282_NaughtySpark Skrevet 1. oktober 2019 #1821 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg ser for meg en slitsom tilværelse hvis man skal tenke sånn om alt man leser i avisen, som ikke er direkte sitater. Uansett, det er ikke mitt problem 5
@Freyja Skrevet 1. oktober 2019 #1822 Skrevet 1. oktober 2019 Akkurat nå, 282_NaughtySpark skrev: Jeg ser for meg en slitsom tilværelse hvis man skal tenke sånn om alt man leser i avisen, som ikke er direkte sitater. Uansett, det er ikke mitt problem Du har rett Jeg gjør vanligvis ikke det. Det var noe jeg nylig leste at noen skrev. Takk for tilbakemeldinger, korrigeringer og diskusjon! 1
Diamant Skrevet 8. oktober 2019 #1823 Skrevet 8. oktober 2019 I følge en bruker på Flash Back, vil denne saken bli tatt opp på Svensk TV4 i kveld kl 21.00 For de som ikke har TV4, tror jeg det også kan sees på nett, TV4play.se 2
Callisto83 Skrevet 8. oktober 2019 #1824 Skrevet 8. oktober 2019 På 1.10.2019 den 1.33, @Freyja skrev: Jeg tenker forøvrig at saken blir løst ganske snart (innen dette året er omme), og at mange blir overrasket. Spesielt overrasket blir nok de som har spekulert i og som har skrevet om hvem de tror at er gjerningspersonen. Jeg tror dessverre ikke det lengre. At saken blir oppklart snart. Tror personlig de ikke er i nærheten av å oppklare den. 12
Diamant Skrevet 8. oktober 2019 #1825 Skrevet 8. oktober 2019 2 minutter siden, Callisto83 skrev: Jeg tror dessverre ikke det lengre. At saken blir oppklart snart. Tror personlig de ikke er i nærheten av å oppklare den. Uff, ja det er lett å tenke sånn når det har gått så lang tid, jeg tenker litt sånn selv. Men det kan også tenkes at det bare er stille før stormen? Politiet sitter helt sikkert på mye som vi ikke vet, så vi får bare vente å se. Håper på en ny pressekonferanse snart. 3
Sol-gull Skrevet 8. oktober 2019 #1826 Skrevet 8. oktober 2019 16 minutter siden, Callisto83 said: Jeg tror dessverre ikke det lengre. At saken blir oppklart snart. Tror personlig de ikke er i nærheten av å oppklare den. Jeg har tenkt det helt siden noen skrev i denne tråden at grunnen til at politiet kommer med "drypp" sikkert er å stresse GM og muligens få tips, og at de ikke har noe. Det virket veldig logisk for meg. Det er forferdelig vanskelig å løse denne saken uten et lik, og uten noen som snakker. Det førstnevnte er nok gått i oppløsning nå, og det sistnevnte er lett å eliminere med penger. Så...dream on...dessverre. 4
Diamant Skrevet 8. oktober 2019 #1827 Skrevet 8. oktober 2019 49 minutter siden, Sol70 skrev: Jeg har tenkt det helt siden noen skrev i denne tråden at grunnen til at politiet kommer med "drypp" sikkert er å stresse GM og muligens få tips, og at de ikke har noe. Det virket veldig logisk for meg. Det er forferdelig vanskelig å løse denne saken uten et lik, og uten noen som snakker. Det førstnevnte er nok gått i oppløsning nå, og det sistnevnte er lett å eliminere med penger. Så...dream on...dessverre. Enig med deg, men håper virkelig ikke at det er sånn. Håper så veldig at denne saken blir løst, men foreløpig ser det dårlig ut dessverre. 3
Callisto83 Skrevet 10. oktober 2019 #1828 Skrevet 10. oktober 2019 Rart å tenke på at det snart er 1 år siden, på Halloween. Lurer på om det vil komme noen nye opplysninger om saken i mediene. Kom forresten til å tenke på noe i forbindelse med disse skoene fra Sparkjøp, og strips fra Biltema, som politiet har gått ut med. I Kristiansand ligger disse to butikkene bokstavelig talt et steinkast unna hverandre, i samme handelspark litt utenfor byen. Er det noen som vet om dette er vanlig andre steder i landet også? 1
Heisann1234 Skrevet 10. oktober 2019 #1829 Skrevet 10. oktober 2019 5 minutter siden, Callisto83 skrev: Rart å tenke på at det snart er 1 år siden, på Halloween. Lurer på om det vil komme noen nye opplysninger om saken i mediene. Kom forresten til å tenke på noe i forbindelse med disse skoene fra Sparkjøp, og strips fra Biltema, som politiet har gått ut med. I Kristiansand ligger disse to butikkene bokstavelig talt et steinkast unna hverandre, i samme handelspark litt utenfor byen. Er det noen som vet om dette er vanlig andre steder i landet også? Vil ikke si hvor det er, men de akkurat ved siden av hverandre der jeg bor. 1
