Andromeda Skrevet 13. desember 2021 #101 Del Skrevet 13. desember 2021 Andromeda skrev (51 minutter siden): Interessant at hun ligger så høyt i lønn. En person skrev til henne at hun ville vært på topp ti av de norske influenserne om vg osv hadde inkludert henne på listene sine. Glemmer litt av at hun tross alt er like mye influenser som resten av røkla, som stadig tjener penger på følgerne sine. Oj shit, måtte inn på Stavanger aftenblad for å se hvor mye det var, og 2,7 mill der altså! 🤑 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyggis Skrevet 13. desember 2021 #102 Del Skrevet 13. desember 2021 Høy lønn, uten tvil! Men i 2021 som disse listene er fra, så hadde hun jo 2 jobber frem til skolestart omtrent! Hun slutta i TV Vest etter ferien, så frem til sommeren hadde hun jo fast jobb pluss influencerjobben! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 13. desember 2021 #103 Del Skrevet 13. desember 2021 tyggis skrev (36 minutter siden): Høy lønn, uten tvil! Men i 2021 som disse listene er fra, så hadde hun jo 2 jobber frem til skolestart omtrent! Hun slutta i TV Vest etter ferien, så frem til sommeren hadde hun jo fast jobb pluss influencerjobben! Skattelistene som er lagt ut nå, gjelder for inntektsåret 2020. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyggis Skrevet 13. desember 2021 #104 Del Skrevet 13. desember 2021 Lunabelle skrev (2 timer siden): Skattelistene som er lagt ut nå, gjelder for inntektsåret 2020. Ok, jeg tenkte feil! Men da hadde hun iallfall to jobber.. journalist og influencer, noe inntekten kan begrunnes i. Men at d er penger i influencing er d jo ingen tvil i, hørte Ida Gran Jansen på en podcast der hun sa hun hadde 4-5 ganger en norsk årslønn.. og intervjueren spurte « en årslønn på 500 tusen» og Ida svarte; Minst det.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 14. desember 2021 #105 Del Skrevet 14. desember 2021 15 hours ago, tyggis said: Ok, jeg tenkte feil! Men da hadde hun iallfall to jobber.. journalist og influencer, noe inntekten kan begrunnes i. Men at d er penger i influencing er d jo ingen tvil i, hørte Ida Gran Jansen på en podcast der hun sa hun hadde 4-5 ganger en norsk årslønn.. og intervjueren spurte « en årslønn på 500 tusen» og Ida svarte; Minst det.. Ja, ikke overasket over en sånn lønn. Hun skrev jo selv at det var show hun tjente mest penger på og det var jo mye av det i 2020. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 14. desember 2021 #106 Del Skrevet 14. desember 2021 skruf skrev (På 11.12.2021 den 9.24): Jeg fulgte henne daglig før, men etter at hun sluttet i den vanlige tv-jobben sin og satser på å bli influencer på heltid så synes jeg nesten alt fokuset hennes er å tjene penger på egen merch (eller hvordan det nå skrives). Tror ikke det er en dag uten at det er fokus på de produktene hun selger. Så jeg er ikke innom snapkanalen hennes regelmessig lengre Men tommel opp for at hun ikke eksponerer barna, og for at hun ikke har ukritiske reklamesamarbeid, og for det fokuset og kampen hun tar mot skjønnhetsklinikker som reklamerer for Botox. Og for at hun tar seg selv lite høytidelig, liker at hun er usminket og ikke har diett og trenings-fokus Begynte å følge henne da hun fikk barn samtidig med fotballfrue og i etterkant av det famøse 4-dager-etter-fødsel-bildet til CBE lagde en tvserie der hun etter fødsel satte i gang et prosjekt der hun skulle prøve å bli en «yummymummy» på kortest mulig tid, for å få frem hva man må forsake og at kroppsfokuset gikk utover barseltiden. Fortsatte å følge henne da jeg synes hun er ei fin motvekt til den «perfekte» insta-verdenen Helt enig. Ekstremt mye reklame for hennes egen merch, er til å spy av 🤮 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vår2 Skrevet 15. desember 2021 #107 Del Skrevet 15. desember 2021 Hun har jo dollartegn i øya. Reklame reklame og atter reklame 🤢😵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andromeda Skrevet 5. januar 2022 #108 Del Skrevet 5. januar 2022 yummymummy er sinna på skjønnhetsbransjen. que, reklame for eget produkt. 