Gå til innhold

YummyMummy


Gjest TyrkiskPepper

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Ms. Daisy skrev:

Mener ennå det er himla stor forskjell på litt mascara og løsvipper. Ikke minst de negative tingene med løsvipper. Øyeleger får jo stadig vekk pasienter inn med betennelse etter løsvipper. Er et stort problem, men man hører lite om det. Jeg tenker at man kan ikke helt sammenlikne mascara og løsvipper da....

Tenker du på vipper man limer på en og en som sitter i 3-6 uker eller de i remser som er dagsbruk? Det er jo også mange som drar til folk som ikke kan å sette på. Det blir jo en helt annen sak. Er faktisk mange som får infeksjoner av maskara. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Noen som fikk med seg hvordan denne dama snakket med og om sin mor? 

Jeg ble helt ærlig litt skuffet over manglende medmenneskelighet rundt tema angst. (Slik jeg oppfattet det). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym1990. skrev:

Noen som fikk med seg hvordan denne dama snakket med og om sin mor? 

Jeg ble helt ærlig litt skuffet over manglende medmenneskelighet rundt tema angst. (Slik jeg oppfattet det). 

Hun poengterer mange ganger at det er slik de har det, og at moren har samtykket i det hun deler. Jeg synes hun har en fin tilnærming til et tema som tydelig er og har vært vanskelig for henne opp igjennom alle årene. Kudos for å bryte ulike tabuer!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

YummyMummy er en av de få jeg følger på Snap og jeg må si at måten hun nå omgås sin mor er helt fantastisk. Hun uleverer da ikke sin mor og morgen blir aldri vist på Snap. Hun tar opp et tema som faktisk er meget viktig og som viser hva psykisk helse går i.....Det er brutalt. De har en god tone mor og datter og det handler om at de nå lærer å kjenne hverandre igjen. Synes det er flott at man kan ha humor på tross av av det er et alvorlig tema. Jeg vet hva jeg snakker om da jeg selv har en foresatt som sliter med angst og alkohol problemer. Humor er Alfa og Omega for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Litenoggod skrev:

Har ymmymummy flyttet fra mannen sin?

Hvorfor tror du det? Mannen ønsker ikke å være synlig, forståelig nok

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rebus skrev:

Hvorfor tror du det? Mannen ønsker ikke å være synlig, forståelig nok

Jeg mener at hu sa på mammabanden at hu og mannen hadde en pause eller at hu hadde flyttet for å takle ting. Fikk ikke med meg hele. Derfor jeg lurte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Litenoggod skrev:

Jeg mener at hu sa på mammabanden at hu og mannen hadde en pause eller at hu hadde flyttet for å takle ting. Fikk ikke med meg hele. Derfor jeg lurte 

Hun hjelper moren sin å flytte i ny leilighet. Kanskje hun snakket om det og du misforsto? 

Jeg vet ikke altså, har ikke sett :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Litenoggod skrev:

Jeg mener at hu sa på mammabanden at hu og mannen hadde en pause eller at hu hadde flyttet for å takle ting. Fikk ikke med meg hele. Derfor jeg lurte 

Hun og moren har ikke hatt kontakt på noen år, og hun hjalp moren å flytte. Mannen vil ikke være offentlig og jeg synes det er flott at hun lar han få slippe :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IdaKarlsen

Jeg har alltid digget yummymummy. Men jeg bare stiller spm ved noen ting. Det blir jo nesten som å fremme usunnheter som noen skrev. Ja du skal være stolt. Men jeg føler det blir veldig fokus på å ha fler kilo ekstra. Hun legger ut bilde av undervektige også, så det er flott hun inkluderer. Men hun skriver på story at hvis man ikke har smerter så er man ikke sykelig overvektig eller undervektig.

