Gå til innhold

Hva synes du om din svigermor?


Coffee1234

Anbefalte innlegg

Min svigermor er veldig forskjellig fra meg å gjør alt annerledes, men hun er verdens beste farmor for ungene mine å jeg setter veldig pris på henne. Grepa dame!

Anonymkode: 509ee...e2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I bryllupet hadde svigermor laget kransekake som en overraskelse til oss, tanten min hadde også laget en(planlagt) og da jeg forslo at begge kransekakene kunne stå på bordet, forlot hun festen - før middagen i rent raseri og kom ikke tilbake. 

Hun kom ikke i dåpen til barnet vårt fordi hun var så såret over ikke å ha bli spurt om å være fadder.(Vi hadde våre nærmeste venner som faddere)

En annen gang tok det et halvt år før hun snakket til meg igjen fordi jeg var forhindret i å komme i middagsbesøket hennes fordi jeg var på jobb. 

Julaften for tre år siden truet hun med å ta sitt eget liv hvis vi ikke feiret med henne. 

Så hva kan man si... Jeg er ikke overbegeistret. 

Anonymkode: 691cd...745

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var verdens skjønneste dame, som alltid har hatt mange tøffe opplevelser, både på jobb og privat. Vi har lyttet og vist forståelse. Men i samme øyeblikk som jeg følte meg husvarm nok til å fortelle tilbake vonde ting jeg har opplevd, har hun vist mer og mer en veldig kald og ufølsom side, blitt veldig krass, spydig og ufin. Hun vil gjerne ha, men ikke gi, medfølelse. Det synes jeg er rart. Og trist. Det rare er at hun er en god venn for sine venner, og har medfølelse med de, men har lite medfølelse med barn og svigerbarn. Hun ble foreldreløs som barn og bærer nok veldig preg av det. 

Hun himler mye og lenge med øynene hvis hun blir oppgitt, spesielt over mannen sin. Og ler når hun forteller hvor dårlig julegave han har kjøpt til henne, foran han. Det synes jeg er ekkelt. 

Hun har også mange fine egenskaper da. Og en god farmor på mange måter, men jeg liker ikke at hun kan si negative ting om de andre barnebarna til oss. Da tenker jeg at hun snakker litt negativt om våre barn til de også. Ikke veldig negativt, men at den og den er så skjønn og lett å bli glad i, «mens Nils er jo en helt annen type»..  Hadde vært koselig om hun sa bare det første 🤭

Men nå begynner eldste barnet vårt å reagere på kommentarene hennes også. 😬 Mannen har prøvd å si til henne at hun må si ting på en mildere måte, men hun skjønner ikke selv. «Dere vet jo at jeg mener alt godt». Har ikke turt å si at eldste kan gråte seg i søvn pga henne.. 

Anonymkode: b1c31...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor deler av teksten fikk en annen formatering 🙈👆🏼

Anonymkode: b1c31...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vimsete og distré ig søt dame. Min kjære har maaange søsken og barnebarnflokken vokser stadig. Deilig. Føler aldri noe press fra den kanten, da jeg/vi bare er et par i mengden.

Tror man generelt sett er mye mer «utsatt» dersom en finner seg en mann som er enebarn. 

 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Perle skrev:

En vimsete og distré ig søt dame. Min kjære har maaange søsken og barnebarnflokken vokser stadig. Deilig. Føler aldri noe press fra den kanten, da jeg/vi bare er et par i mengden.

Tror man generelt sett er mye mer «utsatt» dersom en finner seg en mann som er enebarn. 

 

Min er en av 3 og jeg har likevel blitt hakket på i mange år, så jeg tviler på at det stemmer. Barneflokkene vokser andre steder blant søsknene også, likevel er det dette evige maset om å se vår flere ganger i uka.

Anonymkode: b340a...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Perle skrev:

En vimsete og distré ig søt dame. Min kjære har maaange søsken og barnebarnflokken vokser stadig. Deilig. Føler aldri noe press fra den kanten, da jeg/vi bare er et par i mengden.

Tror man generelt sett er mye mer «utsatt» dersom en finner seg en mann som er enebarn. 

 

Nei, det stemmer nok ikke. Skjønne damer er skjønne uansett antall barn, og spydige er spydige uansett antall barn 🙈 

Anonymkode: b1c31...894

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer nok ikke. Skjønne damer er skjønne uansett antall barn, og spydige er spydige uansett antall barn 🙈 

Anonymkode: b1c31...894

Det har du nok rett i. Formulerte meg nok litt upresist også.

Tenker bare at dersom man skal være uheldig så er det værst om hun bare har denne ene sønnen.

Jeg har som sagt en herlig svigermor, men jeg liker fortsatt godt at vi bare er et par i mengden. Føler aldri skyld for ikke å ville være med på fellestiltak eller manglende besøk. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke egentlig. Har tidligere likt henne godt nok, men de siste årene virker det som om hun har trukket seg veldig unna oss. og som om hun ikke vil ha kontakt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Perle skrev:

Det har du nok rett i. Formulerte meg nok litt upresist også.

Tenker bare at dersom man skal være uheldig så er det værst om hun bare har denne ene sønnen.

Jeg har som sagt en herlig svigermor, men jeg liker fortsatt godt at vi bare er et par i mengden. Føler aldri skyld for ikke å ville være med på fellestiltak eller manglende besøk. Deilig.

Ja, enig i den. Vi er også en i mengden og trenger ikke føle på at vi trenger å være sammen med de.  

Anonymkode: b1c31...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk! Snill, omtenksom, empatisk, følger opp oss og barnebarna på en fin måte uten at det blir «for mye eller for lite». 

Vesentlig bedre forhold til svigermor enn min egen mor. 

Anonymkode: 42ffa...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skulle man gjort uten svigermor da? En ubeskrivelig flott svigermor og likeså ekstrabestemor♡ stiller alltid opp, og er ikke vanskelig å be.

Et skikkelig funn ho der;) vi var på julebord sammen før jul: satt å snakket lenge, før jeg sa noe slikt som: hvis jeg ikke gifter meg med sønnen din, er du ikke noe dårlig valg (hun er godt og lykkelig gift med svigerfar).

Folk sier ofte dette i en negativ setting hvis svigermor er et troll: "men det er heldigvis sønnen/datra jeg skal gifte meg med, ikke h*n. 

Ment som en spøk fordi hun er utrolig: det hadde ikke gjort meg noe^ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 7.00, skruf skrev:

Sånn egentlig, uten å si det høyt, så liker jeg svigerforeldrene mine bedre enn foreldrene mine

Det gjør jeg også, da de bryr seg om oss og sine barnebarn og sier aldri nei til å hjelpe oss med en travel hverdag, mine foreldre derimot, forskjellsbehandler mye ( og ser det ikke, selv om alle andre gjør det) de bryr seg ikke om oss eller sine barnebarn, mitt søsken og barna der har alltid vært høyere verdsatt

Anonymkode: 55f70...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor mislikte meg fra første dag .  Da vi fikk barn forskjellsbehandlet hun de veldig. Ene fikk alltid være der, og fikk penger og gaver. De andre fikk lite eller ingenting.  Sa fra mange ganger, at dette  var uakseptabelt.  Da meldte hun oss til barnevernet, hvor hun kom med så mye løgn, om spesielt meg.  Oppsøkte barnevernet sammen med svigerinne,  hennes datter. De fant på verre og verre ting, helt til barnevernet uten forvarsel dukket opp og hentet ungene. I fellesferien.  De fikk ordnet det sånn at de andre måtte bo på institusjon , mens favorittbarnet skulle bo hos henne og svigerinne.  Hele sommeren ble bare dritt for alle, bortsett fra de 3  som koste seg hver dag. Barna kom hjem, da undersøkelser viste at det ikke var grunn til tiltak.   De fikk betalt av barnevernet for å ha ene barnet, ca 18 000, og dette reiste de på ferie for utpå høsten. Verste drittkjærringer ever.  Har ingen kontakt, heldigvis,  selv om de fortsatt er min svigermor og svigerinne.

Anonymkode: d6a4a...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor mislikte meg fra første dag .  Da vi fikk barn forskjellsbehandlet hun de veldig. Ene fikk alltid være der, og fikk penger og gaver. De andre fikk lite eller ingenting.  Sa fra mange ganger, at dette  var uakseptabelt.  Da meldte hun oss til barnevernet, hvor hun kom med så mye løgn, om spesielt meg.  Oppsøkte barnevernet sammen med svigerinne,  hennes datter. De fant på verre og verre ting, helt til barnevernet uten forvarsel dukket opp og hentet ungene. I fellesferien.  De fikk ordnet det sånn at de andre måtte bo på institusjon , mens favorittbarnet skulle bo hos henne og svigerinne.  Hele sommeren ble bare dritt for alle, bortsett fra de 3  som koste seg hver dag. Barna kom hjem, da undersøkelser viste at det ikke var grunn til tiltak.   De fikk betalt av barnevernet for å ha ene barnet, ca 18 000, og dette reiste de på ferie for utpå høsten. Verste drittkjærringer ever.  Har ingen kontakt, heldigvis,  selv om de fortsatt er min svigermor og svigerinne.

Anonymkode: d6a4a...2d5

Oi😳 💔 varme tanker til deg!

Anonymkode: b1c31...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i svigermoren min, en utrolig bra dame. Vi har mye kontakt, også uten at mannen min er involvert. Hun er også en fantastisk bestemor. Jeg var også enormt glad i svigerfaren min og hadde faktisk enda tettere kontakt med ham og vi var også enda likere av natur. Han er dessverre død nå, og jeg savner ham veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lenge et godt forhold til henne, men etter vi fikk barn surnet det dessverre veldig. Tilsvarende for mannen min.

Hun er veldig syk, gradvis dårligere over årene - og hennes mindre positive sider dominerer nå dessverre alt.

Den eneste kommunikasjonen hun har med sønnen sin er sykdom og sine behov.

Det blir kanskje litt som å ha langvarig kontakt med demente - man husker hvordan de var, men det blir vanskelig over mange år å forholde seg til annet enn demensen når den gamle personligheten er helt borte over nærmere 5-10 år eller lengre. 

Anonymkode: 33ee1...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker min svigermor, aldri hatt noe som helst problemer og vi liker å finne på ting sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...