34 taps på skjermen senere er reklamen over. 34!? jeg begynner å innse at hun ikke lenger er ei "venninne", men en vaskeekte influenser som lever av å selge seg selv og merkevaren sin. at hun vil "undersøke" hvordan det er å jobbe med et management er for meg nesten spikeren i kista altså, hun er jo like ille som alle andre, hun bare pusher met matnyttige produkter, foreløpig. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 5. januar 2022 #109 Del Skrevet 5. januar 2022 Andromeda skrev (34 minutter siden): yummymummy er sinna på skjønnhetsbransjen. que, reklame for eget produkt. 34 taps på skjermen senere er reklamen over. 34!? jeg begynner å innse at hun ikke lenger er ei "venninne", men en vaskeekte influenser som lever av å selge seg selv og merkevaren sin. at hun vil "undersøke" hvordan det er å jobbe med et management er for meg nesten spikeren i kista altså, hun er jo like ille som alle andre, hun bare pusher met matnyttige produkter, foreløpig. Synes nesten hun er verre....... Har ikke sett noen som er så ekstrem med å reklamere for sitt eget merch som hun er. Jeg likte henne før, men nå om hun i tillegg skal i et management som hun disser så veldig, og bare måten hun reagerte på at hun ikke kom videre på Vixen, selv om hun sa hun ikke ble sur...... Vloggere er også mennesker, enten de vlogger om det ene eller det andre (noe kan de la vær å vlogge om) men hun trenger ikke sitte på sin høye hest å slenge dritt om andre vloggere..... (hun har mange viktige poeng, det skal hun ha) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 6. januar 2022 #110 Del Skrevet 6. januar 2022 Andromeda skrev (1 time siden): yummymummy er sinna på skjønnhetsbransjen. que, reklame for eget produkt. 34 taps på skjermen senere er reklamen over. 34!? jeg begynner å innse at hun ikke lenger er ei "venninne", men en vaskeekte influenser som lever av å selge seg selv og merkevaren sin. at hun vil "undersøke" hvordan det er å jobbe med et management er for meg nesten spikeren i kista altså, hun er jo like ille som alle andre, hun bare pusher met matnyttige produkter, foreløpig. Jeg reagerte på det samme. Man skulle jo nesten tro at hun prøvde å parodiere influensere, men så er det ikke en parodi, hun er seriøs 🤪 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 6. januar 2022 #111 Del Skrevet 6. januar 2022 Liker henne som vlogger jeg -hun har ihvertfall ett mer troverdig innhold og en samfunnsnyttig misjon med snappen. Samt at hun leverer kvalitetsinnhold på de samarbeidene hun har -de er mer som reportasjer og morsomme å følge med på og jeg føler ingen «press» på å måtte ha disse tingene hun markedsfører, hun legger ned en real jobb med i formidlingen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Marshmallow** Skrevet 6. januar 2022 #112 Del Skrevet 6. januar 2022 Jeg liker ikke dobbeltmoralen hennes.. hun spiller like mye om ikke mer på kropp enn de influencere hun selv kritiserer! Hun viser puppene i hver anledning som byr seg, og fremstår som hu har et sterkt oppmerksomhets behov. Men bare pga hun ikke har «Instagram babe utsende» så slipper hun unna med det? Vi lever i en pandemi, hun har selv valgt å gå 100% med det hun jobber med, men wow så mye syting og klaging over at oppdrag blir avlyst ? Vel Veronica det du selv som valgte å slutte i en trygg jobb for å satse på dette da følger det med risiko. + ifølge skattelistene har du mer enn nokk til salt i grøten 😉 Hun finner på så mye rart for å få opperksomhet, husker en snap der hun plutselig løftet kjolen foran en mannlig kollega og ropte XX se hvilen truse jeg har på meg! Det er se på meg, se på meg 24/7. Må være slitsomt å være rundt noen som skal ta så mye plass hele tiden.. og nei det er ikke sunt å «kose seg» hver dag slik hun skal ha det til. Da må man øke aktivitets nivå, hvis ikke kan det føre til overvekt og fedme. Og det er ikke bra for kroppen uansett hvor mye hun hyller den i some. (hilsen overvektig selv) 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
10ur Skrevet 6. januar 2022 #113 Del Skrevet 6. januar 2022 Hun syns jeg fremmer kroppen på en feil måte, spis hva du vil når du vil liksom. Er vel ihvertfall ikke å ta vare på kroppen på en fornuftig måte det heller. Fins liksom ingen mellom ting blandt disse som må snakke om kropp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 6. januar 2022 #114 Del Skrevet 6. januar 2022 10ur skrev (1 time siden): Hun syns jeg fremmer kroppen på en feil måte, spis hva du vil når du vil liksom. Er vel ihvertfall ikke å ta vare på kroppen på en fornuftig måte det heller. Fins liksom ingen mellom ting blandt disse som må snakke om kropp Kroppspositivisme er jo så in om dagen. Hjelper jo ikke det. Overvekt er jo på ingen måte positivt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 6. januar 2022 #115 Del Skrevet 6. januar 2022 Viktig å skille litt på snørr og bart her 😉 For det første så er det ikke ulovlig å ha høyt overskudd eller være ekstrovert. Veronica fremstår som en person som naturlig byr på seg selv, ikke har noe imot å være offentlig, og som evner å ha et etisk forhold til egne ønsker om å være i offentligheten (skjermer barn, familie og andre som ikke ønsker å være foran kamera). Veldig mange evner ikke dette, så kudos til alle som gjør det! For det andre så må man lese/lytte til det hun legger ut dersom man først skal komme med kritikk. Hun har vel selv uttrykt i sine kanaler at hun ønsket å prøve seg som 100% influencer fordi hun var nysgjerrig på hvordan bransjen fungerer, og hvordan influencere skaffer seg arbeid og inntekt. Siden hun allerede har bygget seg en solid some profil, og har andre bein å stå på ved siden av (one woman show og lokal produksjon av egne produkter), så hvorfor ikke? Hun har vel i tillegg også journalistutdanning? Og mange års erfaring fra mediebransjen gjennom TV Vest. Mer enn veldig mange andre influencere har… Det fremstår for meg at hun bruker kunnskapen og innsikten sin i sitt virke som influencer, blant annet gjennom vurderinger hun tar når det gjelder etikk, hva hun deler, hvordan hun deler, og generelt utformingen av innholdet hun lager. Hun har kommet med noen gode poenger i det siste rundt hvilke tilbud hun får som influencer, og hvem hun får flest fra. Hun er et godt influencerforbilde mtp lokale samarbeid (hagen f eks), og informasjon av personlig art hun velger å dele (rollen som pårørende, og nåværende situasjon med hamsteren - hun deler mye nyttig kunnskap om kjæledyrhold!). Ja, noen dager blir det litt mye reklame for eget merch, men ha i bakhodet at det er salg og annonsering hun nå jobber med 😉 Hun er ikke vår private venninne som deler fra hverdagen sin, og hun må derfor forholde seg til kontrakter, lover og retningslinjer som foreligger den rollen hun nå har. Man kan velge å hoppe raskt over stories med mye reklame, eller droppe å følge henne hvis det irriterer såpass. Til sist - kroppspositivisme (eller hva man velger å kalle det).. Yummymummy sin profil fronter det å akseptere seg selv som man er. At vi alle er gode nok som vi er, og at hvis det er noen som skal definere skjønnhet så skal det være oss selv - ikke andre, og ikke samfunnet rundt oss. Hun fronter viktigheten av å diskutere helserelaterte spørsmål med de riktige instanser (helsevesenet - ikke influencere!), og at man ikke skal la seg begrense når det kommer til livets goder uavhengig av størrelse, utseende, alder, kjønn etc. Hun fronter også et veldig viktig poeng som mange har lett for å glemme: helse og livskvalitet er så mangt, og henger ofte sammen! Man er ikke nødvendigvis sunn selv om man er tynn eller trent, og man er ikke nødvendigvis døden nær selv om man er større enn ønskelig BMI. Ved å bruke sine kanaler til å avdekke lovbrudd (og opplyse følgere om hva som faktisk kan regnes som lovbrudd) på markedsføringsloven når det kommer til skjønnhetsbransjen, så skaper hun økt bevissthet rundt hva som er lov/ikke lov, hvor kynisk denne bransjen kan være, og hvordan dette linkes opp mot negativ påvirkning og normalisering av «skjønnhetstiltak» mange egentlig ikke trenger. Jeg synes hun ofte får frem hvordan vi alle, både voksne og barn, kan påvirkes ubevisst over tid, bare noe blir sagt til oss mange nok ganger. Slik funker det i influencerbransjen også, selv om det nå forhåpentligvis snur og lovverket blir strengere. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 6. januar 2022 #116 Del Skrevet 6. januar 2022 ziljemor skrev (1 time siden): Viktig å skille litt på snørr og bart her 😉 For det første så er det ikke ulovlig å ha høyt overskudd eller være ekstrovert. Veronica fremstår som en person som naturlig byr på seg selv, ikke har noe imot å være offentlig, og som evner å ha et etisk forhold til egne ønsker om å være i offentligheten (skjermer barn, familie og andre som ikke ønsker å være foran kamera). Veldig mange evner ikke dette, så kudos til alle som gjør det! For det andre så må man lese/lytte til det hun legger ut dersom man først skal komme med kritikk. Hun har vel selv uttrykt i sine kanaler at hun ønsket å prøve seg som 100% influencer fordi hun var nysgjerrig på hvordan bransjen fungerer, og hvordan influencere skaffer seg arbeid og inntekt. Siden hun allerede har bygget seg en solid some profil, og har andre bein å stå på ved siden av (one woman show og lokal produksjon av egne produkter), så hvorfor ikke? Hun har vel i tillegg også journalistutdanning? Og mange års erfaring fra mediebransjen gjennom TV Vest. Mer enn veldig mange andre influencere har… Det fremstår for meg at hun bruker kunnskapen og innsikten sin i sitt virke som influencer, blant annet gjennom vurderinger hun tar når det gjelder etikk, hva hun deler, hvordan hun deler, og generelt utformingen av innholdet hun lager. Hun har kommet med noen gode poenger i det siste rundt hvilke tilbud hun får som influencer, og hvem hun får flest fra. Hun er et godt influencerforbilde mtp lokale samarbeid (hagen f eks), og informasjon av personlig art hun velger å dele (rollen som pårørende, og nåværende situasjon med hamsteren - hun deler mye nyttig kunnskap om kjæledyrhold!). Ja, noen dager blir det litt mye reklame for eget merch, men ha i bakhodet at det er salg og annonsering hun nå jobber med 😉 Hun er ikke vår private venninne som deler fra hverdagen sin, og hun må derfor forholde seg til kontrakter, lover og retningslinjer som foreligger den rollen hun nå har. Man kan velge å hoppe raskt over stories med mye reklame, eller droppe å følge henne hvis det irriterer såpass. Til sist - kroppspositivisme (eller hva man velger å kalle det).. Yummymummy sin profil fronter det å akseptere seg selv som man er. At vi alle er gode nok som vi er, og at hvis det er noen som skal definere skjønnhet så skal det være oss selv - ikke andre, og ikke samfunnet rundt oss. Hun fronter viktigheten av å diskutere helserelaterte spørsmål med de riktige instanser (helsevesenet - ikke influencere!), og at man ikke skal la seg begrense når det kommer til livets goder uavhengig av størrelse, utseende, alder, kjønn etc. Hun fronter også et veldig viktig poeng som mange har lett for å glemme: helse og livskvalitet er så mangt, og henger ofte sammen! Man er ikke nødvendigvis sunn selv om man er tynn eller trent, og man er ikke nødvendigvis døden nær selv om man er større enn ønskelig BMI. Ved å bruke sine kanaler til å avdekke lovbrudd (og opplyse følgere om hva som faktisk kan regnes som lovbrudd) på markedsføringsloven når det kommer til skjønnhetsbransjen, så skaper hun økt bevissthet rundt hva som er lov/ikke lov, hvor kynisk denne bransjen kan være, og hvordan dette linkes opp mot negativ påvirkning og normalisering av «skjønnhetstiltak» mange egentlig ikke trenger. Jeg synes hun ofte får frem hvordan vi alle, både voksne og barn, kan påvirkes ubevisst over tid, bare noe blir sagt til oss mange nok ganger. Slik funker det i influencerbransjen også, selv om det nå forhåpentligvis snur og lovverket blir strengere. Men man må ikke nødvendigvis stappe i seg kaker, snop og usunne ting dag ut og dag inn for det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 6. januar 2022 #117 Del Skrevet 6. januar 2022 Nussepus skrev (57 minutter siden): Men man må ikke nødvendigvis stappe i seg kaker, snop og usunne ting dag ut og dag inn for det? Men er det ikke opp til henne da? Hun har vel aldri sagt at følgerne skal gjøre som henne, og hun er ærlig på at hun lever etter ordtaket «alt med måte». Tenker du det samme om dem som viser at de røyker, drikker alkohol eller trener mistenkelig mye (uten at det er en klar forventning om prestasjon, f eks som idrettsutøver)? Hun kan være frisk og funksjonell selv om hun spiser kanelbolle nesten daglig ☺️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 6. januar 2022 #118 Del Skrevet 6. januar 