Gå til innhold

Jeg fant, jeg fant.... min drømmemann


fant

Anbefalte innlegg

Men det var da en utrolig billig fotograf du har fått tak i! Helt utrolig! Her i byen koster det ca. 6000kr.. Og det er mye under 50 bilder! Men 2700 kr da! Det er jo kjempeflott!

Jepp, er kjempeførnøyd. Trodde ikke jeg hørte riktig når han sa prisen, så han måtte gjenta det, hadde jeg ikke allerede sittet, så hadde jeg vel gått i bakken med en smell :hoho:

Det som også er fint, er at han er kjempeflink. Det er den mest brukte fotografen her i området, og er skikkelig dyktig. At han ikke vet å ta seg bedre betalt, er jo hans tap, jeg hadde regnet med å måtte betale minst 4000,- og helst mer også.

Jippi, kjempefornøyd :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen alle sammen :P

Takk lillemilla for en flott liste :P

Skal vi se:

*Bryllupskaken - ikke ordna med, har ikke peil på hvordan vi vil ha den.

Jeg kan gjerne hjelpe deg med tips hvis du ikke vil ha den standard søt/klissete hvite dame fra konditoriet!

*Musikk i kirken - nope, har noen noe forslag?

Det første du må finne ut er hvilke inn- og utgangsmarsjer dere skal ha. Du kan høre på forskjellige marsjer på denne siden http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/index.htm (musikkvalget) og de har også mange gode tips om seremonien og opplegget i menyen til venstre.

Selv liker jeg veldig godt Clarke sin Trumpet Voluntary, men da må orgelet være bra, og ville helst fått med en på trompet eller annet instrument i tillegg til orgelet. Mendelsohns bryllupsmarsj fra En midtsommernatts drøm er den av de "vanlige" bryllupsmarsjene jeg liker best, og jeg husker da jeg var yngre og gjest i det første bryllupet jeg har vært i, der ble jeg skikkelig skuffet over at de ikke hadde en av de vanlige bryllupsmarsjene. Det føltes jo ikke som et bryllup da må vite! :hoho:

*Ringer - skal bruke forlovelsesringene.

Vi skal også bruke forlovelsesringene. Det som kan være lurt er å få de pusset opp igjen hos gullsmeden i forkant av bryllupet. Det koster ikke mye, men det er jo pent når ringene ser nye ut og ikke har en masse riper.

*Morgengave - har ikke litt peil engang, HJELP :sur:

Tja.. det kommer jo litt an på mannen din da! Jeg vil anbefale å velge noe som ikke er en "forbruksvare" da man gjerne vil ha morgengaven som et minne om bryllupet. Hvor klisje det enn er så synes jeg varige minner som feks klokke (mannen min ønsker seg en Tag Heuer klokke til over 15000!! Altså.. det har jeg ikke råd til, men han kan jo få en konto med penger på og kontonavnet: Tag Heuer! :hoho: ), et spesielt og nydelig smykke... altså, noe som er varig, det er stikkordet! Gjerne noe med en romantisk vri på... Jeg har heller ikke planlagt morgengaven enda, men jeg har jo god tid fremdeles.

*Bryllupsreise -

Drømmen vår er Mauritius, Kenya/Zanzibar eller noe i den duren, men vi har ikke råd til å legge det i bryllupsbudsjettet! Vi tenker derfor å ta en "før-bryllupsreise/ferie" rett etter bryllupet til et sted vi har lyst til å reise. Feks Island, Scotland, Irland, Praha eller noe i den duren. Så kan vi ønske oss penger til bryllupsreisen i gave, og spare penger selv så vi kan dra i Desember 2006. :kul:

Huff, det er jo mye her jeg ikke har fått i orden enda. Og jeg som trodde jeg hadde vært så flink. Fikk ordna det viktigste tidlig, og så har vel slappet litt av da etterpå, sååå god tid. Gikk plutselig opp for meg her en dag at det er jo bare to måneder til :wink:

Du har fremdeles tid nok! :D

Bare noter en liste over hva som gjenstår i prioritert rekkefølge og kryss av for hver ting som går i boks!

It is 64 days, 12 hours, 2 minutes and 19 seconds until June 11, 2005, at Midnight(UTC time) ;):danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på orkdalsmenighetenes nettside og hørt på brudemarsjer..."drømme,drømme"

Tror nok det blir de mest vanlige; Mendelsohns og Wagner: lohengin.

Selve seremonien blir nok av det enkle slaget, tror jeg.

Det som blir mest spesielt blir nok det at min sønn på 7 år skal følge meg til alters :) , og så skal min datter på 12 være brudepike.

Ååååh, morgengave :-? Mannen min er ikke av det slaget som liker å gå med smykker, ikke engang klokke. Men vil jo gi han noe som han kommer til ha alltid, til minne om vår første dag som gift.

