Gå til innhold

Hva synes du om din svigermor?


Coffee1234

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det hyggelig at svigermor vil ha kontakt og et godt forhold til barnet ditt? Én dag i uka liksom. Her klaget folk på å svigermor ikke bryr seg om barna/er lat. Ingenting blir riktig. Det er en god ting at en besteforelder ønsker kontakt med barnebarnet sitt, det er ikke noe vondt ment, heller det motsatte.

Anonymkode: 19df2...51f

Jo det er hyggelig det om hun ikke skal presse meg av banen for en hver pris. Hun gjør det hun kan for å sette meg og samboer opp mot hverandre. 

Anonymkode: b340a...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fantastisk, ble fort glad i henne! Hun virker også veldig glad for at jeg er sammen med sønnen hennes, til bryllupet hjalp hun oss ekstremt mye og hun inviterer oss begge over ofte og på hytteturer og ferier, finnes ingen bedre svigermor! 🍀

Anonymkode: ffb02...78a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott dame! Elsker henne. Den eneste tiden jeg egentlig ikke liker henne så godt er når vi er sammen alle sammen (svigersøster, bror, deres barn osv). Da blir hun litt sånn svigernazi som slår barna på armen fordi de tar for mye nugatti på skiva til helgefrokosten, og klager over at det blir så mye rot når vi er her. Og er oppgitt fordi det er så mye "leven". Liker henne best i bare voksent selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun var grei frem til vi fikk barn, nå handler alt om å kontrollere oss og å være på besøk minst en gang i uka. Selv om hun ser barnet hver uke så klager hun på at det er for lite. Hun er veldig opptatt av sin rolle til barnet og gjør det hun kan for å presse meg vekk. 

Anonymkode: b340a...d8b

Dette innlegget kunne jeg ha skrevet! Vi har akkurat lik situasjon. 

Da babyen vår var nyfødt så maste hun om å være barnevakt. Vi skulle ha henne som barnevakt i to timer en kveld da baby var 3 mnd. Vi ble ringt opp etter vi hadde vært borte fra huset i 10 min fordi baby gråt og var i følge henne utrøstelig. Etter den episoden så sier hun at baby må være MINST ett år før hun er barnevakt. Og hun fatter ikke hva vi tenkte på da vi spurte om hun kunne sitte barnevakt i to timer den gangen😅 selv om det var hun som tok initiativ til det

Anonymkode: dd110...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel... Ex-svigermor nå. 

Hun er en fantastisk person som dessverre ikke ser det selv. Vi kommer fremdeles godt overens selv om hennes sønn og meg ikke har barn sammen. Dessverre er hun veldig tafatt. Ja, hun jobber og alt det der, men det hun skulle ha gjordt var å skille seg fra sin mann 15-20 år siden! Ja, liker ikke den mannen i det hele tatt. Forholdet deres er "abusive", ex-svigerfar mishandlet barna da de var små. Ikke bare noe jeg tror, det er barneverns-og politirapporter om det. Men hun ble. Barna ble plassert hos fosterforeldre, og hun ble hos han. Jeg vet at han også slo henne, antagelig slår han fremdeles. Vi har prøvd å få henne vekk derfra, men hun blir...

Anonymkode: 3dfac...31b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En egoistisk drittsekk og ikke riktig god i hodet!

Anonymkode: dab95...cde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er hyggelig det om hun ikke skal presse meg av banen for en hver pris. Hun gjør det hun kan for å sette meg og samboer opp mot hverandre. 

Anonymkode: b340a...d8b

Hvordan setter hun deg og mannen din opp  mot hverandre ved å ville tilbringe tid med med barnebarnet sitt? Hun presser jo ikke deg av banen ved å bry seg og å holde kontakten. Jeg tror flere forhold ville blitt bedre dersom en ikke tok alt i verste mening 🙂

Anonymkode: 19df2...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette innlegget kunne jeg ha skrevet! Vi har akkurat lik situasjon. 

Da babyen vår var nyfødt så maste hun om å være barnevakt. Vi skulle ha henne som barnevakt i to timer en kveld da baby var 3 mnd. Vi ble ringt opp etter vi hadde vært borte fra huset i 10 min fordi baby gråt og var i følge henne utrøstelig. Etter den episoden så sier hun at baby må være MINST ett år før hun er barnevakt. Og hun fatter ikke hva vi tenkte på da vi spurte om hun kunne sitte barnevakt i to timer den gangen😅 selv om det var hun som tok initiativ til det

Anonymkode: dd110...7a6

Her og mente hun at babyer hadde hun så peiling på og fikk muligheten til å kunne gi hen en flaske. Barnet har slitt med flaske, spesielt de første 3 mnd, noe vi sa til henne. Neida, dette kunne hun..

