Gå til innhold

Min mann venter barn med en annen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men hvis vi skal gi TS bare det de vil ha i trådene sine så blir det jo lite diskusjon.

Ts spør om en spesifikk sak, hun spør hvorfor folk bryr seg om noe som ikke omhandler dem. Det er mange svar på dette spørsmålet og mange vinklinger. Som kunne blitt til en interessant diskusjon og debatt. Hun spør ikke hvordan du ville håndtert en slik situasjon, hun spør heller ikke hva du mener om den spesifikke situasjonen, hun spør HVORFOR folk ska mene noe om en situasjon hun selv har akseptert og ikke ser problemer med. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig å akseptere og forstå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Vera skrev:

Ts spør om en spesifikk sak, hun spør hvorfor folk bryr seg om noe som ikke omhandler dem. Det er mange svar på dette spørsmålet og mange vinklinger. Som kunne blitt til en interessant diskusjon og debatt. Hun spør ikke hvordan du ville håndtert en slik situasjon, hun spør heller ikke hva du mener om den spesifikke situasjonen, hun spør HVORFOR folk ska mene noe om en situasjon hun selv har akseptert og ikke ser problemer med. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig å akseptere og forstå?

Enig, men denne tråden ble jo det beste eksempelet på det som nettopp eksakt er ts’ problem: folk som synser vilt om hennes situasjon, hennes privatliv, hennes valg av mann og hennes familieliv. Det er jo ikke måte på hvor synd det er på henne her heller, så naiv og dum som hun liksom er, og for en lavmåls mann hun har finnet seg. 

TS: Du hadde ikke tatt ham tilbake hvis ikke det er HAN du vil ha, og ikke han deg heller.  Ta denne tråden som eksempel på at mange folk bare ER sånn, de har meninger om de fleste og elsker å sladre om andres privatliv hvis det er det minste utradisjonelt. Som sagt kjenner jeg en familie der dette skjedde, og vi har aldri syntes synd på noen av dem. Jeg syns de var modige som satset på hverandre (igjen) og det er dere to også. Det er ikke synd på deg. 

Anonymkode: cfdd2...437

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Vera skrev:

Ts spør om en spesifikk sak, hun spør hvorfor folk bryr seg om noe som ikke omhandler dem. Det er mange svar på dette spørsmålet og mange vinklinger. Som kunne blitt til en interessant diskusjon og debatt. Hun spør ikke hvordan du ville håndtert en slik situasjon, hun spør heller ikke hva du mener om den spesifikke situasjonen, hun spør HVORFOR folk ska mene noe om en situasjon hun selv har akseptert og ikke ser problemer med. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig å akseptere og forstå?

Jeg kan jo svare da.

Folk bryr seg fordi TS fremstår som stakkarslig når hun tar tilbake en diger egoist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst! Jeg blir provosert av å lese noen av svarene her. Det er greit at dere ikke ville gjort som ts, men det gir dere ingen rett til å -side etter side- gnåle om hvor stakkarslig og svak hun er. Det er rett og slett ufint og hva er egentlig deres motivasjon? At hvis dere gneldrer lenge nok om hvor svak og ynkelig hun er, får dere presset henne til å gjøre det slutt med mannen?

Ts har allerede valgt å fortsette å dele livet med denne mannen, men dere prøver allikevel alt dere kan for å så tvil og usikkerhet. For så å hakke litt på hennes integritet når hun nekter å se på denne situasjonen som en dealbreaker. Og hun som har ikke engang bedt om råd vedrørende selve parforholdet! 

Ts! Du fremstår som en varm og raus dame med bein i nesen og det virker som du har tenkt godt igjennom dette og er motivert for å få dette til. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal gå, så lenge både du og din mann oppriktig ønsker det. Dette er selvfølgelig hverken en enkel eller lett situasjon og den vil sikkert by på forskjellige utfordringer underveis; dere er ikke lenger en kjernefamilie som kan ta alle valg helt uavhengig av andre. Det blir nok også en stor følelsesmessig påkjenning i starten og jeg ville absolutt vurdert parterapi hvis jeg var deg. Men husk at mange har gått igjennom dette før uten at livet deres har gått til grunne! Jeg vet ikke hva du kan gjøre med negative venner/familie annet enn å være klar på at du har tatt det valget du mener er best for deg og din familie og at hvis de ikke kan støtte deg, får de heller la være å kommentere situasjonen. Ditt liv, ditt valg. Uansett, lykke til! 🤗

Anonymkode: 900b7...414

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar hun som er gravid dette? Er ikke hun lei seg? 

Anonymkode: 31429...94f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tar hun som er gravid dette? Er ikke hun lei seg? 

Anonymkode: 31429...94f

Det lurer jeg også på.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme med oss, men når jeg fikk vite det var TVILLINGENE allerede en måned gamle. Nå er de snart 6 mnd...

Anonymkode: 7a231...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme med oss, men når jeg fikk vite det var TVILLINGENE allerede en måned gamle. Nå er de snart 6 mnd...

Anonymkode: 7a231...01d

Hvordan går det med tanke på samvær og deres familieliv? Har dere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Hvordan går det med tanke på samvær og deres familieliv? Har dere barn?

Vi har barn, på 2,5 år nå. Vi slo opp når han var 1, tvillingene ble født litt etter han fylte 2.. Hun gikk tilbake til sin eks og han oppdrar barna som sine egne. Vi har valgt å holde en vennlig avstand. La dem leve sitt liv, la oss leve vårt. Kjæresten hennes skal adoptere barna og det blir ingen samvær. 

Anonymkode: 7a231...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tar hun som er gravid dette? Er ikke hun lei seg? 

Anonymkode: 31429...94f

Hva har det med denne aktuelle problemstillingen å gjøre? Jeg er lei av at folk synes synd på meg, det er det absolutt ingen grunn til! 

Anonymkode: d7ac9...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Vera skrev:

Ts spør om en spesifikk sak, hun spør hvorfor folk bryr seg om noe som ikke omhandler dem. Det er mange svar på dette spørsmålet og mange vinklinger. Som kunne blitt til en interessant diskusjon og debatt. Hun spør ikke hvordan du ville håndtert en slik situasjon, hun spør heller ikke hva du mener om den spesifikke situasjonen, hun spør HVORFOR folk ska mene noe om en situasjon hun selv har akseptert og ikke ser problemer med. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig å akseptere og forstå?

Det er egentlig det folk svarer på. Folk «bryr seg» fordi de ikke kjøper TS’ naive, harmoniske framstilling av saken. 

Anonymkode: 75601...457

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med denne aktuelle problemstillingen å gjøre? Jeg er lei av at folk synes synd på meg, det er det absolutt ingen grunn til! 

Anonymkode: d7ac9...6ef

Det er synd på deg som framstår så naiv, tenker jeg. 

Anonymkode: 75601...457

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig det folk svarer på. Folk «bryr seg» fordi de ikke kjøper TS’ naive, harmoniske framstilling av saken. 

Anonymkode: 75601...457

Så Ts er naiv fordi hun løser ting på en annen måte enn du ville ha gjort? Jeg vet ikke hvem som er naiv her jeg..den som ikke skjønner at et problem kan ha mangfoldige løsninger, og at livet ikke er svart hvitt. Eller den som skjønner hva som er best for seg og sitt - og tør å gå for det, uten å bryr seg om hva nabokjerringene måtte mene om den saken. 

Dårlig stilt med selvtilliten om dagen..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har barn, på 2,5 år nå. Vi slo opp når han var 1, tvillingene ble født litt etter han fylte 2.. Hun gikk tilbake til sin eks og han oppdrar barna som sine egne. Vi har valgt å holde en vennlig avstand. La dem leve sitt liv, la oss leve vårt. Kjæresten hennes skal adoptere barna og det blir ingen samvær. 

Anonymkode: 7a231...01d

Ok, så dere fant en ordning på det. Så flott at mannen skal adoptere barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med denne aktuelle problemstillingen å gjøre? Jeg er lei av at folk synes synd på meg, det er det absolutt ingen grunn til! 

Anonymkode: d7ac9...6ef

Leste du spørsmålet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av at folk synes synd på meg, det er det absolutt ingen grunn til! 

Anonymkode: d7ac9...6ef

Det er nå realiteten at et nytt barn som har hovedbopel utenfor hjemmet deres og en mor dere må hensynta i 19 år kompliserer familielivet deres i stor grad. Ikke bare fordi koster emosjonelt, økonomisk, tidsmessig osv, men mye fordi moren gjerne er seniorpartner og premissleverandør i det samarbeidet, mens far gjerne blir annenfiolin og stemor gjerne ender opp langt utenfor beslutningsprosesser. Dere mister mye frihet og fleksibilitet.

Det trenger absolutt ikke være en bedre løsning å gå fra mannen, men jeg undres hvorfor det ble besluttet at det ikke var andre løsninger enn samlivsbrudd til tross for felles barn for kort tid siden, mens det nå liksom ikke er den minste skydott på himmelen til tross for at han har baby på gang med en annen. Jeg tenker det kanskje er derfor du får så mye "motbør", om du ikke gir uttrykk for å se utfordringer med dette i det hele tatt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Biloba skrev:

Det er nå realiteten at et nytt barn som har hovedbopel utenfor hjemmet deres og en mor dere må hensynta i 19 år kompliserer familielivet deres i stor grad. Ikke bare fordi koster emosjonelt, økonomisk, tidsmessig osv, men mye fordi moren gjerne er seniorpartner og premissleverandør i det samarbeidet, mens far gjerne blir annenfiolin og stemor gjerne ender opp langt utenfor beslutningsprosesser. Dere mister mye frihet og fleksibilitet.

Det trenger absolutt ikke være en bedre løsning å gå fra mannen, men jeg undres hvorfor det ble besluttet at det ikke var andre løsninger enn samlivsbrudd til tross for felles barn for kort tid siden, mens det nå liksom ikke er den minste skydott på himmelen til tross for at han har baby på gang med en annen. Jeg tenker det kanskje er derfor du får så mye "motbør", om du ikke gir uttrykk for å se utfordringer med dette i det hele tatt.

Dette tenker jeg og. Det er ikke en perfekt situasjon, jeg skjønner at TS velger å fokusere på det positive, men at andre føler sympati kan hun gjøre lite med. Det blir nok mange utfordringer og det er en langt fra ideell situasjon.

Hvis TS er lei av at folk blander seg så er vel eneste mulighet å si at du ikke ønsker å diskutere det. 

Anonymkode: 4205c...d59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Ok, så dere fant en ordning på det. Så flott at mannen skal adoptere barnet.

Flott og flott, barnet blir fratatt all tilhørighet til sin biologiske far og farsslekt. Det er ingenting bra med at mor og far ikke tilrettelegger for at barnet får kjenne begge foreldre og få omsorg fra dem, slik det har rett på ihht Barnekonvensjonen i menneskerettighetene. Greit nok at det kan være fint med adopsjon når en forelder ikke er oppegående og i stand til å gi omsorg, men dette er jo en fungerende far, der far og/eller mor avviser barns behov for egen far av hensyn til egen bekvemmelighet og preferanse. Og fratar søsken å bli kjent også.

Anonymkode: 2fad4...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vera skrev:

Så Ts er naiv fordi hun løser ting på en annen måte enn du ville ha gjort? Jeg vet ikke hvem som er naiv her jeg..den som ikke skjønner at et problem kan ha mangfoldige løsninger, og at livet ikke er svart hvitt. Eller den som skjønner hva som er best for seg og sitt - og tør å gå for det, uten å bryr seg om hva nabokjerringene måtte mene om den saken. 

Dårlig stilt med selvtilliten om dagen..?

Barnet er ikke født enda. TS aner fremdeles ikke hva hun går til.

Min selvtillit står det utmerket til med. Den ligger skyhøyt over det å ta tilbake en mann som nettopp har gjort en annen kvinne gravid.

Anonymkode: 75601...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Biloba skrev:

Det er nå realiteten at et nytt barn som har hovedbopel utenfor hjemmet deres og en mor dere må hensynta i 19 år kompliserer familielivet deres i stor grad. Ikke bare fordi koster emosjonelt, økonomisk, tidsmessig osv, men mye fordi moren gjerne er seniorpartner og premissleverandør i det samarbeidet, mens far gjerne blir annenfiolin og stemor gjerne ender opp langt utenfor beslutningsprosesser. Dere mister mye frihet og fleksibilitet.

Det trenger absolutt ikke være en bedre løsning å gå fra mannen, men jeg undres hvorfor det ble besluttet at det ikke var andre løsninger enn samlivsbrudd til tross for felles barn for kort tid siden, mens det nå liksom ikke er den minste skydott på himmelen til tross for at han har baby på gang med en annen. Jeg tenker det kanskje er derfor du får så mye "motbør", om du ikke gir uttrykk for å se utfordringer med dette i det hele tatt.

Her tror jeg du setter ord på det veldig mange tenker.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott og flott, barnet blir fratatt all tilhørighet til sin biologiske far og farsslekt. Det er ingenting bra med at mor og far ikke tilrettelegger for at barnet får kjenne begge foreldre og få omsorg fra dem, slik det har rett på ihht Barnekonvensjonen i menneskerettighetene. Greit nok at det kan være fint med adopsjon når en forelder ikke er oppegående og i stand til å gi omsorg, men dette er jo en fungerende far, der far og/eller mor avviser barns behov for egen far av hensyn til egen bekvemmelighet og preferanse. Og fratar søsken å bli kjent også.

Anonymkode: 2fad4...786

Adopsjon er da ikke menneskerettsstridig. Flere slike tilfeller i min familie fra mine foreldres generasjon og bakover. Var nok forholdsvis vanlig før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...