Men, HVA? :murvegg:

Bryllupsreise skal vi nok alltids få til, spørsmålet er bare når? Det er ikke sikkert han kan ta seg fri fra jobb rett etter bryllupet... :-(

Og ja, jeg har jo fremdeles litt tid igjen, tror nok det bare var panikken som tok tak i meg her om dagen... Det var jo på tide å få invitasjonene ut til folk, men var de ferdige da? NEI! Så nå har jeg klippa og lima som en gal de siste dagene, og nå er vi begynt å levere dem ut :P

Fikk forresten min kjære til å være med og sette opp ønskeliste til bryllupet :klappe: Så da er den i boks. Jippi. Det er sååå utrolig godt med alt som er ferdig gjort, så kan vi krysse det av på lista :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Godt med alt man kan krysse av på lista :Nikke:

Panikk hjelper ingenting - det er ihvertfall sikkert. Det har hjulpet meg å sette opp lister over ting som stresser meg og som jeg MÅ får gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, morgengave :-? Mannen min er ikke av det slaget som liker å gå med smykker, ikke engang klokke. Men vil jo gi han noe som han kommer til ha alltid, til minne om vår første dag som gift.

Men, HVA? :murvegg:

Ojda, jeg uttrykte meg litt klønete.. Min mann er heller ikke typen til å bruke smykke, jeg mente morgengave generellt, smykke var ment til bruden selvsagt... :roll:

Nei, klokke og ringen er eneste smykkene mannen vil bære..

Hva med et album i mørk blå fløyelsstoff med åpning til bilde i sølvramme utenpå og gravert datoen for da dere ble sammen, dato for bryllupet eller evt kun navnene deres hvor du samler bilder fra tiden deres sammen, og med alle store begivenheter?

Noe som minner han om tiden dere traff hverandre?

Jeg går faktisk å funderer på om jeg skal dra til fotograf og ta en serie bilder av meg, litt mer trendy bilder og et par i brudeundertøyet så han kan kikke tilbake på det senere! :sexy:;)

Når jeg tenker meg om så må jeg huske på å be en venninne som er litt flink til å ta bilder om å være med under sminking og påkledning til bryllupet, så får jeg kanskje tatt noen bilder i undertøyet med hårfrisyren og make-upen fra bryllupet også! :D

Bryllupsreise skal vi nok alltids få til, spørsmålet er bare når? Det er ikke sikkert han kan ta seg fri fra jobb rett etter bryllupet... :-(

Det er jo på sommeren dere gifter dere, kan dere ikke legge sommerferien til tiden etter bryllupet da? Tviler på arbeidsgiveren vil nekte dere det?!

Det var jo på tide å få invitasjonene ut til folk, men var de ferdige da? NEI! Så nå har jeg klippa og lima som en gal de siste dagene, og nå er vi begynt å levere dem ut :P

Flinke jenta!! :D

Fikk forresten min kjære til å være med og sette opp ønskeliste til bryllupet :klappe: Så da er den i boks. Jippi. Det er sååå utrolig godt med alt som er ferdig gjort, så kan vi krysse det av på lista :hoppe:

Flinke mannen! Jepp, nå begynner tingene å falle på plass tenker jeg!! :D

Du fikk vel med deg hva som skjedde med fotografen da?.. så skuffet jeg ble.. :veldigsur:

Nå går jeg og bekymrer meg for om det kommer til å funke med lokaler også... Skikkelig nerver, og det er ikke fullt så gøy å tenke på bryllupet akkurat nå.. :snufs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare gi et tips jeg...hva jeg gjorde. (Men jeg hadde skrekkelig god tid....). Jeg hadde masse bilder og annet småppuslerier fra vi traff hverandre og utover (billetter til diverse, id-kort fra folkehøgskolen + + ). Jeg kjøpte album på Ordning og Reda og så lagde jeg et minne album om tiden fra første gang vi så hverandre og frem til bryllupet. Jeg pynta litt, lagde det litt stilig, skrev inn dikt ol. Mannen blei i allefall kjempeglad :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tihi, her kommer scrappebærta ja! ;)

Ja, det er et godt tips!

Noe slikt jeg tenkte meg, men jeg tviler på det hadde blitt scrapping for min del, jeg tror ikke vi har tatt vare på så mange kvitteringer, billetter og lignende.

Vi hadde forresten en del kinobilletter liggende, men teksten er omtrent borte.

Bilder har vi alltids, så skulle gjerne fått de i album etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en god idé, det med album. Men, ja her kommer "men´et".

Har ikke så mye bilder og billetter og sånt... Vi får se.

Kan vel ellers nevne at hans store lidenskap her i livet ( utenom meg da :hoho: ) er biler, både i stort format og radiostyrte "ting".

Kanskje jeg bare skal gå for "safe" som mansjettknapper, slipsnål e.l.

Ferien: Akk, hadde det vært så enkelt. Min kjære er medeiger i det firmaet han jobber i, og dermed sin egen arbeidsgiver. En skulle tro det da var lettere å bare si: NÅ tar jeg ferie, men neida :-? Litt inviklet,men han er en de få som kan gjøre spesielle arbeidsoppgaver der...

Jaja, jeg kan vente litt jeg, går fint det :P

Det skal jo også passe inn med mine to barn, når de skal ha sine to uker hos sin far i sommer også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panikk hjelper ingenting - det er ihvertfall sikkert.

Jepp, det har du helt rett i Heidi76..

Det oppdaga jeg når følte stresset tok helt overhånd, fikk jo ikke gjort noe :o

Det er bare til å puste rolig og ha tunga beint i munnen :hoho:

(ikke alltid like lett,men men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke mannen!

Ja, jeg blei skikkelig imponert over engasjementet hans :o

Men så fikk han seg jo også et par pils,da, så da var det vel lettere å sitte i ro og høre på babbelet mitt om både det ene og det andre, "må fikses, må fikses osv" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blei skikkelig imponert over engasjementet hans :o

Men så fikk han seg jo også et par pils,da, så da var det vel lettere å sitte i ro og høre på babbelet mitt om både det ene og det andre, "må fikses, må fikses osv" :hoho:

:hoho:

Jaja, men det var nå uansett mer enn min kjære har klart å gjøre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

De der mannfolka altså.... :roll:

Hva med å gi han en radiostyrt bil med "just married" tagging og blikkbokser bak! :hoho:

Også kan du skrive noe lurt i kortet i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

De der mannfolka altså.... :roll:

Hva med å gi han en radiostyrt bil med "just married" tagging og blikkbokser bak! :hoho:

Også kan du skrive noe lurt i kortet i tillegg...

Det var jammen ikke dumt :wink:

Må sjekke om jeg kan finne tak i noe, kanskje en modellbil kan gjøre samme nytten...

Men det blir nok i tillegg til noe annet, som en liten artig ting, tror nok han hadde begynt å lure på meg om han hadde fått bil av, enda mer leketøy, liksom :hoho:

Uff, jeg tar gjerne imot andre forslag med stor takk :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de mannfolka er ikke helt gode de... :ler:

Forresten, likte kjempegodt den bilideen! :tommelsmil: Min godeste her har jo bildilla (i tillegg til alle sine andre diller, som fotball og rally og og og og... :tunge1: ), og leker seg som en unge med disse radiostyrte j -pip- lene som jeg kaller dem!

Hmmm :klø: - noe slikt må jeg vurdere selv, for moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok sin tid før jeg fikk titta innom her, og her har det jammen skjedd mye på få sider!

Skal blir spennende å følge deg i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det mandagsmorgen igjen...

I dag er det akkurat to mnd. igjen til den store dagen :hoppe:

Har fått gjort endel i helga, vi har levert ut nesten alle invitasjonene.

På lørdag var vi på Tilbords og fikk lagt inn gaveliste, skal ta en tur på Christiania glassmagasin i dag og legge inn der.

Vi har bestilt bryllupskake, ikke i detalj, men fått ok på datoen :P

Min kjære har vært i kontakt med han som har bil vi kanskje skal få låne.

Så nå begynner ting å falle mer og mer på plass.

Ååååh, det er så godt med alt som er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har også hatt et aldri så lite bryllupsmareritt i helga :hår:

Det er denne morgengaven som jeg sliter med som jeg nå har tatt med meg i drømmene mine...:

Bryllupet gikk helt fint (denne gangen :hoho: ), helt til morgenen etter og det var tid for morgengave. Han drog fram et nydelig smykke til meg, og sto spent og venta på sin... Men siden jeg ikke hadde peil på hva jeg skulle gi han, så hadde jeg skjøvet hele morgengaveproblemet i bakhodet og glemt det helt :hakeslepp: Så der sto jeg da, med flott smykke fra han og ingenting å gi til han, og med en skuffa mann som sa: Jammen elsklingen min, har du glemt meg da?

Jeg våkna da og var overlykkelig over at det bare var en drøm, og jeg lovte meg meg selv at morgengaven hans skal jeg legge sjela mi i å finne den rette :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser også ut til at det går i orden med ferien til min kjære. Han har satt seg opp på ferie rett etter bryllupet, han andre som han må samkjøre ferien sin med, skulle ha senere på sommeren. Så da blir det kanskje rett på bryllupsreise da :hjerter:

Det gjenstår da bare ( :o ) å få det til å stemme med barnas ferie hos sin far. Håper det går bra.

Er det noen som har noen gode tips til romantiske steder å legge bryllupsreisen til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå "lagt inn" liste på Christiania Glassmagasin, men tror dere jeg finner den på nettet? NEI!!! :o

Skal ikke den liksom være tilgjengelig der???

Må ta meg en tur og høre med dem om hva som har skjedd... Vet det er andre her inne som har hatt mye tull med dem :evil: Aaargh, så irriterende!

Jaja, uansett...

Igår kveld lagde jeg en litt koselig og romantisk kveld for min kjære. Det var jo akkurat to mnd til bryllupet, og syns det var en fin anledning til å feire litt :P Så jeg hadde kjøpt inn musserende vin og Bocca-sjokolade :sjarmor: og overraska han når han kom sliten og trøtt hjem fra jobb.

DET ble en kjempefin kveld, så fikk vi også testa champagneglassa vi fikk av glassmagasinet(ja, DE fikk vi :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...