Gå til innhold

Sofie Elise’s Verden sesong 2!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sett dere i hverandres sko og vær positiv! 

Jeg skjønner at dere liker å slenge dritt og rakke ned på andre så det sies faktisk mere om dere enn om hvordan hun er...

jeg skriver ALDRI på slike tråder men vær så snill gi dere la mennesker være mennesker og gjøre hva de føler uten og bli dømt.. Jeg skjønner at dere blir tilfredsstilt av å slenge dritt men dere kommer ingen vei med det og dere skaper bare dårlig stemning. Plis bare lær dere å skjønne at folk er forskjellige og det er ingen som fortjener å få dritt. 

Se for dere om det var ditt barn eller din mor, søster.. ja.. 

karma is a bitch.. 

takk til dere alle som klarer å holde meningene deres for dere selv! Dere er virkelig brae mennesker!

 

Anonymkode: 8b81e...dc2

Klarer ikke helt å se om du sier at jeg slenger dritt eller det motsatte. Men jeg er ærlig her, jeg liker programmet og har ingenting mot Sofie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetisha blir litt mye for meg. Hun minner meg om ei venninne jeg hadde før. Kan ta et eksempel. 

Vi var en stor vennegjeng på jobben. En kveld kom det 3stk på besøk til meg, pluss henne. Vi diskuterte hva kvelden skulle bringe. Hun var bastant, hun ville ut på byen. Det var en times kjøretur. Alle vi andre sa at det var morsommere hvis alle kunne drikke litt sammen hos meg, vi skulle tross alt på jobb dagen etter, og vi kunne bare slappe av. Hun ble kjempe sint! Hun kranglet og var gretten, ble helt stille og gikk sint inn på badet. Når hun kom ut igjen prøvde vi å snakke med henne, men hun var fortsatt stille, og hele henne lyste av dårlig stemning. Vi var 4 mot 1, alle var enige om at vi skulle bli hjemme, men hun ble sint fordi vi ikke ville være med å kjøre 1 time når vi allerede var en god gjeng, og kunne lett bli fler. 

Så gikk hun ut, uten et eneste ord, og han ene løp ut etter henne. Da ble hun roligere og ble med inn, men satt fortsatt og surmulte, og hun svarte frekt når vi prøvde å snakke med henne. Hun tok opp mobilen og satt litt med den, men hele stemningen i rommet ble klein og ukomfortabel. Så gikk hun mot døra, og sa; «hadet bra! Skaffet sjåfør jeg, litt av noen venner dere er... Håper dere får en helt jævlig kveld, dere fortjener ikke noe bedre, ingen venner burde svikte slik!» også lukket hun døra etter seg. Vi ble sittende igjen litt rådville, og stemningen lå i luften hele kvelden. Og hun ble samtaleemnet... 

Dette skjedde for 4 år siden, og hun var mye yngre enn Fetisha. Skjønner ikke hvorfor folk må være slik. Det var helt utrolig lik oppførsel. Fetisha kan lett være med i samtalen, men virker som om hun heller vil at folk drar henne inn, enn å hoppe inn selv. Hater mennesker som lager dårlig stemning når de ikke får nok oppmerksomhet. 

Serien er bra den, men håper ikke hun er like sentral videre, eller i neste sesong.. 

og det er ganske tydelig at hun er venn med Sophie mest fordi hun ikke har råd til å miste henne. I «elsk meg» står det skrevet at hun truer Sophie med å avsluttte vennskapet fordi hun ikke kom i bursdagen hennes. Hvem tilgir slikt så lett? Publisitet er nok en faktor her... Hun kjefter og klager på Sophie sin oppmerksomhet hele tiden.. 

Det er synd. Syns Fetisha er kjempe pen, fin dame, og hun virker som om hun har enormt god personlighet, men denne surmulingen hele tiden, det blir litt mye. 