2022 Dette med å «utforske influenserbransjen», hva er egentlig definisjonen og intensjonen hennes? Slik det ser ut nå så er det ren og skjær «Whats in it for me??» da hun benytter seg av muligheten til å motta/reklamere for ting på grunn av en stor følgerskare. Hage-spons, kanelbolle-spons og nå mulig dyrebutikk-spons er jo kun for at hun engasjerer seg i de tingene på privaten og for egen vinnings del. Da krymper troverdigheten, og den forsvinner hvertfall helt om hun skal inn i et management, for det er ingen hemmelighet hvordan disse managementene opererer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 6. januar 2022 #119 Del Skrevet 6. januar 2022 ziljemor skrev (1 time siden): Men er det ikke opp til henne da? Hun har vel aldri sagt at følgerne skal gjøre som henne, og hun er ærlig på at hun lever etter ordtaket «alt med måte». Tenker du det samme om dem som viser at de røyker, drikker alkohol eller trener mistenkelig mye (uten at det er en klar forventning om prestasjon, f eks som idrettsutøver)? Hun kan være frisk og funksjonell selv om hun spiser kanelbolle nesten daglig ☺️ Opp til henne som med andre vloggere. Det er jo det samme som andre vloggere som hun har så i mot, ingen sier at de må gjøre som de heller. Er jo det som er et av "problemene" hun vil fremstå som et godt eksempel, men når det kommer til den biten så gjør hun jo ikke det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 6. januar 2022 #120 Del Skrevet 6. januar 2022 For min del er det dobbeltmoralen hennes jeg reagerer mest på. Det skal sies at det er fryktelig vanskelig å komme med noen beviser på det jeg har skrevet om under her siden hun for det meste bruker snapchat, og det hun legger ut forsvinner jo etter en stund 😝 Hun har vært flink til å engasjere seg i å melde fra om ulovlig reklame fra klinikker som tilbyr diverse inngrep, og det synes jeg hun skal få ros for. Hun viser også fram hvordan klinikkene reagerer, og snakker gjerne om de som reagerer med å blokke henne, eller nekte å svare skikkelig. Det har vært mye snakk om hvor viktig det er å kunne ta til seg kritikk, men hva gjør Veronica selv når hun får kritikk? Jeg har sett en Veronica som fort virker litt sår, og ikke helt vil ta det til seg. Hun velger fort å latterliggjøre kritikken, og gjøre grimaser. Hun gjorde det senest i dag ved å vise noen snapper hun har fått, og gjør litt grimaser. Hun kommer ikke med noe svar til de snappene. Det er ikke første gangen jeg har sett at hun har tydd til det. Det er greit å ikke være enig i kritikken man får, men når man kritiserer andre for å være dårlig på å ta til seg kritikk så bør man jammen gjøre en bedre jobb med det selv. Hun er også flink til å snakke om å godta seg selv. Være naturlig, og at man er perfekt som man er. I det samme rennet som at hun snakket mye om å la håret bli helgrått, og å være naturlig så lanserte hun ny merch med ordet "naturlig" brodert på. Dette var noe som hun synes er viktig, og snakket en del om at hun ikke brydde seg om hvordan hun ser ut. Det viste seg jo raskt at det kanskje ikke helt stemte, for like etterpå fikk hun kritikk for at hun viste et bilde av at hun fikk frisøren til å farge øyebrynene sine da hun skulle klippe håret. Det var visst ikke helt lett for henne å ta det til seg, og det viser også hvor lite gjennomtenkt hun kan være. Dama frontet seg selv som "naturlig", tjente penger på det gjennom merch, men klarte likevel ikke å se på forhånd at folk kanskje ville reagerer når hun viser at hun farger brynene. 🤔 Nå er det masse reklame inne på snappen hennes, og det er jo interessant å se at hun som skal være motsatsen til de problematiske influenserne vandrer rundt i egen merch uten å merke, og snakke om masse oppussing, bytting av innredning, og innkjøp av nye ting. Noen ganger tenker jeg at hun er egentlig ikke så langt unna å være lik de hun kritiserer. Ofte tenker jeg også at vi nå ser hvor viktig tv-jobben hennes var for kanalen hennes. Det er ikke så mye annet hun har i livet sitt nå enn oppussing, shopping, og hamster. Det blir vel litt variasjon til sommeren igjen når hun kan snakke litt om blomster igjen, men det er stort sett det. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå