Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

Her er hva Hedda Skoug skrev om Dubai sist hun var der. Ikke mye kritisk blikk på samfunnsforholdene da. https://www.google.no/amp/s/www.heddaskoug.no/2017/10/29/dubai-er-ikke-som-du-tror-det-er-bedre/amp/ 

Når man tar i betraktning hvor kritisk hun uttaler om både Marbella, Thailand og USA til VG,  må jeg si jeg ble overrasket over hvor lite kritisk hun var til Dubai i 2017. Men det kan jo ha endret seg. For jeg antar at hun ikke mener Spania er verre enn Dubai? I så fall er hun litt dårlig informert, for å si det mildt. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Han slettet alle negative kommentarer fra sin insta. 

Og nå han lagt ut en gratulasjonsmelding til søsteren sin hvor han selv er i fokus. 

 

Det gjør han ikke. Var inne og leste nå, og det står masse kritikk der, under innlegget hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Modus skrev:

 

Og hva med Tyrkia, Tunisia og Egypt f.eks? Hvordan står det til med menneskerettighetene der? Kan homofile vise følelsene sine åpenlyst på gaten? 

 

Kjenner ikke til Tunisia og Egypt, men Tyrkia har faktisk et homsemiljø. Kjenner flere homofile som lever åpent der.  Det finnes også homsebarer, og gayfriendly hoteller der.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Modus skrev:

Jeg er IKKE blogger, ei heller har jeg vært i Dubai (havnet her inne etter å ha googlet). 

Ikke har jeg for vane å skrive på forum heller, men dette blir nesten for dumt. 

Hvorfor Dubai? Hvorfor dette hysteriet NÅ? Er det fordi en gjeng bloggere har fått sponset tur dit 

Det er ikke noe nytt, nei, det du kaller hysteri som jeg kaller saklig kritikk. Lene Orvik, Pilotfrue, Annijor og sikkert flere har alle blitt kritisert for å reise til Dubai tidligere. Kanskje det er derfor det er enda mer ståhei nå, for ingen av de som er der nede nå kan sies å ikke ha blitt gjort oppmerksom på forhold i emiratet de reklamerer for. Toppen av kransekaka er at en som er homofil både reiser dit og støtter opp om emiratet til tross for at legningen hans er ulovlig der og straffes med fengsel i inntil 10 år. 

Det verste er at ingen av de er åpne for å snakke om de negative sidene ved Dubai. Alt skal rosemales og i stedenfor å ta debatten så spilles det på private anliggende for å høste sympati. 

Lene Orvik er den eneste som forsøker en strategi som kanskje virker. Stikke hodet i sanden, forholde seg taus og la de andre ta støyten. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lana01 skrev:

Det gjør han ikke. Var inne og leste nå, og det står masse kritikk der, under innlegget hans. 

Jeg mente hans motsvar til «Glitter-Morten»

Den har han slettet. Jeg så at Morten Hegseth og Niklas Baarli kommenterte og disse ble slettet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, bonsaijenta skrev:

Jeg mente hans motsvar til «Glitter-Morten»

Den har han slettet. Jeg så at Morten Hegseth og Niklas Baarli kommenterte og disse ble slettet. 

ok

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Det er ikke noe nytt, nei, det du kaller hysteri som jeg kaller saklig kritikk. Lene Orvik, Pilotfrue, Annijor og sikkert flere har alle blitt kritisert for å reise til Dubai tidligere. Kanskje det er derfor det er enda mer ståhei nå, for ingen av de som er der nede nå kan sies å ikke ha blitt gjort oppmerksom på forhold i emiratet de reklamerer for. Toppen av kransekaka er at en som er homofil både reiser dit og støtter opp om emiratet til tross for at legningen hans er ulovlig der og straffes med fengsel i inntil 10 år. 

Det verste er at ingen av de er åpne for å snakke om de negative sidene ved Dubai. Alt skal rosemales og i stedenfor å ta debatten så spilles det på private anliggende for å høste sympati. 

Lene Orvik er den eneste som forsøker en strategi som kanskje virker. Stikke hodet i sanden, forholde seg taus og la de andre ta støyten. 

De har jo blitt sponset for å snakke Dubai opp, om de gjør noe annet så bryter de vel avtalen? Norwegian er nok ikke interessert i å sende en gjeng gratis ned til Dubai på første klasse, for at de skal snakke negativt om reisemålet. De er sponset, de har en avtale, den må de holde. Om de burde dratt er en annen sak...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, morhjertegod skrev:

De har jo blitt sponset for å snakke Dubai opp, om de gjør noe annet så bryter de vel avtalen? Norwegian er nok ikke interessert i å sende en gjeng gratis ned til Dubai på første klasse, for at de skal snakke negativt om reisemålet. De er sponset, de har en avtale, den må de holde. Om de burde dratt er en annen sak...

 Skjønner det, derfor bør de heller gjøre som Orvik, ikke kommentere i det hele tatt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Veslefrikk skrev:

Dumt for ham at det ligger ute i sin helhet på vg.no da. 

Nei. Det ligger ikke der. Kun det første innlegget hans om Dubai. Der han gikk til personangrep på Morten Hegseth og viser alle hvor lite gjennomtenkt er, er slettet og kommer ikke frem i artikkelen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig feil strategi av norwegian. Dette taper de mer enn de vinner på. 

Bloggere tror (trodde) at drømmestedet er Dubai. Som IR og Pilotfrue som kanskje har kjøp turene selv. Og alle andre bloggere gjennom mange år som stolt har fortalt og vist bilder av sine turer dit. Det ultimate reisemålet for å vise sin «rikdom» 😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Justlooking skrev:

Veldig feil strategi av norwegian. Dette taper de mer enn de vinner på. 

Bloggere tror (trodde) at drømmestedet er Dubai. Som IR og Pilotfrue som kanskje har kjøp turene selv. Og alle andre bloggere gjennom mange år som stolt har fortalt og vist bilder av sine turer dit. Det ultimate reisemålet for å vise sin «rikdom» 😊

For meg er det en helt absurd ting å gjøre. jeg hører tydeligvis til en helt annen sosial krets, for jeg vet ikke om NOEN som ville lagt familieferien sin til Dubai

 

51 minutter siden, morhjertegod skrev:

De har jo blitt sponset for å snakke Dubai opp, om de gjør noe annet så bryter de vel avtalen? Norwegian er nok ikke interessert i å sende en gjeng gratis ned til Dubai på første klasse, for at de skal snakke negativt om reisemålet. De er sponset, de har en avtale, den må de holde. Om de burde dratt er en annen sak...

Selvsagt er de betalt - det er vel vurderingsevnen som gjorde at de faktisk påtok seg dette oppdraget/tok som kritiseres.

Jeg antar at de fleste som debatterer på rampelys vet at bloggere/SoMe-aktører lever av å reklamere for ting, tjenester, reiser og andre oppdrag.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macimba
18 minutter siden, Justlooking skrev:

Veldig feil strategi av norwegian. Dette taper de mer enn de vinner på. 

Bloggere tror (trodde) at drømmestedet er Dubai. Som IR og Pilotfrue som kanskje har kjøp turene selv. Og alle andre bloggere gjennom mange år som stolt har fortalt og vist bilder av sine turer dit. Det ultimate reisemålet for å vise sin «rikdom» 😊

Dessverre tror jeg ikke de taper på det. Det er så utrolig mange tanketomme mennesker rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Macimba skrev:

Dessverre tror jeg ikke de taper på det. Det er så utrolig mange tanketomme mennesker rundt om.

Det har du helt rett i.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som har screenshot at kommentarene til Hegseth og Baarli under det slettede innlegget til Hilton? Altså der Baarli retter opp Hiltons beskrivelser av Mauritius, og der Hegseth skriver at han vil boikotte Norwegian pga "dette shitshowet her". Kan dere i så fall legge ut imgur eller sende meg pm? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Det EH sier om monbing tidligere rettferdiggjør på ingen måte oppholdet i Dubai. Det er leit at han har vonde opplvelser med seg,  synes jeg, men kan kan ikke bruke dem for det der er verdt.

Jeg har aldri vært tilhnger av EH, snarere tvert i mot. Jeg synes han er en selvdigger av dimensjoner.  

For ordens skyld, jeg har ikke noe i mot at han er homofil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
7 timer siden, mindfulness skrev:

Ingen land er perfekte. Men totalitære regimer som forholder seg til sharialovgivning er definitivt min dealbreaker. Så å komme å sammenligne USA med dette, blir så dumt at det skulle ikke være mulig. 

Usa er vel det landet som støtter Saudi Arabia mest er det ikke? 

Så å støtte direkte er ikke greit, men indirekte er det null problem. Moralen din er på villspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...