Håper hun roer seg ned, for hun er jo tøff!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Summ skrev:

Fetisha blir litt mye for meg. Hun minner meg om ei venninne jeg hadde før. Kan ta et eksempel. 

Vi var en stor vennegjeng på jobben. En kveld kom det 3stk på besøk til meg, pluss henne. Vi diskuterte hva kvelden skulle bringe. Hun var bastant, hun ville ut på byen. Det var en times kjøretur. Alle vi andre sa at det var morsommere hvis alle kunne drikke litt sammen hos meg, vi skulle tross alt på jobb dagen etter, og vi kunne bare slappe av. Hun ble kjempe sint! Hun kranglet og var gretten, ble helt stille og gikk sint inn på badet. Når hun kom ut igjen prøvde vi å snakke med henne, men hun var fortsatt stille, og hele henne lyste av dårlig stemning. Vi var 4 mot 1, alle var enige om at vi skulle bli hjemme, men hun ble sint fordi vi ikke ville være med å kjøre 1 time når vi allerede var en god gjeng, og kunne lett bli fler. 

Så gikk hun ut, uten et eneste ord, og han ene løp ut etter henne. Da ble hun roligere og ble med inn, men satt fortsatt og surmulte, og hun svarte frekt når vi prøvde å snakke med henne. Hun tok opp mobilen og satt litt med den, men hele stemningen i rommet ble klein og ukomfortabel. Så gikk hun mot døra, og sa; «hadet bra! Skaffet sjåfør jeg, litt av noen venner dere er... Håper dere får en helt jævlig kveld, dere fortjener ikke noe bedre, ingen venner burde svikte slik!» også lukket hun døra etter seg. Vi ble sittende igjen litt rådville, og stemningen lå i luften hele kvelden. Og hun ble samtaleemnet... 

Dette skjedde for 4 år siden, og hun var mye yngre enn Fetisha. Skjønner ikke hvorfor folk må være slik. Det var helt utrolig lik oppførsel. Fetisha kan lett være med i samtalen, men virker som om hun heller vil at folk drar henne inn, enn å hoppe inn selv. Hater mennesker som lager dårlig stemning når de ikke får nok oppmerksomhet. 

Serien er bra den, men håper ikke hun er like sentral videre, eller i neste sesong.. 

og det er ganske tydelig at hun er venn med Sophie mest fordi hun ikke har råd til å miste henne. I «elsk meg» står det skrevet at hun truer Sophie med å avsluttte vennskapet fordi hun ikke kom i bursdagen hennes. Hvem tilgir slikt så lett? Publisitet er nok en faktor her... Hun kjefter og klager på Sophie sin oppmerksomhet hele tiden.. 

Det er synd. Syns Fetisha er kjempe pen, fin dame, og hun virker som om hun har enormt god personlighet, men denne surmulingen hele tiden, det blir litt mye. 

Håper hun roer seg ned, for hun er jo tøff!

Åh hun er så slitsom. Jeg takler ikke folk som holder på slikt - som bare blir grinete og sure og stille når det er noe som plager dem, passiv-agressive, svarer kort og surt. Sier «ingenting» når en spør hva som plager dem. Jeg har ikke tålmodighet til sånn! Hvis noe plager deg, si hva det er, gi meg mulighet til å forklare eller si unnskyld hvis jeg har gjort noe galt, også kan vi komme frem til en løsning. Jeg blir bare sånn... kom ut med det, hva enn som plager deg - eller ta deg sammen og kom i bedre humør. Eller dra hjem og la oss andre ha det gøy. Orker ikke! 

Anonymkode: bad25...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98

Hva var det Fetisha var sur for egentlig? Så at vennene hennes ikke forstod noen ting, ikke jeg heller sånn egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hva var det Fetisha var sur for egentlig? Så at vennene hennes ikke forstod noen ting, ikke jeg heller sånn egentlig. 

Fetisha hadde prøvd å snakke om noe med seg selv men opplevde at de sitter å trykker på mobilen mens hun snakker. Da følte hun at det hun hadde å si ikke var viktig for de.

Anonymkode: d0a29...e9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fetisha hadde prøvd å snakke om noe med seg selv men opplevde at de sitter å trykker på mobilen mens hun snakker. Da følte hun at det hun hadde å si ikke var viktig for de.

Anonymkode: d0a29...e9b

Jeg tror ikke de forstod hva hun ville si. Hvorfor kunne hun ikke gjenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hva var det Fetisha var sur for egentlig? Så at vennene hennes ikke forstod noen ting, ikke jeg heller sånn egentlig. 

Jeg tror ikke det var en bestemt episode, bare at hun over lengre tid har følt at Sophie og Joakim blir veldig interne og opphengt i hverandre når de henger sammen alle 3, og at hun opplever at det hun sier eller prøver å ta opp ikke får bli med i samtalen og at de aldri spør om henne eller hennes liv. H

Jeg kan på en måte forstå henne. Sophie virker utrolig selvsentrert. Det kan godt hende at det er fordi hun sliter og oppriktig ikke har det godt nok med seg selv til å klare å ta hensyn til andre, men det må jo bli slitsomt i lengden. I tillegg virker det som om Joakim går og tripper rundt SE til tider og kommenterer og forsterker alt hun sier og gjør som en supergroupie.

Anonymkode: e0cb7...2ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det var en bestemt episode, bare at hun over lengre tid har følt at Sophie og Joakim blir veldig interne og opphengt i hverandre når de henger sammen alle 3, og at hun opplever at det hun sier eller prøver å ta opp ikke får bli med i samtalen og at de aldri spør om henne eller hennes liv. H

Jeg kan på en måte forstå henne. Sophie virker utrolig selvsentrert. Det kan godt hende at det er fordi hun sliter og oppriktig ikke har det godt nok med seg selv til å klare å ta hensyn til andre, men det må jo bli slitsomt i lengden. I tillegg virker det som om Joakim går og tripper rundt SE til tider og kommenterer og forsterker alt hun sier og gjør som en supergroupie.

Anonymkode: e0cb7...2ab

Jeg skjønner, men ikke sikkert at de har merket det selv, og da skjønner jeg jo at de ikke forstod da hun plutselig reagerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg skjønner, men ikke sikkert at de har merket det selv, og da skjønner jeg jo at de ikke forstod da hun plutselig reagerte. 

Pluss at de har vært venner lenge, og hvis hun skulle bli sur, kunne hun valgt en annen måte å fortelle det på. Hun velger jo selv å være venn med de, hun vet jo hvordan de er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nye episoder i morgen. Hvem skal se?

Anonymkode: db40e...cf0

Jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes disse to episodene var interessante og ekte. Fetisha og hennes reaksjon kan mange relatere seg til. Også den litt famlende og klønete måten Joakim håndterte det på. Ekte vennskap og ekte føleleser er vanskelig, og de er kompliserte. Jeg heier på den gjengen der, jeg. Synes også Sophie Elise kommer bra ut. Hun har et alvor og en ettertenksomhet som jeg tror bare vil vokse med henne i årene som kommer. 

Men jeg skjønner ikke helt hvor de to andre, utenom Joakim, Sophie og Fetisha kommer inn. Mulig vi får se mer av de i sesongen, men i dag er de for meg ikke spesielt interessante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg synes det hadde vært spennende om hun hadde tatt oss med i en psykologtime i serien. 

Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2019 at 9:51 PM, AnonymBruker said:

Si meg hva fornuftig har hun å bidra med for vårt samfunn annet enn bare sutringen, selvmedlidenheten, overfladiske snakken, plastikk, botox og alt mulig.... 

Du får spørre noen yngre jenter. Er de som trykker slike som henne til brystet, og drømmer om å bli den neste Sofie Elise. Uforståelig, naturligvis, men sånn er verden, dessverre.

Anonymkode: 9a51c...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...