Hva med hjertesykdommer som ikke er synlige? Diabetes? Andre sykdommer man kanskje ikke merker før det er for sent? Dette gjelder både undervektige og overvektige. Og ja, mange har et oppslukende fokus på å bli «tynn». Men hva med å ha fokus på god helse bare? Da mener jeg ikke dietter og trening. Jeg mener ikke at man skal trenge flere ganger i uka og spise økologisk for å være sunn. Men generelt god/bra helse. Personlig tenker jeg at så lenge man ikke skader kroppen sin så er det flott alle er forskjellige. Da snakker jeg ikke om selvskading men hva man gjør med kroppen og hva man putter i den. Men det er faktisk forskjell på 40 kilo og for eksempel 180 høy. Og 150 kilo og 160 høy. Og dette er innen shaming til de som er overvektig eller undervektig. Jeg bare lurer på hva slags påvirkning dette kan ha. Bare noen tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, IdaKarlsen skrev:

Jeg har alltid digget yummymummy. Men jeg bare stiller spm ved noen ting. Det blir jo nesten som å fremme usunnheter som noen skrev. Ja du skal være stolt. Men jeg føler det blir veldig fokus på å ha fler kilo ekstra. Hun legger ut bilde av undervektige også, så det er flott hun inkluderer. Men hun skriver på story at hvis man ikke har smerter så er man ikke sykelig overvektig eller undervektig.

Hva med hjertesykdommer som ikke er synlige? Diabetes? Andre sykdommer man kanskje ikke merker før det er for sent? Dette gjelder både undervektige og overvektige. Og ja, mange har et oppslukende fokus på å bli «tynn». Men hva med å ha fokus på god helse bare? Da mener jeg ikke dietter og trening. Jeg mener ikke at man skal trenge flere ganger i uka og spise økologisk for å være sunn. Men generelt god/bra helse. Personlig tenker jeg at så lenge man ikke skader kroppen sin så er det flott alle er forskjellige. Da snakker jeg ikke om selvskading men hva man gjør med kroppen og hva man putter i den. Men det er faktisk forskjell på 40 kilo og for eksempel 180 høy. Og 150 kilo og 160 høy. Og dette er innen shaming til de som er overvektig eller undervektig. Jeg bare lurer på hva slags påvirkning dette kan ha. Bare noen tanker. 

Jeg er enig i det du skriver, men jeg tror også at det egentlig er dette Veronica mener også, men at hun har en litt naiv holdning til hele debatten, hvis du forstår hva jeg mener? Hun er veldig tydelig, men fremstår ikke spesielt nyansert. Det er kanskje ikke meningen å være så nyansert heller, fordi hun snakker om dagens kroppsideal som heller er for tynn enn det som kanskje er normalvektig? 

Jeg veit ikke altså, men det er slik jeg tolker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IdaKarlsen
47 minutter siden, Marriet skrev:

Jeg er enig i det du skriver, men jeg tror også at det egentlig er dette Veronica mener også, men at hun har en litt naiv holdning til hele debatten, hvis du forstår hva jeg mener? Hun er veldig tydelig, men fremstår ikke spesielt nyansert. Det er kanskje ikke meningen å være så nyansert heller, fordi hun snakker om dagens kroppsideal som heller er for tynn enn det som kanskje er normalvektig? 

Jeg veit ikke altså, men det er slik jeg tolker det. 

Skjønner hva du mener ja. Kan være det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms. Daisy

Artig å se hvor forskjellig vi tolker og ser snapper fra YummyMummy. Når det gjelder dtte med kroppsfokus så tolker jeg det og tenker at helst skulle det ikke vært noe fokus. Det er veldig mye fokus på at man skal være slank og definert for å være "vellykket". Jeg mener YummyMummy ikke fronter et usunt ideal, men heller at man skal ikke sitte å telle kalorier for hver minste ting. Man skal kunne være glad i seg selv uansett om man har flat mage eller muffin mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt mettet på henne nå. Og må bare nevne at om jeg hadde snappet like mye i arbeidstiden hadde jeg sikkert fått fyken... 🤔

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, lunalee skrev:

Kjenner jeg er litt mettet på henne nå. Og må bare nevne at om jeg hadde snappet like mye i arbeidstiden hadde jeg sikkert fått fyken... 🤔

Det kommer vel helt an på hvor man jobber 😊 hun drar nok mange seere inn til der hun jobber via snapkanalen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom dame som melker det samme poenget igjen og igjen. Men come on, hun er jo overvektig så det holder! Det er IKKE sunt med så mye magefett, og droppe alt av trening osv. Dårlig forbilde som fremmer lubbenhet fordi det passer hennes livsstil best.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...