Gå til innhold

Sofie Elise’s Verden sesong 2!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98
10 minutter siden, Silja McQueen skrev:

Det som provoserer meg ang den angsten, at hun ikke maktet å dukke opp i bursdagen(e), og så at hun blir fornærmet på Joakim fordi han ikke «skjønner at hun sliter», er at hun har så veldig lite forståelse for hvordan det er å være venn med en som har angst. De gjør sitt beste for å stille opp, forstå, støtte og hjelpe. Hun må ha forståelse for at det noen ganger kan være veldig frustrerende å bli være venn med en med angst. Selv om hun ikke kan noe for at hun får anfall, eller har en tøff periode og ikke orker så mye, så er det sårt for venner å føle at de gir og gir, og aldri får noe tilbake. Da må de få lov til å uttrykke det tenker jeg.

Generelt sett gjennom denne serien så har vennene til SE vært fantastiske, stilt opp i øst og vest, backet up og vært der! At de blir litt skuffet innimellom har jeg stor forståelse for! 

Hun hadde i tillegg til psykiske reaksjoner betennelse i bekkenet fordi hun glemte å ta ut en tampong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hun hadde i tillegg til psykiske reaksjoner betennelse i bekkenet fordi hun glemte å ta ut en tampong.

Okei...? 🤷🏻‍♀️ Jeg mener fremdeles at hun burde ha mer forståelse for at vennene blir litt skuffet innimellom. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, Silja McQueen skrev:

Okei...? 🤷🏻‍♀️ Jeg mener fremdeles at hun burde ha mer forståelse for at vennene blir litt skuffet innimellom. 

Ja, det burde hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sophie Elise er en egoistisk person utifra hva jeg ser på TV. Ok hun hadde 1 dårlig periode og dukket ikke opp på bursdagen, men dette har skjedd 3-4 år på rad så er det som er problemet. Om det var med den ene gangen greit. 

Det er også utrolig respektløst å ikke ringe selv eller å si ifra i siste minutt noe jeg får inntrykk av at hun gjør ofte. Er som Fetisha sier «It’s all about you all the time” og tror det er veldig sant. 

Ikke nok med det hun er såpass overfladisk og høy på seg selv at hun kommentere at hun hadde vunnet skal vi danse 100% uten tvil. For en merkelig kommentar. Hun trakk seg vel fordi hun var redd for å tape. Nei hele den dama gir meg dårlige vibber. Hun er en utrolig dårlig venninne og kommer til å ende opp alene om hun fortsetter som dette.

Anonymkode: d94a5...203

Jeg synes det er merkelig at hun har disse "kjipe" periodene alltid når andre inviterer henne til noe. Men om det er noe hun skal gjøre for seg selv derimot da er hun så og si alltid "frisk". Virker for meg som en tvers gjennom drittkjerring rett og slett, og kan virkelig ikke begripe at folk klarer å være venn med en så selvsentrert person som konstant er sur i tillegg.

Anonymkode: d51cb...9a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at hun forventer en unnskyldning av vennene sine stadig vekk viser at hun ikke evner å se andre enn seg selv.

De er nok dessverre kun venn med henne fordi hun er den hun er. 

Anonymkode: d94a5...203

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en slik som flere ganger har avlyst i siste sekund, når vennegjengen har hatt fest. Årsaken er angst. Men i motsetning til Sophie Elise, forstår jeg at vennene mine blir såret og at det er leit for dem også... Fordi det er forventninger som blir bygget opp og fordi folk gleder seg. Så jeg tenker at man faktisk må godta reaksjoner fra venner, nettopp fordi de også har følelser (noe alle har). Og egentlig blir jeg litt glad når vennene mine blir sure, da det viser at de faktisk er glad i meg og vil ha meg der (de blir skuffet liksom). Det gjør litt vondt at de blir sure også, fordi det kan virke som de ikke skjønner hvor vondt det er med heftig angst. Men samtidig liker jeg å tro at det også er et signal på at de blir litt «motløs» av at de ikke klarer å hjelpe meg også og at de blir genuint lei seg. Det her ble langt, men jeg tror konklusjonen er at man, angst eller ikke, må ha respekt for andres følelser og at andre må få lov til å kjenne på disse😊

Anonymkode: 15ddd...9ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fetisha høres så teit ut med den norsk/engelsken sin? Håper hun ser seg selv på tv, og innser hvor dumt det høres ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Vinky skrev:

Fetisha høres så teit ut med den norsk/engelsken sin? Håper hun ser seg selv på tv, og innser hvor dumt det høres ut. 

Hun er oppvokst i USA så det er nok derfor. Det er en del engelske ordtak og utrykk hvor man ikke har noen god norsk oversettelse, da er det fort gjort at man uttrykker seg på det språket man kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AntiBullshit skrev:

Hun er oppvokst i USA så det er nok derfor. Det er en del engelske ordtak og utrykk hvor man ikke har noen god norsk oversettelse, da er det fort gjort at man uttrykker seg på det språket man kan.

Nei hallo, da snakker man heller engelsk da? Aldri hørt noen snakke sånn før, også midt i krangler osv. Høres patetisk ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Vinky skrev:

Nei hallo, da snakker man heller engelsk da? Aldri hørt noen snakke sånn før, også midt i krangler osv. Høres patetisk ut.

For en med engelsk som morsmål så er det nok ekstra fort gjort å blande inn morsmålet når du er opphisset. Jeg gjør det selv, Fetisha er bare heldig som har et morsmål som folk i Norge forstår. :P Det har skjedd flere ganger at mine krangler har blitt avsluttet fordi jeg og de andre må le når jeg lirer av meg heftige gloser på morsmålet som de ikke forstår. Jeg tror ikke det handler om gimmick når du er så sinna, da er det bare instinktene som slår inn og får deg til å si det du har på hjertet på enklest mulig måte.

Anonymkode: e0cb7...2ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en med engelsk som morsmål så er det nok ekstra fort gjort å blande inn morsmålet når du er opphisset. Jeg gjør det selv, Fetisha er bare heldig som har et morsmål som folk i Norge forstår. :P Det har skjedd flere ganger at mine krangler har blitt avsluttet fordi jeg og de andre må le når jeg lirer av meg heftige gloser på morsmålet som de ikke forstår. Jeg tror ikke det handler om gimmick når du er så sinna, da er det bare instinktene som slår inn og får deg til å si det du har på hjertet på enklest mulig måte.

Anonymkode: e0cb7...2ab

Akkurat. Jeg skjønner ikke hvorfor det at Fetisha veksler mellom norsk og engelsk er noe å bry seg om. Hun behersker begge språk flytende, så helt naturlig å veksle mellom begge språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
På 23.3.2019 den 20.48, Vinky skrev:

Nei hallo, da snakker man heller engelsk da? Aldri hørt noen snakke sånn før, også midt i krangler osv. Høres patetisk ut.

Å si at noen er patetisk er så nedlatende. Som om man ikke helt skjønner hva ordet betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en med engelsk som morsmål så er det nok ekstra fort gjort å blande inn morsmålet når du er opphisset. Jeg gjør det selv, Fetisha er bare heldig som har et morsmål som folk i Norge forstår. :P Det har skjedd flere ganger at mine krangler har blitt avsluttet fordi jeg og de andre må le når jeg lirer av meg heftige gloser på morsmålet som de ikke forstår. Jeg tror ikke det handler om gimmick når du er så sinna, da er det bare instinktene som slår inn og får deg til å si det du har på hjertet på enklest mulig måte.

Anonymkode: e0cb7...2ab

Men hun gjør jo ikke dette kun når hun er opphisset? Synes hun gjør det nesten hele tida. Spesielt når hun snakker foran kamera alene, når hun er helt behersket og rolig. Masse engelske setninger overalt da og. Slitsomt 

Anonymkode: bad25...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hun gjør jo ikke dette kun når hun er opphisset? Synes hun gjør det nesten hele tida. Spesielt når hun snakker foran kamera alene, når hun er helt behersket og rolig. Masse engelske setninger overalt da og. Slitsomt 

Anonymkode: bad25...2ce

Dama er bare slitsom.. fatter ikke hvorfor hun får så mye skjermtid!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2019 den 18.34, AntiBullshit skrev:

Hun er oppvokst i USA så det er nok derfor. Det er en del engelske ordtak og utrykk hvor man ikke har noen god norsk oversettelse, da er det fort gjort at man uttrykker seg på det språket man kan.

Det er ikke oppvokst når hun kom til Norge da hun var 7 år eller noe sånt. Hun er født i USA, oppvokst i Norge. Det er også noe helt annet når begge foreldrene er fra USA (eller annet land), da hun vokste opp med ei stemor som snakker norsk eller noe i den duren. Det er ihvertfall slik at hun er oppvokst i norge, vokst opp i et hjem med norsk. 

Anonymkode: c663f...685

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 22.17, Malika skrev:

Å si at noen er patetisk er så nedlatende. Som om man ikke helt skjønner hva ordet betyr.

Som jeg ikke vet hva patetisk betyr faktisk. Forøvrig sa jeg ikke at hun er patetisk. Jeg sa det høres patetisk ut med den norsk/engelsken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.3.2019 den 20.48, Vinky skrev:

Nei hallo, da snakker man heller engelsk da? Aldri hørt noen snakke sånn før, også midt i krangler osv. Høres patetisk ut.

 

Patetisk? Høres litt tullete ut kanskje.. Men siden hun er halvt amerikansk er dette nok en vane som er vanskelig for henne å slutte med, selv om mange kanskje synes det er litt teit.

 

Anonymkode: 8c07f...096

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vinky skrev:

Som jeg ikke vet hva patetisk betyr faktisk. Forøvrig sa jeg ikke at hun er patetisk. Jeg sa det høres patetisk ut med den norsk/engelsken. 

Er helt enig. Jeg syns forøvrig at hele hun er patetisk. Så jævli dramatisk.. 

Anonymkode: cdd19...5fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Patetisk? Høres litt tullete ut kanskje.. Men siden hun er halvt amerikansk er dette nok en vane som er vanskelig for henne å slutte med, selv om mange kanskje synes det er litt teit.

 

Anonymkode: 8c07f...096

Ja, patetisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
6 timer siden, Vinky skrev:

Som jeg ikke vet hva patetisk betyr faktisk. Forøvrig sa jeg ikke at hun er patetisk. Jeg sa det høres patetisk ut med den norsk/engelsken. 

Ok. Jeg endrer det til at" hun høres patetisk ut". 

Hva endrer det i din tanke? For meg ingenting. Fetisha er to-språklig og det er derfor helt naturlig at hun veksler mellom språk. 

SÅ, da spør jeg deg, @Vinky. Hva er patetisk med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...