Gå til innhold

Hva synes du om din svigermor?


Coffee1234

Anbefalte innlegg

Hun er ei veldig skjønn dame. Blid, inkluderende, positiv og sterk. Og hun har oppdratt en flott sønn, det fortjener hun all verdens skryt for! 

Anonymkode: a52fc...7ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil bare at hun skal være farmor og han skal være pappa. Og at han skal være avhengig av henne til hjelp, det hadde jo vært lettere om jeg ikke var der. 

Det er ikke snakk om å ta alt i verste mening, jeg tolker ikke. Jeg bare leser det hun skriver til meg. Hun skriver at ting hadde vært lettere for henne uten meg, hun skriver at hun vil ha mer tid med barnet, hun blir sint om andre enn henne blir spurt, hun prøver å ødelegge vennskap med andre besteforeldre om de blir spurt og ikke henne. Hun skriver også at kun barnebarnet og sønnen hennes er velkommen hos henne.

Anonymkode: b340a...d8b

Mange bestemødre vil nok det beste for barnabarna sine og vet ikke hva godt de skal gjøre, og det kan sikkert bli litt slitsomt hvis de er veldig ekstreme, men det er bare godt ment. Hvis dette hadde vært tilfellet, ville jeg forsøkt å forklare situasonen for henne, uten å være anklagende..

Men dersom hun skriver at ting hadde vært lettere for henne uten deg og ikke ønsker deg på besøk? Vel, da høres hun ikke helt normal ut, det er i hvert fall ikke normal oppførsel hvis det da ikke har skjedd noe mellom dere som du ikke nevner - uansett ikke greit å snakke på den måten til noen. Ufyselig oppførsel, oppgående voksne mennesker oppfører seg ikke på den måten. (dersom noen hadde begynt å oppføre seg slik mot meg helt ut av det blå, hadde jeg lurt på om vedkommende var helt i vater).

Anonymkode: 19df2...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et helt greit forhold. Spesielt nært er det ikke, men det er heller ikke et savn. Mange fine samtaler og fravær av konflikter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig blandede følelser rundt min svigermor. Vi møtes sjeldent fordi hun "alltid" er opptatt, men det tror jeg ikke er fordi hun ikke bryr seg om oss, mer fordi familien deres alltid har fungert sånn. Barna har mye mer kontakt seg i mellom uten henne, og det er jo greit.

Når vi først møtes er hun kjempegrei, og hun gir barnebarnet sitt masse oppmerksomhet og duller skikkelig med han. Siden vi møtes så sjeldent føler jeg ikke jeg kjenner henne ordentlig selv om jeg har "vært en del av familien" i mange år nå, men jeg tror faktisk vi kunne hatt det veldig gøy sammen.

Samtidig vet jeg at det var mye mishandling der i hjemmet når barna bodde hjemme. Hun var ikke verst, det var det faren som var. Og jeg vet det ikke er så lett for kvinner i den situasjonen, men jeg blir litt sint av mødre som ikke forlater menn som gir barna juling og i tillegg bedriver annen psykisk mishandling. Mannen min sier selv at noe av det verste med det hele var at hun som han stolte mest på bare sto å så på, og at hun gjerne tok faren i forsvar. Hun forlat faren etter barna ble voksne, men har aldri bedt om unnskyldning. Hun har også (i tidligere år) svindlet flere av barna sine for penger. Men alt dette skjedde før jeg ble kjent med henne, så jeg prøver å ikke tenke på det når vi er sammen, selv om det er med å påvirker helhetsinntrykket av henne.

Endret av heipådegsann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor later som at hun har så dårlig råd, slik at min mann skal få dårlig samvittighet og gi henne penger. Noe han også gjør. Dritt lei 

Anonymkode: 63843...d97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ett monster(narsissist). Vi har ikke kontakt med henne

Anonymkode: 62528...797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei flott svigermor ❤ Hun har blitt ei av mine beste venninner på mange måter. 

Anonymkode: 2970b...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ustabil og utilregnelig. Jeg har gjort mitt beste for å være en god svigerdatter, men har rett og slett gitt opp. Vi har veldig lite med henne å gjøre både jeg og mannen min. 

Anonymkode: 3d078...798

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et veldig godt forhold til svigermor, men er noen ting med henne som irriterer meg. Feks at hun ikke forstår hva privatliv er (det gjør heller ikke resten av svigerfamilien). Blander seg borti alt, og er aaaalt for nysgjerrig. I tillegg er hum hypokonder, og mener at hun og alle andre har alvorlige diagnoser. Satte foten klart ned da hun mente vi burde få babyen vår inn til hjernescanning fordi det kunne jo hende at det var noe gale som ikke gav symptomer. 

Anonymkode: e87f9...e31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en del psykiske utfordringer som gjør det krevende å forholde seg til henne, dessverre. Det tar på å være på besøk der.. Heldige er dere som har et godt forhold til svigermor 

Anonymkode: 5316c...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har en del psykiske utfordringer som gjør det krevende å forholde seg til henne, dessverre. Det tar på å være på besøk der.. Heldige er dere som har et godt forhold til svigermor 

Anonymkode: 5316c...92d

Har jeg svart her? Kunne vært mine ord.

Anonymkode: 026c0...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har alltid stilt opp. Sa nei takk til selskap, for det kunne hende vi trengte barnevakt. Hun har alltid brydd seg om barnebarna. Og nå som hun er gammel og dement får hun masse hjelp av barn og barnebarn. 

Svigerfar har jeg ikke mye fint å si om. Har ikke snakket med eller til han på over to år. Ser de en til to ganger i uken. 

Anonymkode: 6d3fb...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange bestemødre vil nok det beste for barnabarna sine og vet ikke hva godt de skal gjøre, og det kan sikkert bli litt slitsomt hvis de er veldig ekstreme, men det er bare godt ment. Hvis dette hadde vært tilfellet, ville jeg forsøkt å forklare situasonen for henne, uten å være anklagende..

Men dersom hun skriver at ting hadde vært lettere for henne uten deg og ikke ønsker deg på besøk? Vel, da høres hun ikke helt normal ut, det er i hvert fall ikke normal oppførsel hvis det da ikke har skjedd noe mellom dere som du ikke nevner - uansett ikke greit å snakke på den måten til noen. Ufyselig oppførsel, oppgående voksne mennesker oppfører seg ikke på den måten. (dersom noen hadde begynt å oppføre seg slik mot meg helt ut av det blå, hadde jeg lurt på om vedkommende var helt i vater).

Anonymkode: 19df2...51f

Eneste som er skjedd er at jeg og hennes sønn fikk barn etter 4 år sammen. Svarer alltid støttende til henne, prøver alltid å holde meg unna å si noe til henne, holder meg til positive temaer, osv. Svarer heller ikke dritt selv om jeg får dritt tilsendt. 

Har lurt lenge på hva som er greia hennes og det tok tid før jeg og samboer prata om det. Jeg vil helst ikke kritisere hans mor. 

Anonymkode: b340a...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er grei nok, men vi har desverre ikke ett "normalt" forhold, hun er syk fysisk og psykisk, bor i omsorgsbolig og framstår mye eldre enn hun er. Jeg savner å ha ei svigermor som renner ned dørene og som jeg kan ringe til innimellom, eller som kan passe ungene en time eller to i året siden min familie bor 8timer unna, men samboerens sorg over å ikke ha en mor som vill eller kan fungere "normalt" er større enn min, så det er ikke noe å snakke om. Men hun er snill og grei da, heldigvis.

Anonymkode: e8af5...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor og jeg er ikke et godt team, men vi kan tilbringe noe tid sammen siden begge er gode på smaltalk. 

Det er ikke mulig å snakke med henne om noe som har med følelser å gjøre og hun skyr alvorlige temaer.  I tillegg er hun gjerrig så det holder og hun gjør stor forskjell mellom sine  yndlingsbarnebarn og andre barnebarm. 

Jeg hadde en svigermor som hadde "alt" tidligere så denne ble en enorm skuffelse.

Anonymkode: de366...515

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glad i min svigermor etter mange år med hennes sønn. Vi er godt gift og har to nydelige barn sammen. Som bestemor stiller hun opp så ofte som hun kan (travel jobb og flink til å reise og nyte sitt eget liv😊). Både besøk og overnatting. Støtter oss når ting kan Være utfordrende. Tja, vi er to kvinner med sterke meninger. Vi har krangla EN gang. Gikk bra og vi er venner. Kan spørre henne om ting og vi har gode samtaler. Hva kan jeg ønske mer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker svigermor veldig godt. I starten hadde jeg litt problemer med at hun dullet og sydde puter under armene på guttene sine i 30 årene, men nå som jeg og mannen er gift har hun trukket seg tilbake på den fronten. Det eneste jeg kan pirke på er at hun er veldig materialistisk, og det blir krasj med hvordan jeg er oppvokst. Hun kjøper veldig dyre gaver, og det syntes jeg er ubehagelig. Utenom det er hun tipptopp, og verdens beste bestemor for barna ❤️

Anonymkode: fd389...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er et fantastisk menneske, en god mor og svigermor med mye omsorg for alle rundt seg ❤️ Om jeg skal pirke litt så irriterer det meg litt at hun har sydd puter under armene på sine barn og at det blir mye jabbing om ting jeg ikke er interessert i i det hele tatt. Men det er bare bagateller. Gleder meg til å gi henne barnebarn ❤️ 

Anonymkode: 060f3...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun var grei frem til vi fikk barn, nå handler alt om å kontrollere oss og å være på besøk minst en gang i uka. Selv om hun ser barnet hver uke så klager hun på at det er for lite. Hun er veldig opptatt av sin rolle til barnet og gjør det hun kan for å presse meg vekk. 

Anonymkode: b340a...d8b

Dette kjenner jeg også på 🙄 det er trist og jeg merker at jeg selv ikke klarer å slappe av. Føler hun vil ta ungene i fra meg. Kommer med mange små stikk til meg som mor.. 

Anonymkode: a0c67...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...