Gå til innhold

Min mann venter barn med en annen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke synd på deg nei, men så lenge han er en hederlig fyr som vil være til stede for barnet, så har det jo noen konsekvenser for deres forhold, og de rundt deg lurer vel på om du er forberedt på det?

Det er jo en slags "tap-tap" situasjon her; fra din side er det ønskelig at han er til stede som ektemann, men hvor mye tid og kjærlighet han bruker med eksen og deres barn er også en indikator på hans omsorg. Det er jo umulig å gi 100% på begge fronter.

Anonymkode: 5e3c7...4e1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synd på deg nei, men så lenge han er en hederlig fyr som vil være til stede for barnet, så har det jo noen konsekvenser for deres forhold, og de rundt deg lurer vel på om du er forberedt på det?

Det er jo en slags "tap-tap" situasjon her; fra din side er det ønskelig at han er til stede som ektemann, men hvor mye tid og kjærlighet han bruker med eksen og deres barn er også en indikator på hans omsorg. Det er jo umulig å gi 100% på begge fronter.

Anonymkode: 5e3c7...4e1

Jeg trenger virkelig ikke at mannen min sitter og holder meg i hånden 100% av tiden. Planen er at det blir 1-2 timers samvær hos barnets mor 3-4 ganger i uken i begynnelsen. Etterhvert tar han med barnet hjem til oss. 

Anonymkode: d7ac9...6ef

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Liven_ skrev:

Mannen din høres lite moden ut. 

Først inngår han et forhold med deg, dere får barn, etter 8 år er det slutt og han gjør en annen kvinne gravid etter kort tid. Uten å føle noen moralske forpliktelser til situasjonen forlater han denne kvinnen gravid fordi nå fant han på st dere skulle finne tilbake til hverandre. 

 

Og det mest luksuriøse er at han har så forståelsesfull kvinne som ikke stiller spørsmålstegn til alt dette, er stolt over sik egen holdning og er i full gang med samværplanleggingen. 

Manen er lite moden men har til gjengjeld funnet en kvinne som skulle finne seg i det:)

Her trekker du konklusjoner uten grunnlag. Vi vet ingenting om hvordan dette forholdet ble avsluttet, hva opplegget var med denne andre damen, hvilke forpliktelsesfølelser han hadde. TS har en moden holdning til kjærlighet. Vi kan håpe hun også kan sette grenser for seg selv og ta vare på sine egne behov. 

Anonymkode: 33b16...a79

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Liven_ skrev:

Mannen din høres lite moden ut. 

Først inngår han et forhold med deg, dere får barn, etter 8 år er det slutt og han gjør en annen kvinne gravid etter kort tid. Uten å føle noen moralske forpliktelser til situasjonen forlater han denne kvinnen gravid fordi nå fant han på st dere skulle finne tilbake til hverandre. 

 

Og det mest luksuriøse er at han har så forståelsesfull kvinne som ikke stiller spørsmålstegn til alt dette, er stolt over sik egen holdning og er i full gang med samværplanleggingen. 

Manen er lite moden men har til gjengjeld funnet en kvinne som skulle finne seg i det:)

TS her

Mannens modenhet er ingen problemstilling her. 

Jeg ønsker heller en samtale rundt det at alle synes så synd på meg. Uten en eneste grunn til det...? 

Anonymkode: d7ac9...6ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke uten grunn at de syns synd på deg. Dette er vel tross alt ikke en drømmesituasjon! 

Anonymkode: 4e22b...066

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i samme situasjon, men kjenner flere andre som har, og det har gått fint. Lykke til! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS, mitt lykke til var ikke ironisk. Det blir helt sikkert tøft, men det kan jo bli en berikelse også. 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Minitroll skrev:

Synes mer synd i hun andre. 

Hvorfor? Det er ikke sikkert hun har det fælt?!?! 

Anonymkode: 8eb00...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle skjerme deg litt fra «alle andre» en stund, ts? Forsøke å alliere deg med de nærmeste/de som vil deg vel og samtidig fortsette gjenoppbyggingen av relasjonen til mannen din og fokus på dere i det som kommer? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Det er ikke sikkert hun har det fælt?!?! 

Anonymkode: 8eb00...7aa

To-tre måneder før termin uten å ha en far kan være vondt. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet dere har sammen da? Etter hvert vil det bli veldig merkelig for dette barnet å forstå seg på hvorfor pappa også har et barn et annet sted.

Anonymkode: 75601...457

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Wow, noe sånt hadde jeg aldri taklet, skal si du har en god holdning, kudos 

Det er lett å trekke konklusjoner om hvordan man takler ting før man er i samme situasjon selv. 

Anonymkode: bb06c...8c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer jo til å måtte bruke mange hundre tusen på dette barnet frem til det er 18. Det vil igjen gå utover deres barn og eventuelle ønsker om ferier, hobbyer, hytte osv osv. Synes det er litt rart å gjøre en dame gravid så fort. Er jo vanlig å kjenne hverandre noen år først og ikke hoppe frem og tilbake mellom kvinner og gjøre dem gravide. Ellers synes jeg holdningen din er fin om du føler det slik innerst inne, håper du ikke undertrykker noe som kommer ut senere eller som går utover dette nye barnet som du blir stemor for. Det skal ikke behøve å måtte lide pga denne situasjonen. Håper dere alle finner ut av det :) tvi tvi

Anonymkode: f3fdd...a77

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...