Hun fikk ikke gitt flaske og begynte å tusle rundt i stuen i stedet. Barnet gråt og hun skjønte ikke hvorfor. 🙄 Så etter å ha latt henne prøve, gitt henne råd og blitt ignorert så tok jeg over og ga barnet flaske på få minutter. Etter det gråt hen ikke mer. 

Nei æsj, blir bare dårlig tenke på alt hun har drevet med det siste året!!

Anonymkode: b340a...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan setter hun deg og mannen din opp  mot hverandre ved å ville tilbringe tid med med barnebarnet sitt? Hun presser jo ikke deg av banen ved å bry seg og å holde kontakten. Jeg tror flere forhold ville blitt bedre dersom en ikke tok alt i verste mening 🙂

Anonymkode: 19df2...51f

Hun vil bare at hun skal være farmor og han skal være pappa. Og at han skal være avhengig av henne til hjelp, det hadde jo vært lettere om jeg ikke var der. 

Det er ikke snakk om å ta alt i verste mening, jeg tolker ikke. Jeg bare leser det hun skriver til meg. Hun skriver at ting hadde vært lettere for henne uten meg, hun skriver at hun vil ha mer tid med barnet, hun blir sint om andre enn henne blir spurt, hun prøver å ødelegge vennskap med andre besteforeldre om de blir spurt og ikke henne. Hun skriver også at kun barnebarnet og sønnen hennes er velkommen hos henne.

Anonymkode: b340a...d8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jo ikke gift lenger, men den svigermoren jeg hadde, var verdens greieste. I alle de årene jeg var i et forhold med sønnen hennes (18-19 år), så jeg henne ALDRI irritert en gang. Aldri sint, aldri irritert. Rolig, snill og grei, la seg aldri opp i ting hun ikke hadde noe med (som svigermødre ofte blir beskyldt for), kom aldri med kritikk etc. I det store og det hele; en veldig grei og snill dame. Dessverre døde svigerfar for noen år siden. Han var en del år eldre enn svigermor, og fikk barn først da han var i førtiårene.

Svigermor og jeg ringes en gang i blant fremdeles, selv om sønnen hennes har funnet seg en ny (samboer). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er ei bra dame. 

Likevel gjør hun meg litt smårar innimellom, men det var ikke sånn før vi fikk barn. 

Anonymkode: b69fa...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heldige alle dere som har et godt forhold til svigermor 😊 

Jeg ble skjelt ut etter noter av henne i går da jeg sa at det var så vondt for oss hvordan hennes ene sønn, en narcissist, er mot oss. Snakk om å legge sten til byrden og strø salt i et åpent, verkende sår. 

Anonymkode: b1c31...894

Du kritiserte jo et av hennes barn .. hva forventet du ?

Anonymkode: ae42f...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lite til overs til svigermor. Hun forskjellsbehandler barnebarna etter hvem foreldrene deres er (ja hun har favorittbarn og forskjellsbehandler de også), er spydig og stygg mot meg (og alle andre svigerbarn faktisk), har fortsatt jevnlig kontakt med ex svigerdatter og sier så godt som rett ut at jeg ikke er like bra som henne. Hun manipulerer alle barna sine, alle vet det og alle lar henne for man ikke vil havne på hennes dårlige side 🙄 

Anonymkode: f1845...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er hovedsakelig hyggelig, grei og snill. Eneste som plager meg noe er at etter vårt barn kom så viser de svært lite interesse for å treffe barnebarnet, mens hennes andre barnebarn(svigersøsters barn) treffer hun minst 3-4 ganger i uka. Vårt barn er 3.5 mnd og har truffet farmor og farfar 4 ganger(vi bor 10 min fra hverandre). Hvor 2 av de var på vårt initiativ.

Anonymkode: 0f6c3...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min svigermor var veldig hyggelig og fin. Alltid raus og hjelpsom og opptatt av at alle skulle ha det bra. Det er veldig leit at hun aldri fikk vært farmor for barna våre for hun hadde elsket det, hadde kommet ofte på besøk, sittet barnevakt og strikket et helt lager av gensere til dem. ❤️ 

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kritiserte jo et av hennes barn .. hva forventet du ?

Anonymkode: ae42f...96d

Fortståelse og medfølelse. Det samme som vi gir henne når hun er opprørt over sønnen sin. 

Er det helt på trynet? 

Anonymkode: b1c31...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor var (er) en flott dame som jeg er veldig glad i. Hun var veldig glad i barnebarna sine og ville det beste for de rundt seg. Riktignok kunne hun innimellom snakke "rett fra levra", men det var bestandig godt ment. Dessverre ble både hun og svigerfar dement for en del år siden. Hun er den eneste som fortsatt lever nå, men vi ser fortsatt innimellom snev av den flotte dama hun var.

Jeg er veldig glad for at jeg har fått ha henne i livet mitt mens hun fortsatt "var til stede". Og jeg er fortsatt glad i henne når vi besøker henne på sykehjemmet idag. Vi ser at hun stråler opp når vi kommer og særlig datteren min er hun veldig glad for å se :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...