Gå til innhold

Sofie Elise’s Verden sesong 2!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig i enig i det, samtidig som at det ikke er korrekt at man ikke kan leve som man vil da. Jeg vil fikse på utseendet mitt fordi jeg ble mobbet. Ble ikke påvirket av media. Usikkerheter stammer fra flere hold. Synes influencere gjerne får litt for mye ansvar for unges usikkerhet?

Anonymkode: cc5b0...15d

Det kan hende de får litt for mye ansvar, ja. Men hadde det vært meg - så hadde jeg trukket meg unna rampelyset og den type jobb om jeg visste at mine handlinger kom til å bidra til å påvirke unge jenter til å bli like usikre som jeg var da jeg var ung. Når man selv vet så inderlig godt hvordan det føles, så skjønner jeg ikke hvordan man har hjerte til å bli en "del av problemet". Det er selvøflgelig en vanskelig og komplisert problemstilling, men jeg mener at man må være sitt ansvar bevisst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes jenta er nydelig og reflektert. Hun er like forskjellig som andre folk, og forskjellige folk har forskjellig smak. Å mobbe, rakke ned på noen bare fordi man ikke liker personen er BARNSLIG. Hilsen Lene 35

Anonymkode: f2e28...7a7

Enda en tulling som kaller kritikk for mobbing.... 

Kyss meg i ræva🙄🙄🙄🙄🙃

Anonymkode: db40e...cf0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi man fikser på utseendet eller er opptatt av det betyr det at man ikke har noe annet å by på?

Anonymkode: cc5b0...15d

Bare å se forrige sesong på det du. Alt er bare «meg, meg, meg», så enda litt mere sutring og egoisme

Anonymkode: db40e...cf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen har det, SE har ikke det.

Anonymkode: 3dc9c...305

Dette👏🏼

Anonymkode: db40e...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i utgangspunktet. Men jeg klarer dessverre ikke å ta en person som er så gjennomoperert, fake og ekstremt overflatefokusert som det denne jenta er alvorlig. Og om man skraper bort den gyldne overflaten, tror jeg dessverre ikke det er så mye igjen. Men folk lar seg jo blende, dessverre.

Anonymkode: 3dc9c...305

Hvordan man velger å se ut har ingen ting med hvordan er som person. Hun er nok mer oppegående og reflektert enn mange andre på sin alder.  De som er mest opptatt av utseende hennes er de som mobber henne for hennes valg. For hvorfor i alle dager plager det andre at hun ser ut som hun ønsker å se ut? Hun har rett til å være så operert hun vil. Finn på noe annet enn å bruke energi på andres utseende.  Utseende er ikke alt i verden...... 

Anonymkode: f2e28...7a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan man velger å se ut har ingen ting med hvordan er som person. Hun er nok mer oppegående og reflektert enn mange andre på sin alder.  De som er mest opptatt av utseende hennes er de som mobber henne for hennes valg. For hvorfor i alle dager plager det andre at hun ser ut som hun ønsker å se ut? Hun har rett til å være så operert hun vil. Finn på noe annet enn å bruke energi på andres utseende.  Utseende er ikke alt i verden...... 

Anonymkode: f2e28...7a7

Du har garantert ikke sett forrige sesong. Hun kom utrolig dårlig ut av den serien. 

Hvor gammel er du? Ingen av oss har jo mobbet henne. Det er kritikk, ikke samme som mobbing. Og ingen kritiserer henne for hvordan hun ser ut. Men at hun er dårlig forbilde for unge

Anonymkode: db40e...cf0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan man velger å se ut har ingen ting med hvordan er som person. Hun er nok mer oppegående og reflektert enn mange andre på sin alder.  De som er mest opptatt av utseende hennes er de som mobber henne for hennes valg. For hvorfor i alle dager plager det andre at hun ser ut som hun ønsker å se ut? Hun har rett til å være så operert hun vil. Finn på noe annet enn å bruke energi på andres utseende.  Utseende er ikke alt i verden...... 

Anonymkode: f2e28...7a7

Jeg er uenig i at hun er mer oppegående enn andre på sin alder. Har sett serien, hun fremstår veldig egosentrisk og umoden. Er selv like gammel som henne og har flere venner som holder på med mastergrad, eller spennende organisasjoner osv. venner på samme alder som Sophie som har evne til å prate om å være opptatt av andre ting enn seg selv hele tiden. Bare se på episoden av Jorden rundt på 6 steg hvor hun var med. Måten hun snakker med andre mennesker fra andre kulturer og hvor lite ydmyk og verdensvant hun er burde si litt om intelligensnivået. Hun liker å late som hun er så reflektert og spesiell, men hun er helt alminnelig. 

Søt jente, sikkert ikke noe vondt i henne. Men noe ekstraordinært oppegående er hun aldeles ikke.

Endret av deedee_
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes jenta er nydelig og reflektert. Hun er like forskjellig som andre folk, og forskjellige folk har forskjellig smak. Å mobbe, rakke ned på noen bare fordi man ikke liker personen er BARNSLIG. Hilsen Lene 35

Anonymkode: f2e28...7a7

Når jeg så denne kommentaren tenkte jeg først det måtte være enda en 15 år gammel ung naiv jente som ikke klarer se forskjell på mobbing og kritikk. Så ble jeg paff når jeg så du skrev du var hele 35. 

Jaja......

Anonymkode: db40e...cf0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en tulling som kaller kritikk for mobbing.... 

Kyss meg i ræva🙄🙄🙄🙄🙃

Anonymkode: db40e...cf0

Slike kommentarer blir så dumme at det ikke er noe vits i å svare på. Folk må lære seg hva mobbing er og ikke slenge det ut når noen kritiserer en blogger de liker. Skremmende at en dame som sier hun er 35 år ikke vet forskjellen på mobbing og kritikk. 🙈 

Orker ikke!

Anonymkode: 595da...d68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har garantert ikke sett forrige sesong. Hun kom utrolig dårlig ut av den serien. 

Hvor gammel er du? Ingen av oss har jo mobbet henne. Det er kritikk, ikke samme som mobbing. Og ingen kritiserer henne for hvordan hun ser ut. Men at hun er dårlig forbilde for unge

Anonymkode: db40e...cf0

Jeg ser en vanlig jente og vanlig oppførsel. Synes ikke det var noe å 'Ta " henne på. Ja,hun har mer penger og  uvanlig hverdag enn andre og derav andre vaner. Jeg er over 35. Og synes faktisk hun er et bra forbilde. På bakgrunn av hennes personlighet. Hun er ærlig, voksen, reflektert, klok, har selvinnsikt og tenker lenger enn sin egen nese. Mange på hennes alder er langt fra så reflektert og voksen som henne.  

Anonymkode: f2e28...7a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, deedee_ skrev:

Jeg er uenig i at hun er mer oppegående enn andre på sin alder. Har sett serien, hun fremstår veldig egosentrisk og umoden. Er selv like gammel som henne og har flere venner som holder på med mastergrad, eller spennende organisasjoner osv. venner på samme alder som Sophie som har evne til å prate om å være opptatt av andre ting enn seg selv hele tiden. Bare se på episoden av Jorden rundt på 6 steg hvor hun var med. Måten hun snakker med andre mennesker fra andre kulturer og hvor lite ydmyk og verdensvant hun er burde si litt om intelligensnivået. Hun liker å late som hun er så reflektert og spesiell, men hun er helt alminnelig. 

Søt jente, sikkert ikke noe vondt i henne. Men noe ekstraordinært oppegående er hun aldeles ikke.

Så man er mer verdt og mer reflektert og bedre enn andre pga utdannelse og status? For en flåsete kommentar. Sjalusi er ikke bra. 

Anonymkode: f2e28...7a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser en vanlig jente og vanlig oppførsel. Synes ikke det var noe å 'Ta " henne på. Ja,hun har mer penger og  uvanlig hverdag enn andre og derav andre vaner. Jeg er over 35. Og synes faktisk hun er et bra forbilde. På bakgrunn av hennes personlighet. Hun er ærlig, voksen, reflektert, klok, har selvinnsikt og tenker lenger enn sin egen nese. Mange på hennes alder er langt fra så reflektert og voksen som henne.  

Anonymkode: f2e28...7a7

Selvinnsikt har hun iallefall ikke, og så dobbeltmoralsk jente skal du lete lenger etter.

Hun sa jo selv «bedre med dobbeltmoral enn ingen moral»... Hva er det for en ting å si til sine unge følgere??? Hun er ikke sann!!

Anonymkode: db40e...cf0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så man er mer verdt og mer reflektert og bedre enn andre pga utdannelse og status? For en flåsete kommentar. Sjalusi er ikke bra. 

Anonymkode: f2e28...7a7

Eneste kommentaren jeg kan si meg enig i med deg. Jeg er 21 år og har ingen utdanning selv😂 Man er jo ikke dum av den grunn

Anonymkode: db40e...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så man er mer verdt og mer reflektert og bedre enn andre pga utdannelse og status? For en flåsete kommentar. Sjalusi er ikke bra. 

Anonymkode: f2e28...7a7

Hvor sier jeg det? Jeg har ikke noen fancy utdanning selv. Sier bare at i følge det jeg har sett av jenta på TV så fremstår hun veldig dårlig, syns hun fremstår bedre på bloggen. På TV så ser man virkelig hvor umoden hun egentlig er. Sier ikke hun ikke er verdt noe eller at noen er bedre enn henne, men hun er ikke den smarteste kniven i skuffen. Hun er søt og sikkert veldig snill og grei, men hun er ikke i nærheten av å være over gjennomsnittet smart. 

Hun er en helt vanlig jente, etter min mening kanskje litt mindre reflektert og enn de fleste på sin egen alder. Ikke noe galt i det. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, deedee_ skrev:

Hvor sier jeg det? Jeg har ikke noen fancy utdanning selv. Sier bare at i følge det jeg har sett av jenta på TV så fremstår hun veldig dårlig, syns hun fremstår bedre på bloggen. På TV så ser man virkelig hvor umoden hun egentlig er. Sier ikke hun ikke er verdt noe eller at noen er bedre enn henne, men hun er ikke den smarteste kniven i skuffen. Hun er søt og sikkert veldig snill og grei, men hun er ikke i nærheten av å være over gjennomsnittet smart. 

Hun er en helt vanlig jente, etter min mening kanskje litt mindre reflektert og enn de fleste på sin egen alder. Ikke noe galt i det. 

 

 

I din egen kommentar når du trakk inn utdanning og det å ta mastergrad. Selv om ikke SE er den skarpeste kniven i skuffen så er man jo ikke mindre intelligent fordi man ikke har en høyere utdannelse? Synes kanskje du kunne spart deg for den, jeg har ingen utdanning selv annet enn VGs :) Men er ikke alle som ønsker å sitte 6 år på skolebenken for å få en mastergrad etter man har fullført 13 år på grunnskolen og VGs. Jeg har en god jobb jeg trives veldig i og tjener godt i, selv uten utdannelse :) 

Anonymkode: db40e...cf0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvinnsikt har hun iallefall ikke, og så dobbeltmoralsk jente skal du lete lenger etter.

Hun sa jo selv «bedre med dobbeltmoral enn ingen moral»... Hva er det for en ting å si til sine unge følgere??? Hun er ikke sann!!

Anonymkode: db40e...cf0

Stusset også på den kommentaren, men jeg tror nok hun har selvinnsikt. Hun er veldig åpen med det hun sliter med; det viser at hun har selvinnsikt til en viss grad i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I din egen kommentar når du trakk inn utdanning og det å ta mastergrad. Selv om ikke SE er den skarpeste kniven i skuffen så er man jo ikke mindre intelligent fordi man ikke har en høyere utdannelse? Synes kanskje du kunne spart deg for den, jeg har ingen utdanning selv annet enn VGs :) Men er ikke alle som ønsker å sitte 6 år på skolebenken for å få en mastergrad etter man har fullført 13 år på grunnskolen og VGs. Jeg har en god jobb jeg trives veldig i og tjener godt i, selv uten utdannelse :) 

Anonymkode: db40e...cf0

Jeg kan godt innrømme at jeg ikke er like smart som mine vel-utdannede venner og venninner. Det sier jo seg selv. Sier ikke at man er mindre intelligent, men man er mindre reflektert og man har mindre kunnskap å basere meninger på (avhengig av hva man studerer - selvfølgelig). 

Helt greit at ikke alle ønsker dette - ønsker ikke dette selv. Men har som sagt ikke problem med å skjønne at jeg ikke er over gjennomsnittet oppegående eller reflektert og spesiell. Jeg er helt vanlig - og det er SE og. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...