonymkode: ef11a...526

Der var det ikke snakk om å redde liv da... Han var jo død.

Anonymkode: 1cadc...9fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker serien, men lurer sånn på hvordan dette med filming foregår om det ikke er staget? Får de en telefon, rykker ut og har kamerateam på slep mens de spør om de kan få filme dramatikken? Tenk å få spørsmål om man kan lage tv-serie mens en person som står deg nær er alvorlig syk/skadet? Merker jeg bare vil vite hvordan dette skjer, jeg..

Anonymkode: f2c5d...515

Her kan du lese litt om det: 

https://www.nrk.no/troms/slik-laget-vi-ambulansedokumentar-til-6-millioner-kroner-1.14304547

 

Anonymkode: 1c4cf...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

An Astronaut Accidentally Called 911 From Space, Causing a Scare at NASA

http://fortune.com/2019/01/03/astronaut-calls-911-from-space/

Man vet aldri hvor man havner, -i løpet av en vakt...

Viktig med  Rett Adresse, og Klare Beskjeder...

...

Astronauts are able to place calls from the International Space Station, but in order to get an outside line, they must first dial 9. To get an international line, which Kuipers needed since he was placing a call through Houston, he needed to dial 011. Kuipers forgot the zero.

¨ When speaking with reporters, Kuipers said he felt a little let down that no one came to space. ¨ ...

...

a.

 

 

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. De som kjører rusa, går på skredutsatte steder, osv. De påpekte jo at det var en del utenlandske turister som måtte hjelpes på fjelltur. Jeg er klar over at dette kan skje mange på tur, men det ble påpekt på 113, og jeg er kjent med at turister går til Trolltunga i flipflopper. Der er det en haug med redningsaksjoner. 

Anonymkode: 22775...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/17/2019 at 10:44 AM, AnonymBruker said:

Må jo være krevende å skulle jobbe med å redde liv når de bevisst har utsatt seg for risiko. Men de tenker vel ikke slik. Liv skal reddes, uansett. 

Anonymkode: 22775...bbe

Selvmordsforsøk er som oftest sykdom, ikke bevisst handling. Det er kanskje i noen få tilfeller man kan argumentere for at selvmordet skjedde på "rasjonelle" grunnlag (som for eks sterk lidelse som aldri vil bli bedre), men i de fleste tilfeller handler det om psykoser, mennesker i en veldig dårlig situasjon som ikke tenker klart (forskning viser at når vi er stresset utløser vi stoffer som gjør at vi tar dårligere valg og reduserer dømmekraften vår)

Så når det gjelder selvmord handler det ofte om å redde noen som senere vil endre mening. Men igjen, det gjelder ikke alle, noen vil dø og da burde de selvsagt få lov til det, men disse har gjerne planlagt selvmordet og bruker mer permanente løsninger. De som gjør det i en langvarig stresset situasjon, gjør det mer på impuls og gjøre impulsforsøk som ofte er dårlige og der de overlever

Om du sikter til de som driver med risikosport, drikekr seg fulle og slåss i fylla, så er det ofte en grunn til at mennesker velger å gjøre dette også. Verden er nok ikke så svart/ hvit som du forsøker implisere her

Anonymkode: f7a27...cdf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2019 den 10.44, AnonymBruker skrev:

Må jo være krevende å skulle jobbe med å redde liv når de bevisst har utsatt seg for risiko. Men de tenker vel ikke slik. Liv skal reddes, uansett. 

Anonymkode: 22775...bbe

Det er ikke slik at man fortjener å dø fordi man utsetter seg for en risiko. Det er jo ingen som tenker slik. Klart det er en krevende jobb på godt og vondt, men det er jo ikke fordi de må redde livene til mennesker som gjør noe risikofullt, som i verste fall kan ende med døden. Usikker på hva du sikter til, men om du sikter til selvmordet så er det jo krevende å rykke ut til selvmord/selvmordsforsøk på bakgrunn av handlingen. Det sier seg selv, tenk hvor langt nede et menneske må være for å ta sitt eget liv. Og tenk på de pårørende som har mistet sin kjære. Jeg tror det er et scenario og en situasjon som er fryktelig vondt og vanskelig, det er så uforståelig og komplekst. 

Bare det å leve er en stor risiko for helsen. Du er ikke trygg om du så låser deg inn på et rom med vann og hermetikk i 10 år, det kan alltids skje deg noe. Liv skal reddes uansett, ja. 

Anonymkode: 4ccf0...818

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble helt satt ut av siste episode... Kjente jenta til Charles som ble tatt i skred... Og var ikke forberedt på at programmet skulle handle om dette. :( utrolig tragisk :(

Anonymkode: dfa24...2ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det bare jeg som reagerer på forholdet mellom Charles og hun unge ? Han virket ganske begeistret for henne. Hadde jeg vært kona hjemme hadde jeg syntes det var ubehagelig.  Spesielt den episoden de spilte sjakk i slutten. 

Anonymkode: 58d46...669

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble helt satt ut av siste episode... Kjente jenta til Charles som ble tatt i skred... Og var ikke forberedt på at programmet skulle handle om dette. :( utrolig tragisk :(

Anonymkode: dfa24...2ff

Klem til deg:klem:

Vondt å se hvordan Charles hadde det og hvor tungt det har vært å leve med. Men i jobben sin og mot andre er han så flink å snakke om sorg og vonde ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som reagerer på forholdet mellom Charles og hun unge ? Han virket ganske begeistret for henne. Hadde jeg vært kona hjemme hadde jeg syntes det var ubehagelig.  Spesielt den episoden de spilte sjakk i slutten. 

Anonymkode: 58d46...669

Overhodet ikke. Jeg kaller det godt vennskap! 

Anonymkode: e59ca...e6b

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...