DianaV Skrevet 10. oktober 2019 #1830 Skrevet 10. oktober 2019 På 8.10.2019 den 19.57, Callisto83 skrev: Jeg tror dessverre ikke det lengre. At saken blir oppklart snart. Tror personlig de ikke er i nærheten av å oppklare den. Da jeg leste om saken da den kom ut tenkte jeg at dette aldri kom til å bli oppklart og at det bare ville være en irritasjon med masse spekulasjoner. Skulle ikke gidde å følge med. Men det har jeg gjort, og jeg tenker det samme som jeg gjorde første gangen. Etter å ha følgt med i medier og på flashback forum så er det åpenbart for meg hvem som står bak, men de kommer nok aldri til å få nok informasjon til å ta ut en siktelse. Så dette tror jeg aldri blir oppklart. 12
solmåneogstjerner Skrevet 10. oktober 2019 #1831 Skrevet 10. oktober 2019 (endret) 11 timer siden, Callisto83 skrev: Rart å tenke på at det snart er 1 år siden, på Halloween. Lurer på om det vil komme noen nye opplysninger om saken i mediene. Kom forresten til å tenke på noe i forbindelse med disse skoene fra Sparkjøp, og strips fra Biltema, som politiet har gått ut med. I Kristiansand ligger disse to butikkene bokstavelig talt et steinkast unna hverandre, i samme handelspark litt utenfor byen. Er det noen som vet om dette er vanlig andre steder i landet også? I Skien ligget de omtrent vegg i vegg. På Kjørbekk (som er en handelspark omtrent tilsvarende sørlandsparken i kristiansand) . Og det er jo nærmere åstedet enn Kristiansand. Slike butikker ligger gjerne på handels/industristeder litt utenfor byen. Interessant observasjon da. Og slike butikker har gjerne mange kunder. Veldig godt mulig at det er flere steder hvor disse butikkene ligger nær hverandre. Men sparkjøp er ihvertfall ikke så vanlig å treffe på på sentrale/nordre Østlandet Endret 10. oktober 2019 av solmåneogstjerner 1
NordicViking Skrevet 12. oktober 2019 #1832 Skrevet 12. oktober 2019 På 10.10.2019 den 12.48, Callisto83 skrev: Kom forresten til å tenke på noe i forbindelse med disse skoene fra Sparkjøp, og strips fra Biltema, som politiet har gått ut med. I Kristiansand ligger disse to butikkene bokstavelig talt et steinkast unna hverandre, i samme handelspark litt utenfor byen. Er det noen som vet om dette er vanlig andre steder i landet også? Vet ikke hvor vanlig dette er rundt om i landet, men registrerer at de ligger i samme næringspark i Haugesund, rundt 300-400 meter fra hverandre - like ved E 134. 1
GulleGull Skrevet 14. oktober 2019 #1833 Skrevet 14. oktober 2019 Politiet uttaler at de har som mål å oppklare saken i løpet av 2019. Regner med at det snører seg rundt en gjerningsperson nå. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GG8KL9/politiet-om-loerenskog-forsvinningen-maal-om-aa-loese-saken-i-loepet-av-2019?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 6
GulleGull Skrevet 14. oktober 2019 #1834 Skrevet 14. oktober 2019 2 minutter siden, GulleGull skrev: Politiet uttaler at de har som mål å oppklare saken i løpet av 2019. Regner med at det snører seg rundt en gjerningsperson nå. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GG8KL9/politiet-om-loerenskog-forsvinningen-maal-om-aa-loese-saken-i-loepet-av-2019?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Eller må rette litt på meg selv, de skriver vel at de har som mål og finne ut av hva som har skjedd...men da er vel ikke en pågripelse av en gjerningsperson så langt unna. 4
SoWhat? Skrevet 14. oktober 2019 #1835 Skrevet 14. oktober 2019 1 minutt siden, GulleGull skrev: Eller må rette litt på meg selv, de skriver vel at de har som mål og finne ut av hva som har skjedd...men da er vel ikke en pågripelse av en gjerningsperson så langt unna. Tror de bare venter på et fellende bevis. At de har en mistenkt. Tror det har vært sånn en stund nå. Men hvorfor de opplyser om dette nå, rett etter at det ble kjent at familien vurderer dusør, det kan en lure på. Eller om den opplysningen om dusør var for å få noen nye opplysninger fra politiet? Hva de sitter på? Bare gjetting. Men de har holdt på sånn flere ganger: når ene parten er "offensiv", så er den andre på banen rett etter. Skjønner jo at det er journalister som ringer, men "nye" opplysninger kommer jo. Jeg regner med at de venter på svar fra undersøkelser, og at de kan tenkes å komme innen året 8
Gjest Sitronmelisse Skrevet 17. oktober 2019 #1836 Skrevet 17. oktober 2019 Politiet kobler kjøp av papir, sko og strips til butikker på Romerike? Går teorien til politiet da ut på at hun har fingert bortføringen selv, lurer jeg på.
mikrobe Skrevet 17. oktober 2019 #1837 Skrevet 17. oktober 2019 @Sitronmelisse https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9m4W6/polititeori-kan-ha-blitt-drept-i-hjemmet Brevet, tingene som lå igjen, sporene, telefonsamtalen, hunden, innkjøp. Alt som eventuelt er gjort for å peke på en bestemt person, det ville krevd langvarig planlegging. Folk som pønsker ut slike ting, vil kanskje fremstå grublende og distré, og isolere seg i en periode. (Bare spør alle som kjenner en forfatter.) Gjennomføringen og detaljnivå kan også avsløre en gjerningsperson, dersom politiet har kjennskap til hvordan en navngitt person pleier å organisere eller strukturere ting. Men, det du lurer på kunne forklart hvorfor ingen har sett noe mistenkelig, for ingen ville tenkt over det om de så henne rusle rundt i eget nabolag. Samtidig måtte hun ha organisert transport, et sted å gjemme seg, og ha nok kontanter til innkjøp av klær og mat, osv. Endret vaner, væremåte, utseende. Hun beskrives av flere som veldig familiekjær, så at hun brått kutter kontakt med barn og barnebarn virker ikke særlig plausibelt. Og ikke minst den smerten dette må ha påført familien. Det er ikke hvem som helst som er i stand til å gjøre dét, så jeg har tenkt at det sannsynliggjør en utenforstående. Men kriminalsaker har tatt mildt sagt absurde vendinger før, så gudene vet. 8
Diamant Skrevet 19. oktober 2019 #1838 Skrevet 19. oktober 2019 "For tre uker siden tok Tom Hagen og hans advokat Svein Holden imot en representant for organisasjonen Tidligere Bandemedlemmer på Holdens kontor i Oslo sentrum." https://www.tv2.no/a/10922869/ "Danske Michael Green (55), som nylig møtte Tom Hagen for å snakke om forsvinningen på Lørenskog, har vært hos politiet fredag." https://www.tv2.no/nyheter/10925512/ 5
Gjest Made4u Skrevet 19. oktober 2019 #1839 Skrevet 19. oktober 2019 På 29.8.2019 den 1.39, @Freyja skrev: Jeg burde tatt med dette: (et tidligere innlegg) "Politiet synes måten såleavtrykket er avsatt på er svært interessant.– Stedet og måten dette såleavtrykket er avsatt på, mener vi er svært relevant for den straffbare handlingen vi etterforsker." Så det kan bety at baderommet (+ eventuelt andre rom) er rengjort etter forbrytelsen, og at såleavtrykkene er plantet i ettertid? Eller at hun forsøkte å forskanse seg på badet, altså lukke døren med makt... Og så har gjerningspersonen forsøkt å åpne døren, ved f.eks. å sette foten mot veggen eller dørkarmen for å få mest mulig kraft for å bruke makt til å åpne døren siden hun kjempet for å lukke denne og beskytte seg selv... Normalt skal man ikke finne fotavtrykk på vegger eller dørkarmer, dersom det er dette som har skjedd, Eventuelt kan ett eller flere fotavtrykk vise at noen har slept noe etter seg, henne i bevistløs eller våken tilstand, I så fall har det at de dro henne etter seg nok satt sine preg på fotavtrykkene, Tenker at vi nok ikke har fått sett alle fotavtrykkene i media, altså at det kan være hva de sikter til med slepespor. Er nærliggende å tenke at om man sleper noe etter seg, som går over skoavtrykkene som er avsatt først, da foringes dem av slepet og man kan se at noe er slepet over avtrykket. Sikkert mye som kan tolkes med at fotavtrykk er avsatt på en svært interessant måte, det kan jo også bety at de har finnet deler av såleavtrykk - altså at gjerningsperson kan ha tråkket delvis på offer eller offerets klær, og delvis på gulvet (og da vises jo bare den delen som treffer gulvet. Skal man bruke fantasien litt, så kan man spekulere i masse.
Elaine Marley Skrevet 19. oktober 2019 #1840 Skrevet 19. oktober 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg