AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #61 Del Skrevet 24. februar 2019 Synes serien er fantastisk Ble nesten litt bekymret for Maja i dagens episode, da hun rotet litt... Godt hun tok det med godt humør. Synes serien framstiller arbeidshverdagen og samholdet på en fin måte, og det er nesten litt betryggende å se hvordan det fungerer Anonymkode: 72140...139 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet 24. februar 2019 #62 Del Skrevet 24. februar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes så synd på hun som ble sendt inn pga blødninger etter abort. Trengte virkelig ambulansepersonellet å poengtere høyt og tydelig med pasienten på båra at : Vi må forte oss, vi har en akutt-tur som venter» eller hva de ordrett sa... Det lyyyste lang vei av den ene ambulansefyren at avort tydeligvis ikke var dagens høydepunkt. Respektløst overfor pasienten. Får håpe for pasientens del at det var en spontanabort, selv om mye tydet på at det ikke var det. Anonymkode: 592a1...022 Joda, sikkert respektløst, men denne jenta var ikke i en medisinsk kritisk tilstand. Ja, hun trengte bistand, og hun trengte støtte i en sikkert emosjonelt vanskelig situasjon, men det får hun på sykehuset. Ambulansepersonellets jobb er mer akutt, og tror ikke du hadde sagt det samme om du var personen som måtte vente på ambulansen? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #63 Del Skrevet 24. februar 2019 Ser ut som at episode 10 blir tilgjengelig på tirsdag kl 23:55 elns, så vi slipper å vente en hel uke 😃 Anonymkode: 23c2f...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #64 Del Skrevet 24. februar 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes så synd på hun som ble sendt inn pga blødninger etter abort. Trengte virkelig ambulansepersonellet å poengtere høyt og tydelig med pasienten på båra at : Vi må forte oss, vi har en akutt-tur som venter» eller hva de ordrett sa... Det lyyyste lang vei av den ene ambulansefyren at avort tydeligvis ikke var dagens høydepunkt. Respektløst overfor pasienten. Får håpe for pasientens del at det var en spontanabort, selv om mye tydet på at det ikke var det. Anonymkode: 592a1...022 Det er faktisk helt normalt å opplyse om at man forter seg med overlevering fordi noe akutt venter. Normalt tar man seg god tid når det ikke er hast, skikkelig rapport til sykepleier som tar over, hadet og god bedring til pasienten. Hvis ambulansen trengs på noe annet skal det selvfølgelig gå kjappere i svingene, og da er det vanlig å informere pasienten om hvorfor det går kjapt, så de ikke føler seg "kastet ut" uten grunn. Var ikke akkurat kritisik for hun med aborten heller, en helt vanlig abort med behov for smertestillende og tlc. Anonymkode: 3cd6f...1db 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #65 Del Skrevet 24. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes serien er fantastisk Ble nesten litt bekymret for Maja i dagens episode, da hun rotet litt... Godt hun tok det med godt humør. Synes serien framstiller arbeidshverdagen og samholdet på en fin måte, og det er nesten litt betryggende å se hvordan det fungerer Anonymkode: 72140...139 Haha, jeg lo som jeg grein av den Jeg heter åsså Anton 😂 Anonymkode: 07e01...fcd 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #66 Del Skrevet 24. februar 2019 På 15.2.2019 den 8.26, AnonymBruker skrev: Han er Fra Bardu og snakker bardudøl. En litt rar miks av nord-norsk og trøndersk 🙂 Anonymkode: b3e63...50d Dialekten er preget av østlandskdialekt, ikke trøndersk. Anonymkode: 33182...44f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #67 Del Skrevet 24. februar 2019 Men dagens episode virket veldig avsluttende? Er det ikke igjen en episode til?😇 Anonymkode: 72140...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #68 Del Skrevet 24. februar 2019 4 timer siden, Cyndaquil skrev: Han er nok trolig fra Bardu i Troms eller rundhaugen eller øverbygd i Målselv 😊 Bardu og Målselv sin dialekt skiller seg ut fra resten av nord Norge. Snakker med mer østlands klang og sier feks «æi» istedenfor æ/eg og «dæi» Nei, han er fra Bardu. Hilsen fra en tidligere nabo Anonymkode: a1af2...5e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #69 Del Skrevet 24. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dialekten er preget av østlandskdialekt, ikke trøndersk. Anonymkode: 33182...44f Dialekten er preget av at folk fra Østerdalen bosatte seg der Anonymkode: a1af2...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #70 Del Skrevet 24. februar 2019 Arti ho der gamla i dag! 😄 Anonymkode: dfa24...2ff 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #71 Del Skrevet 24. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dagens episode virket veldig avsluttende? Er det ikke igjen en episode til?😇 Anonymkode: 72140...139 Jo, siste episode kommer på tirsdag kl 23:30. Anonymkode: 23c2f...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thejohan Skrevet 24. februar 2019 #72 Del Skrevet 24. februar 2019 Leste i avisa Tromsø for litt siden at Maja (ikke hun som er samisk) slutta i protest. Hun slutta fordi hun ikke fikk lønn for utdanning. Hun hadde samme lønn som de som kun hadde gått ambulansearbeider, mens hun er sykepleier i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #73 Del Skrevet 25. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, han er fra Bardu. Hilsen fra en tidligere nabo Anonymkode: a1af2...5e0 Har den litt likheter med Helgelands dialekt? Jeg trodde først han var Helgelending blandet med noe annet😊 Anonymkode: e2cee...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klodrian Skrevet 25. februar 2019 #74 Del Skrevet 25. februar 2019 3 timer siden, thejohan skrev: Leste i avisa Tromsø for litt siden at Maja (ikke hun som er samisk) slutta i protest. Hun slutta fordi hun ikke fikk lønn for utdanning. Hun hadde samme lønn som de som kun hadde gått ambulansearbeider, mens hun er sykepleier i tillegg. https://sykepleien.no/2019/01/maja-fra-113-sluttet-som-ambulansearbeider-i-protest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #75 Del Skrevet 25. februar 2019 Jeg heter også Anton😂 Anonymkode: c626a...fc6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 25. februar 2019 #76 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) 21 hours ago, AnonymBruker said: Hvor blir det av dagens episode? Man får heller ikke sett den forrige episoden mer. Anonymkode: b5ec5...1f1 21 hours ago, AnonymBruker said: Ingen ny i dag grunnet VM. Anonymkode: 48110...a96 Hvor har du det fra? Jeg så episoden på tv i går kl 20:30 17 hours ago, AnonymBruker said: Men dagens episode virket veldig avsluttende? Er det ikke igjen en episode til?😇 Anonymkode: 72140...139 Den kommer på tv på søndag kl 20:15 Endret 25. februar 2019 av Millimani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #77 Del Skrevet 25. februar 2019 Står i TV-guiden til VG at episoden som vises neste søndag er en reprise - episode 7. På NRK sin TV-guide står det også at neste søndag blir en reprise. 10. episode er også tatt bort fra nettspilleren. Så ser ut som episode 9 var den siste. Anonymkode: 7f561...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 25. februar 2019 #78 Del Skrevet 25. februar 2019 Henvendelse til NRK tv ga meg følgende svar: Hei, Vi beklager endringene i NRK TV, men på grunn av forhold knyttet til innholdet programmet, ble episode 8 og opprinnelige episode 9 tatt bort, for videre redigering. Episode 10 ble i går sendt som nummer 9, og opprinnelige episode 9 blir sendt neste søndag, 3 mars klokken 20:15. Episode 8 skal ifølge redaksjonen bli publisert igjen i løpet av dagen.//Stian, publikumsservice 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #79 Del Skrevet 25. februar 2019 8 timer siden, Millimani skrev: Hvor har du det fra? Jeg så episoden på tv i går kl 20:30 Den kommer på tv på søndag kl 20:15 Det hadde jeg fra TV-guiden i avisen jeg hadde foran meg i går. Gårsdagens episode så jeg selv på nett på ettermiddagen. Anonymkode: 48110...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 25. februar 2019 #80 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det hadde jeg fra TV-guiden i avisen jeg hadde foran meg i går. Gårsdagens episode så jeg selv på nett på ettermiddagen. Anonymkode: 48110...a96 ...og jeg så den på tv kl 20:30. Det fant jeg da også i en tv-guide. Altså var det ny episode i går. Episode 9 av 10 Endret 25. februar 2019 av Millimani 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå