Gå til innhold

Hva synes du om din svigermor?


Coffee1234

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun var verdens skjønneste.. takknemlig, skrøt meg opp i skyene, hjelpsom og inkluderende.

Nå er hun dessverre blitt veldig spydig, krass, ekskluderende og vanskelig dame. Lite empatisk. Tror ikke hun har demens eller noe, hu er i jobb og virker ikke surrete. Men mot meg er hun i alle fall veldig annerledes. Tror ikke hun er sånn mot så mange andre. Trist. 

Anonymkode: b1c31...894

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, si det. Det burde jeg egentlig ikke skrive her... 

Anonymkode: a50c4...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt skilt, så svigermor har blitt til x-svigermor. Jeg var og er fremdeles veldig glad i henne. Selv om det ikke er noen barnebarn som binder oss til hverandre, så har vi fremdeles god kontakt. Vi bor på hver vår kant av landet, da jeg flyttet tilbake til hjemplassen min etter skilsmissen.  Hun ringer meg ofte, og jeg er takknemlig for at vi har beholdt vennskapet. X-svigermor sa i skilsmisseprosessen at hun kom til å være like glad i meg, selv om jeg ikke lenger skulle være gift med sønnen hennes. Fine dama:):)

Anonymkode: 69172...93a

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt skilt, så svigermor har blitt til x-svigermor. Jeg var og er fremdeles veldig glad i henne. Selv om det ikke er noen barnebarn som binder oss til hverandre, så har vi fremdeles god kontakt. Vi bor på hver vår kant av landet, da jeg flyttet tilbake til hjemplassen min etter skilsmissen.  Hun ringer meg ofte, og jeg er takknemlig for at vi har beholdt vennskapet. X-svigermor sa i skilsmisseprosessen at hun kom til å være like glad i meg, selv om jeg ikke lenger skulle være gift med sønnen hennes. Fine dama:):)

Anonymkode: 69172...93a

😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeglad i svigermor :hjerte: Hun er en fantastisk dame, og en enda bedre bestemor. Min mann har flere søsken med barn, så jeg visste at svigermor var en engasjert bestemor lenge før vi fikk barn. Hun er inkluderende, kul og varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg er jo glad i ho, men hun er så lat og ufornuftig når det gjelder sin private økonomi at jeg blir gal. Hun engasjerer seg lite som bestemor, sitter ofte på mobilen på sofaen når hun er på besøk. 

Anonymkode: 08fc7...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor (og svigerfar, fred være over hans minne) er et av de menneskene jeg liker aller mest her i verden! Hun er inni margen hjertegod, snill, klok, omsorgsfull, kreativ, intelligent....hun er rett og slett et godt menneske. Ikke noe rart at de fikk en så fin sønn mtp hvordan de er og hvilke verdier de har 

Sånn egentlig, uten å si det høyt, så liker jeg svigerforeldrene mine bedre enn foreldrene mine. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er herlig. Finner glede i de små ting. Men hun er også sta og snakker mest om seg selv. Derfor noen ganger slitsom å være med henne. Hun liker meg veldig godt siden jeg hører på henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt et godt forholdt til mine svigerforeldre utenom denne. Men jeg tror det er noe annet som ligger bak at hun er sånn. Jeg blir stadig skjelt ut høylytt hvis det er alkohol i bilde. Sist var i ett stort selskap hvor jeg hørte hun virkelig brettet ut om hva hun mislikte om meg på et langbord. Jeg velger ignorere det og late som ingenting men det sårer jo. Vet ikke hvorfor det er blitt sånn. Hun er nok av litt den gamle skolen hvor kvinnen skal gjøre alt for mannen og han ikke skal røre en finger i husarbeid. 

Anonymkode: 69b15...9f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, her blander svigermor seg inn i oppdragelsen. Hvis vi sier noe sitter hun rett foran barna og sier at vi ikke bestemmer det og det. Sier hva vi skal kjøpe til de osv. Og det hjelper virkelig IKKE å ta det opp med henne. Hun klarer ikke være positiv til andre. Gir aldri ros eller noe. Sitter bare å er sjalu på hva alle andre har som hun ikke har. Og får hun det så er det fortsatt negativt. Nei fy. Forskjellsbehandler både egne barn og barnebarn også. Fysj. Nei har ikke godt forhold der. Har bedre forhold til x-svigers faktisk. 

Anonymkode: 44ec6...587

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvor jeg har henne... 

Foreldrene til samboer blander seg i så mye, som de egentlig ikke har noe med. Irriterer meg, og samboer er dårlig på å si i fra. 

Anonymkode: 5865a...c29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke særlig godt forhold.

Hun er overfladisk og bryr seg lite om meg. Ingen interesse av å spørre om ting. Har hun fått vite at jeg er syk (mer alvorlig enn influensa), så spør hun aldri hvordan det går feks. 

Heller ikke interessert i å hjelpe til med noe. 

Anonymkode: de0a1...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei fantastisk grepa dame som alltid vil det beste for familien sin. Den beste farmora ungene mine kunne hatt, veldig engasjert i barnebarna sine og gjør det hun kan for å skape gode minner med dem.

Vi er ikke alltid enige om alt, men jeg setter stor pris på hvor mye hun er tilstede og rådene hun gir, selv om det ikke alltid passer meg. Jeg var bare 15 når jeg og samboeren min ble sammen, 15 år senere er hun nærmest som en ekstra mor for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker svigerfaren min langt mer enn mannen min. Hadde gjerne byttet..

Anonymkode: 5fdd8...b80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke et hyggelig menneske. Nå har selv barnebarna hennes fått øynene opp, og de holder seg unna. 

Anonymkode: a0ec7...6d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hele svigerfamilien. Svigermor er alltid så hjelpsom der hu kan. Er med å maler om vi pusser opp, slik som når vi malte huset utvendig og rekkverk. De er ikke vanskelige å be når vi skal bort å trenger at noen sjekker innom pus. De veit ikke hva godt de kan gjøre for oss, uten å være innpåslitne ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...